Was ist Canfigure?

Canfigure ist eine skalierbare, kostengünstige Lösung. Die Bibliothek mit gut durchdachten Modulen ermöglicht es dir, nur die Funktionalität zu implementieren, die du brauchst, und dann in einem für dich geeigneten Tempo zu erweitern. Die sofort einsatzbereite Funktionalität umfasst Unterstützung für integrierte CMDB, Asset-Management, Änderungsmanagement und Service Desk. Die intuitiven Verwaltungsfunktionen ermöglichen es dir, die Datenbank anzupassen und zu erweitern, um alle Konfigurationsinformationen zu integrieren, die du verfolgen möchtest.

Wer verwendet Canfigure?

Jede Branche oder Unternehmen, die ihre eigene Umgebung verwalten wollen und eine vollständig integrierte Lösung benötigen. Unternehmen mit besonderen Anforderungen, die kein Produkt finden, das flexibel genug ist, um ihre Bedürfnisse zu erfüllen

Wo kann Canfigure bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Windows (Desktop), Linux (Desktop), Windows (On-Premise), Linux (On-Premise), Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • Canfigure
  • Ansässig in Auckland, Neuseeland
  • 2013 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Deutschland, Kanada, Mexiko, Neuseeland und 2 weitere

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

  • Canfigure
  • Ansässig in Auckland, Neuseeland
  • 2013 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

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Sprachen

Englisch

Canfigure – Videos und Bilder

Canfigure Software - 1
Canfigure Software - 2
Canfigure Software - 3
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Canfigure

Nicht verfügbar
Kostenlose Version
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19,00 $/Monat
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Nicht verfügbar
Kostenlose Version
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5.500,00 $/einmalig
Kostenlose Version
Gratis Testen

Canfigure Funktionen

  • Abschreibungsmanagement
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anlagegegenstand-Management
  • Anpassbare Berichte
  • Asset Lifecycle Management
  • Audit Trail
  • Aufgabenmanagement
  • Barcode / RFID
  • Benutzer-Management
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandsverfolgung
  • Beziehungs-Mapping
  • Check-in/Check-out
  • Configuration Management Database (CMDB)
  • Dashboard
  • Daten-Import / -Export
  • Datenvisualisierung
  • Dokumentenmanagement
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Hilfe Desk-Management
  • IT-Asset-Management
  • IT-Betriebsmittelverwaltung
  • Instandhaltungsmanagement
  • Inventarverwaltung
  • Konfigurationsmanagement
  • Kostennachverfolgung
  • Lieferanten-Management
  • Lizenzmanagement
  • Makros/Antwortvorlagen
  • Mobiler Zugriff
  • Problem-Management
  • Release-Management
  • Self-Service Portal
  • Service Level Agreement (SLA) Management
  • Service-Katalog
  • Standortverfolgung
  • Störfallmanagement
  • Supportticket-Management
  • Ticket-Management
  • Verfolgen von Vermögensanlagen
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Veränderungsmanagement
  • Warnungen / Eskalation
  • Wartungsplanung
  • Wirtschaftsprüfung-Management
  • Wissensbasis-Management
  • Wissensmanagement
  • Workflow-Konfiguration
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Überprüfung von Vorfällen

Alternativen für Canfigure

Deepser ist eine umfassende ITSM- und ITAM-Lösung zur Optimierung von Supportanfragen, organisatorischen Prozessen und Assetmanagement.
Online-ITSM-Service-Desk mit Vorfalls-, Problem-, Änderungs-, Freigabe- und Asset-Management mit leistungsstarkem Ticketing und Automatisierung Erfahre mehr über Freshservice
Service Cloud 360 ist eine führende Kundenservice-Plattform, die es Unternehmen ermöglicht, eine nahtlose Interaktion über die gesamte Kundenbeziehung hinweg zu fördern. Erfahre mehr über Salesforce Service Cloud
Leistungsstarke webbasierte Verwaltungssoftware für IT-Dienste, die Unternehmen bei der Modernisierung des ITSM hilft, um eine außergewöhnliche Serviceleistung zu erbringen.
Mit Issuetrak kannst du Tickets und Anfragen von Anfang bis Ende verwalten. Flexibel, anpassbar und einfach zu bedienen. In der Cloud oder vor Ort.
Cloudbasiertes Online-Ticketing-System, das entwickelt wurde, um dir alles, was du brauchst, zu einem niedrigen Preis zur Verfügung zu stellen.
Die nächste Generation eines PSA-Tools. Komplettes professionelles Services Automation-Paket für Software- und Service-Unternehmen.
Angeboten sowohl in der Cloud als auch vor Ort; SysAid kombiniert all das Wesentliche, damit du all deine Help-Desk-Aktivitäten leicht verwalten kannst. Erfahre mehr über SysAid
Valuemation ist eine modulare, vollständig ITIL-konforme Software-Suite zur effizienten Unterstützung deines operativen IT-Service-Managements.
Auf ITIL ausgerichtete Servicemanagementsoftware mit KPI-Dashboard, mit der du die Arbeitsbelastung für jeden Mitarbeiter verfolgen und Aufgaben effizient zuweisen kannst. Erfahre mehr über TOPdesk
Vollständig verwaltete Servicemanagement-Suite, die Ticketing und Workflowautomatisierung und Benachrichtigungen für ITSM, Kundenservice und Sicherheit umfasst.
A ticket management and RMM solution helps in productivity and control of IT assets for service providers and internal
Innovative, configurable, intelligent real estate management software. iSite covers: property, assets, facilities, projects & programs.

Bewertungen über Canfigure

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,8
Benutzerfreundlichkeit
4,9
Kundenservice
4,6
Funktionen
4,3
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
75%
4
25%
Irfan
Irfan
Saudi-Arabien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: GetApp

Easy to Implement and Use

5,0 vor 5 Jahren

Vorteile:

Very easy and straight forward implementation. We did it without any assistance just by following installation guide. Functionally deep, customize-able and integrate-able. Supatools support team is very helpful in these aspects. SupaTools team keeps in touch and frequently deliver product updates/enhancements/fixes. Although designed for ICT industry but can be easily be adapted for Maintenance/Property Management services.

Nachteile:

Support team is always there to assist in case of problem or issue. Nothing negative to say about them!

Antwort von SupaTools Limited

vor 5 Jahren

Hey Irfan, thank you so much for this review! We will continue to deliver the service you are used to, and watch out for more new software features!

Marthie
Service Desk Manager in Neuseeland
Informationstechnologie & -dienste, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Hawkins Service Desk Review

4,0 vor 6 Jahren

Kommentare: In general the experience is good.
1. Reporting is not user friendly. The system prescribes type of reports e.g. Resolved vs closed. We report on resolved tickets(maybe not correct from an SLA reporting perspective, however we have minimal reopens) - the Incident KPI dashboard reports on closed. I am not using the reporting functionality at all and have compiled my own queries/views and dashboards. In addition the display of results in graphical format is quite limited.
2. Updating via emails are not neat/tidy - includes a lot of information (signatures and pictures) making it difficult to follow the notes.
3. Agents work on more than one ticket the same time and would like to keep the ticket open - although a ticket can be opened in a new window it only shows the "edit" view and not all information required (e.g. notes) to actively work on a ticket
4. Cannot exclude child-related incidents from SLAs
5. Admin manual to be more comprehensive on the how to do that what to do.
6. In instances when we want to add a picture, we need to save it as a document before it can be an attachment - it would be better to copy and paste the picture (especially in the knowledge base, but this can also be applied when we want to send a printscreen to a user via notes or notify) - we communicate a lot with vendors and need to send them printscreens as certain test are done. Because of the extra steps to be added to allow this in SupaTOOLS, the team tends to bypass SupaTOOLS and send comms via their mail accounts. This means I have to manage this factor as well.
Chris has been more than supportive and quick to respond, which I appreciate.

Vorteile:

Tasking capability

Nachteile:

Reporting Reminders not configured

Antwort von SupaTools

vor 6 Jahren

Thanks for that honest review Marthie! I'm pleased to say that we are working on all of the issues you have raised, and expect to address them all in our next major update in early 2017. We'll get you to update your review at that time!

Rob
Configuration and Relaese Manager in UK
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

SupaCMDB is an essential asset giving assurance that our config records are maintained accurately.

4,0 vor 4 Jahren

Vorteile:

SupaCMDB is highly customisable, configurable and scalable. Relationships can be expressed in multiple ways within and across CIs, which allows us to effectively assess the impact of changes to service. Creating views, dashboards and most reports is simple and each can be customized for individuals, roles, functions etc. Integration with key external systems (eg Jira) is possible via the supaTools API.

Nachteile:

It can be difficult to get some of the more complex reports out of the system, although SupaTools support are always on hand to assist or create new reports if needed.

Will
Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Luft- & Raumfahrt, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

SupaTools provides our organization with quality applications that are critical to our business.

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: ITIL/ITSM rules management and enforcement.
External applications extension and integration.
Security policy enforcement.
MRP functionality.
Historical reporting for trend analysis.
Full Lifecycle management.
Outstanding vendor support.

Vorteile:

The COTS version of the application feature rich and is flexible enough to customize for company-specific requirements. The ITIL process-based, ITSM software helps us enforce our business processes and rules. It has very granular user authorization features and profiles that help us easily update, maintain and enforce our security principles. Additionally, we use the APIs to help integrate functions of the application to our other systems. Finally, the support of the SupaTools team has been outstanding. They have always accommodated our requests, and in some cases helped us make design/integration decisions that prevented issues further down the line.

Nachteile:

The original UI looked a little dated (block images, etc...), but they have made great strides in recent updates.

Andy
Manager (retired) Information Services in Australien
Staatsverwaltung, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

SupaDESK is great if you understand the importance of Service Delivery

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: We are delivering a much better, managed, rationed, fair service delivery in a resource constrained environment.
Getting staff to self-log and also sending the basic Net Promoter Score feedback request for every closed save helped productivity.

Vorteile:

As a 10 year veteran of the product I like how it aligns to IT Service Management. It is so extensible and well modelled for Service Desk and IT management under ITIL. The biggest payback is when your service desk staff "click" as to why maintaining a CMDB is the cornerstone of service delivery - and why logging calls (especially staff self-logging) is the key to managing requests.

Nachteile:

Sometimes, I could not remember the path to change and publish some templates - this is due to the extensibility of the product and my poor memory.