Was ist Workforce?

Increase productivity in the field, reduce admin costs and increase defect quote conversions with world-class asset maintenance software by Uptick.

The innovative cloud-based platform automates workflows and digitises information, providing easy access to field technicians, office staff and customers.

Uptick is the #1 Asset Maintenance software choice in Australia and is fast becoming the trusted choice in New Zealand and the UK too.

Wer verwendet Workforce?

Uptick is purpose-built for the Audit, HVAC and fire protection industries with in-built legislative standards, making asset maintenance easy.

Wo kann Workforce bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • von Uptick
  • Ansässig in Abbotsford, Australien
  • 2014 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Neuseeland, Vereinigtes Königreich

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

  • von Uptick
  • Ansässig in Abbotsford, Australien
  • 2014 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

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Sprachen

Englisch

Workforce – Videos und Bilder

Videos zu Workforce
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Workforce Software - 2 - Vorschau
Workforce Software - 3 - Vorschau
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Funktionen von Workforce

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anlagegegenstand-Management
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Arbeitshistorie
  • Asset Lifecycle Management
  • Audit Trail
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Automatisierte Terminplanung
  • Barcode / RFID
  • Barcode / Tickets scannen
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandsverfolgung
  • Bestell-Management
  • Compliance Management
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Daten
  • Geräteinstandhaltung
  • Gerätenachverfolgung
  • Historische Berichte
  • Inspektions-Management
  • Inventarverwaltung
  • Job-Management
  • Kalenderverwaltung
  • Kalibriermanagement
  • Kostennachverfolgung
  • Kreditplanung
  • Kundendienst-Historie
  • Lieferanten-Management
  • Mehrere Standorte
  • Mobiler Zugriff
  • Prädiktive Wartung
  • Schlüssel & Schloss-Management
  • Statusverfolgung
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Verfolgen von Vermögensanlagen
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Vorbeugende Wartung
  • Wartungsplanung
  • Workflow-Management
  • Überwachung

Siehe die vollständige CMMS Software (Computerised Maintenance Management System) Liste

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebote / Schätzungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Aufgabenplanung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandsverfolgung
  • CRM
  • Dateispeicherung
  • Dokumentenspeicher
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Elektronische Unterschrift
  • Erinnerungen
  • GPS
  • Historische Berichte
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Job-Management
  • Job-Nachverfolgung
  • Job-Planung
  • Kalenderverwaltung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie
  • Kundenhistorie
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Zeiterfassung
  • Rechnungsmanagement
  • Routing
  • Schätzung
  • Standortverfolgung
  • Statusverfolgung
  • Terminplanung
  • Versandmanagement
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Wartungsplanung
  • Workflow-Management
  • Zahlungseinzug im Außendienst

Siehe die vollständige Field Service Management Software Liste

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Angebote / Schätzungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Aufgabenplanung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandskontrolle
  • Bestandsverfolgung
  • Daten-Import / -Export
  • Dokumentenspeicher
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Elektronische Unterschrift
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Für HLK-Unternehmen
  • Historische Berichte
  • Integration in QuickBooks
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Job-Management
  • Job-Nachverfolgung
  • Job-Planung
  • Kalenderverwaltung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie
  • Kundenhistorie
  • Kundenportal
  • Mobile Unterschriftenerfassung
  • Mobiler Zugriff
  • Rechnungsmanagement
  • Routing
  • Schätzung
  • Standortverfolgung
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Timesheet Management
  • Versandmanagement
  • Wartungsplanung
  • Workflow-Management
  • Zeit & Kosten Verfolgung

Siehe die vollständige SHK Software (Sanitär, Heizung, Klima & Lüftung) Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anlagegegenstand-Management
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Asset Lifecycle Management
  • Audit Trail
  • Aufgabenliste
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Automatisierte Terminplanung
  • Barcode / Tickets scannen
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandsverfolgung
  • Bestell-Management
  • Check-in/Check-out
  • Compliance Management
  • Daten-Import / -Export
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Erinnerungen
  • Geräteinstandhaltung
  • Gerätenachverfolgung
  • Historische Berichte
  • Inspektions-Management
  • Inventarverwaltung
  • Job-Management
  • Kalenderverwaltung
  • Kostennachverfolgung
  • Lieferanten-Management
  • Mehrere Standorte
  • Mobiler Zugriff
  • Prädiktive Wartung
  • Rollen-basierte Genehmigung
  • Terminplanung
  • Verfolgen von Vermögensanlagen
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Vorbeugende Wartung
  • Warnungen / Eskalation
  • Wartungsplanung
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Überwachung

Siehe die vollständige Wartungssoftware Liste

Alternativen für Workforce

Mehr Alternativen zu Workforce

Erfahrungen mit Workforce

Alle 58 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,4
Benutzerfreundlichkeit
4,2
Kundenservice
4,2
Funktionen
4,3
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
31
4
20
3
7

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Suzie M.
Service Coordinator in Australien
Baumaterial, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Excellent system, easy and simple to use yet extremely customisable

5 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: Overall, the past 12 months working with Uptick have been great, and we still have a lot to set up and start using. Great support team

Vorteile:

The live data makes testing and updating a breeze, the images on reports keep our clients impressed, transparency with overall account management makes day to day tasks simple. Great software overall!

Nachteile:

The migration from existing database was a challenge, callout task management could be improved for invoicing stage.

Antwort von Uptick

vor 2 Wochen

Suzie, thank you so much for taking the time to leave us such a detailed review. It is so great to hear your experience with Uptick so far has been so positive and that our reporting capabilities have helped to impress your clients. We're also pleased to hear that you've been happy with the service you have received from the Customer Success team. We look forward to working with you more! Uptick.

Ashley K.
General Manager WA in Australien
Hausmeisterservice, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

ARA Fire - Ashley Knapp

5 letzten Monat Neu

Kommentare: Access to a dedicate account Manager in Uptick and taking some of the pressure of [SENSITIVE CONTENT] for certain aspects
Cost - Most expensive product on the market, believe we should have reduced pricing for lessor users and those field techs that are only it in a reduced capacity e.g. accessing a task for time sheets only.

Vorteile:

Features - Ease of use, Tool Bar driven, ability to create Favourites Integration - Was relatively easy to get started however feel with a lot of the changes and improvements we are not maximising to full potential of the system Believe we need to develop super users in each state that have direct access to Uptick, would like Uptick to have monthly meeting with the super users to go through changes and improvements and discuss issues. This could be for both Desktop and Mobility App

Nachteile:

Not so much of a dislike however wish for more development/access 1. Forms - need more direct access to develop form, e.g. with a Untick business development person to understand our requirement and create forms 2. Routine screen cannot exported into a usable format to provide to the client (a lot do not want the Portal) 3. Life Cycle Cost (non annual) report still not completed. Does not include non annual routine sand does not handle assets with multiple non annual routines e.g. Sprinklers 5/10/25 yearly routines. 4. URGENT - No Stock Control module in Uptick to allow monitoring of incoming and allocation of stock. ARA has 2 companies that need this urgently. 5. Scheduling View - (Urgent) Does not provide a month/3 month look ahead on a single computer screen. Difficult to have to scroll week to week.

Richard L.
Tauranga Branch Manager in Neuseeland
Hausmeisterservice, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Worforce for Fire Protection Company

3 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: Once up and running, it is really good to work with.

Vorteile:

How powerful it can be. How you can tailor it to your own needs.

Nachteile:

I found it hard to pick up. Took a few months to get the hang of it.

Antwort von Uptick

vor 2 Wochen

Hi Richard, thanks so much for the feedback! It is great to hear you are finding the product good to work with and have been able to customise the system to suit your needs. Please do not hesitate to contact support@uptickhq.com if you require any further assistance with the system, we are always available to help. Uptick!

Robert B.
Director in Australien
Elektrische/elektronische Fertigung, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Uptick has improved our productivity 150%

4 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: We were falling months behind in invoicing and getting paperwork to clients ... this has been streamlined and documents now digitized, allowing us more time to create more work and attract new clientele. Customer Portal is a huge hit !!!

Vorteile:

Uptick has improved our workflow , from creating task , to preventative maintenance schedules , creating defects quotes , carrying out repairs and then invoicing ... all this is done from just a few pages ... its improved our productivity and efficiency 10 fold

Nachteile:

Stock control , easy custom forms that can be created internally , receiving multiple supplier invoices for 1 PO

Antwort von Uptick

vor 2 Wochen

Hey Robert, thank you so much for taking the time to leave us such valuable feedback! We are so happy to hear our product has helped to improve your productivity and efficiency so much! It is great to hear that workflows have now been streamlined for you with paperless documents allowing you to save so much more time and fall less behind. Your feedback has been shared with our development team - to help shape future iterations of the platform. Thanks again!

Tanya I.
General Manager in Australien
Hausmeisterservice, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

A Must-Have System for the ESM Industry

5 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: We love Uptick. It is an intuitive product that is constantly being updated with new features to suit the needs of our changing industry. Uptick automates so many of our procedures that were previously done manually, which has given us the time and ability to grow our business, along with the reporting and analytics to support our decision making and business planning. The support staff at Uptick are a pleasure to deal with, and our experience as an Uptick client has been exceptional. I would highly recommend this product to anyone looking to take their business to the next level.

Vorteile:

Uptick is a fantastic system that makes keeping track of a high volume of jobs, assets and staff a breeze. With flexible filters and reporting options, you always know that your workflow is on track. The Scheduler is a brilliant feature that keeps our staff accountable and efficient. Ease of data access helps with future planning and business development.

Nachteile:

We've been with Uptick for many years now, and getting set up was quite a lengthy process, but I'm sure over time this has improved and would be much smoother now. It was worth it, of course - we wouldn't have been able to grow and take on the volume of new clients we have, without Uptick to facilitate our workflow.

Antwort von Uptick

vor 2 Wochen

Hey Tanya, thank you so much for taking the time to write such valuable feedback and for highly recommending the product! We are so happy to hear Uptick has helped to automate many of your processes giving you more time to grow your business. It is so great to hear your experience with us has been an exceptional one and you've found the system such a breeze to use! Your wonderful feedback has been passed onto the team. Many thanks, from the Uptick team!