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Was ist Sendcloud?

Sendcloud hilft mehr als 23.000 Onlineshops dabei, wertvolle Zeit und Kosten bei ihrem frustrierendsten Prozess zu sparen: dem Versand.

Bieten Sie ganz einfach Ihre bevorzugten Paketdienste in Ihrem Checkout an und steigern Sie Ihre Conversions. Übertreffen Sie Ihre Kundenerwartungen mit gebrandeten Trackingemails, Trackingseiten und Ihrem eigenen Retourenportal.

Onlineshops aller Formen und Größen nutzen Sendcloud als Multi-Carrier Shipping Software, um Prozesse zu automatisieren und global zu skalieren.

Wer verwendet Sendcloud?

E-Commerce (Onlineshops, Onlinehändler, Marktplatzhändler)

Sendcloud Software - 1
Sendcloud Software - 2
Sendcloud Software - 3
Sendcloud Software - 4
Sendcloud Software - 5

Du bist nicht sicher, ob Sendcloud das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Sendcloud

Sendcloud

4,2 (89)
40,00 €
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
32
13
4,4 (89)
4,1 (89)
4,0 (89)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
19,99 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
27
6
4,3 (924)
4,0 (924)
4,1 (924)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Sendcloud

Stamps.com
Am besten bewertete Funktionen
Paketversand
Sendungsverfolgung
Versandetiketten
Shippo
Am besten bewertete Funktionen
Lieferpreisberechnung
Sendungsverfolgung
Versandetiketten
ShipStation
Am besten bewertete Funktionen
Etikettendruck
Lieferpreisberechnung
Versandetiketten
Easyship
Am besten bewertete Funktionen
Etikettendruck
Paketversand
Versandetiketten
Neurored TMS & SCM Software
Am besten bewertete Funktionen
Auftragsmanagement
Sendungsverfolgung
Transportmanagement
Starshipit
Am besten bewertete Funktionen
Lieferpreisberechnung
Sendungsverfolgung
Versandetiketten
Cargoson
Am besten bewertete Funktionen
Auftragsmanagement
Paketversand
Sendungsverfolgung
ShipMonk
Am besten bewertete Funktionen
Auftragserfassung
Produktkennzeichnung
Sendungsverfolgung
Infoplus
Am besten bewertete Funktionen
Auftragsmanagement
Bestandskontrolle
Inventarverwaltung

Bewertungen über Sendcloud

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,2
Benutzerfreundlichkeit
4,4
Kundenservice
4,0
Funktionen
4,2
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
67%
4
12%
3
3%
2
3%
1
13%
Anke
Shop Händlern in Deutschland
Kunst & Handwerk, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Früher gut inzwischen eine mittlere Katastrophe

3,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Vor 2 Jahren sehr gut - inzwischen absoluter Saftverein. Ich werde nun zum Ende meines Vertrags wechseln.

Vorteile:

Einfache Anbindung ans System und leichte Bedienung bis 2022.

Nachteile:

Inzwischen ist der Kundenservice eine Katastrophe. Erstellte Tickets zur Probleme dauern zum Teil Wochen - bei sehr akuten Problemen. Man wird immer wieder vertröstet & hingehalten. Viele Einstellungen sind inzwischen durch noch mehr merkwürdige Prozesse nur komplizierter geworden. Dinge wie Lieferscheine, sind im Basispreis von über 500 Euro nicht mehr enthalten.Zu Beginn hatte ich noch eine Ansprechpartnerin inzwischen weiß niemand mehr irgendwas. Als kleinere Firma wird man gefühlt nicht mehr ernst genommen und fällt hinten runter.2023 war und ist mein Maß voll. Ständig werden Labels nicht mehr gedruckt. Das System zeigt immer wieder Fehlermeldungen, wofür sich dort niemand verantwortlich fühlt. Und dann bekommt man noch Rechnungen über die Tickets welche nicht mal abgeschlossen oder behoben worden sind.

Irakli
Irakli
Founder and CEO in Niederlande
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Essen & Trinken, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

8millennium B.V

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Simple and practical, meets all of my needs and great support

Vorteile:

Its is pragmatic and easy to use, also perfect option for e-commerce platform with well integrated systems ad possibilities (broad choices of shipping services)

Nachteile:

It's hard to say, so far I like it very much

Ferdek
Buisness Owner in Niederlande
Konsumgüter, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Sencloud for webshops

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: I really think that SendCloud is the best multi shipping platform in Europe - I've tried several other and the competition far away behind SendCloud.
I use it every day and it helped my business a lot. When I started my first webshop I didn't have enough orders to negotiate good shipping rates with courier companies - SendCloud was a solution at that time to offer to my client's affordable shipping costs. 2 years ago we were having maybe 3-5 orders a week, now it is around 5-10 orders a day. SendCloud played a major role in this business growth.

Vorteile:

Amazingly simple setup process. API connection with major marketplaces and with our webshop was very easy. The process of addressing and creating labels for packages became super quick. Exactly what we needed. Issues are solved quickly - customer service is excellent.

Nachteile:

We use SoundCloud now only for EU shipments because SoundCloud at this moment is missing integration with FedEx courier company. I hope it will be added soon that I can use SendCloud for all my packages. We tried a few times to send packages outside EU with DHL but we never succeed with it - somehow there was always some issue with it so we gave up and concentrate on using SendCloud only for EU. However, if integration with FedEx will be possible we will need to look into it again because 40% of all our packages go outside the EU. I am also missing integration with the selling platform Reverb.

Kayzar
Company Director in UK
Einzelhandel, Selbstständig
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Totally Useless, Only Sign Up If You Want to Destroy Your Business

1,0 vor 2 Jahren

Kommentare: My experience of SendCloud was that they are a bunch of liars that will tell you anything to make you sign up but then deliver absolutely nothing they promised. They negotiated rates with me then after I paid 2 invoices which was what we had agreed the next invoices had a bunch of hidden charges. They were unprofessional, I didn’t speak to the account manager for several weeks due to “partying too much”. The main reason I signed up was a promise about customer support handling customs issues which I asked about 4-5 times and was told not to worry but the first thing that happened was a customs issue exactly what I had described and I was given the number of French customs as customer support. A total disgrace of a company, I would advise to only use them if you want to pay double your negotiated rate, be hounded by debt collectors and have your Amazon business suspend repeatedly.

Vorteile:

I found no pros, they were more expensive and charged for the account as well where the competition don’t charge for basic customer care. Software was no different than other similar companies just hyped up by the sales reps who are complete liars.

Nachteile:

I found a lot of time wasting when trying to get things done, was told that they had integrated software with Amazon but this only worked satisfactorily with U.K. orders but I export to Europe mainly

Antwort von Sendcloud

vor 2 Jahren

Dear Kayzar, We're very sorry to hear that your experience with Sendcloud has been negative, and we thank you for taking the time to share your thoughts. We actively try our best to communicate all relevant information. The shipping conditions of every carrier within Sendcloud are available to read in our helpcenter. Unfortunately, surcharges are implemented by the carriers when a package does not meet these conditions, and are then automatically applied and added to your invoice after dispatch. As I'm aware, my colleagues have been in direct contact with you for several months now and an agreement was made to resolve the situation. We will continue to proactively reach out to you to ensure commitment to finding a resolution. We hope to speak with you soon on the matter, and once again, we apologise for any inconvenience. Kind Regards, Steph

Nina
Webshop owner in Niederlande
Konsumgüter, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Sendcloud is so easy to use

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: We really enjoyed the meeting we had before switching to SendCloud. We had a personal Zoom meeting where we discussed our wishes, they showed us how to use the system and they gave us some recommendations.

Vorteile:

The integration with Woocommerce was so easy and took only a minute. The Sendcloud system is accessible and easy to use, the integration with our webshop makes sure the customer info is already filled in and we only need to print the labels.

Nachteile:

It's annoying that they charge for printed labels, instead of scanned labels.