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Was ist Frontify?

Mit Frontify kann du ganz einfach eine zentrale Informationsquelle für deine Marke erstellen, und zwar ohne PDF-Richtlinien und komplizierte DAM-Setups (Digital Asset Management). Die cloudbasierte Plattform wird von 2.500 globalen Marken verwendet und kombiniert Digital Asset Management, Markenrichtlinien, kreative Kollaboration sowie Druck- und Designvorlagen in einem nutzerfreundlichen Tool. Erfahre, warum die hochbewertete Plattform von Frontify in der Capterra-Auswahlliste für das Digital Asset Management von 2021 als „Emerging Favorite“ ausgezeichnet wurde.

Wer verwendet Frontify?

Frontify Unternehmen ist für alle Branchen gedacht, um sich um ein konsistentes Markenerlebnis über alle Kanäle hinweg zu kümmern. Ideal für Enterprise-Level-Unternehmen.

Frontify Software - 1
Frontify Software - 2
Frontify Software - 3
Frontify Software - 4
Frontify Software - 5

Du bist nicht sicher, ob Frontify das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Frontify

Frontify

4,8 (74)
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
66
26
4,8 (74)
4,6 (74)
4,8 (74)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
99
68
4,4 (213)
4,2 (213)
4,5 (213)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Frontify

Bynder
Am besten bewertete Funktionen
Bibliothek von Vermögenswerten
Dokumentenspeicher
Suchen / filtern
monday.com
Am besten bewertete Funktionen
Dashboard
Mitarbeitermanagement
Vorlagen
Pics.io
Am besten bewertete Funktionen
Asset Sharing
Dokumentenspeicher
Suchen / filtern
Brandfolder
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenspeicher
Filesharing
Zugriffskontrollen / Berechtigungen
Canva
Am besten bewertete Funktionen
Bildbearbeitung
Designvorlagen
Import / Export von Inhalten
Gelato Globe
Am besten bewertete Funktionen
Bildbibliothek
Kundenspezifisches Branding
Suchen / filtern
Screendragon
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenmanagement
Projektplanung/Terminierung
Ressourcenmanagement
Acquia DAM (Widen)
Am besten bewertete Funktionen
Asset Sharing
Dokumentenspeicher
Zugriffskontrollen / Berechtigungen
Cortex
Am besten bewertete Funktionen
Bibliothek von Vermögenswerten
Suchen / filtern
Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Bewertungen über Frontify

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,8
Benutzerfreundlichkeit
4,8
Kundenservice
4,8
Funktionen
4,6
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
85%
4
14%
3
1%
Beatrice
Beatrice
Senior Brand Manager in Deutschland
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Finanzdienstleistungen, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Great tool to digitize your brand guideline

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: We used Frontify to digitize our brand guidelines and to provide access to it for all our colleagues around the globe. It's a great tool to present all aspects of your brand and to guide everyone through your brand. It is also a great asset tool for your images/photography and videos, icons and documents. You can also easily personalize your content. The support and training provided by Frontify is a great help even if the tool is very self-explaining. It's the perfect software to digitize your brand standards.

Vorteile:

It's an easy-to-use software, self-explaining and almost endless option to use. The content are easily maintained, changes and updates are done immediately. The management of the user groups, user rights and the targets are very smart. It's a great software for all the needs of a brand portal: for guidelines as well as icon, media and document libraries. And it's perfect for all those who have multiple brands to manage.

Nachteile:

Some functionalities in the presentation of the content can be improved, e.g. using tables

Antwort von Frontify

vor 4 Jahren

Thank you for the review!

Fredrik
Head of Brand in Schweden
Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Frontify enables brand engagement

5,0 letztes Jahr

Kommentare: The overall experience is great. With Frontify, we have made a large portion of the organisation brand ambassadors that keep our brand expression consistent, accessible and engaging.

Vorteile:

Frontify has enabled us to work consistently with our brand across the entire organisation. It has simplified all aspects of our brand management, while at the same time increasing internal brand engagement and commitment a lot, from understanding and emotionally connect to the brand core identity to finding the right assets at the right time. The Frontify support function is also very responsive in every stage of the process, always friendly, agile and helpful regardless of the matter.

Nachteile:

Some parts of the Frontify set up process and administration are somewhat unintuitive and hard to grasp. The backend UI is also not the best from an admin user perspective, with some processes being a bit unclear and overly complex. There are also some bugs within some features, but nothing that can't be worked around.

Bas
Art Director in Niederlande
Bibliotheken, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Amazing application

5,0 letzten Monat Neu

Kommentare: We are very enthusiastic! Great team and great tool.

Vorteile:

It's very easy to use and to set up. We work in a big company, so lots of people use it. Everyone is very happy with it. The template function is amazing, saves us al lot of work and everyone in the company makes use of it. Also the costumer support is fantastic, really helpful and and quick response.

Nachteile:

It would be nice to have a better function for resizing images (zooming in and out) within a frame in the templates.

Luke
Director of Brand and Creative in USA
Gastgewerbe, 5.001–10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Enterprise Level CMS and Guidelines

3,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Good solutions that are being improved upon. Also pretty great customer support when you need it.

Vorteile:

That anyone on the team can use the software to update guidelines, control the CMS system, and deploy updated content.

Nachteile:

There is a bit of a learning curve, especially on the admin side.

Antwort von Frontify

vor 3 Jahren

Hi Luke, thanks for taking time to leave a review on both Capterra and G2 Crowd. We're grateful for your feedback.

Marielle
Marketing Project Manager in Niederlande
Gastgewerbe, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Easy and quickly accessible for end users

5,0 vor 3 Monaten

Vorteile:

It allows for everyone within the company to easily access correct images, videos, as well as branding (products: templates). By making use of correct user groups, you as an admin can easily determine what every end user can and cannot see.

Nachteile:

It is not necessarily something I did not like, but it took quite some time to manage all the assets we wanted to migrate and getting a hang of how to correctly use the templates. Our designers made quite some mistakes in the InDesign files in the beginning, which resulted in us having to update the templates regurarly.