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Was ist Trillian?

Trillian ist eine leistungsstarke Plattform für die geschäftliche und klinische Kommunikation, die von Unternehmen und Gesundheitssystemen aller Größenordnungen eingesetzt wird. Egal, ob du ein Unternehmen hast, das immer noch auf SMS-Nachrichten angewiesen ist, oder ein Unternehmen des Gesundheitswesens, das sicheres HIPAA-Messaging benötigt, Trillians modernes und sicheres Business Instant Messaging hilft, die Kommunikation der Mitarbeiter*innen zu modernisieren, ohne die Sicherheit oder Kontrolle zu beeinträchtigen.

Wer verwendet Trillian?

Mit der Möglichkeit, Trillian in der Cloud oder lokal hosten zu können, wird Trillian von Unternehmen und Gesundheitssystemen jeder Art und Größe eingesetzt.

Trillian Software - 1
Trillian Software - 2
Trillian Software - 3

Du bist nicht sicher, ob Trillian das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Trillian

Trillian

4,7 (52)
3,33 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
41
2
4,8 (52)
4,8 (52)
4,8 (52)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
239
40
4,3 (146)
4,4 (146)
4,4 (146)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Trillian

MangoApps
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenspeicher
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Wissensbasis-Management
Microsoft Teams
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
Echtzeit-Chat
Videokonferenzen
WhatsApp
Am besten bewertete Funktionen
Chat / Messaging
Echtzeit-Chat
Mobiler Zugriff
Slack
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Chat
Mobiler Zugriff
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Google Meet
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
Mobiler Zugriff
Videokonferenzen
TigerConnect
Am besten bewertete Funktionen
HIPAA konform
Textnachrichtenversand
Videokonferenzen
ClickMeeting
Am besten bewertete Funktionen
Live-Streaming
Online-Anmeldung
Registrierungs-Management
Axero
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenspeicher
Volltextsuche
Zugriffskontrollen / Berechtigungen
Groupe.io
Am besten bewertete Funktionen
Filesharing
Mitarbeiterfotos
Mobiler Zugriff

Bewertungen über Trillian

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
4,8
Kundenservice
4,8
Funktionen
4,4
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
79%
4
15%
3
6%
Michael
President in USA
Verlagswesen, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Great Alternative To The Bloated "Slack"

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Trillian has been great. The alternative we looked at, Slack, just has too many features, is too expensive, and does way more than what I need. Trillian is perfect for our basic inter-office needs. They keep the client software regularly updated which is nice, and their server has excellent uptime. We rarely if ever experience outages. It's absolutely a five star product.

Vorteile:

I have used Trillian since its days as a primarily IRC client. Then moved over to business use via AIM. When AIM shut down, we needed a solution for quick interoffice communication. Trillian had exactly what we needed without too many bloated features, and best of all it is extremely affordable per-user.

Nachteile:

There's very little to dislike about Trillian. If I had a criticism at all, it would be that at times it's a bit to "cutesy" with audible "ha ha" sounds and animated emojis. They're fun on occasion, but in general I find them distracting in a work environment. It's a reach to criticize them, though.

Joe
business manager in USA
Gesundheit, Wellness & Fitness, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

We love this platform!

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: This solved a very hard problem for us. Our practice management system has a communication module, but it only goes Tx to front desk, the front desk can't reply! We needed to have a running conversation between tx and the front, and also for different people to interact privately or without conversation. We love working with this. Setting up was easy easy easy and tech support has been great with everything.

Vorteile:

We love the ease of communicating safely across the office and when we are out of the office. The HIPAA compliant feature makes this a great tool for staying connected in a place where we would otherwise be running around on foot!

Nachteile:

The PC chat window is a little confusing for us at times. We use different chat groups for different purposes and if someone is looking at the wrong group window they may not see what they want or may write in the wrong setting. It's not bad, but a highlight of what the window is might help. Also, I'd love to be able to set different sounds for different groups and users so I know what I have to jump for and what I can ignore for a while. I have to monitor activity, but don't always need to respond so I'd like to set sounds so I know what's what.

Luis
IT in USA
Konsumgüter, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Simple to use

3,0 vor 5 Jahren

Kommentare: it is really fast and reliable

Vorteile:

It is easy to set up users, and add new contacts to the list

Nachteile:

it doesn't have a video chat or audio chat option

David
Technology Operations Manager in USA
Marketing & Werbung, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Good Product

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Excellent.

Vorteile:

Ease of use for employees, ability to pull archives for reports.

Nachteile:

Unable to edit main group (we have two companies under the same umbrella), we'd like to change the name of the main default group to be more encompassing. Chat Disclaimer is sent with every message or none. We are wanting to send a disclaimer to each user at least once. Ideally, every time a new chat window between users is opened it should appear once. The price is steep, every year is getting harder and harder to justify the cost to my board with lesser costly options like Microsoft Teams, etc.

Thomas
President in USA
Verlagswesen, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Easy To Use and train up

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Needed a simple and easy to use app that didn't require my IT department to hand hold existing users and provide extended training for new users as we have many ever changing off-site contributors.

Vorteile:

Very easy to use and new users pick it up quicker than most apps. Plus, continual upgrade & updates make Trillian the best instant messenger for business.

Nachteile:

Do not believe Trillian has any functional flaws- Only suggestions have been minor cosmetic changes which they usually respond to in a timely fashion.