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Was ist Hospitable.com?

Hospitable (ehemals Smartbnb) ist eine Immobilienverwaltungslösung, die all deine Immobilien in einem praktischen Dashboard zentralisiert sowie die Kommunikation mit Gästen automatisiert und dennoch völlig menschlich klingt. Wird von Eigentümern und Managern von mehr als 300.000 Immobilien in über 140 Ländern eingesetzt.

Wer verwendet Hospitable.com?

Immobilieneigentümer*innen oder -verwalter*innen, die mindestens zwei Immobilien und bis zu über 5000 Immobilien verwalten.

Hospitable.com Software - 1
Hospitable.com Software - 2
Hospitable.com Software - 3
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Hospitable.com

Hospitable.com

4,8 (134)
29,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
44
13
4,7 (134)
4,7 (134)
4,7 (134)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Häufig bewertet

Smoobu

Lokales Produkt
0,00 €
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
93
16
4,5 (186)
4,5 (186)
4,5 (186)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Hospitable.com

Smoobu
Am besten bewertete Funktionen
Für die Ferienvermietung
Online-Buchung
Reservierung-Management
Hostaway
Am besten bewertete Funktionen
Für die Ferienvermietung
Kalenderverwaltung
Reservierung-Management
Tokeet
Am besten bewertete Funktionen
Für die Ferienvermietung
Gästekommunikation
Reservierung-Management
Cloudbeds
Am besten bewertete Funktionen
Online-Buchung
Raum-Inventar
Reservierung-Management
MyVR
Am besten bewertete Funktionen
Datensynchronisation
Für die Ferienvermietung
Reservierung-Management
Booking Automation
Am besten bewertete Funktionen
API
Raten-Management
Reservierung-Management
eviivo
Am besten bewertete Funktionen
Online-Buchung
Reservierung-Management
Zahlungsabwicklung
Hosthub
Am besten bewertete Funktionen
Für die Ferienvermietung
Gästekommunikation
Reservierung-Management
stays
Am besten bewertete Funktionen
Buchhaltung
Für die Ferienvermietung
Reservierung-Management

Bewertungen über Hospitable.com

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,8
Benutzerfreundlichkeit
4,7
Kundenservice
4,7
Funktionen
4,6
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
86%
4
10%
3
3%
1
1%
Peter
Manager in Deutschland
Gastgewerbe, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Sehr gute Gästebenachrichtigung und guter Support

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Ich nutze Hospitable.com (früher SmartBnB) jetzt seit über zwei Jahren nachdem ich selbst als Gast einmal positiv überrascht wurde und der Vermieter mir von diesr Plattform erzählt hat. Sie ist insbesondere was die Kundenkommunikation angeht sehr leistungsfähig. Früher musste ich jede Gästeanfrage manuell beantworten, heute macht das Hospitable.com. Selbst die Putzkraft wird automatisch über Buchungen und Änderungen informiert. Wahrscheinlich könnte ich eines Tages einfach tot umfallen und weder meine Gäste noch die Putzkraft würden es merken ...

Vorteile:

Der Funktionsumfang dieser Software, die auch ständig weiterentwickelt wird, hat mich überzeugt. Am meisten nutze ich die automatiserten Benachrichtigungen an die Gäste, die keine Wünsche offen lassen. Meine Gäste schreiben mir überschwängliche Bewertungen bei AirBnB, vor allem über meine schnellen Rückmeldungen, die zum großen Teil automatisierte Nachrichten sind. Sehr positiv ist auch der direkte Draht über eine Chatfunktion zum Support, wo man Tag und Nacht Antworten auf seine Fragen und die notwendige Hilfestellung erhält. Ich habe auch schon mehrere Verbesserungen angeregt, die innerhalb weniger Tage und Wochen umgesetzt wurden und damit allen Nutzern zur Verfügung standen.

Nachteile:

Die Benutzeroberfläche der Software ist selbst nach dem letzten großen Release immer noch wenig ansprechend. Die Menüstruktur und die englischen Menüberschriften sind gewöhnungsbedürftig und nicht intuitiv. Andere Sprachen außer Englisch sind wohl vorgesehen aber m.W. zur Zeit noch nicht erhältlich. Die Kalenderübersicht ist ein langer Balken, der je nach Bildschirmgröße noch nicht einmal einen Monat anzeigt (bei Handys noch viel weniger). Hier muss dringend nachgebessert werden. Dennoch sind das Kleinigkeiten bei einem ansonssten hervorragenden Produkt.

Barry
Barry
Directot in Neuseeland
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Gastgewerbe, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

The best software out there with the easiest of setup

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: The support team is just amazing. Bubbly happy and just can do attitude, with personal responses, not just templated garbage that other software operators just try and fob customers off. The transparency of their roadmap and features, and allowing customers to vote for a feature or change is amazing, allowing hosts to drive the features that are needed, rather than some product manager that doesnt know what actual hosts want.

Vorteile:

Ease of install, nothing complicated to do and doesnt mess with you logging into the actual AirBnb if you needed to. The automation of messages and bookings has meant I can go from 2 properties to 5 with very littler additional overhead or work. I plan to get to maybe 15-20 properties before I look to hire someone, but then still be able to enjoy my own personal time

Nachteile:

The direct booking website was lacking, however in the last couple of months it has become par with other booking sites including AirBnb; so I cant provide a negative on this anymore

Allen
Owner in USA
Gastgewerbe, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Hospitable : Easy to Use and Affordable!

5,0 vor 9 Monaten

Vorteile:

The price of Hospitable is very attractive.

Nachteile:

There’s a bit of a learning curve because there are so many features. Isn’t necessarily a con.

Antwort von Hospitable.com

vor 9 Monaten

Thanks Allen!

Billie
Software Developer in USA
Schreiben & Editieren, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Do NOT Trust Smartbnb

3,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Overall, it would be okay software that I would be willing to keep if I could trust the company. If I re-open my Airbnb ever, I will probably choose a different company in the future.

Vorteile:

This software automatically sent messages to my guests before they checked in and before they left. (Check-in and Check-out emails).

Nachteile:

The worst part is once you sign up, you can't automatically cancel. When you try to cancel it sends you to a customer service representative for them to try to talk you out of cancelling. If you try to just pause your subscription they try to bargain with you to make a great review, and require a screenshot of the review before agreeing to pause the subscription. This is B.S. in my eyes and makes this a VERY SHADY company. Basically the only things this software was really good for was responding immediately to inquiries. It sometimes made conversations awkward, because when potential guests asked questions, it pretends you are really answering and ignoring their questions.

Antwort von Hospitable.com

vor 5 Jahren

Hi Billie, I am happy that you were a happy Smartbnb customer until you were offered a discount. We have temporarily removed the ability to cancel in self-service so that we can advise our customers on the best move forward, either pausing or cancelling their subscription, or benefitting from a discount. This is a decision we have taken so as to be able to support each of our customers throughout this crisis. Under no circumstances would the review be a requirement for a discount to be granted, or a subscription paused or cancelled. After receiving your feedback, I have made sure this was clear to the entire team. Your subscription was therefore cancelled within minutes of you reaching out. Lastly, listening to our user's feedback is an important part of our job, and feedback about the part our product does miss is something that we listen to just as well. Your critical feedback is very valuable to us because it helps us get better. Pierre-Camille Founder & CEO

Colin
Owner and Co-Founder in USA
Gastgewerbe, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

I couldn't have scaled from $200,000 to $2 million without Hospitable

5,0 vor 4 Jahren

Vorteile:

When I first started scaling and became a 3-home operation nearly overnight, I was really struggling to keep up with effective communication to my guests. I had dozens of note documents for each property on my iPhone for things like; Check-in instructions, the first morning follow up message, Check-out instructions, etc. I would have to copy/paste these into the messaging apps and found myself making frequent, detrimental errors such as sending check-in instructions for the wrong house to a guest. Another major challenge I was running into before Hospitable was that I couldn't travel easily or do anything that wouldn't have strong cell phone service because I always had to be available to send check-in/out messages to my guests. Hospitable solved all of this and more. After a few weeks using the platform I went from thinking I hit my ceiling at owning and operating 3 homes, to believing I could effectively manage 15 or more. Fast forward to today and my company, Good Life has grown to 8 (soon to be 9) independently owned and managed homes that are all top 10 revenue producers in their respective zip codes, all maintain a 4.9+ overall review, and gets tons of repeat renters. This simply would not be possible without the automated communication SmartBnB enables to our guests and team.

Nachteile:

I honestly don't have any cons to list about Hospitable. I signed up for Hospitable and had the automated messages firing to guests and my cleaning team within a few hours thanks to the smooth onboarding flow and pre-built messages that were already populated. I've been using Hospitable for a few years now and have never had issues with it not performing. The few times I've had to contact support about questions, they were lightning quick to respond. It's amazing they don't charge more for this platform, honestly.