Was ist Demodesk?
Demodesk ist eine vollständig webbasierte Bildschirmfreigabe- und Videokonferenzlösung für Vertriebs- und Support-Teams. Keine Downloads oder Erweiterungen erforderlich. Starte ein Meeting von deinem Browser aus und teile den Link. Teilnehmer können sich mit jedem Browser und Gerät verbinden. Sofortiges, verzögerungsfreies kollaboratives Browsing und Bearbeitung mit mehreren Mauszeigern.
Demodesk ist für Software-Demos, Verkaufsdemos, Remote-Onboarding und Support optimiert. Mit automatischer Besprechungsplanung, vorgefertigten Präsentationsabläufen sowie Kalender- und CRM-Integration.
Wer verwendet Demodesk?
Ermöglicht es SaaS- und Online-Unternehmen, eine vollständig webbasierte virtuelle Anzeige einzurichten, auf die jeder durch einfaches Anklicken eines Links zugreifen kann. Keine Downloads. Funktioniert mit jedem Browser und Gerät. Sofortige Freigabe der Kontrolle.
Wo kann Demodesk bereitgestellt werden?
Cloud, SaaS, webbasiert
Über den Anbieter
- Demodesk
- Ansässig in Munich, Deutschland
- 2017 gegründet
- Telefon-Support
- Chat
Demodesk Kosten
Startpreis:
- Ja, kostenloser Test verfügbar
- Keine Gratisversion
Demodesk bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Demodesk ist ab 19,00 $/Monat verfügbar.
Preismodelle Kostenlose TestversionÜber den Anbieter
- Demodesk
- Ansässig in Munich, Deutschland
- 2017 gegründet
- Telefon-Support
- Chat
Demodesk – Videos und Bilder











Demodesk Funktionen
Bewertungen über Demodesk

Landice
Next-gen Demo App
Vorteile:
What I like most about Demodesk is the ability to have all meeting attendees work on the same screen without downloading anything. For us, it really increased potential customer's engagement/sense of participation, because now they can play with the software themselves instead of us showing them how it works, and they can try with a real use case instead of mock data we made.
Nachteile:
The user interface could use some improvements especially in settings, but you can figure out how the core product (meeting page) works by yourself.
Antwort von Demodesk
vor 2 Jahren
Hi Landice, Thank you for sharing your thoughts about the product. Happy to hear that Demodesk helped you host more engaging meetings.
Marco
Makes software demos a lot easier and interactive
Vorteile:
- No downloads or lags in the software - Clean interface - Ability to record sessions - Interactive screen-sharing
Nachteile:
- no chat functionality - no intercom integration
In Betracht gezogene Alternativen: Whereby, Webex, Zoom Video Webinars, Google Meet und Join.Me
Zuvor genutzte Software: GoTo Meeting
Gründe für den Wechsel zu Demodesk: - unique features - easy to use - high level of customer service
Antwort von Demodesk
vor 2 Jahren
Hi Marco, Chat functionality is now available for all participants. And the Intercom integration is on our roadmap. Thank you for sharing your opinion. We appreciate that.
Simon
Weak compared to competition, too expensive for little value
Kommentare:
Poor product that did not develop well over time
Additionally bad business practices making it hard to leave
Would not recommend
Vorteile:
Initially, we thought the software will help us streamline our pitches. This is really the only reason why we considered it
Nachteile:
The online video platform is buggy at best and unusable at its worst. About 40% of meeting are shifted off the platform after the meeting started as somebody could not connect, use video or audio. The initial UX of the admin interface is hard to use and now with the update little improved, besides not finding anything anymore after literally every page and navigation changed. As we liked some ideas, we stayed on and hoped the development improved the product. The mobile experience is insufficient. After deciding that this is not a good option for us in the future, we tried to cancel. This is not possible online and interaction with support is required. That is uncommon for a simple SaaS tool and a pain for customers.
In Betracht gezogene Alternativen: Calendly
Gründe für den Wechsel zu Demodesk: Easier, works better, easier in meetings with multiple conference channels that work
Verifizierter Rezensent
great customer success
Vorteile:
as soon, as I face any challenge somebody will be there to help me.
Nachteile:
the "power-point" feature I don't get it.
Karolina
Next level sales / best customer experience
Vorteile:
webbased screensharing without any download efforts on lead/customer side, the overall customer experience, usage for sales & customer success, integration with HubSpot
Nachteile:
no credit card payment on our subscription level