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Was ist Commusoft?

Commusoft ist eine cloudbasierte All-in-one-B2B-Software, die für Außendienstunternehmen mit mehr als drei Technikern entwickelt wurde. Über 15.000 Nutzer vertrauen täglich auf Commusoft. Die Lösung hilft dir, dein CRM, Angebote, Arbeitsaufträge, Technikereinsatzpläne, Asset-Management, Inventar, PPM, SLAs, Checklisten und Rechnungsstellung zu verwalten und lässt sich in beliebte Tools wie Mailchimp, Salesforce, naturalForms, Stripe, QuickBooks und Google Kalender integrieren. Die Anwendung ist auf deinem PC, Mac, iPhone, iPad, Android-Telefon oder Android-Tablet zugänglich.

Wer verwendet Commusoft?

Commusoft ist eine All-in-one-Online-Service-Software zur Verwaltung deines Außendienstgeschäfts: Kundendatenbank, Angebote, Arbeitsaufträge, Versand, Vermögenswerte, Inventar, Rechnungsstellung, Zahlungen und mehr.

Commusoft Software - 1
Commusoft Software - 2
Commusoft Software - 3
Commusoft Software - 4
Commusoft Software - 5

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Commusoft

Commusoft

4,8 (193)
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
150
20
4,6 (193)
4,6 (193)
4,8 (193)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
102
Keine Integrationen gefunden
4,0 (41)
3,7 (41)
4,1 (41)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Commusoft

ServiceMax
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Wartungsplanung
Flobot
Am besten bewertete Funktionen
Für dieses Produkt wurden noch keine Funktionen durch Nutzer bewertet.
BigChange
Am besten bewertete Funktionen
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Mobiler Zugriff
Terminplanung
Jobber
Am besten bewertete Funktionen
Anpassbare Felder
Arbeitsauftragserstellung
Kundenmanagement
Joblogic
Am besten bewertete Funktionen
Kalenderverwaltung
Kundendatenbank
Mobiler Zugriff
Less Paper
Am besten bewertete Funktionen
Arbeitsauftragsverwaltung
Kontakt-Datenbank
Mobiler Zugriff
FieldPulse
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Mobiler Zugriff
Terminplanung

Bewertungen über Commusoft

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,8
Benutzerfreundlichkeit
4,6
Kundenservice
4,8
Funktionen
4,6
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
77%
4
21%
3
2%
Phil
Phil
Director in UK
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Reliable, advanced, bespoke software that I genuinely couldn't run my business without.

5,0 vor 6 Jahren

Vorteile:

Apart for the ability to seamlessly control every aspect of my business, from the initial customer inquiry all the through to invoicing, it's the customer support and wide range of industry-specific knowledge which the Commusoft team delivers that sets them apart from the competition. I really don't know how I managed before using Commusoft. Commusoft is constantly evolving and updating. Whenever I think of a function I would like to see available it's usually already been thought of and in the process of happening.

Simon
Managing Director in UK
Versorgungsunternehmen, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Exquisite

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Since incorporating Commusoft in to our business in 2012, the software has assisted us greatly in developing and growing as a business. They are constantly working on new updates and developments to improve the software and add new features and if you do have any issues along the way, they are always on hand to assist you with client support.

Vorteile:

It covers almost everything we need from the diary, invoicing, estimating and key reporting.

Nachteile:

Integration (transfer of date) with Sage can be problematic. It wasn't always problematic but has been more recently.

Christopher
heating engineer in UK
Baumaterial, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

very good software for our heating buisness

5,0 vor 2 Wochen Neu

Vorteile:

It takes the stress out of managing invoices, diary maintaince, job scheduling and is really easy to use. it allows us to create customer profiles and have all the work carried out at hand easily to monitor over the years

Nachteile:

sometimes it does not always link to our accountancy software- we have to manually rest it

Martin
Heating engineer, Director in UK
, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Experience with commusoft

3,0 vor 7 Jahren

Kommentare: When you first start you should be given more one to one help, then mistakes wouldn't happen.
Bit disappointed with the diary and other features, cant understand why I've not been set up on the new system yet which looks a lot better.
Seem to be having lots of problems with the two systems together quick books and commusoft.

Vorteile:

Customer data base, quick to find out what you have done at a property,

Nachteile:

need more training on how to use the software, now ive been using it a while, I'm sure there is plenty of bits I'm not using that I could be using

Antwort von Commusoft

vor 7 Jahren

Hi Martin, we appreciate users have different roles/skills within a business, so we provide users access to our knowledge base which contains videos/guides about how to use the system. We have training programmes for 1-2-1 training, walking clients through the system and provide consultation on how to adhere to best practises when using the system. Let me know if you want more details. I've checked with the technical team regarding QB and cannot see open tickets with you on this, please email support@commusoft.co.uk who will be happy to help. As much as we would love to have all our clients on the new version, the process is not a simple software upgrade and much more like moving from one software to another. This means the process is longer and more complex. We¿ve already started migrating clients as part of the beta program so we can make sure we are ticking all the boxes as your data is important to us, as it is to you.

Jamie
Office Administrator in UK
Bau, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great, All-In-One Package!

5,0 vor 3 Monaten

Kommentare: Very positive, they've always responded to our questions and issues in a timely manner. We'll be using the software for the foreseeable future.

Vorteile:

The fact that everything is included in one place is a massive pro, from the initial customer enquiry, to the quote, then the job, then the invoice! It means everything can be tracked very easily, which in turn means tracking KPIs is a breeze.

Nachteile:

There aren't many cons, one thing that would be nice is for additional works to contain a parts list.