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Was ist ConexED?

ConexED ist eine Cloud-basierte Plattform für Terminmanagement, Video-Meetings und virtuelle Klassenzimmer, die für die modernen, mobilen Lernenden von heute und für die Nachverfolgung von Ergebnissen entwickelt wurde. Die umfassende Anwendung für Studentenengagement von ConexED macht die Terminplanung, persönliche Beratungsgespräche, die Organisation großer Konferenzen, Vorstellungsgespräche, Vorlesungen und mehr zu einem Kinderspiel. Alles kann online, in einer virtuellen und zu 100 % FERPA-, HIPAA- und WCAG-2.0-konformen Umgebung durchgeführt werden. Klicke, um eine kostenlose ConexED-Demo zu planen.

Wer verwendet ConexED?

ConexED ist eine EdTech-Plattform, eine Lösung für die Verwaltung von Meetings, virtuellen Klassenzimmern und Terminen, die speziell für die Hochschulbildung entwickelt wurde.

ConexED Software - 1
ConexED Software - 2
ConexED Software - 3
ConexED Software - 4
ConexED Software - 5

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ConexED

ConexED

4,7 (95)
0,01 $
Jahr
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
141
5
4,5 (95)
4,5 (95)
4,6 (95)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
6,50 €
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
145
1
4,6 (5)
4,8 (5)
5,0 (5)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu ConexED

ecosero
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Chat
Mobiler Zugriff
Privater Chat
Oracle PeopleSoft
Am besten bewertete Funktionen
Inventarverwaltung
Kostennachverfolgung
Wirtschaftsprüfung-Management
Zoom Workplace
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
Videokonferenzen
Zwei-Wege-Audio und -Video
Upvio
Am besten bewertete Funktionen
Kalender-Synchronisierung
Meeting-Management
Mobiler Zugriff
Digital Samba
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
HD-Audio/-Video
Videokonferenzen
Google Workspace
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenspeicher
Filesharing
Kalenderverwaltung
Webex Suite
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
Videokonferenzen
Zwei-Wege-Audio und -Video
BrainCert
Am besten bewertete Funktionen
Fortschrittsverfolgung
Kurs-Tracking
Kursverwaltung
Wrike
Am besten bewertete Funktionen
Dashboard-Erstellung
Konfigurierbarer Workflow
Überstunden-Berechnung

Bewertungen über ConexED

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
4,5
Kundenservice
4,6
Funktionen
4,4
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
71%
4
25%
3
4%
Robert
Counselor in USA
Bildungsmanagement, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

My review after 2-year use of ConexED.

5,0 vor 6 Jahren

Kommentare: Overall, I love the tool with the exception of the Cons I pointed out above. If these could be addressed, that would be great.

Vorteile:

I like most the ease of use for both students and myself as a counselor. Also, I'm able to mark/highlight areas on forms uploaded from my ConexED library as I'm working with students online. The students can download what we went over on these forms into their computer. I like that students can wait in a lobby while I'm currently working with another student.

Nachteile:

1) The playback of recorded sessions is slow. 2) I cannot record my written work on the White Board and my power point presentations. 3) It's an expensive tool especially when Confer Zoom is free for California Community Colleges.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Hochschulbildung, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Campus Calibrate for a large counseling office

4,0 vor 6 Jahren

Kommentare: Using Campus Calibrate is taking some getting used to. The staff at ConexEd have been incredibly helpful and accommodating to our staff and faculty to help us get Campus Calibrate up and running. We are a large department with 50-60 counselors/advisors, and I sometimes think that this software isn't built to show more than 5-8 schedule in a comfortable view. They have made many updates and fixes to help our appointment processes run smoothly. We appreciate all their efforts and assistance!

Vorteile:

What I like most about this software is that it's web based, so it can be easily logged into from home and in the workplace. I feel this makes staff more accountable when they are out of the office, so they can check their schedule and make changes if last-minute meetings come up, conferences, etc.

Nachteile:

If a counselor has appointments in more than one subgroup, it would be nice to see their entire schedule across the subgroups that they're associated with. It's a feature that does not work all the time. A report that can easily be accessed when a counselor is out ill, that shows their appointments for the day. Right now we have to click on each individual appointment to see the student's contact information. When students select appointment times after selecting a reason code and date of appointment, they are still confused as to whom the appointment is with. The time of the appointment is more visible than the counselor's name. The time to load/refresh each subgroup is between 15-20 seconds, which can be inconvenient when trying to help a student over the phone.

Deja
Front Desk Clerk in USA
Bildungsmanagement, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

conexed review

3,0 vor 3 Jahren

Vorteile:

The way it is interactive is very nice. It helps me get my work done and it's very easy to navigate.

Nachteile:

None that I am aware of. I only use this for my classes and to help other students on my campus.

Judy
Counselor in USA
Hochschulbildung, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great product but needs improvement

4,0 vor 6 Jahren

Kommentare: I find the product to be easy to use and find that any issues we may have, we can contact the staff who are more than willing to listen and provide us with feedback.

Vorteile:

It is web-based and it is fairly easy to use--as long as the user (student) reads the instruction. There are a lot of great features such as captioning and camera to interact with the student. I also like the shared screen for both the moderator and the students.

Nachteile:

There are some unnecessary extra steps that are being worked on. I am still waiting for the iOS release -- many students use their iPhone to try to connect so we have been patiently waiting for the release of this. The calendar section is a bit complicated and can be simplified for ease of use.

Antwort von ConexEd

vor 6 Jahren

Thanks for your feedback, Judy! I'm happy to announce that our first iPhone app is now available in the App Store. Using the app students can now see upcoming meetings and attend Cafe meetings on their iOS device. You can find it here: https://itunes.apple.com/us/app/conexed/id1208098450?mt=8

Hillary
student worker in USA
Bildungsmanagement, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

My experiences using ConexED.

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: I feel that ConexED was helpful with my continued communications with my job and school during the pandemic.

Vorteile:

It was extremely helpful to allow me to continue working during the pandemic. I was still able to assist other students and attend important meetings.

Nachteile:

I think mobile device usage could be easier. I had a hard time seeing the left column and all of the departments on the screen at the same time.