Wer nutzt diese Software?

Storyclash wird von Marken, Agenturen und Verlagen genutzt, um Social Media Aktivitäten zu monitoren sowie Konkurrenzanalysen durchzuführen.

Durchschnittliche Bewertung

9 Bewertungen
  • Gesamt 4.9 / 5
  • Benutzerfreundlichkeit 4.8 / 5
  • Kundenservice 5 / 5
  • Funktionen 4.6 / 5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4.7 / 5

Produktdetails

  • Startpreis 500,00 $/Monat
    Preisinformationen
  • Kostenlose Version Nein
  • Kostenlose Testversion Ja, Kostenlose Testversion
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
  • Training Persönlich
    Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • Storyclash
  • https://www.storyclash.com
  • Gegründet 2014

Über Storyclash

Storyclash ist eine Social Media Monitoring Lösung. Marken, Agenturen und Verlage monitoren ihre Marke und Konkurrenten, tracken ihre Owned und Earned Media und entdecken Content Trends sowie Influencer. Alles in Echtzeit.

Storyclash Funktionen

  • Anpassbare Berichte
  • Engagement-Verfolgung
  • Kampagnenanalysen
  • Lead-Zuordnung
  • Multichannel-Datenerfassung
  • Nachterminierung
  • Nachverfolgung von Influencers
  • Wettbewerberüberwachung
  • Dashboard
  • Empfindungsanalyse
  • Folgenabschätzung
  • Konfigurierbare Warnmeldungen
  • Kundenbindung
  • Nachverfolgung von Influencers
  • Reputationsmanagement
  • Segmentierung der Audienz
  • Trend-Verfolgung
  • Wettbewerbsanalyse

Die hilfreichsten Reviews für Storyclash

Best of class Tool for Content Discovery and Social Analytics Benchmarking

Bewertet am 16.5.2019
Bastian L.
Head of consulting / Social Media
Marketing & Werbung, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Storyclash is of huge assistance during the research phase and benchmarking. This can be very valuable while pitching or onboarding new clients. Furthermore this process already serves as an entry point for a continuous content discovery and content monitoring process in order to increase the content output / performance on a regular basis.

Vorteile: Storyclash provides a unique opportunity to research trending content based on channels, market segments, formats as well as settings based on region or language. Findings can be aggregated on publisher / brand level to easily establish a top in class ranking. Furthermore a drill down on content level (top performing content by various metrics: interactions, views etc.) may be implemented at any time. In conjunction these 2 features enhance the research process and provide an easy entry into the ongoing content discovery process.

Nachteile: At times data has to be crawled or recrawled in order to analyze certain competitors or niche segments. The outstanding support handles these requests instantly.

Using Storyclash for Brand monitoring helps us react quickly

Bewertet am 22.5.2019
Klaus-m. S.
Head of Growth
Informationsdienst, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: for us, the solution works very fine and we have it in use for many years. the support is quick and friendly.

Vorteile: We get a measuring our social activities with Storyclash and have a consistent collection of metrics of our campaigns. Additionally, we see any user mentions in social media and can react to it quickly. This helped our brand Usersnap - visual customer feedback - a lot, as our users have a positive interaction. We could also handle some problems users posted immediately.
We are monitoring brand ambassadors and competitors via Storyclash.

Nachteile: sometimes it's not easy to come up with new posting ideas and currently storyclash has no feature for this. but as far as I'm informed the great team of storyclash is already working on an innovation in this area.

Storyclash review

Bewertet am 17.5.2019
Paul T.
Head of Soc Media
Onlinemedien, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: It's tailored to the needs of a a daily online newsplatform. It's well designed, and greast for a quick overview or in depth analysis.

Nachteile: Sometimes data-errors lead to higher interaction-numbers for our competitors.

Strong recommendation

Bewertet am 16.5.2019
Christian B.
Chief Content Officer
Medienproduktion, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: Good overlook, easy to handle, fits our needs

Nachteile: There is nothing what I like least about this software, just perfect for our social media purposes

Great overview of your Social Media landscape

Bewertet am 16.5.2019
Verifizierter Rezensent
Social Media Lead
Unternehmensberatung, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: I've used Storyclash as an agency and as a client. My experience with the tool has been great either way. For agencies, it is a premium research tool to understand new markets and clients. As a client, it gives me a great overview of what my competitors do, and how we compare with our international peers.

Vorteile: Storyclash is very user-friendly. It's easy to use and easy to get an overview. In a fast-paced social media landscape it provides me and my team with a comprehensive picture of what's in the market - and with a wealth of opportunities to dive deeper when time allows for it.

Nachteile: That LinkedIn is not (yet) added to the platform. I understand this is not a tool solution, but an API issue from LinkedIn.

Lies weitere Bewertungen