Was ist mymediset?

mymediset optimiert die Prozesse Ihres medizinischen Equipments. Es ist nahtlos in Ihrem vorhandenen SAP System integriert und ist die derzeit einzige Cloud-basierende SAP Zusatzlösung für das S/4 HANA System. Inventarmanagement, RFID-Integration und Asset-Management sind Bestandteile des Standardpakets. Weitere mymediset Zusatz -Funktionalitäten wie Analytics, unser Visual Inspector, Media Manager und eine App für den Außendienst ermöglichen eine ganzheitliche Optimierung all Ihrer Prozesse.

Wer verwendet mymediset?

Unternehmen im Gesundheitswesen auf SAP-Basis.

mymediset – Details

BIT Consulting

1999 gegründet

mymediset Kosten

Startpreis:

Nicht vom Anbieter bereitgestellt
  • Ja, kostenloser Test verfügbar
  • Keine Gratisversion

mymediset bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion.

mymediset – Details

BIT Consulting

1999 gegründet

mymediset – Videos und Bilder

Videos zu mymediset
mymediset Software - 1 - Vorschau
mymediset Software - 2 - Vorschau
mymediset Software - 3 - Vorschau
mymediset Software - 4 - Vorschau
mymediset Software - 5 - Vorschau

mymediset – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • E-Mail/Helpdesk
  • FAQ/Forum
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support

Einsatz

  • Cloud, SaaS, webbasiert
  • Android (mobil)
  • iPhone (mobil)

Training

  • Persönlich
  • Live Online
  • Dokumentation

Funktionen von mymediset

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Auftragsmanagement
  • Auftragsverfolgung
  • Barcode / Tickets scannen
  • Barcode-Druck
  • Barcode-Erkennung
  • Benutzer-Management
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandsführung
  • Bestandsoptimierung
  • Bestandsverfolgung
  • Bestell-Management
  • Compliance Management
  • Daten-Import / -Export
  • Dokumentenspeicher
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Daten
  • Echtzeitüberwachung
  • Einkauf & Empfang
  • Für medizinische Zwecke
  • Historische Berichte
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Kostennachverfolgung
  • Kundenaufträge
  • Lieferanten-Management
  • Mehrere Standorte
  • Mehrere Währungen
  • Mobiler Zugriff
  • Nachbestellungen verwalten
  • Nutzungsverfolgung/-analyse
  • Produktkennzeichnung
  • RFID-Scanning
  • Rechnungsmanagement
  • Seriennummern-Nachverfolgung
  • Suchen / filtern
  • Supply-Management
  • Verkaufspunkt POS
  • Versand-Management
  • Verwalten von Fälligkeiten
  • Vorlagen-Management
  • Warnungen / Eskalation

Siehe die vollständige Inventarisierungssoftware für Medizinprodukte Liste

Alternativen für mymediset

Mehr Alternativen zu mymediset

Erfahrungen mit mymediset

Alle 7 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
3,9
Kundenservice
4,4
Funktionen
4,3
Preis-Leistungs-Verhältnis
4

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
5
4
2

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Julia H.
Julia H.
Digital Process Specialist in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Medizinische Geräte, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Hard to imagine life without myMEDISET

5 vor 2 Jahren

Vorteile:

- Set handling is very easy and transparent - Automatic replenishment to ensure complete sets - Supports return inspection of Sets with features like BOM comparison and scanning functionalities - Fully integrated within SAP - Standard reports are included out-of-the-box

Nachteile:

To use the full potential of all given functionalities and reports users must be very well-trained and need to understand the logic the software is operating. Sometimes this can be time consuming but is worth it.

Ronald C.
SAP Inhouse Consultant in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Medizinische Geräte, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Does exactly what is says on the tin

5 vor 2 Jahren

Vorteile:

Having been introduced to myMEDISET 2+ years ago, and seen first hand how some companies try/struggle to handle (literature) the loaner process with a mix of applications (e.g. SalesForce, SAP, EXCEL, etc.) I can fully appreciate the solution and the benefits (validated environment, ease of use, real-time date/information just a click away) the end-user gained by introducing/implementing myMEDISET to their existing SAP environment. The myMEDISET tree is very intuitive and logical structured, and I find it allows user to complete execute a full loaner life-cycle based on the tree structure. I was involved now in several projects with the consultants from BIT, and found them always as very competent and helpful. Please keep in mind that this is not a sales pitch, but I found they always gone the extra mile/s.

Nachteile:

I would like to see in the solution a function, which allows the user to find hints and tricks to optimize their daily work.

Jose luiz R.
IT Director in Brasilien
Pharmazeutika, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Mymediset in J&J LATAM

4 letztes Jahr

Vorteile:

It has great capabilities and acceptable level of controls for the company. Also integration with SAP is done with end-to-end SC and finance solution that facilitates and contributes to the business processes.

Nachteile:

Maintenance and enhancements are very expensive, mainly for regions outside US and EMEA where we have smaller budgets. Need to think on alternatives to support those growth countries. Also it is not user-friendly in most transactions and very complex use in terms of process monitoring.

Antwort von BIT Consulting

letztes Jahr

Dear Jose Luiz, thank you for taking the time to review mymediset. We appreciate your feedback. We'd like to learn more about the specific situation and will contact you in a separate mail.

Brendan F.
Brendan F.
Warehouse & Set Creation Manager in Australien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

myMEDiSET excellence

5 vor 3 Jahren

Kommentare: Having used myMEDiSET extensively for the past 5 years, it has driven standardisation which has created efficiencies in process.
The software is easy to use as the functionality matches SAP

Vorteile:

myMEDiSET works seamlessly with our regional SAP ERP solution with complete asset integration. Full traceability of every aspect of the life cycle of sets and components from creation to deployment, modification and disposition.

Nachteile:

Functionality pertaining to customer consignment invoicing and replacement is not as streamlined as loan set processes.

Eduardo P.
SME Analyst in Brasilien
Medizinische Geräte, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Management tool

5 letztes Jahr

Kommentare: I worked in several stages since 2007 it is noticeable that it has improved a lot since then, I participated in several improvement projects, and it is much better today.

Vorteile:

Set management and control, real-time information, easy to use.

Nachteile:

I think the difficulty of achieving improvements, some cases due to the template that was developed others due to cost.

Antwort von BIT Consulting

letztes Jahr

Dear Eduardo, thank you for your review. We are glad that you like the improvements and new features that we have been working on over the last years.