Wir helfen Unternehmen in Deutschland
seit 15 Jahren bei der Softwareauswahl

Was ist mymediset?

mymediset: Eine Cloud-Plattform für die Lieferkette von medizinischen Geräten, die innerhalb von SAP® läuft.

Mit automatisierten Workflows für die Auffüllung und Rechnungsstellung nach dem Verbrauch maximiert mymediset die Effizienz. mymediset bietet vollständige Bestandstransparenz, gewährleistet die Einhaltung gesetzlicher Vorschriften und minimiert das Risiko von Fehlbeständen.

Mit mymediset kannst du dich darauf konzentrieren, den Umsatz zu steigern und gleichzeitig die Verwaltung von medizinischen Assets, Produkten und Außendienstbeständen den Fachkräften überlassen.

Wer verwendet mymediset?

Unternehmen in der Life-Science-Branche, die mit SAP® arbeiten.

mymediset Software - 1
mymediset Software - 2
mymediset Software - 3
mymediset Software - 4
mymediset Software - 5

Du bist nicht sicher, ob mymediset das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

mymediset

mymediset

4,8 (8)
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
43
1
4,0 (8)
4,0 (8)
4,4 (8)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
347
13
3,8 (1.449)
3,8 (1.449)
3,7 (1.449)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu mymediset

NetSuite
Am besten bewertete Funktionen
Duplizierte Zahlungswarnung
Elektronische Zahlungen
Scheckausstellung
EZOfficeInventory
Am besten bewertete Funktionen
Bestandskontrolle
Inventarverwaltung
Verfolgen von Vermögensanlagen
ERPAG
Am besten bewertete Funktionen
Auftragserfassung
Bestandsverfolgung
Material-Rechnung
ArbiMed Inventory
Am besten bewertete Funktionen
Auftragsmanagement
Bestandskontrolle
Inventarverwaltung
SurgiCare Medical Inventory
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung und Statistik
Bestandsverfolgung
Inventarverwaltung
Health Cloud
Am besten bewertete Funktionen
HIPAA konform
Terminplanung
Terminverwaltung
Provet Cloud
Am besten bewertete Funktionen
Bestätigung / Erinnerungen
Terminplanung
Verwaltung von Patientenakten
ENVI
Am besten bewertete Funktionen
Auftragsmanagement
Bestandsnachfüllung
Einkauf & Empfang
SmartTurn Inventory and Warehouse Management System
Am besten bewertete Funktionen
Für dieses Produkt wurden noch keine Funktionen durch Nutzer bewertet.

Bewertungen über mymediset

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,8
Benutzerfreundlichkeit
4,0
Kundenservice
4,4
Funktionen
4,3
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,0

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
75%
4
25%
Julia
Julia
Digital Process Specialist in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Medizinische Geräte, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Hard to imagine life without myMEDISET

5,0 vor 4 Jahren

Vorteile:

- Set handling is very easy and transparent - Automatic replenishment to ensure complete sets - Supports return inspection of Sets with features like BOM comparison and scanning functionalities - Fully integrated within SAP - Standard reports are included out-of-the-box

Nachteile:

To use the full potential of all given functionalities and reports users must be very well-trained and need to understand the logic the software is operating. Sometimes this can be time consuming but is worth it.

Ronald
SAP Inhouse Consultant in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Medizinische Geräte, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Does exactly what is says on the tin

5,0 vor 4 Jahren

Vorteile:

Having been introduced to myMEDISET 2+ years ago, and seen first hand how some companies try/struggle to handle (literature) the loaner process with a mix of applications (e.g. SalesForce, SAP, EXCEL, etc.) I can fully appreciate the solution and the benefits (validated environment, ease of use, real-time date/information just a click away) the end-user gained by introducing/implementing myMEDISET to their existing SAP environment. The myMEDISET tree is very intuitive and logical structured, and I find it allows user to complete execute a full loaner life-cycle based on the tree structure. I was involved now in several projects with the consultants from BIT, and found them always as very competent and helpful. Please keep in mind that this is not a sales pitch, but I found they always gone the extra mile/s.

Nachteile:

I would like to see in the solution a function, which allows the user to find hints and tricks to optimize their daily work.

Jose Luiz
IT Director in Brasilien
Pharmazeutika, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Mymediset in J&J LATAM

4,0 vor 3 Jahren

Vorteile:

It has great capabilities and acceptable level of controls for the company. Also integration with SAP is done with end-to-end SC and finance solution that facilitates and contributes to the business processes.

Nachteile:

Maintenance and enhancements are very expensive, mainly for regions outside US and EMEA where we have smaller budgets. Need to think on alternatives to support those growth countries. Also it is not user-friendly in most transactions and very complex use in terms of process monitoring.

Antwort von BIT Consulting

vor 3 Jahren

Dear Jose Luiz, thank you for taking the time to review mymediset. We appreciate your feedback. We'd like to learn more about the specific situation and will contact you in a separate mail.

Brendan
Brendan
Warehouse & Set Creation Manager in Australien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

myMEDiSET excellence

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Having used myMEDiSET extensively for the past 5 years, it has driven standardisation which has created efficiencies in process.
The software is easy to use as the functionality matches SAP

Vorteile:

myMEDiSET works seamlessly with our regional SAP ERP solution with complete asset integration. Full traceability of every aspect of the life cycle of sets and components from creation to deployment, modification and disposition.

Nachteile:

Functionality pertaining to customer consignment invoicing and replacement is not as streamlined as loan set processes.

Eduardo
SME Analyst in Brasilien
Medizinische Geräte, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Management tool

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: I worked in several stages since 2007 it is noticeable that it has improved a lot since then, I participated in several improvement projects, and it is much better today.

Vorteile:

Set management and control, real-time information, easy to use.

Nachteile:

I think the difficulty of achieving improvements, some cases due to the template that was developed others due to cost.

Antwort von BIT Consulting

vor 3 Jahren

Dear Eduardo, thank you for your review. We are glad that you like the improvements and new features that we have been working on over the last years.