Ordway Billing and Revenue

Wer verwendet Ordway Billing and Revenue?

Die Ordway-Plattform ist für kleine und mittlere Unternehmen gedacht, die wiederkehrende Abonnementeinnahmen mit zusätzlichen einmaligen Gebühren, professionellen Services und Verbrauchs-/Nutzungsgebühren kombinieren möchten.

Was ist Ordway Billing and Revenue?

Plattform zur Rechnungsstellung und Umsatzautomatisierung für die Skalierung von Unternehmen, die vereinfacht, wie Unternehmen Produkte bepreisen, Rechnungen versenden, Zahlungen einziehen und Erträge realisieren. Die für den KMU-Markt entwickelte, cloudbasierte Plattform beseitigt manuelle Workarounds in den Funktionen Debitorenbuchhaltung und Umsatzrealisierung und befindet sich zwischen einer Anwendung/einem CRM und dem Buchhaltungssystem. Eine REST-API-First-Methode bedeutet, dass die Integration in vorhandene Systeme mit minimaler Auswirkung auf die Entwicklungsteams erfolgen kann.

Ordway Billing and Revenue – Details

Ordway

https://www.ordwaylabs.com

Gegründet 2018

Ordway Billing and Revenue – Kostenübersicht

Ordway Billing and Revenue bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion.

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Ordway Billing and Revenue video
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Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Ordway Billing and Revenue Funktionen

Aboverwaltung Software
Abonnementverwaltung
Mahnwesen-Management
Nutzungsverfolgung/-analyse
Produktkatalog
Rabatt-/ Gutscheinmanagement
Registrierungs-Management
Revenue-Recovery-Systeme
Self-Service Portal
Steuermanagement
Stornierungsmanagement
Testversion-Management
Umsatzrealisierung
Wiederkehrende Abrechnung
ACH Zahlungsabwicklung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Debitorenbuch
Inkasso-Management
Kundenaussagen
Online-Zahlungsabwicklung
Teilzahlungen
Tracking offener Rechnungen
Verarbeitung überprüfen
Wiederkehrende Abrechnung
Überzahlung-Verarbeitung
Abrechnungsportal
Anpassbare Rechnungen
Kontakt-Datenbank
Kontingenz-Abrechnung
Mahnwesen-Management
Mehrere Währungen
Mobile Zahlungen
Online-Abrechnung
Online-Zahlungen
Projekt-Abrechnung
Steuer-Rechner
Stündliche Fakturierung
Wiederkehrende Zahlungen / Abonnement-Abrechnung
Zahlungsabwicklung
Mahnwesen-Management
Mehrere Währungen
Self-Service Portal
Verzögerte Rechnungsstellung
Wiederkehrende Rechnungen
Wiederkehrende Zahlungen / Abonnement-Abrechnung
Zahlungsabwicklung
wiederkehrende Zahlungen mehrerer Zeiträume

Ordway Billing and Revenue – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 10 Nutzerbewertungen

Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
4,9/5
Kundenservice
5/5
Funktionen
4,8/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
5/5
Michael S.
CFO
Informationstechnologie & -dienste, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 23.5.2019

"Powerful and flexible billing and revenue recognition software"

Kommentare: Prior to Ordway, my company was using multiple billing systems for different products. It was very difficult to get a consolidated view of our customer's billing information. We are now on one system so that A/R can be tracked accurately, and all of our invoices have the same look and feel regardless of the products that the customer is buying.

Vorteile: Ordway is highly configurable and flexible, which allows me to tailor the workflow and my customers' billing experiences rather than rely on a pre-configured process.

Nachteile: Like any relatively new product, there are additional features that would be nice to have. The Ordway team has developed many new features since I began using the product, but there are still more things that I would like added over time. The team has been very responsive to my new feature requests and has either implemented the requested features or provided acceptable workarounds.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 23.5.2019
Dave S.
SVP, Finance
Finanzdienstleistungen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 17.6.2019

"Flexible billing system that can handle complex pricing structures"

Kommentare: Ordway allows us to set up customers as they sign contracts, then dynamically bill them based on various usage factors as well as other factors. We can be confident that our customized invoices are accurate, and we can use the UI to quickly identify and fix any issues or changes as they happen.

Vorteile: Dynamic pricing tiers:
Our business model includes charges based on number of employees and assets under management, which changes often as businesses scale up. Keeping our systems in sync with our billing operations is now not an issue.
Volume of invoicing:
With the amount of growth and volume we are doing, it would require an army of people to keep up if we were doing this manually
Speed of implementation:
Their customer success team helped load historical data and get all of our contracts configured. Our business is growing quickly and we didn’t have tons of resources to dedicate to getting Ordway set up. We were pleasantly surprised that we were able to stand up the system and go live in a matter of weeks as opposed to months.

Nachteile: Initial reporting functionality:
Some of the reporting dashboards and functionality were not initially well-suited to our business model, although I think would be fine for a regular "SaaS" business. However the functionality has improved over time and we are able to export any/all of our data for additional analysis.
Integration with accounting systems:
We initially did not have a direct integration to our accounting system, but the ability to upload CSV files make it easy to regularly keep both systems in sync. I believe full integration capability is planned for this year (2019).

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 17.6.2019
Conor O.
VP Finance
Finanzdienstleistungen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.3.2020

"Solution to our billing woes"

Vorteile: We have a usage-based billing structure which we really struggled with in Zuora due to how it was configured. Ordway were attentive to where we were struggling and proposed a setup that provides exactly what we need. Our invoice timing has dropped from the 3rd week of the month to the first already and we are still to integrate Salesforce and our usage data. The UI is intuitive and easy to learn.

Nachteile: Some of the reporting is still being built out, however, they have a flexible custom reporting module that provides much of what I need and they have added multiple reports we use to their near-term reporting roadmap.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.3.2020
Omri F.
Head of Finance and Operations
Immobilien, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.5.2019

"Ordway simplified our billing"

Kommentare: We've had an excellent experience, from its implementation with a dedicated, focused and client-centric team, through to day-to-day use, simplification and automation of our processes.

Vorteile: - Handles multiple levels of complexity, addressing our different billing scenarios.
- Flexible, allowing integration into other applications and our workflows.
- Automation of several processes and continued growing potential for further improvements.
- Attention, dedication and responsiveness of the Ordway team.

Nachteile: - Flexibility adds the possibility of complexity, and you need to mindful of that when implementing.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.5.2019
Aditya P.
Senior Developer
Immobilien, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.3.2019

"Amazing Billing Platform"

Vorteile: Our home-grown billing system was built for an initial, more-simple use case and turned out to be inadequate for us as our use cases got complex. Ordway’s API let us automate this and they are maintaining the billing code base in a way we never could without hiring lots of engineers. Their documentation and support are great, so anytime we update our provisioning code, it’s easy to maintain the connection.

Nachteile: Nothing comes to mind really. If anything, there was very good support when it came to handling all the nuances of our billing scenarios

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.3.2019