Was ist AppFollow?

AppFollow verfolgt einen ganzheitlichen Ansatz für das App-Management, der dabei hilft, neue Geschäftsmöglichkeiten zu erschließen, und Marketing- und Supportteams nützliche Tools bietet, um Einblicke zu gewinnen und das Kundenengagement zu fördern. AppFollow deckt alle wichtigen Bereiche ab, z. B. die Überwachung der Datenleistung in Echtzeit, die Überwachung von Konkurrenten und Benchmarks sowie die Optimierung von Stichwörtern. Darüber hinaus bietet AppFollow ein Überprüfungsmanagement, ermöglicht Helpdesk-Integrationen und verbessert die Teamarbeit.

Wer verwendet AppFollow?

Kleine, mittlere und große mobile App- und Gaming-Unternehmen, angefangen von mobilen Unternehmen bis hin zu traditionellen Unternehmen, die gerade ihre mobile Präsenz entdecken.

Wo kann AppFollow bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • AppFollow
  • Ansässig in Helsinki, Finnland
  • 2015 gegründet
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Brasilien, Deutschland, Finnland, Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

  • AppFollow
  • Ansässig in Helsinki, Finnland
  • 2015 gegründet
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
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Sprachen

Englisch

AppFollow – Videos und Bilder

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AppFollow

29,00 $/Monat
Kostenlose Version
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49,00 $/Monat
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AppFollow Funktionen

  • ASO-Berichterstattung
  • Befragungs-/Umfragemanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Dashboard
  • Engagement-Tracking
  • Feedback-Management
  • Kanalmanagement
  • Keyword Monitoring
  • Keyword-Recherche Tools
  • Kommunikationsmanagement
  • Kundenbindung
  • Negatives Feedback Management
  • Nutzerbewertungs-Notifikation
  • Nutzungsverfolgung/-analyse
  • Review Management
  • SMS-Nachrichtenversand
  • Sentiment-Analyse
  • Teilen in sozialen Medien
  • Wettbewerberüberwachung
  • Überprüfung bewerten
  • Überwachung der Beschwerden

Alternativen für AppFollow

Hootsuite hilft Ihnen dabei, Ihre Marke aufzubauen, Beziehungen zu Kunden zu stärken und echte Geschäftsergebnisse mit sozialen Medien zu erzielen.
Deine einzige vertrauenswürdige Quelle für öffentliche Fakten über dein Unternehmen.
Mit der Sitejabber Business Suite kannst du Geschäfts- und Produktbewertungen erfassen, verwalten und teilen, um dein Geschäft auszubauen und Vertrauen aufzubauen.
AreTheyHappy hilft Restaurantketten mit mehreren Standorten und Unternehmen des Gastgewerbes, das Kundenerlebnis auf die nächste Stufe zu heben. Erfahre mehr über AreTheyHappy
Business-Listings-Management, Website-Design und SEO, digitales Marketing, Social-Media-Marketing, Bewertungen, Kundenfeedback und Online
Help your customers tell you how to make your business more successful.
Social-Media-Marketing und Customer-Experience-Management auf einer einzigen, einfach zu bedienenden Plattform.
Plattform für das Kundenengagement mit Stimmungsüberwachung, Feedback-Erfassung, Closed-Loop-Verfolgung, Veröffentlichung von Nutzerbewertungen und Textanalyse.
Diese All-in-one-Lösungen lassen sich in deine Praxisverwaltungssoftware integrieren und helfen dir, dein Front-Office zu optimieren und Plätze zu füllen.
Zendesk ermöglicht Unternehmen, Support zu bieten, mit Selbstbedienung zu skalieren und sich durch proaktives Engagement zu differenzieren. Erfahre mehr über Zendesk
Setze den Kundendienst in den Mittelpunkt deines Unternehmens. Mache Agenten produktiver, Manager wirkungsstärker und gib Kunden mehr Entscheidungsbefugnis.
Führende Marketingplattform für kleine und mittlere Unternehmen! KOSTENLOSE Marketing-Demo
Social-Media-Marketing-Plattform für die besonderen Anforderungen von B2B. Verteile Inhalte in großem Maßstab und messe den ROI von sozialen Medien.

Bewertungen über AppFollow

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,5
Benutzerfreundlichkeit
4,6
Kundenservice
5,0
Funktionen
4,3
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
64%
4
27%
3
9%
Verifizierter Rezensent
VP of Logistics in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Unterhaltungselektronik, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

Perfect integration for Customer Support Team

5 vor 3 Jahren

Kommentare: We are tracking downloads and reviews of our app, by platform, which is a bonus, because the initial goal was just to be able to respond to customer reviews through FreshDesk, our customer support software.

Vorteile:

Very easy to integrate. The only affordable app that works with FreshDesk to track and allow us to respond to customer reviews, which we were previously doing through other logins and did not have side-by-side metrics for the iOS and Andriod users. This is great to compare the two platforms and keep everything in one place.

Nachteile:

No dislikes so far. I'm very happy with the interface, simplicity, and detail of the information.

Antwort von AppFollow

vor 3 Jahren

Thank you for the review! Let us know if you need any help with Freshdesk integration. Regards, Olga

Sam L.
Sam L.
Head of Digital Marketing in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Freizeit, Reisen & Tourismus, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Awesome free tool... Wouldn't pay for it though

4 vor 3 Jahren

Kommentare: AppFollow is used by our mobile app company evaluating our app store metadata and keyword positions in both the Android and iOS app stores. We also have AppFollow integrated with Slack therefore we are able to get real-time app reviews on our product. Currently, only our marketing department uses AppFollow ASO research and tests. AppFollow for us addresses our all our app store needs from benchmarking against competitors to viewing our rankings in international markets, and integrating with other business apps and sending email detailed reports.

Vorteile:

We don't check AppFollow every day. With that said, it's important for us to get daily and weekly reports from AppFollow about our ASO performance. You can easily check which reports you would like, how often, and where to in a matter of seconds. Another key feature to AppFollow is their integrations. Being able to integrate AppFollow with Slack has been extremely helpful. With this integration, we are able to see reviews in real-time and respond to them right from Slack. One of AppFollow's core features is their keyword rankings. With both our Android and iOS app I'm able to view the keyword and position of our app for that keyword. I'm also able to toggle the dates and see the history positioning. Not only is this available for US app stores but global app stores. This is extremely helpful when A/B testing.

Nachteile:

I'm not sure if this is a feature or not, but it would be extremely helpful to be notified if one of our apps becomes featured in the app store. Essentially an alert to let us know to expect a ton of volume or a heads up not to send out a new build. Even with the paid plans, you don't get many keywords. We were on the Essential plan for a few months but began to realize that we weren't getting that many keywords, only 3x more than the free plan. We decided to look into higher volume keyword tools because of this restriction.

Antwort von AppFollow

vor 3 Jahren

Hi Sam, thanks for your feedback, happy to be helpful to your marketing team. 1. We do have alerts when your (or any) app is featured in the App Store. It is sent to your Slack or email one day before it happens. 2. All the plans are customisable, so you can request any number of keywords you'd like to track. If you could drop a message to our support team, they would be happy to show you options. Regards, Olga

Ali Y.
Ali Y.
Project Manager in Türkei
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bildungsmanagement, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

One of the friends of the mobile growth teams

3 vor 9 Monaten

Kommentare: We communicate with users faster with the appfollow reviews feature. We create ready-made messages and send them instantly. We develop features using their insights. Appfollow reviews feature is really cool.

Vorteile:

Mobile growth teams know they need to use multiple app intelligence tools. Best tool to use for appfollow review management. It still has areas to improve on for core ASO features. I would like to see it with a more user friendly design.

Nachteile:

The UI is really tricky. Connecting your app from google play for analytics is not easy.

Catherine N.
Senior Product Manager in Russland
Musik, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Saves my time and nerves

5 vor 3 Jahren

Kommentare: I use AppFollow everyday, as well as my team. Both tech and support teams are satisfied, and it's quite easy to share apps' data between them to see the whole picture. I look forward to seeing what new features they will add.

Vorteile:

As a product manager, I strive to increase my apps' visibility across app stores. AppFollow gives me all apps' data and reports right on my email, and that's is such a time saver, when you have 4 apps. Last year we got to use Zendesk Reply to Reviews app for our support team, so that we can cover more user feedback from the stores. And I can see how our apps' rating grows.

Nachteile:

I wish there would be more features for Zendesk app. They've recently added auto-tags, so I really hope we will now cover even more user reviews.

Antwort von AppFollow

vor 3 Jahren

Thank you, Catherine, for your review!

Nikita P.
Head of Acquisition in Ukraine
Essen & Trinken, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Best value for the money

5 vor 11 Monaten

Vorteile:

Intuitive dashboards, good filters, ease of use, great support and price

Nachteile:

Difficulty in analyzing competitors (you need to add them separately and there is a limit on the number).