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Was ist LiveSession?

Webanalyse-Tools mit Website-Sitzungswiederholungen, Nachverfolgung von Nutzerereignissen und Kundensegmentierung. Die Lösung soll dazu beitragen, dass du die Probleme deiner Kund*innen leicht lösen, Feedback zur Verwendung deines Produkts erhalten und das Gesamterlebnis in deiner Webanwendung optimieren kannst.

Wer verwendet LiveSession?

Dient der Unterstützung von Produktteams. Kundenservice, UX-Designer*innen, Produkteigentümer*innen und Entwickler*innen. Die Mitarbeiter*innen nutzen das Tool, um Probleme schnell zu verstehen, Anwendungen zu debuggen und Entscheidungen zur Produktentwicklung zu treffen.

LiveSession Software - 1
LiveSession Software - 2
LiveSession Software - 3
LiveSession Software - 4
LiveSession Software - 5

Du bist nicht sicher, ob LiveSession das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

LiveSession

LiveSession

4,6 (28)
65,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
26
12
4,7 (28)
4,6 (28)
4,7 (28)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
39,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
117
8
4,6 (240)
4,6 (240)
4,7 (240)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu LiveSession

Lucky Orange
Am besten bewertete Funktionen
Aktivitäts-Verfolgung
Für Webseiten
Risikokarten
Contentsquare
Am besten bewertete Funktionen
Aktivitäts-Verfolgung
Berichterstattung / Analyse
Risikokarten
Fullstory
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Für Webseiten
Real-Time Monitoring
Smartlook
Am besten bewertete Funktionen
Aktivitäts-Verfolgung
Engagement-Tracking
Risikokarten
Mouseflow
Am besten bewertete Funktionen
Benutzerinteraktion-Nachverfolgung
Risikokarten
Verhaltensbezogene Analysen
Inspectlet
Am besten bewertete Funktionen
Etikettierung
Real-Time Analytics
Risikokarten
Hotjar
Am besten bewertete Funktionen
Aktivitäts-Verfolgung
Risikokarten
Umfragenerstellung
Pendo
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Kommunikationsmanagement
Nutzungsverfolgung/-analyse
Bloomreach
Am besten bewertete Funktionen
Email-Kampagnen-Management
Kontakt-Datenbank
Mobile Optimization

Bewertungen über LiveSession

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,6
Benutzerfreundlichkeit
4,7
Kundenservice
4,7
Funktionen
4,3
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
75%
4
14%
3
11%
Wojciech
Wojciech
Founder in Polen
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Best Product in its Category

5,0 vor 6 Jahren

Kommentare: It is definitely the best product for session recording, heatmaps, user/visitor analytics. I have been using 6 different apps before and finally found the one that has all the features I need.

Vorteile:

I love that kind of software where I can set everything up and running in 2-3 minutes. The recordings are amazing, I can segment my users in many ways and pass their parameters. The dashboard is simple to navigate and has a lot of features to analyze and help better understand my users. I can find any bugs on my website and app when they happen. Without LiveSession I wouldn't be able to repeat the user path to find some bugs reported by users.

Nachteile:

I've been using this app for over 4 months and haven't seen anything I could be disappointed with.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Best choice I made

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: It works easily since the beginning and anytime we face a problem we get great and super fast support from them.

Vorteile:

It contains all the features that its competence plus personal support.

Nachteile:

The technical documentation is not as extense as other tools. It can be compensated by asking directly to the developers which does the trick. The only offer data retention of 1mo and 3mo. It would be great to be able to have a year of data retention (paying for it of course).

Bartosz
Customer Success Specialist in Polen
Informationstechnologie & -dienste, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Good enough for most scenarios

3,0 vor 5 Jahren

Kommentare: It's been really good. It helped me track user activities and analyze their behavior in our app. I value it for its simplicity and getting job done.

Vorteile:

I really like the clean and modern interface. It makes searching through the features very convenient and looking at it while working is a pure pleasure. There is plenty of information visible even on the list of sessions – not only while watching one. It makes searching easier and I'm no longer wasting time playing every session on the list while looking for the one I need at the time.

Nachteile:

The thing that is a real deal breaker for me with this software is lack of possibility to watch the session live. It's really important to track users activities live while trying to help them with their issues. In Customer Support it's a much needed feature that is unfortunately not available (at least for now).

Gauthier
Product Designer in Frankreich
Forschung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Solid base of core feature, fluid use 👌

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: very fluid, very frictionless
entirely legit in the game vs players like fullstory or hotjar (used both)
easy to use for non-tech and support team
working on BtoB saas => ultimate documentation for issue/bug reporting & experience smoothing

Vorteile:

- ease of use - significative dashboard (vs fullstory I used for long) - personal/team segment

Nachteile:

- waiting for a true integration with Segment (Fullstory stays better on it, i think) - had a mid experience with support facing and reporting bug after 30mn of paid plan :/

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Design, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

The best way to get unbiased UX insights

5,0 vor 6 Jahren

Kommentare: LiveSession was a great find for us. We have since added it as an option for clients to test their UX after site launch, something we previously couldn't do.

Vorteile:

One of the hardest parts of designing great user experiences is obtaining unbiased user tests. With LiveSession this can be achieved incredibly easily (and anonymously), allowing you to see how people interact with your site. This then informs your design decisions moving forward to make a more usable site. They also have auto-detection for things like 'rage clicks' and other UX issues.

Nachteile:

It can be a little technical to set up, so you have to know what you're doing, but once it's set up there's not much else you need to do.