QuickBooks Online Advanced

QuickBooks Online Advanced

von Intuit

Wer verwendet QuickBooks Online Advanced?

Eine führende Buchhaltungs- und Finanzsoftware für kleine Unternehmen.

Was ist QuickBooks Online Advanced?

QuickBooks ist eine End-to-End-Unternehmensführungssoftware, die mit deinem Unternehmen mitwachsen kann. Die Software bietet alle Tools, die dein Unternehmen benötigt, und ist dennoch einfach zu bedienen. Du kannst deine Geschäftsbücher organisieren, dein Inventar verwalten, Verkäufe verfolgen und sogar die Gehaltsabrechnung durchführen, jedoch zu einem Bruchteil der Kosten. Mit QuickBooks sparst du Tausende von Dollar pro Jahr gegenüber vergleichbaren Lösungen. Finde mit QuickBooks eine Lösung für dein mittelständisches Unternehmen.

QuickBooks Online Advanced – Details

Intuit

https://quickbooks.intuit.com/accounting/advanced/

Gegründet 1983

QuickBooks Online Advanced – Preisübersicht

QuickBooks Online Advanced bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für QuickBooks Online Advanced findest du unten.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Online

QuickBooks Online Advanced Funktionen

BPM Software
Ad-hoc-Analyse
Ad-hoc-Berichte
Dashboard
Konsolidierung
Kostenplanung und Prognosen
Prädiktive Analytik
Qualitative Analyse
Quantitative Analyse
Strategische Planung
Wertungslisten erstellen
Wichtige Leistungsindikatoren (Key Performance Indicators, KPI)
Drag-and-Drop
Fähigkeiten-Nachverfolgung
Kapazitätsmanagement
Nutzungsberichte
Prognose
Reporting/Project Tracking
Resource Allocation & Planning
Ressourcen-Planung
Suchen / filtern
Abrechnung & Rechnungsstellung
Anlagegegenstand-Management
Ausgabenmanagement
Buchhaltungs-Service-Integration
Cash Management
Forderungen
Hauptbuch
Kontenabgleich
Kostenverfolgung
Lohn- und Gehaltslisten-Management
Sammlungen
Steuermanagement
Umsatzrealisierung
Verbindlichkeiten
Anlagenplanung
Bilanz
Cash Management
Gewinn-und Verlustrechnung
Hauptbuch
Konsolidierung / Roll-Up (Reporting)
Mehrere Abteilungen / Projekte
Mischkonzern
Prognose
Versionskontrolle
„Was wäre wenn“-Szenarien
Auftragsmanagement
Berichterstattung / Analyse
Bestell-Management
CRM
Finanzmanagement
Inventarverwaltung
Lagerhaus-Management
Personalmanagement
Projektmanagement
Supply-Chain-Management
Unternehmens-Vermögensmanagement
Vertriebsmanagement
Audit Trail
Bilanz
Budgetierung/Prognosen
Cash Management
Daten-Import / -Export
Gewinn-und Verlustrechnung
Hauptbuch
Konsolidierung / Roll-Up (Reporting)
Mischkonzern
Zugriffskontrollen/Berechtigungen
„Was wäre wenn“-Szenarien
Abrechnung & Rechnungsstellung
Arbeitsauftragsverwaltung
Gebot-Management
Inventarverwaltung
Kundenmanagement
Lohn- und Gehaltslisten-Management
Mitarbeitereinsatzplanung
Mobiler Zugriff
Qualitätskontrolle
Umfragen & Feedback
Zeitverfolgung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Arbeitsauftragsverwaltung
Inventarverwaltung
Kalibriermanagement
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Prädiktive Wartung
Schlüssel & Schloss-Management
Techniker-Management
Terminplanung
Verfolgen von Vermögensanlagen
Vorbeugende Wartung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Bestell-Management
Bestellungen ändern
Kostenplanung und Prognosen
Material-Rechnung
Produktionskosten-Nachverfolgung
Rechnungsmanagement
Verfolgung der Kosten bis zur Fertigstellung
Verfolgung des Prozentsatzes bis zur Fertigstellung
Zeitverfolgung
Überschuss-Berichterstattung
Budgetierung/Prognosen
Fondsrechnung
Forderungen
Kontenabgleich
Lohn- und Gehaltslisten-Management
Spenden-Management
Verbindlichkeiten
Verfolgen von Vermögensanlagen
Ausschuss-Management
Buchhaltung
Freiwilligen-Management
Fundraising-Management
Gebühren-Management
Mitglieder-Datenbank
Mitgliedschaft-Management
Social-Media-Management
Spender-Management
Veranstaltungsmanagement
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Auftragskostenrechnung
Baugewerbe-Aufschlüsselung
Bestell-Management
Cash Management
Forderungen
Hauptbuch
Kostenplanung und Prognosen
Lohn- und Gehaltslisten-Management
Verbindlichkeiten
Überschuss-Prognosen
Abrechnungsportal
Anpassbare Rechnungen
Kontakt-Datenbank
Kontingenz-Abrechnung
Mahnwesen-Management
Mehrere Währungen
Mobile Zahlungen
Online-Abrechnung
Online-Zahlungen
Projekt-Abrechnung
Steuer-Rechner
Stündliche Fakturierung
Wiederkehrende Zahlungen / Abonnement-Abrechnung
Zahlungsabwicklung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Auftragsmanagement
CRM
Einkauf
Finanzmanagement
Inventarverwaltung
Leistungskennzahlen
Lieferanten-Management
Marketing-Management
Mitarbeitermanagement
Projektmanagement
Terminplanung
Trainingsmanagement
Zeit & Kosten Verfolgung

QuickBooks Online Advanced – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 3.705 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.2/5
Benutzerfreundlichkeit
4.1/5
Kundenservice
3.9/5
Funktionen
4.1/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.1/5
Adrian M.
Director of Operations
Industrieautomation, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.8.2019

"The most complete small business accounting solution "

Kommentare: Overall I am beyond happy with my choice to put QuickBooks Online at the core of my businesses accounting functions. The cost is extremely reasonable for the power and huge capabilities it has.

Vorteile: Easy to use whether you have no accounting experience or you are a pro. The user interface is logically laid out so you can get where you need intuitively. Between the very complete built in functionality and a robust App Store of add-ins for specific needs it Quickbooks Online can provide a solution to any accounting need You can go it alone or seamlessly incorporate external accounting services depending on your strengths, comfort level and desire to directly engage in specific accounting processes It’s cloud based so you do not have to deal with local computers and storage that have to be maintained and backed up to secure your business critical data. This also means your can access your data from anywhere you like. Two step verification for log in so your data is very secure. The Quickbooks Online mobile app is excellent and lets you input receipts and expenses easily and immediately so you never get behind.

Nachteile: I had very few issues. Mostly surrounding my inexperience with accounting. It would be nice if Intuit would have some General Accounting Practices videos to get complete accounting novices up to speed on the basics like setting up a book of accounts and how to categorize expenses properly.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.8.2019
Phil M.
President
Informationstechnologie & -dienste, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.11.2019

"A constantly moving target, but works well for basic SB accounting needs..."

Kommentare: We initially moved from QuickBooks Pro Desktop to the Online version to allow for our new Online Service Management System (RazorSync) to easily export invoices into QB for processing. In that regard, QB Online has worked well and met expectations. It's obviously an evolving product and there have been many changes to it over the time we've been on the service; some good, some not-so-much. The reporting module is very limited and unless one of the canned reports is close to what you want it's a struggle to obtain some information in a format that's useful. All those issues aside however it's been a good solution for our company and we expect we'll continue to use it.

Vorteile: It's wonderful to have access to our accounting system from any Internet-connected device. Integration with our Service Management System (RazorSync) has allowed us to turn Service Orders into invoices and send them via QuickBooks Online quickly and easily, which has absolutely improved how quickly we get paid on jobs. The Payroll module makes it easy to pay our employees and calculate the necessary withholding and taxes due.

Nachteile: The reports in the Online version are clunky and horribly limited. Recently Intuit modified what was included in the package we were in and limited the number of accounts we're allowed to have in the Chart of Accounts without paying a higher fee, so we're stuck not being able to add new accounts unless we want to go to the "next tier". Last year we needed to reprint some older tax forms that weren't showing up so we were forced to contact support for assistance. We finally got what we needed done but it took contacting two different support reps as the first one obviously wasn't familiar with the product and made changes to our accounting data that had to then be fixed by the second rep.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.11.2019
Tara J.
Owner
Buchhaltung, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 12.3.2020

"QuickBooks Online has changed my life"

Kommentare: QBO has been life-changing for me and my practice. I have clients all over the country, without QBO is could not have grown my business at the same rate.

Vorteile: I love the QBO eco-system. The eco-system allows me to offer more resources and solutions to my clients.
QBO doesn't have to do it all for all industries, it just has to partner with 3rd party app developers that are specialists in their industries.

Nachteile: There is a lack of communication from Intuit / QuickBooks. For example, if a user can't access their company file, they don't know if it's a QuickBooks issue, an internet issue, a browser issue or user error. I wish QuickBooks would send an email that says QBO is down for an hour. And if a function is not working, let us know, keep us informed of progress made.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 12.3.2020
Verifizierter Rezensent
Executive Director
Non-Profit-Organisation Management, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 18.12.2019

"Quickbooks Online has changed our whole model "

Vorteile: Quickbooks online has allowed our organization to update, modernize, and change the way we approach our finances. Within a few months, we moved from a fairly archaic book keeping system to one that is completely modernized, online, and easier to use. Our whole team has saved time and frustration after making the change to QBO. Changing to Quickbooks online has helped us to improve our record-keeping, issue payments faster, made it easier for us to prepare for an annual audit, and provides many different options for planning, budgeting and reporting for a Board of Directors. With a small team, we are very appeciative of the Help features and online support available.

Nachteile: The only issue I have run into so far with Quickbooks Online is that there is a limit to the number of automatic reports that can be generated. For example, we would love to have the option to pull a variance report automatically from our records. Luckily, Quickbooks Online does provide you the features needed to build custom reports - so we got what we needed with a little bit of work.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 18.12.2019
Keirsten B.
Customer Service Manager
Internet, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 15.8.2019

"Quickbooks Online is not the same as Quickbooks Desktop!"

Kommentare: We solved the issue of being able to log in from anywhere, however, we did go back to the desktop version for report purposes.

Vorteile: It was easy to log in from anywhere and add transactions. It was super easy to take pictures of transactions and upload them into the online platform. QBO does work with Tsheets as well, but not in the way that the desktop is capable.

Nachteile: Job costing and certified payroll are not possible with Quickbooks Online. Many of the reports I need to utilize are not available with the online. It would be great for a small home type business, but anything where intricate reports are needed or as stated, certified payroll or prevailing wages, are just not possible with the online version. We ended up going back to Quickbooks Desktop due to the certified payroll and job costing/mapping.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 15.8.2019