Wir helfen Unternehmen in Deutschland
seit 15 Jahren bei der Softwareauswahl

Was ist BuildBook?

BuildBook eliminiert Missverständnisse und vereinfacht Wohnungsbauprojekte für Bau- und Umgestaltungsunternehmen und ihre Kunden.

Teile Fortschrittsaktualisierungen und tägliche Protokolle in einer Art Social-Media-Feed. Verfolge Auswahlen und Entscheidungen, damit alle immer auf demselben Stand sind. Schließe mehr Geschäfte ab, indem du ein umfassendes Kundenerlebnis lieferst. Bearbeite Änderungsaufträge ohne unangenehme Gespräche. Schließe Projekte durch die Verwaltung eines einfachen Mängelprotokolls fristgerecht ab.

Einfache Bausoftware.

Wer verwendet BuildBook?

BuildBook unterstützt Wohnungsbau-, Umgestaltungs- und Generalunternehmen dabei, das Projektmanagement, die Kunden- und Teamkommunikation sowie die Kollaboration bei allen Bauprojekten zu optimieren.

BuildBook Software - 1
BuildBook Software - 2
BuildBook Software - 3
BuildBook Software - 4
BuildBook Software - 5

Du bist nicht sicher, ob BuildBook das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

BuildBook

BuildBook

4,5 (102)
79,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
73
1
4,6 (102)
4,7 (102)
4,8 (102)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
15,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
104
231
4,3 (5.954)
4,2 (5.954)
4,4 (5.954)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu BuildBook

HubSpot Marketing Hub
Am besten bewertete Funktionen
Email-Kampagnen-Management
Kontakt-Datenbank
Marketing-Automatisierung
Fieldwire
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenmanagement
Mobiler Zugriff
Projekt-Nachverfolgung
Autodesk Construction Cloud
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenspeicher
Filesharing
Mehrere Projekte
Wrike
Am besten bewertete Funktionen
Dashboard-Erstellung
Konfigurierbarer Workflow
Überstunden-Berechnung
Jobber
Am besten bewertete Funktionen
Anpassbare Felder
Für Hausmeisterdienste
Integration in QuickBooks
Thryv
Am besten bewertete Funktionen
Marketing-Automatisierung
Online-Abrechnung
Social-Media-Integration
Smartsheet
Am besten bewertete Funktionen
Anpassbare Felder
Projekt-Nachverfolgung
Projektplanung/Terminierung
Buildxact
Am besten bewertete Funktionen
Auftragskostenrechnung
Kostenschätzung
Materialforschung
Buildertrend
Am besten bewertete Funktionen
Arbeitsauftragsverwaltung
Budgetverfolgung
Mobiler Zugriff

Bewertungen über BuildBook

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,5
Benutzerfreundlichkeit
4,6
Kundenservice
4,8
Funktionen
4,1
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
63%
4
29%
3
7%
2
1%
Roberto
Project Manager in USA
Bau, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Easy to navigate

5,0 vor 2 Monaten Neu

Vorteile:

Buildbook makes it easy to manage our multiple projects, communicate with clients and track our finances.

Nachteile:

Nothing. It's a great program that is easy to use.

Jeff
Owner in USA
Bau, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Great product, works great, easy to navigate- almost too simple.

5,0 letztes Jahr

Kommentare: I met the [sensitive content hidden] of Buildbook at IBS and was very impressed with him and with the program he helped create. Overall very positive. Customer service is great and it works!

Vorteile:

I love the ease of use for my employees and clients. Very positive feedback from clients, employees and my office manager. They can navigate the program much easier than CoCon/Buildbook. This is huge, I was getting negative feedback from clients about CoCon's complexity. Buildbook is very very simple to navigate and the app works great, very easy to see what we need.

Nachteile:

On the back end, I would love just more customization, options, and abilities to see more information. Seeing job profitability and syncing w/ Quickbooks to see actuals vs. quoted would be helpful. We don't have time or capacity to enter each line item cost so we are missing that information. It just almost seems too simple and not enough complexity on the back end. I want more options w/ quotes and w/ the Gannt chart creation. Having pictures and files transfer from "opportunity" to "projects" would be very very helpful! Please make this change! I'm concerned if Buildbook will be able to grow with my business. As I grow my business I want to be sure Buildbook grows with us and brings more functionality to the back end. Don't change the client facing side, just the backend!

Chris
Owner in USA
Bau, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Initial thoughts

3,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Good. The people seem great. I do believe they will work the issues and help to create product that is in tune with the current market needs.

Vorteile:

When I first looked into it I was happy to have a product that was easy for tracking leads and providing a project tool for our employees

Nachteile:

The inability to turn a won lead into a project. It’s redundant to have to take the notes from the lead and redo them once a project is won.

Marilyn
Office Manager in USA
Bau, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

An intuitive well thought out program with just the right amount of bells and whistles.

5,0 vor 3 Monaten

Kommentare: This program was so easy to work with right off. Very low learning curve. It just makes sense compared to the convoluted high end competition and the overly simplified low end competition. It's very logical.

Vorteile:

The ease of use and the rapid fire response if I ask for help with something. The support team is outstanding.

Nachteile:

I wish it had a financial summary across projects but I understand they are working on it. And I wish it had a direct way to split up estimates into sections without having to work it out through cost codes.

Miguel
Financial Controller in Mexiko
Bau, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Clean, simple and easy to use project management software

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: They have a great team that is very responsive, and keeps their customers updated with upcoming upgrades to the system. Customer service is great, and they made the transition easy.

Vorteile:

I love how simple this software is to use, and how well is works alongside our current processes. It's clean and easy to use for both our team and clients, and does not have all of the clutter and clunkiness that larger softwares have. It allows us to have a central hub for all project-related communications, in a clean, minimal interface.

Nachteile:

Scheduling could be improved a bit, and I'm confident that it will be sooner than later based on the recent updates and communications stating the upcoming upgrades that are rolling out in the coming months. Bid & PO Management is also missing, so looking forward for that to come through.