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Was ist Hospitable.com?

Hospitable (ehemals Smartbnb) ist eine Immobilienverwaltungslösung, die all deine Immobilien in einem praktischen Dashboard zentralisiert sowie die Kommunikation mit Gästen automatisiert und dennoch völlig menschlich klingt. Wird von Eigentümern und Managern von mehr als 300.000 Immobilien in über 140 Ländern eingesetzt.

Wer verwendet Hospitable.com?

Immobilieneigentümer*innen oder -verwalter*innen, die mindestens zwei Immobilien und bis zu über 5000 Immobilien verwalten.

Hospitable.com Software - 1
Hospitable.com Software - 2
Hospitable.com Software - 3
Hospitable.com Software - 4
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Hospitable.com

Hospitable.com

4,8 (121)
59,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
44
13
4,7 (121)
4,7 (121)
4,7 (121)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
126
37
4,6 (954)
4,6 (954)
4,7 (954)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Hospitable.com

Hostaway
Am besten bewertete Funktionen
Für die Ferienvermietung
Gästekommunikation
Reservierung-Management
Smoobu
Am besten bewertete Funktionen
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Online-Buchung
Reservierung-Management
MyVR
Am besten bewertete Funktionen
Für die Ferienvermietung
Online-Buchung
Reservierung-Management
Hosthub
Am besten bewertete Funktionen
Für die Ferienvermietung
Gästekommunikation
Reservierung-Management
Hostify
Am besten bewertete Funktionen
Für die Ferienvermietung
Online-Buchung
Reservierung-Management
Tokeet
Am besten bewertete Funktionen
Für die Ferienvermietung
Gästekommunikation
Reservierung-Management
eviivo
Am besten bewertete Funktionen
Online-Buchung
Reservierung-Management
Zahlungsabwicklung
Cloudbeds
Am besten bewertete Funktionen
Online-Buchung
Raum-Inventar
Reservierung-Management
Booking Automation
Am besten bewertete Funktionen
Für dieses Produkt wurden noch keine Funktionen durch Nutzer bewertet.

Bewertungen über Hospitable.com

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,8
Benutzerfreundlichkeit
4,7
Kundenservice
4,7
Funktionen
4,6
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
85%
4
11%
3
3%
1
1%
Peter
Manager in Deutschland
Gastgewerbe, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Sehr gute Gästebenachrichtigung und guter Support

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Ich nutze Hospitable.com (früher SmartBnB) jetzt seit über zwei Jahren nachdem ich selbst als Gast einmal positiv überrascht wurde und der Vermieter mir von diesr Plattform erzählt hat. Sie ist insbesondere was die Kundenkommunikation angeht sehr leistungsfähig. Früher musste ich jede Gästeanfrage manuell beantworten, heute macht das Hospitable.com. Selbst die Putzkraft wird automatisch über Buchungen und Änderungen informiert. Wahrscheinlich könnte ich eines Tages einfach tot umfallen und weder meine Gäste noch die Putzkraft würden es merken ...

Vorteile:

Der Funktionsumfang dieser Software, die auch ständig weiterentwickelt wird, hat mich überzeugt. Am meisten nutze ich die automatiserten Benachrichtigungen an die Gäste, die keine Wünsche offen lassen. Meine Gäste schreiben mir überschwängliche Bewertungen bei AirBnB, vor allem über meine schnellen Rückmeldungen, die zum großen Teil automatisierte Nachrichten sind. Sehr positiv ist auch der direkte Draht über eine Chatfunktion zum Support, wo man Tag und Nacht Antworten auf seine Fragen und die notwendige Hilfestellung erhält. Ich habe auch schon mehrere Verbesserungen angeregt, die innerhalb weniger Tage und Wochen umgesetzt wurden und damit allen Nutzern zur Verfügung standen.

Nachteile:

Die Benutzeroberfläche der Software ist selbst nach dem letzten großen Release immer noch wenig ansprechend. Die Menüstruktur und die englischen Menüberschriften sind gewöhnungsbedürftig und nicht intuitiv. Andere Sprachen außer Englisch sind wohl vorgesehen aber m.W. zur Zeit noch nicht erhältlich. Die Kalenderübersicht ist ein langer Balken, der je nach Bildschirmgröße noch nicht einmal einen Monat anzeigt (bei Handys noch viel weniger). Hier muss dringend nachgebessert werden. Dennoch sind das Kleinigkeiten bei einem ansonssten hervorragenden Produkt.

Jonathan
Jonathan
Founder in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

Phenomenal - I have tried it all - finally a company that deserves 5 stars in so many ways

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: This company solved most of my problems I was looking to solve by looking for a channel manager. I had created 150k/year of sales from just airbnb in just a year and new I needed to scale my biz, but I also knew I would not be able to handle more administrative work without finding a way to delegate and automate more fully. I knew I needed to scale to different marketplaces, VRBO, then flipkey, then booking.com... but knew I needed an integrative software to manage that process. I hunted and hunted, I reviewed 50 or 60 tools, pricing structures, features, claims, I tried 20 free trials, I actually set up 8 different tools, until I finally tried this one. While every other tool had a fundamental problem - profoundly over charging, taking a % of your company ( % of sales ), broken essential features like chat features ( tokeet ), broken import/export/linked listing features ( guesty )... this one didnt. Superhost tools was an exception - solid little tool for what it does, but SmartBNB does the same stuff - BETTER... specifically superhost tools automates communication - which is sometimes profoundly out of context but better then nothing, and smartBNB enables review of scheduled messages, which lets you edit them to fit to context. It literally does almost EVERYTHING I could have wanted, but BETTER. While the calendar feature needs a simple fix ( scrolling is the only workable means for that for ease of use like Airbnb ) - THIS is the app to set up and follow.

Vorteile:

- $7/listing - No setup costs - Enabled automation of 90% of my communications - I can review communications that are scheduled automatically BEFORE they go out - They don't want a percentage of my COMPANY to provide a killer service ( no % of sales model ) - They are under priced and over deliver - They under sell and overdeliver I have tried SO many tools!! Guesty and Tokeet were so glitchy they cost me money to try to setup. Guesty wanted $1000 just to set me up AND a PERCENTAGE OF MY COMPANY ( % of gross sales ) STAY AWAY from any company like that! Wheelhouse automated my prices, for a PERCENTAGE OF MY COMPANY - meh. Guesty promised to scale my ads and failed miserably. Tokeet's chat feature was garbage, but import/export listing feature was awesome. In the end, you can only hook up one channel manager to your airbnb account, so if your like me, you have got to decide on one at a time. I have tried 8 and reviewed 50-60... and Im done looking. SmartBNB delivered in almost every way I could have wanted. - Dirt cheap for what you get - Perfect communications channel w guests ( I am super picky ) - Seamless automated messages WITH THE ABILITY TO REVIEW THEM BEFORE THEY GO OUT - Bad Review strategies and are automated, rational, and effective - Almost instant, and intelligent customer service - Killer Documentation that actually trains you and almost never confuses you - Phenomenal - like off the charts phenomenal customer service tools.

Nachteile:

- The calendar viewing is weak. Its fine because you can just use Airbnbs... but to improve it guys: clicking to go to the next month? Really? You cant scroll to Jan 15th to feb 15th? Fix that. Make it scroll like airbnbs please immediately. I don't touch that, but again, its not really a point against the company because you don't actually need to use it, I can get everything from the airbnb cal with info imported via Ical from the other sites.

Colin
Owner and Co-Founder in USA
Gastgewerbe, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

I couldn't have scaled from $200,000 to $2 million without Hospitable

5,0 vor 3 Jahren

Vorteile:

When I first started scaling and became a 3-home operation nearly overnight, I was really struggling to keep up with effective communication to my guests. I had dozens of note documents for each property on my iPhone for things like; Check-in instructions, the first morning follow up message, Check-out instructions, etc. I would have to copy/paste these into the messaging apps and found myself making frequent, detrimental errors such as sending check-in instructions for the wrong house to a guest. Another major challenge I was running into before Hospitable was that I couldn't travel easily or do anything that wouldn't have strong cell phone service because I always had to be available to send check-in/out messages to my guests. Hospitable solved all of this and more. After a few weeks using the platform I went from thinking I hit my ceiling at owning and operating 3 homes, to believing I could effectively manage 15 or more. Fast forward to today and my company, Good Life has grown to 8 (soon to be 9) independently owned and managed homes that are all top 10 revenue producers in their respective zip codes, all maintain a 4.9+ overall review, and gets tons of repeat renters. This simply would not be possible without the automated communication SmartBnB enables to our guests and team.

Nachteile:

I honestly don't have any cons to list about Hospitable. I signed up for Hospitable and had the automated messages firing to guests and my cleaning team within a few hours thanks to the smooth onboarding flow and pre-built messages that were already populated. I've been using Hospitable for a few years now and have never had issues with it not performing. The few times I've had to contact support about questions, they were lightning quick to respond. It's amazing they don't charge more for this platform, honestly.

Cameron
Owner in USA
Immobilien, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Hospitable is an amazing channel manager

5,0 vor 2 Wochen Neu

Kommentare: Hospitable is amazing and I would recommend vacation rental managers to use it.

Vorteile:

Hospitable is easy to use, easy to learn and very user friendly.

Nachteile:

This software has changed how I manage my vacation rentals, I would highly recommend it.

Antwort von Hospitable.com

vor 5 Tagen

Thank you for the glowing recommendation, Cameron!

Justin
Director in UK
Gastgewerbe, Selbstständig
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

Signed up for Free Trial, tried to import Airbnb - didn't work. Customer service ghosted me. Awful!

1,0 vor 10 Monaten

Kommentare: Terrible, I haven't been able to use any of it and was ghosted after an initial 2 responses by their customer service chat.

Vorteile:

Nothing. I haven't managed to get anything to work yet, nor have a reasonable conversation with customer service

Nachteile:

I signed up to their free trial, thinking it looks like a good product. When importing my Airbnb listings, a glitch happened. So I contacted customer services. A person called [sensitive content hidden] initially responded in a few minutes, I explained the problem, then she asked for more informaiton which I provided. She then literally disappeared. I am sat there waiting like a lemon. It appears her shift must have ended. She had no intention of letting me know of course. So I sit there waiting for the next 45 minutes, writing to her asking if she is there and then after realising she left, I wrote again berating her for not telling me she was signing off. I am quite shocked at this level of ineptitude with a potential new client, firstly with the software and secondly with the customer service. How does this product have so many positive reviews? What am I missing here?

Antwort von Hospitable.com

vor 10 Monaten

Hi Justin, that's certainly not the customer experience we are known for. If a Customer Support Advocate has signed off for the day, your ticket should have gone into the general support queue for someone else to pick up the conversation. We don't have enough information from this review to track down that ticket but if you email support@hospitable.com we'd be happy to assist you in getting your account set up.