Demodesk

Demodesk

von Demodesk

Wer verwendet Demodesk?

Allows SaaS and online businesses to set up a 100% web-based virtual display that anyone can access by just clicking a link. No downloads. Works with any browser and device. Instant control sharing.

Was ist Demodesk?

Demodesk is 100% web-based Screen Sharing and Video Conferencing. No downloads or extensions required. Start a meeting from your browser and share the link. Participants can join with any browser, device and firewall. Instant lag-free collaborative browsing and editing with multiple mouse cursors.
Demodesk is optimized for software demos, sales demos, remote onboarding and remote support. Comes with automated meeting scheduling, pre-built presentation flows, calendar and CRM integration.

Demodesk – Details

Demodesk

https://demodesk.com/

Gegründet 2017

Demodesk – Preisübersicht

Demodesk ist verfügbar ab 21,00 $/Monat. Demodesk bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für Demodesk findest du unten.

Startpreis

21,00 $/Monat

Preisinformationen

Billed annually Discounts for teams available

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Persönlich

Live Online

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

Demodesk Funktionen

Collaboration Tools
Aufgabenmanagement
Bearbeiten in Echtzeit
Brainstorming
Content-Management
Diskussionsforum
Dokumentenmanagement
Kalenderverwaltung
Kontaktmanagement
Projektmanagement
Versionskontrolle
Videokonferenzen
Agenda verwalten
Ausschusssitzungen
Gesetzgebungs-Meetings
Interne Sitzungen
Materialwirtschaft
Protokoll-Management
Reisemanagement
Tagungsraum-Buchung
Teilnehmer-Management
Terminplanung
To-do-Listen Verfolgung
Tools für Vorgänge nach abgeschlossenen Meetings
Tools zum Vorbereiten von Meetings
Verwalten von Einladungen
Vorstandssitzungen
Wahl-Management

Der Softwareanbieter hat diese Information nicht vervollständigt.

Aufnahme und Wiedergabe-Fähigkeit
Bildschirm teilen
Echtzeit-Chat
Elektronische Abstimmung
Mobiler Zugriff
Privater Chat
Präsentations-Streaming
Präsentations-Tools
Videokonferenzen
Webcasts bei Bedarf
Wechselseitige Audio & Video

Demodesk – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 8 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.9/5
Benutzerfreundlichkeit
4.5/5
Kundenservice
5/5
Funktionen
4.9/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.7/5

Next-gen Demo App

Bewertet am 23.7.2019
Landice G.
CEO/Cofounder
Computer-Software, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: What I like most about Demodesk is the ability to have all meeting attendees work on the same screen without downloading anything. For us, it really increased potential customer's engagement/sense of participation, because now they can play with the software themselves instead of us showing them how it works, and they can try with a real use case instead of mock data we made.

Nachteile: The user interface could use some improvements especially in settings, but you can figure out how the core product (meeting page) works by yourself.

Makes software demos a lot easier and interactive

Bewertet am 27.6.2019
Marco V.
CEO
Computer-Software, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: - No downloads or lags in the software
- Clean interface
- Ability to record sessions
- Interactive screen-sharing

Nachteile: - no chat functionality
- no intercom integration

Awesome for customer presentations

Bewertet am 27.6.2019
Martin W.
Full-Stack Web Developer
Computer-Software, Selbstständig
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: I have been using Demodesk to pitch proposals to potential customers for my web development business. I also use it to demonstrate progress in my projects and have sprint reviews with clients and partners. It helped me solve the issues I had with other popular screensharing tools that are not really aimed at client presentations.

Vorteile: Demodesk feels a lot more suitable for pitching a solution or demonstrating software functionality to clients than the usual screensharing tools. The major advantage for me is that it's cloud-based, i.e. I don't have to share my local screen with all my info visible and notifications popping up but always have a clean environment without distractions to show the customer. You can also arrange the presentation content beforehand. What I also really like is how easily I can share mouse control with my customers without them having to install any browser extensions.

Nachteile: So far there is nothing that I truly dislike about Demodesk. There are a couple of smaller features that could still be added though.

Demodesk review

Bewertet am 22.7.2019
Celeste F.
customer success manager
Telekommunikation, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: so far so good :)

Vorteile: I like that it connects easily, audio screen sharing and video all in one place.

Nachteile: it does get slow at times and sometimes the client on the other hand loose mouse or keyboard control

Must-have tool for SaaS Sales and Customer Success teams

Bewertet am 29.8.2019
Nadiia S.
CMO
Marketing & Werbung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: I would definitely recommend Demodesk because it's ease of use, especially for our customers. Also it's a true time saver (scheduling feature) and makes sales demos and onboardings so much more professional.

Vorteile: I really like how easy our customers can access demos or meetings with Demodesk (no issues with firewalls or downlodas required). By sharing control with the customer, I am able to actually collaborate with the customer (and don't have to decide if I or the customer is in control). This is very helpful for interactive product demos and customer onboardings. Another feature that makes processes a lot more simple is automated scheduling. Not only that customers can book their meetings in a self-serving manner but also that I am able to schedule a meeting for another colleague. Demodesk truly helps to design sales processes a lot more efficient and professional!

Nachteile: At first, Demodesk was not super intuitive to use but the team really does a great job in onboarding and is always there to help.