Wer nutzt diese Software?

Die Ordway-Plattform ist für kleine und mittlere Unternehmen gedacht, die wiederkehrende Abonnementeinnahmen mit zusätzlichen einmaligen Gebühren, professionellen Services und Verbrauchs-/Nutzungsgebühren kombinieren möchten.

Durchschnittliche Bewertung

9 Bewertungen
  • Gesamt 5 / 5
  • Benutzerfreundlichkeit 4.9 / 5
  • Kundenservice 5 / 5
  • Funktionen 4.9 / 5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 5 / 5

Produktinformationen

  • Kostenlose Version Nein
  • Gratis Testen Nein
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
  • Training Persönlich
    Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung Support während der Geschäftszeiten

Angaben zum Hersteller

  • Ordway
  • https://www.ordwaylabs.com
  • Gegründet 2018

Über Ordway Billing and Revenue

Plattform zur Rechnungsstellung und Umsatzautomatisierung für die Skalierung von Unternehmen, die vereinfacht, wie Unternehmen Produkte bepreisen, Rechnungen versenden, Zahlungen einziehen und Erträge realisieren. Die für den KMU-Markt entwickelte, cloudbasierte Plattform beseitigt manuelle Workarounds in den Funktionen Debitorenbuchhaltung und Umsatzrealisierung und befindet sich zwischen einer Anwendung/einem CRM und dem Buchhaltungssystem. Eine REST-API-First-Methode bedeutet, dass die Integration in vorhandene Systeme mit minimaler Auswirkung auf die Entwicklungsteams erfolgen kann.

Ordway Billing and Revenue Funktionen

  • Abonnementverwaltung
  • Mahnwesen-Management
  • Nutzungsverfolgung / Analyse
  • Produktkatalog
  • Rabatt-/ Gutscheinmanagement
  • Registrierungs-Management
  • Revenue-Recovery-Systeme
  • Self-Service Portal
  • Steuermanagement
  • Stornierungsmanagement
  • Testversion-Management
  • Umsatzrealisierung
  • Wiederkehrende Abrechnung
  • ACH Zahlungsabwicklung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Alterungsüberwachung
  • Debitorenbuch
  • Inkasso-Management
  • Kundenaussagen
  • Online-Zahlungsabwicklung
  • Teilzahlungen
  • Verarbeitung überprüfen
  • Wiederkehrende Abrechnung
  • Überzahlung-Verarbeitung
  • Abrechnungsportal
  • Anpassbare Rechnungen
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontingenz-Abrechnung
  • Mahnwesen-Management
  • Mehrere Währungen
  • Mobile Zahlungen
  • Online-Abrechnung
  • Online-Zahlungen
  • Projekt-Abrechnung
  • Steuer-Rechner
  • Stündliche Fakturierung
  • Wiederkehrende Zahlungen / Abonnement-Abrechnung
  • Zahlungsabwicklung
  • Mahnwesen-Management
  • Mehrere Währungen
  • Self-Service Portal
  • Verzögerte Rechnungsstellung
  • Wiederkehrende Rechnungen
  • Wiederkehrende Zahlungen / Abonnement-Abrechnung
  • Zahlungsabwicklung
  • wiederkehrende Zahlungen mehrerer Zeiträume

Die hilfreichsten Reviews für Ordway Billing and Revenue

Powerful and flexible billing and revenue recognition software

Bewertet am 23.5.2019
Michael S.
CFO
Informationstechnologie & -dienste, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Prior to Ordway, my company was using multiple billing systems for different products. It was very difficult to get a consolidated view of our customer's billing information. We are now on one system so that A/R can be tracked accurately, and all of our invoices have the same look and feel regardless of the products that the customer is buying.

Vorteile: Ordway is highly configurable and flexible, which allows me to tailor the workflow and my customers' billing experiences rather than rely on a pre-configured process.

Nachteile: Like any relatively new product, there are additional features that would be nice to have. The Ordway team has developed many new features since I began using the product, but there are still more things that I would like added over time. The team has been very responsive to my new feature requests and has either implemented the requested features or provided acceptable workarounds.

Flexible billing system that can handle complex pricing structures

Bewertet am 17.6.2019
Dave S.
SVP, Finance
Finanzdienstleistungen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Ordway allows us to set up customers as they sign contracts, then dynamically bill them based on various usage factors as well as other factors. We can be confident that our customized invoices are accurate, and we can use the UI to quickly identify and fix any issues or changes as they happen.

Vorteile: Dynamic pricing tiers:
Our business model includes charges based on number of employees and assets under management, which changes often as businesses scale up. Keeping our systems in sync with our billing operations is now not an issue.
Volume of invoicing:
With the amount of growth and volume we are doing, it would require an army of people to keep up if we were doing this manually
Speed of implementation:
Their customer success team helped load historical data and get all of our contracts configured. Our business is growing quickly and we didn’t have tons of resources to dedicate to getting Ordway set up. We were pleasantly surprised that we were able to stand up the system and go live in a matter of weeks as opposed to months.

Nachteile: Initial reporting functionality:
Some of the reporting dashboards and functionality were not initially well-suited to our business model, although I think would be fine for a regular "SaaS" business. However the functionality has improved over time and we are able to export any/all of our data for additional analysis.
Integration with accounting systems:
We initially did not have a direct integration to our accounting system, but the ability to upload CSV files make it easy to regularly keep both systems in sync. I believe full integration capability is planned for this year (2019).

Ordway simplified our billing

Bewertet am 3.5.2019
Omri F.
Head of Finance and Operations
Immobilien, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We've had an excellent experience, from its implementation with a dedicated, focused and client-centric team, through to day-to-day use, simplification and automation of our processes.

Vorteile: - Handles multiple levels of complexity, addressing our different billing scenarios.
- Flexible, allowing integration into other applications and our workflows.
- Automation of several processes and continued growing potential for further improvements.
- Attention, dedication and responsiveness of the Ordway team.

Nachteile: - Flexibility adds the possibility of complexity, and you need to mindful of that when implementing.

Amazing Billing Platform

Bewertet am 20.3.2019
Aditya P.
Senior Developer
Immobilien, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: Our home-grown billing system was built for an initial, more-simple use case and turned out to be inadequate for us as our use cases got complex. Ordway’s API let us automate this and they are maintaining the billing code base in a way we never could without hiring lots of engineers. Their documentation and support are great, so anytime we update our provisioning code, it’s easy to maintain the connection.

Nachteile: Nothing comes to mind really. If anything, there was very good support when it came to handling all the nuances of our billing scenarios

Using Ordway billing with Stripe saved us time and money

Bewertet am 14.5.2019
Simon L.
Co-Founder & Co-CEO
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Overall, the team has been great to work with. When we were first onboarding with them, we uncovered some accounts that were not getting invoiced correctly. As a result, we were able to recover lost revenue early on and basically realize immediate ROI.

Vorteile: We use Stripe for processing payments, and the native integration with Ordway meant we effectively automated a part of our business frankly we didn’t want to build ourselves. We’re a SaaS company and we’ve identified best-in-breed SaaS partners to handle our non-core business functions. Ordway and Stripe represent a good example of that.

Nachteile: It's doing what it needs to do from my perspective. My team has mentioned that since they don't have to be in the system that often, remembering how to do things is sometime an issue. Their support team is always accessible and willing to help.

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