Dropbox Paper

Dropbox Paper

von Dropbox

Wer verwendet Dropbox Paper?

Dropbox Paper wird von kreativen, verteilten und Produktteams und verwendet, die einen einheitlichen Raum zum Austausch von Ideen benötigen.

Was ist Dropbox Paper?

Kollaborativer Arbeitsbereich, der Teams hilft, Dokumente für ihre Meetings zu organisieren.

Dropbox Paper – Details

Dropbox

https://www.dropbox.com/business

Gegründet 2007

Dropbox Paper – Preisübersicht

Dropbox Paper bietet eine Gratisversion, aber keine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für Dropbox Paper findest du unten.

Kostenlose Version

Ja

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Dropbox Paper Funktionen

Creative Management Software
Abrechnung & Rechnungsstellung
Aufgabenmanagement
Filesharing
Kollaboration
Kundenmanagement
Marketingkalender
Projektmanagement
Zeitverfolgung
Aktivitäts-/Newsfeeds
Ideen-Rangliste
Ideenfindung
Kollaboration
Mind-Maps
Statusverfolgung
Workflow-Management
Agenda verwalten
Ausschusssitzungen
Gesetzgebungs-Meetings
Interne Sitzungen
Materialwirtschaft
Protokoll-Management
Reisemanagement
Tagungsraum-Buchung
Teilnehmer-Management
Terminplanung
To-do-Listen Verfolgung
Tools für Vorgänge nach abgeschlossenen Meetings
Tools zum Vorbereiten von Meetings
Verwalten von Einladungen
Vorstandssitzungen
Wahl-Management
Anforderungsmanagement
Drag-and-Drop
Import/Export von Inhalten
Kollaboration
Meilensteinverfolgung
Priorisierung
Workflow-Management

Dropbox Paper – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 76 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.5/5
Benutzerfreundlichkeit
4.4/5
Kundenservice
4.2/5
Funktionen
4.3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.5/5
Toyin B.
business owner
Kapitalmärkte, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 7.8.2019

"Good product"

Kommentare: Absolutely great

Vorteile: Drop box is a great product i love it. Its compatible with all my other devices and its fast

Nachteile: Honestly i cant really think of any negative points its a great product with lots of space

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 7.8.2019
Abigail N.
Founder
Marketing & Werbung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.7.2019

"Great Software for collaboration "

Kommentare: Great! I use Paper to brainstorm, work on writing projects, collaborate and share my work easily. The android app is a life saver!

Vorteile: 1. Integration with Dropbox storage (I can embed a file in my Dropbox storage that others can easily access and download
2. Formatting options (H1, H2, H3, bold, underline, italics etc.)
3. Ability export to docx and pdf
4. Collaboration (I used this to collaborate with writers from all over the world, and it makes it easy to see who wrote what, what was changed, the comment option is great for chatting with collaborators)
5. Mobile app (I love this feature as the Android app works just as well as the desktop version)
6. Organizations. I like the ability to create templates that can be used for new notes, create folders and subfolders to keep my notes organized, as well as the ability invite a collaborator to work on a specific document or all documents in a folder

Nachteile: TABLES: There is no merge feature to merge two or more columns, also with the new change/update the ability to switch your table from full size to the usual compact size is gone.
Lastly I hoped it'd be able to select all columns in the top row and make the text bold or a larger size than the rest of the table but I'd have to format each column individually.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.7.2019
Verifizierter Rezensent
Solutions Engineer
Computer-Software, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.2.2020

"Writing on Dropbox Paper feels very natural"

Kommentare: Dropbox Paper shocked me on how much I learned to love the product. I thought there wouldn't be many differences in Paper and Google Docs, but I much prefer to use Paper.

Vorteile: Everything looks beautiful when you write it using Dropbox Paper. It's easy to collaborate between teammates on one document and I love the additional features such as commenting.

Nachteile: Although there are folders, it's a little difficult to organize all the documents I write. I would to see the option to create templates as well.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.2.2020
Aleksandra S.
Freelancer
Kunst & Handwerk, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 21.12.2019

"Minimalism and Speed"

Kommentare: Dropbox Paper works great in browser and on Android, allowing on accessing my notes on the go. Issues I had with its compatibility were resolved after I reported them, which made me more keen on using it as the developer team was ready to listen to issues.
Despite some organization issues, it is a versatile app that streamlines the process of note-taking and makes it a hassle-free experience no matter the project type or industry.

Vorteile: Dropbox Paper is fast and clean markdown editor, which allows anyone to create notes on the go. Its formatting of the language is beautifully done, providing minimalist and responsive environment free from distractions or unnecessary features. The editor performs well even with hundreds of images and the formatting changes are instant. There's no limit on amount of notes or their length, taking away the worry of running out of space mid-session.

Nachteile: Organization of the notes lacks everything that editor has. The default view of folders is rather unappealing and the slow to adjust UI can be rather confusing, often resulting in creation of many empty documents instead of opening an exiting one. Folders are displayed as a list as opposed to a nesting tree seen in many other note-taking applications, and there is no way to set a categories for folders or color-code them for easy access. A dark mode for the app and browser version would make it a lot easier to use for those with nightly creativity surge.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 21.12.2019
Laura T.
Communications Coordinator
Marktforschung, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.7.2019

"Has a lot of potential! "

Kommentare: I work on a marketing team and I have started building my marketing plans directly in Paper for the to-do list functionality. I wish it had a regular calendar option though! Overall, it is a useful tool that is helpful for project management when collaborating.

Vorteile: I think the Dropbox Paper feature is fairly new. It has a great general layout where you have the ability to create tables, explain the document, make a to-do list and tag people plus make a timeline. You can highlight text or leave comments directly in the document which makes tracking progress and decisions super easy.

Nachteile: I really wish the to-do list had a capability to automotically put the dates in chronological order and add them to the timeline. Right now the option is there, but it is all manual. Plus, I could use more highlight color options for color coding!

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.7.2019