Was ist Remo?

Remo ist ein videoorientierter virtueller Arbeitsbereich für Remote-Teams, der die Kollaboration in Echtzeit fördert und die Unternehmenskultur fördert.

Wer verwendet Remo?

Kleine bis mittlere Unternehmen.

Remo – Details

Remo Holdings Limited

2018 gegründet

Remo – Videos und Bilder

Videos zu Remo
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Remo Software - 1 - Vorschau
Remo Software - 2 - Vorschau

Remo – Details

Remo Holdings Limited

2018 gegründet

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Startpreis

125,00 $/Monat
N/A
13,99 $/Monat
99,00 $/Monat

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Remo – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • E-Mail/Helpdesk
  • FAQ/Forum
  • Wissensdatenbank
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support

Einsatz

  • Cloud, SaaS, webbasiert

Training

  • Persönlich
  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation
  • Videos

Funktionen von Remo

  • API
  • Abzeichen-Management
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Angebot in sozialen Medien
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Anwesenheitsmanagement
  • Barcode / Tickets scannen
  • Befragungs-/Umfragemanagement
  • Berichterstattung und Statistik
  • Besucherregistrierung
  • CRM
  • Catering-Management
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Erinnerungen
  • E-Mail Marketing
  • E-Mail-Vorlagen
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Elektronische Zahlungen
  • Entwurf-Management
  • Ereignis-Nachverfolgung
  • Event-Ticketing
  • Eventplanung
  • Feedback-Management
  • Formularverwaltung
  • Gästelisten-Management
  • Kalenderverwaltung
  • Kartenverkauf
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenmanagement
  • Kundenspezifisches Branding
  • Lautsprecher-Management
  • Meeting-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Rabattmanagement
  • Raumverwaltung
  • Registrierungs-Management
  • Social-Media-Integration
  • Sponsoren-Management
  • Supportticket-Management
  • Teilnehmer-Management
  • Umfragen & Feedback
  • Veranstaltungskalender
  • Veranstaltungsmanagement
  • Website-Management

Siehe die vollständige Konferenz Software Liste

  • Agenda verwalten
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Anwendungsverschlüsselung
  • Aufzeichnung
  • Benutzer-Management
  • Berichterstattung / Analyse
  • Bildschirm teilen
  • Dokumentenmanagement
  • Drittanbieter-Integration
  • Einmalige Anmeldung
  • Erinnerungen
  • Filesharing
  • Gruppenarbeitsräume
  • HD-Audio/-Video
  • Host-Steuerung
  • Interne Sitzungen
  • Kalender-Synchronisierung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Live-Chat
  • Meeting-Management
  • Meeting-Notizen
  • Meetings sperren
  • Mobiler Zugriff
  • Privater Chat
  • Präsentations-Streaming
  • Sprachanrufe
  • Tagungsraum-Buchung
  • Teilnehmer-Management
  • Terminplanung
  • To-do-Listen Verfolgung
  • Tools zum Vorbereiten von Meetings
  • Umfragen & Feedback
  • Video-Layouts/-Ansichten
  • Videokonferenzen
  • Virtuelle Hintergründe
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Siehe die vollständige Meeting Software Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Anrufaufzeichnung
  • Aufzeichnung
  • Aufzeichnung bei Bedarf
  • Automatische Transkription
  • Automatisches Framing
  • Benutzer-Management
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bildschirm teilen
  • Brainstorming
  • Chat / Messaging
  • Content-Management
  • Dateitransfer
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Erinnerungen
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Chat
  • Elektronische Abstimmung
  • Eventplanung
  • Filesharing
  • HD-Audio/-Video
  • Host-Steuerung
  • Kalenderverwaltung
  • Kommunikationsmanagement
  • Konferenzschaltungen
  • Kundenspezifisches Branding
  • Live-Chat
  • Marken-Management
  • Meeting-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Nutzerprofile
  • Privater Chat
  • Präsentations-Streaming
  • Präsentations-Tools
  • SSL-Sicherheit
  • Terminplanung
  • Umfragen & Feedback
  • Umfragen/Abstimmungen
  • Veranstaltungsmanagement
  • Video-Management
  • Video-Streaming
  • Video-Unterstützung
  • Videoanruf-Aufzeichnung
  • Videokonferenzen
  • Webcasts bei Bedarf
  • Wechselseitige Audio & Video
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Whiteboard
  • Zwei-Wege-Audio und -Video

Siehe die vollständige Online Meeting Tools Liste

  • API
  • Abzeichen-Management
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebotsmanagement
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Anwesenheitsmanagement
  • Aufzeichnung
  • Barcode / Tickets scannen
  • Befragungs-/Umfragemanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Besucherregistrierung
  • Chat / Messaging
  • Daten-Import / -Export
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Erinnerungen
  • E-Mail Marketing
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Chat
  • Elektronische Zahlungen
  • Engagement-Tracking
  • Ereignis-Nachverfolgung
  • Event-Ticketing
  • Eventplanung
  • Formularverwaltung
  • Gamification
  • Kommunikationsmanagement
  • Konferenzschaltungen
  • Kontaktmanagement
  • Kundenspezifisches Branding
  • Lead-Erfassung
  • Lead-Generierung
  • Live-Streaming
  • Meeting-Management
  • Online-Anmeldung
  • Präsentations-Streaming
  • Registrierungs-Management
  • Social-Media-Integration
  • Teilnehmer-Management
  • Umfragen & Feedback
  • Veranstaltungskalender
  • Veranstaltungsmanagement
  • Video-Streaming
  • Videokonferenzen
  • Virtueller Empfangsbereich
  • Website-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Siehe die vollständige Software für virtuelle Events Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anrufaufzeichnung
  • Aufzeichnung
  • Aufzeichnung bei Bedarf
  • Automatische Transkription
  • Automatisches Framing
  • Benutzer-Management
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bildschirm teilen
  • Brainstorming
  • CRM
  • Chat / Messaging
  • Content-Management
  • Dateitransfer
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Erinnerungen
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Chat
  • Einmalige Anmeldung
  • Elektronische Abstimmung
  • Erinnerungen
  • Eventplanung
  • Filesharing
  • Kalenderverwaltung
  • Konferenzschaltungen
  • Kundenspezifisches Branding
  • Live-Chat
  • Meeting-Management
  • Microsoft-Outlook-Integration
  • Mobiler Zugriff
  • Nutzerprofile
  • Privater Chat
  • Präsentations-Streaming
  • SSL-Sicherheit
  • Terminplanung
  • Umfragen & Feedback
  • Umfragen/Abstimmungen
  • Veranstaltungsmanagement
  • Video-Management
  • Video-Streaming
  • Video-Unterstützung
  • Videoanruf-Aufzeichnung
  • Videokonferenzen
  • Webcasts bei Bedarf
  • Wechselseitige Audio & Video
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Whiteboard
  • Zwei-Wege-Audio und -Video

Siehe die vollständige Videokonferenz Software Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Anpassbare Berichte
  • Anwesenheitsmanagement
  • Aufgabenmanagement
  • Autorensysteme
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Beurteilung-Management
  • Bildschirm teilen
  • Chat / Messaging
  • Content-Management
  • Daten-Import / -Export
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Chat
  • Echtzeit-Daten
  • Echtzeit-Übertragung
  • Filesharing
  • Fortschrittsbericht
  • Gemischtes Lernen
  • Gruppenarbeitsräume
  • Hand heben
  • Inhalt-Bibliothek
  • Interaktives Whiteboard
  • Klassenterminplanung
  • Konferenzschaltungen
  • Kundenspezifisches Branding
  • LMS-Integration (LTI)
  • Lernmanagement
  • Live-Chat
  • Präsentations-Streaming
  • Selbst-Lernen
  • Sitzungsaufzeichnung
  • Studenten-Management
  • Studentenportal
  • Synchrones Lernen
  • Terminplanung
  • Umfragen/Abstimmungen
  • Verfolgen der Teilnahme
  • Video-Management
  • Video-Streaming
  • Video-Unterstützung
  • Videoanruf-Aufzeichnung
  • Videokonferenzen
  • Virtueller Klassenraum
  • Wechselseitige Audio & Video
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Whiteboard
  • Zwei-Wege-Audio und -Video
  • interaktive Inhalte

Siehe die vollständige Virtuelles Klassenzimmer Software Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebot in sozialen Medien
  • Anpassbare Vorlagen
  • Anrufaufzeichnung
  • Aufzeichnung bei Bedarf
  • Befragungs-/Umfragemanagement
  • Benutzer-Management
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bildschirm teilen
  • CRM
  • Chat / Messaging
  • Content-Management
  • Dateitransfer
  • Dokumentenspeicher
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Erinnerungen
  • Echtzeit-Daten
  • Elektronische Abstimmung
  • Engagement-Tracking
  • Erinnerungen
  • Eventplanung
  • Filesharing
  • Kalenderverwaltung
  • Konferenzschaltungen
  • Kontaktmanagement
  • Kundenspezifisches Branding
  • Live-Chat
  • Meeting-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Multi-Hosts
  • Präsentations-Streaming
  • Q&A Management
  • Registrierungs-Management
  • Social-Media-Integration
  • Terminplanung
  • Umfragen & Feedback
  • Umfragen/Abstimmungen
  • Veranstaltungsmanagement
  • Video-Management
  • Video-Streaming
  • Video-Unterstützung
  • Videoanruf-Aufzeichnung
  • Videokonferenzen
  • Vorlagen-Management
  • Webinars bei Bedarf
  • Wechselseitige Audio & Video
  • Whiteboard

Siehe die vollständige Webinar Software Liste

Alternativen für Remo

Mehr Alternativen zu Remo

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,4
Benutzerfreundlichkeit
4,2
Kundenservice
4,3
Funktionen
4,2
Preis-Leistungs-Verhältnis
4

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
108
4
69
3
14
2
4
1
2

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
💡 alexander A.
💡 alexander A.
Founder, CEO & Lunch Break Enforcer in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Eventservice, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Virtual events that feel like the real thing

5 letztes Jahr

Kommentare: My company Lunchpool found Remo before the holidays last year when looking for a software that would support our “virtual lunch breaks”. I was able to meet with the [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] directly and hearing his pitch and the reason behind creating Remo. Sinilar to our mission, he wanted to combat the feelings of social isolation that were ever-growing. This intention shines through in the product they’ve developed. I’ve watched the platform mature and develop into an enterprise-ready software that is used in some of the world’s top education systems, non-profits, and enterprises. Remo Conference has helped my team grow from 2 to 10 in spite of the pandemic. We use it to provide virtual experiences for our clients, many of whom have been able to raise $10-$100,000 on a single event. The sponsorship opportunities and flexibility of the platform are the reason why 90% of the events we organize are hosted in remo.

Vorteile:

When first finding Remo in August of last year, I knew it was something special but I wasn’t quite sure why. The 2d floorplan seemed to simulate a “space” similar to an actual networking environment, but, as I discovered, the real value and “secret sauce” is the freedom to move about from table to table. Each “table” is essentially a video breakout. The unique format of events and flexibility of the platform has allowed my company to grow significantly. As others are scrambling to provide webinars, my team has been able to provide meaningful, connective experiences that feel like actual in-person networking.

Nachteile:

The registration page had a bit of friction. Similar tools have an option to log on as a guest, but the profile “business card” does add significant value and the team at Remo is very responsive to customer feedback.

Charlie ⚡ P.
Charlie ⚡ P.
Designer/Artist in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Kunst & Handwerk, Selbstständig
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Like networking in real life, but on the computer and not in real life. 🤷‍♂️

4 letztes Jahr

Kommentare: Being able to use the platform to network and work on projects with other artists has been amazing. Other than the once-in-a-blue-moon hiccup requiring a refresh and screen sharing being a tad bit laggy at times, this platform has blown me away in terms of how stable it is and how different it is from other platforms. VR networking platforms seem like they may be a neat experience, but for the average user who needs to get work done over extended periods, Remo is the way to go. I've even planted the grape vine at my alma mater to see if Remo would be a good fit for their curriculum. I personally think it will.

Vorteile:

The ability to have numerous different conversations throughout a room is a huge step up from sitting in a video conference with 49 other participants, 48 of which are muted while 2 people talk, and waiting for your turn to talk. Being able to bounce around and talk to various groups of people is just phenomenal.

Nachteile:

I think the chat bar could use a little bit of work to make it more functional for the average user. Being able to see the faces or "chat heads" of your other chats, while in a chat with someone else would be extremely useful. So, say I'm talking to [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] in a private chat. On the left edge of that chat window you would see a bar that runs the length of the chat window that has a condensed version of the chat overview window (the one that shows General Chat, Table Chat, and Private Chats). Instead of having the full name [SENSITIVE CONTENT HIDDEN], it would just show his tile icon. If any of that makes sense. 🤷‍♂️

Emily C.
HR Program Manager Intern in USA
Informationstechnologie & -dienste, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Great concept, needs tech/security improvement

3 letztes Jahr

Kommentare: Great for networking and getting people to talk to each other. Bought the premium subscription to potentially use for a training program, but cancelled after one month due to tech issues with audio and insufficient security for our purposes. Have since been using Zoom breakout rooms and meetings.

Vorteile:

Excellent graphic interface, concept of tables makes participants feel more connected, good for networking events. Good communication from company about updates and new features, basic user guides are shared for distribution. Company seems honest, will prorate the cost of a subscription if you cancel early. Like that the license is only attributed to the administrator - otherwise, many people can use the service without a designated license, as long as it doesn't exceed the limit set by your plan.

Nachteile:

Common unresolvable tech problems for some users - could only hear one other person, or couldn't be heard, for example. Limits group to 6 - sometimes wanted bigger option. Never figured out advance set-up for events or the concept of event managers - a colleague who reached out to tech support did not receive a clear answer. Security is not as high as it should be to meet our organizational needs.

Julia R.
Chair in USA
Bildungsmanagement, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Needs better features to pre-load presentation content, especially video content

5 letztes Jahr

Kommentare: It is an intuitive, attractive and an enjoyable platform with a lot of possibilities. Sadly, we won't be able to continue at this price point.

Vorteile:

The ability to integrate sessions for socializing and networking while also presenting content in more "keynote" speaker style.

Nachteile:

1) Needs better features to pre-load presentation content, especially video content. It is awkward and unprofessional to have to present, share content, go to Powerpoint, open it, etc. Can one of the sponsor sites or billboards to configured to run preloaded content, such as Powerpoints? 2) Enable attendees to hear the sound of videos pre-loaded into Powerpoint. We could not run our already embedded videos in Powerpoint because our attendees could not hear the sound. We had to have another person turning on videos separately from YouTube. 3) More sponsor sites for the Director subscription - four is not enough. These are good for posting content for those of us in education. Allows us to show students an image and then direct them to a site, such as our instagram to allow them to further socialize with other members of the community, or alternatively, advertise a new course in our programs and allow them to link right to the school website with a syllabus. 4) Offer a pre-made tutorial video that attendees can watch on the Welcome Page that on-boards them to the platform. 5) Needs a steeper educational discount for universities. I doubt our university will purchase unless there is a significant discount and we won't be able to afford to continue to purchase as a stand alone unit.

Sue S.
CEO in Kanada
E-Learning, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

For me it was love at first sight!

5 letztes Jahr

Kommentare: If facilitate several busomess networking meetings with various virtual platforms and the ones growing in this pandemic are the Remo ones.

Vorteile:

When you want to get people talking in thw most authentic way possible online there is no better solution than Remo. No more black screens or brady bunch headaches, just great conversation that feels almost as good as the real thing -- except you don't get hugs. I love how my guests can move freely from table to table as they would in a real event, that the space is completely customizable and links back to my website, and of course the revenue the banner advertising brings. Remo is the most flexible and engaging virtual event platform you will ever use.

Nachteile:

At first it was buggy, but now it is so sweet! My guests love it.