Wer nutzt diese Software?

Das Produkt- und Serviceportfolio von Abacus ist flexibel und dynamisch skalierbar, um Rechtsexpert*innen, von Einzelanwält*innen bis hin zu großen Anwaltskanzleien, zu unterstützen.

Durchschnittliche Bewertung

238 Bewertungen
  • Gesamt 3.8/5
  • Benutzerfreundlichkeit 3.7/5
  • Kundenservice 4/5
  • Funktionen 3.7/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 3.6/5

Produktinformationen

  • Startpreis 87,00 $/Monat
  • Kostenlose Version Nein
  • Gratis Testen Nein
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
    Installiert - Windows
    Mobile - iOS Native
    Mobile - Android Native
  • Training Persönlich
    Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • AbacusNext
  • https://www.abacusnext.com/
  • Gegründet 1983

Über AbacusLaw

AbacusLaw ist führend im Bereich der Case-Management-Software (Fallmanagement). AbacusLaw wurde 1983 gegründet und enthält alles, was du für eine großartige Kanzlei benötigst. Zu den Funktionen gehören regelbasierte Kalenderplanung, Dokumenten- und Formularautomatisierung, Fallverwaltung, Konfliktprüfung, Kontaktverwaltung, Dokumenten- und E-Mail-Management, Zeiterfassung, Rechnungsstellung, Abrechnung, Buchhaltung, Treuhandbuchhaltung und mehr. AbacusLaw ist auch in der privaten Cloud für eine komplette katastrophensichere Lösung verfügbar.

AbacusLaw Funktionen

  • Automatische Abrechnung
  • Dokumentenmanagement
  • Fall-Management
  • Kalenderverwaltung
  • Kostenverfolgung
  • Kundenportal
  • Rechnungsführung
  • Zeitverfolgung
  • Aufgabenmanagement
  • Erinnerungen
  • Fall-definierte Zeitmesser
  • Konfliktmanagement
  • Mehrere Büros
  • Mitarbeiter-Kalender
  • Regelbasierte Terminplanung
  • Statusverfolgung
  • Tracking der Beschwerde
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aufgabenmanagement
  • Dokumentenmanagement
  • E-Mail-Verwaltung
  • Fall-Aufzeichnungen
  • Kalenderverwaltung
  • Konfliktmanagement
  • Kostenverfolgung
  • Kundenmanagement
  • Lohnzettel verwalten
  • Treuhand-Buchhaltung
  • Vertragsmanagement
  • Zeitverfolgung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aufgabenmanagement
  • Dokumentenmanagement
  • Fall-Management
  • Gerichtsakten Suche
  • Kalender-/Erinnerungssystem
  • Kalenderverwaltung
  • Patent / Marken Management
  • Portfoliomanagement
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aufgabenmanagement
  • CRM
  • Dokumentenmanagement
  • E-Mail-Management
  • Kalenderverwaltung
  • Konfliktmanagement
  • Kundenportal
  • Rechtsfall-Management
  • Treuhand-Buchhaltung
  • Vertragsmanagement
  • Zeitverfolgung
  • Archivierung & Aufbewahrung
  • Dokument-Indexierung
  • Dokument-Tagging
  • Dokumentaufbau
  • Kollaboration
  • Versionskontrolle
  • Vertragsmanagement
  • Volltextsuche
  • Zugriffskontrollen
  • Beziehungs-Nachverfolgung
  • Boolesche Suche
  • Datenimport/-export
  • Fall-Management
  • Indizierung
  • Konflikt-Datenbank
  • Kundendatenbank
  • Phonetische Suche
  • Volltextsuche
  • Vorbeugende Konfliktsuche
  • Abgrenzungskonto-Führung
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Belegmanagement
  • Buchungsübergreifende Buchung
  • Compliance Management
  • Gebührenermittlung & Buchung
  • Kundenaussagen
  • Scheckausstellung
  • Steuermanagement
  • Vermögensanlagen-Gewinn & Verlust-Berichterstattung

Die hilfreichsten Reviews für AbacusLaw

AbacusLaw User

Bewertet am 23.1.2019
Tera M.
Paralegal
Rechtsberatung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: This program has been very user friendly. Info is easy to add or delete from a file in this program. It keeps issues very organized. Tabs can be customized to your firm.

Vorteile: This software allows us to keep our client's files organized. We can tailor this program to what we need in our client's files based on what out firm does, and/or what type of case it is. We can keep up with our calendars and everyone can log in from wherever they are and see the daily organizer for all or individuals. It allows us to keep notes in files, monitors for conflicts, and is very useful for setting ticklers to use as reminders. I find it very useful that it keeps up with all the players and their info under "linked names". Also keeps up w/ events, docs, & emails in one place.

Nachteile: If things are moved on the main drive, it breaks the links in abacus and they are no longer able to be found or traced if whomever moves the doc or breaks the link doesn't make a new one at that time.

Easy to use and customize, terrible customer support

Bewertet am 5.4.2019
Amanda S.
Attorney
Anwaltskanzlei, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
3/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
2/5
Kundenbetreuung
3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: I've enjoyed using Abacus for many years. I used the cloud based option which was really great aside from the cost for storage space and it's limitations. I'm not crazy about their support team, but it wasn't a huge problem because it usually worked fine on it own. There are limits to the reporting, but they are also very customizable within those limits. Creating custom mail merge documents is a breeze.

Vorteile: I like the ease of making documents and templates with Abacus. It is very customizable and easy to use. I like having the matters and names databases and being able to cross reference cases with people. The reporting is good, but could use some work so that you can pull reports from 2 different databases at once (i.e. the addresses of all of the clients or providers for all active matters).

Nachteile: The draw back with Abacus is that it doesn't give you check lists or ways to case manage very well. It's easy to use and customize, which is good, because their customer services is slow and not great.

Antwort des Softwareanbieters

von AbacusNext an 9.4.2019

Dear Amanda,

Thank you so much for taking the time to review AbacusLaw. At AbacusNext, providing excellent products is very important to us, so it's good to hear we're delivering on that promise.

I'm sorry our client service hasn't met your expectations; please feel free to get in touch with me if I can help.

On behalf of all of us at AbacusNext, thank you for your patronage. We look forward to being of service for many years to come.

All the best,

Katie Ternes
Marketing Coordinator
AbacusNext
(858) 882-4882

User Friendly Lots of Features

Bewertet am 23.5.2019
Dorean B.
Paralegal
Anwaltskanzlei, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: This software allows me to keep my case files very organized. I love that I can just go to a particular file and all activity associated with the file is located in One place. I don't have to waste time searching different places for information. I definitely love that it is user friendly. When I am training new employees on this software they pick it up fast and it makes them very efficient at getting tasks done.

Vorteile: It is very user friendly; I love the Icons; It is very versatile; Keeps case files organized

Nachteile: For some reason it doesn't allow me to attach my emails to the documents. But that may be an operator error.

Antwort des Softwareanbieters

von AbacusNext an 24.5.2019

Dear Dorean,

Thank you for taking the time to review AbacusLaw. We're so glad you find it versatile and easy to use.

Thank you for your patronage; we look forward to being of service for many years to come!

Best,

Katie Ternes
Marketing Coordinator
AbacusNext
(858) 882-4882

Problems with Support

Bewertet am 15.2.2019
Norm K.
Managing Member
Anwaltskanzlei, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
1/5
Kundenbetreuung
2/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Three of four years ago, I would have given five stars on all categories. Things have changed. In addition, the new owners increased annual license fees 40% last year.

Vorteile: It is a comprehensive software product for a law office, with case management, document management and billing. Our firm has been using it for 12 years.

Nachteile: The original founder of Abacus had very high standards. Tech support was very good. You could always connect quickly with a knowledgeable tech support specialist. In addition, for the first 7 or 8 years we used it, it was virtually bullet proof. It rarely, if ever, had a crash or issue of any kind. In more recent versions, you started to see more crashes or technical problems. But, at least the support was good when needed. The founder sold the company a couple of years ago. They acquired Amicus, several other products and most recently HotDocs. The quality of their tech support has significantly deteriorated. For example, we had a crash using the billing component, with a window that popped up with an error code this morning at roughly 9:00 a.m. Called tech support, was on hold for ten minutes, then prompted to leave a message. Left message at 9:10 a.m. this morning. In fact, both I and the user of the workstation left messages. It is 3:15 p.m. and Abacus has not called back.

Solid Product

Bewertet am 1.8.2019
Vicki C.
owner
Buchhaltung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: I really like Abacus. They've been 100% there when I've had any type of issue. Speedy resolution. Great customer service.

Vorteile: The support team is fantastic. I was new to this software (or any type of law software) and received no training. They have been wonderful any time I've had any type of question.

Nachteile: There have been a few glitches that needed software updates. But the support team is always available and resolve any issues quickly.

Antwort des Softwareanbieters

von AbacusNext an 2.8.2019

Dear Vicki,

Thank you for taking the time to review AbacusLaw. At AbacusNext, client service is very important to us. It's good to hear our support team has been able to help any time you've had a question and has resolved issues quickly.

Thank you for your patronage; we look forward to being of service for many years to come.

Warmly,

Katie Ternes
Marketing Coordinator
AbacusNext
(858) 882-4882

Lies weitere Bewertungen