Was ist Mortgage Automator?

Mortgage Automator is the most advanced end-to-end loan origination & servicing software for North American private lenders. Perfect for residential, commercial and construction lending (rehab, fix & flips), in seconds, it auto-generates custom documents, compliance reports, ACH/PAD payments and more. Improve communication with borrower and investor portals. With customizable templates, products, and user training and support, focus your team on growth and let Mortgage Automator handle the rest.

Wer verwendet Mortgage Automator?

Private lenders, hard money lenders of all sizes: individual/family funds, administrators, GP LPs, mutual fund trusts, MICs, private equity funds.

Mortgage Automator – Details

Mortgage Automator

2017 gegründet

Mortgage Automator – Details

Mortgage Automator

2017 gegründet

Mortgage Automator – Videos und Bilder

Mortgage Automator Software - 1 - Vorschau
Mortgage Automator Software - 2 - Vorschau
Mortgage Automator Software - 3 - Vorschau
Mortgage Automator Software - 4 - Vorschau
Mortgage Automator Software - 5 - Vorschau

Kosten ähnlicher Produkte wie Mortgage Automator vergleichen

Startpreis

899,00 $/Monat
595,00 $/Monat
105,00 $/Monat
28.500,00 $/einmalig

Kostenlose Version

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Mortgage Automator – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • E-Mail/Helpdesk
  • FAQ/Forum
  • Wissensdatenbank
  • Telefon-Support
  • Chat

Einsatz

  • Cloud, SaaS, webbasiert

Training

  • Persönlich
  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation
  • Videos

Funktionen von Mortgage Automator

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Anpassbare Berichte
  • Aufgabenmanagement
  • Berichterstattung und Statistik
  • Buchhaltung
  • Compliance Management
  • Darlehen-Entstehung
  • Direktes Mailmanagement
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drittanbieter-Integration
  • Drittpartei-Darlehensvergabe
  • Drucken von Flyern
  • E-Mail Marketing
  • Elektronische Applikationen
  • Für Kreditnehmer
  • Gewerbliche Hypotheken
  • HUD Abrechnungserklärung
  • Immobiliensteuer-Management
  • Inkasso-Management
  • Integrierte Anbieterdienste
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kredit-Berichterstattung
  • Kredit-Management
  • Kredit-Serviceabwicklung
  • Kreditgeber suchen
  • Kundenaussagen
  • Kundendatenbank
  • Kundendatenbank
  • Leadmanagement
  • Marketing-Automatisierung
  • Mehrere Branchen
  • Mischkonzern
  • Outsource-Verarbeitung
  • Pipeline-Management
  • Preismanagement
  • Schließen von Dokumenten
  • Solawechsel
  • Staatliche Kredite
  • Suchen / filtern
  • Tilgungsplan
  • Treuhandverwaltung
  • Umfinanzierungs-Management
  • Visuelle Präsentation
  • Vorab-Qualifizierung
  • Wohn-Hypotheken
  • Workflow-Management
  • Zahlung-Nachverfolgung

Siehe die vollständige Hypotheken Software Liste

  • ACH Zahlungsabwicklung
  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Vorlagen
  • Asset Lifecycle Management
  • Audit Trail
  • Autokredite
  • Automatische Fonds-Verteilung
  • Baudarlehen
  • Bearbeitung von Krediten
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Buchhaltung
  • Compliance Management
  • Daten-Import / -Export
  • Digitale Unterschrift
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drittanbieter-Integration
  • Elektronische Zahlungen
  • Elektronischer Zahlungsverkehr
  • Geschäftskredite
  • Historische Berichte
  • Hypotheken
  • Inkasso-Management
  • Investor-Management
  • Kontaktmanagement
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kreditnehmer-Management
  • Kundendatenbank
  • Kundenkonten
  • Leadmanagement
  • Mehrere Währungen
  • Mischkonzern
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Pipeline-Management
  • Regelbasierter Workflow
  • Rollen-basierte Genehmigung
  • Sicherheiten-Tracking
  • Statusverfolgung
  • Studiendarlehen
  • Tilgungsplan
  • Transaktionshistorie
  • Treuhandverwaltung
  • Visuelle Analytik
  • Workflow-Management
  • Zahlungsoptionen

Siehe die vollständige Kreditsoftware Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Vorlagen
  • Audit Trail
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Automat. Entscheidungsfindung / Underwriting
  • Bearbeitung von Krediten
  • Berichterstattung und Statistik
  • Buchhaltung
  • Compliance Management
  • Daten-Import / -Export
  • Digitale Unterschrift
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Dokumentvorlagen
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Elektronische Unterschrift
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Finanzanalyse
  • Finanzmanagement
  • Inkasso-Management
  • Kommunikationsmanagement
  • Konfigurierbarer Workflow
  • Kontaktmanagement
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kredit-Management
  • Kredit-Portfolio-Management
  • Kundendatenbank
  • Kundenmanagement
  • Kundenmanagement
  • Kundenportal
  • Kundenspezifisches Branding
  • Leadmanagement
  • Mischkonzern
  • Online-Applikationen
  • Pipeline-Management
  • Preismanagement
  • Regelbasierter Workflow
  • Self-Service Portal
  • Sichere Datenspeicherung
  • Statusverfolgung
  • Transaktionshistorie
  • Vorlagen-Management
  • Workflow-Management

Siehe die vollständige Kreditvergabesoftware Liste

Alternativen für Mortgage Automator

Mehr Alternativen zu Mortgage Automator

Erfahrungen mit Mortgage Automator

Alle 49 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,9
Benutzerfreundlichkeit
4,9
Kundenservice
5
Funktionen
4,9
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,9

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
45
4
4

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Jake M.
Jake M.
Underwriter in Kanada
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Vermögensverwaltung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Great Software - Greater Team!

5 vor 2 Jahren

Kommentare: The visually appealing and easily utilized interface combined with well designed back end processes has greatly decreased our processing time of new mortgages and provided a much more simple way to track and administer them all from work, home, or even our cell phones.

Vorteile:

Rapidly expanding its product offerings and ease of use, all the while maintaining excellent customer service and consistently providing helpful and speedy responses to any and all concerns.

Nachteile:

Doesn't upload and store documents or currently offer the option to pull credit reports.

Antwort von Mortgage Automator

vor 2 Jahren

Thank you for the feedback, Jake. Document storage is scheduled to be released on March 15, 2020. And Equifax integration is coming in Q2 :)

Lauren H.
Senior Mortgage Underwriter in Mexiko
Finanzdienstleistungen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Mortgage Automator and how it has made our lives better at Cedar Peaks

5 vor 10 Monaten

Kommentare: One of the greatest things about the MA software is the time saving.
What used to take hours to set up, fill out forms and save documents - now takes so much less time. PRODUCTIVITY!
Another fabulous feature is the tracking. At a glance, we can track pretty much anything.

Vorteile:

We cannot say enough about the support and help along the way from MA both at the start of the integration and right up to today whenever any of us need assistance with something in the system. The ability to receive applications directly into the MA system from the various broker platforms saves us so much time. Along with the above, from start to finish, we are able to enter everything necessary for a file, store documents, issue commitments etc., our administration and accounting departments can continue with the lawyer instructions, payments received and sent - what can I say. For mortgage renewals, where we used to have to create a new file - we now no longer have to reinvent the wheel! All of the info is already there and we simply push the renewal button and carry on with any new and relevant info. It really does PERFORM. The MA people are incredibly helpful and adaptable to make changes as we see fit for our business and customize documents and screens to make life easier for all. They are ROCKSTARS!

Nachteile:

Cons? wow, now I am stumped. If I had to find a negative; it is that we have a unique business and there was a little pain in the beginning when getting our customized construction commitment created. Having said that, we were one of the first to sign up for MA and there wasn't even a construction module yet! It wasn't long before [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] and his amazing team got that done and we have never looked back.

Antwort von Mortgage Automator

vor 10 Monaten

Thank you, Lauren! We are happy to hear that you see so many benefits in our software!

Alma A.
President in Kanada
Finanzdienstleistungen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Long term user

5 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: Great tool and makes the activity to run day to day business very effective and efficient. Would definitely recommend. Very user-friendly and great support.

Vorteile:

Upload of applications is automated. Standard documents, communication and deal stages are pre-created and automated. Support team have been excellent. Very quick to respond and resolve any questions.

Nachteile:

Doesn't have all FSRA documents loaded yet. Not Full accounting functionality - need a secondary accounting software.

Antwort von Mortgage Automator

vor 2 Wochen

Alma, thank you for the review and your kind words. Regarding FSRA documents, we have a compliance document builder coming in 2021 where you will be able to add all your own forms.

Max G.
Associate in Kanada
Finanzdienstleistungen, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Solid service

4 vor 9 Monaten

Vorteile:

Easy to use and flexible in adding additional features

Nachteile:

Hard to identify certain features that might be beneficial

Ryan M.
Director, Alternative Lending in Kanada
Immobilien, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Automator is a game changer!

5 vor 12 Monaten

Kommentare: The Automator team has been amazing in providing Graysbrook Capital with custom solutions that has increased our business efficiency substantially. On top of that, the support team is outstanding and has very fast turnaround times. Highly recommend this product.

Vorteile:

Mortgage Automator is incredibly easy to use. Being able to log in from anywhere is great, and makes things easy when discussing files over the phone with colleagues. The software has helped reduce complexity and increase efficiency in our business!

Nachteile:

Some of the 'pre-canned' reports were not exactly what we were looking for, but the support staff is always available to help us create custom reports

Antwort von Mortgage Automator

vor 12 Monaten

Thank you for the great review, Ryan! Happy to hear that our team has been taking good care of you! :) We always want to ensure that our customers get the most out of Mortgage Automator.