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Was ist ConexED?

ConexED ist eine Cloud-basierte Plattform für Terminmanagement, Video-Meetings und virtuelle Klassenzimmer, die für die modernen, mobilen Lernenden von heute und für die Nachverfolgung von Ergebnissen entwickelt wurde. Die umfassende Anwendung für Studentenengagement von ConexED macht die Terminplanung, persönliche Beratungsgespräche, die Organisation großer Konferenzen, Vorstellungsgespräche, Vorlesungen und mehr zu einem Kinderspiel. Alles kann online, in einer virtuellen und zu 100 % FERPA-, HIPAA- und WCAG-2.0-konformen Umgebung durchgeführt werden. Klicke, um eine kostenlose ConexED-Demo zu planen.

Wer verwendet ConexED?

ConexED ist eine EdTech-Plattform, eine Lösung für die Verwaltung von Meetings, virtuellen Klassenzimmern und Terminen, die speziell für die Hochschulbildung entwickelt wurde.

ConexED Software - 1
ConexED Software - 2
ConexED Software - 3
ConexED Software - 4
ConexED Software - 5

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ConexED

ConexED

4,7 (95)
0,01 $
Jahr
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
142
5
4,5 (95)
4,5 (95)
4,6 (95)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
61,00 €
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
425
43
3,9 (805)
4,2 (805)
3,9 (805)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu ConexED

ecosero
Am besten bewertete Funktionen
Aufzeichnung
Echtzeit-Chat
Privater Chat
Bitrix24
Am besten bewertete Funktionen
Kundendatenbank
Marketing-Automatisierung
Online-Buchung
Oracle PeopleSoft
Am besten bewertete Funktionen
Inventarverwaltung
Kostennachverfolgung
Wirtschaftsprüfung-Management
Zoom
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
Videokonferenzen
Zwei-Wege-Audio und -Video
Upvio
Am besten bewertete Funktionen
Kalender-Synchronisierung
Meeting-Management
Online-Buchung
Digital Samba
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
HD-Audio/-Video
Videokonferenzen
Google Workspace
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenspeicher
Inbox-Management
Sichere Datenspeicherung
Webex
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
Videokonferenzen
Zwei-Wege-Audio und -Video
BrainCert
Am besten bewertete Funktionen
Fortschrittsverfolgung
Kurs-Tracking
Kursverwaltung

Bewertungen über ConexED

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
4,5
Kundenservice
4,6
Funktionen
4,4
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
71%
4
25%
3
4%
Laura
Assistant professor/RN-BSN coordinator in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Hochschulbildung, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Cranium cafe

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: This system addressss accreditation needs and they model the service by having the green light on and being able to knock on someone’s door anytime you need help.

Vorteile:

In the world of online learning ConexED replicates the face to face “knock on the door” experience. Customer service is superior.

Nachteile:

Early adopters take to it easy, those that are late adopters defer to a phone if any questions/challenges arise

Alan
Regional Director in USA
E-Learning, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Customizable but sometimes bulky virtual classroom software

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: When Covid first hit and everyone was forced to switch to virtual platforms, the software was very unstable which was understandable due to the drastic increase in users. This led us to go with another temporary option to ensure we could provide a service to our clients. We knew that we would eventually go back to ConexED as it had more functionality for what we needed. We are glad to have came back and our sessions are better than ever.

Vorteile:

A lot of communication and interaction features that fit a wide variety of needs.

Nachteile:

Bulky interface compared to other common virtual classroom software.

Kaycee
Secretary in USA
Hochschulbildung, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Campus Calibrate Review

3,0 vor 5 Jahren

Kommentare: I appreciate rep's and also the team's attentiveness in addressing issues and concerns, in a prompt and pleasant manner.

Vorteile:

I really like the feature that texts students a reminder prior to their appointment. I also like the fact that students receive a confirmation e-mail, confirming their appointment, right when they make it.

Nachteile:

It was a steep learning curve when they first launched in January this year. There were many features that it lacked and there were serious glitches. I still do not like the fact that counselors must refresh their page multiple times a day, in order to see any same-day updates. The page should reload automatically. Also, sometimes the system times out or you need to refresh the page manually to see updates.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bildungsmanagement, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Highly Recommended

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: There customer service is amazing. They are quickly available, willing to listen to ideas, and fix issues quickly.

Vorteile:

ConexEd is extremely customizable in order to meet the needs of individual campuses. It provides open access to students to reach college services remotely, and decreases manual work required to track students and provide services. We have been able to use this for advising appointments, online chat to answer questions, advise students in other states, and to register students for New Student Orientation. It is a one stop shop that meets the majority of our needs. On the administrative side I can easily capture data to report out to leadership the work we are doing as a department. On the student side it is self explanatory and requires little explanation and we have gotten extremely positive feedback on its use. The system has a lot of automated features such as email, text reminders, google synch, and customized office hours to allow for advisors to focus their time on advising students.

Nachteile:

ConexEd is great about working on any recommendations or building in features we may need. The only issue I have is that sometimes we have so much data that the system will not quickly provide it and on occassion I will need to reach out to the organization to pull the data for me.

Melody
IT Business Analyst in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bildungsmanagement, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Off to an amazing start!

4,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Excellent. Service stands out way above the rest. In my job I have to work with several application vendors, and the experience with ConexEd has been the best thus far. Super responsive with a "try to get to yes" attitude with any issue that comes up. I wish more products would have such a strong and responsive support structure like ConexEd!

Vorteile:

Very easy to use with a modern interface that end users desire. Customer service team is incredible, with fast response times. The pricing for the product was transparent and showed how it paid for itself on the quote. Great team.

Nachteile:

Only wish it could do more! It is a GREAT product, but not there yet to completely replace our other product that also does case management as well as early alert flags and kudos. Would love to be able to walk away from the other product completely... right now it feels redundant to have both - but I get a lot of complaints about the other product. End users wish we could completely switch to ConexEd for case management and early alert functions (with LMS integration).