Blueshift

Blueshift

von Blueshift

Wer verwendet Blueshift?

Marketers at digitally native brands who want to improve marketing effectiveness through the use of technology and consumer brands looking for digital transformation with AI technology.

Was ist Blueshift?

Blueshifts Customer Data Activation Platform (CDAP) is purpose-built for marketers looking to harness the full power of their customer data. The CDAP unifies customer data from any source to build a singular view of every single customer. Non-technical marketers can utilize the power of AI to target the right customers, with the right content, through the best channel and best time with self-driving journey flows that create a seamless 1:1 experience.

Blueshift – Details

Blueshift

https://blueshift.com

Gegründet 2014

Blueshift – Kostenübersicht

Blueshift bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

Blueshift Funktionen

CDP-Software
DSGVO-Compliance
Datenabgleich
Datenintegration
Kampagnenmanagement
Kundenprofile
Kundensegmentierung
Personalisierung
Prädiktives Modellieren
Verhaltensbezogene Analysen
A/B-Tests
Abonnenten-Management
Automatische Antworten
Berichterstattung / Analyse
Bildbibliothek
CAN SPAM-Compliance
Drip-Kampagnen
Dynamische Inhalte
Ereignisgesteuerte E-Mail
Kundenbefragungen
Mailinglisten-Management
Mobil-ootimierte E-Mails
Vorlagen-Management
WYSIWYG-Email-Editor
Zielseiten / Web-Formulare
Chatbot
Für E-Commerce
Für den Vertrieb
Mehrsprachig
Prozess-/Workflow-Automatisierung
Prädiktive Analytik
Virtueller persönlicher Assistent (VPA)
für das Gesundheitswesen
E-Mail Marketing
Ereignisgesteuerte Aktionen
Kanalmanagement
Kontakt-Datenbank
Leadmanagement
Mehrere Kampagnen
A/B-Tests
Analytik / ROI-Verfolgung
Anpassbare CTAs
Drip-Kampagnen
Dynamische Inhalte
Lead Scoring
Sales Intelligence
Segmentierung
Social Marketing
Suchmaschinen-Marketing
Websitebesucher-Nachverfolgung
Zielseiten / Web-Formulare
E-Mail Marketing
Engagement-Überwachung
Gutscheine
Kanalzuordnung
Kontextabhängige Zielansprache
Push-Benachrichtigungen
Standortbasiertes Marketing
Text-to-Win (Text-Nachrichten für Gewinnspielteilnahme)
Versenden von Textnachrichten
A/B-Tests
Abgebrochene Verkaufsprozesse wiederherstellen
Empfehlung-Maschine
Erfahrungsmanagement
Inhaltsanalytik
Kampagnen-Segmentation
Konten-basiertes Marketing
Kontextabhängige Zielansprache
Kundenprofile
Verhalten-basiertes Targeting
Website-Personalisierung
A/B-Tests
Ablauf-Benachrichtigungen
Analytik
Benachrichtigung planen
Geo-Zielgruppenerfassung
Geräte-Targeting
Kampagnen-Segmentation
Kontextabhängige Zielansprache
Mobile Benachrichtigungen
Visuelle Benachrichtigungen
Web-Benachrichtigungen
Berichterstattung / Analyse
Geplanter Nachrichtenversand
Kontaktmanagement
Kurzwahlnummern
MMS
Massen-SMS
Mobile Coupons
Mobile Keywords
Nachrichten-Personalisierung
Text-to-Win (Text-Nachrichten für Gewinnspielteilnahme)
Umfragen/Abstimmungen
Zwei-Wege-Messaging

Blueshift – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 5 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,4/5
Benutzerfreundlichkeit
4,4/5
Kundenservice
4,5/5
Funktionen
4,6/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Chris K.
Sr Director, CRM
Finanzdienstleistungen, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 31.5.2019

"Reliable, fast, dynamic cdp - perfect for fast growing CRM teams"

Kommentare: personalization at scale, omni channel marketing, dynamic customer experiences

Vorteile: The tech is super reliable and fast; the automation capabilities are top notch; integrating data is easy which has allowed us to deepen personalization to millions of daily users. We consider blueshift to be a partner because of the level of support they've given in helping us drive growth.

Nachteile: Nothing. But in an ideal world, I do with the customer level reporting was more more robust.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 31.5.2019
Verifizierter Rezensent
CRM Manager
Finanzdienstleistungen, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 21.5.2019

"Super versatile, user-friendly platform that proves to be a great marketing tool"

Kommentare: We've been implementing quite a few different frequency tests lately - and Blueshift makes it easy to flag customers in certain segments to easily evaluate and track how the tests are performing. We've been able to identify gaps in revenue that we're missing because we aren't emailing at the most optimal cadence for consumers.

Vorteile: Blueshift is very versatile from a functionality standpoint. I feel like we are able to accomplish most things we want to test easily and efficiently. For the most part it is very user friendly as well. I've only been a daily user for the past 5 months, and I feel like I was able to pick it up very quickly with limited frustration.

Nachteile: The dashboard tends to be a bit buggy - it usually doesn't impact what we're trying to accomplish, but it can get frustrating when you run into issues that prevent you from finishing a task. I will say that support is very quick to respond and usually resolves issues in a timely manner. Another point that I've spoken with the Blueshift team about is more robust reporting. Many times we are interested in looking at campaign trends filtered by template - there are ways to look at overall template performance and overall campaign performance - but not a way to layer both. I'd love to see more intricate reporting in the future.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 21.5.2019
Darshit P.
Staff Engineer
Finanzdienstleistungen, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 21.5.2019

"CDP with Intelligence"

Kommentare: Blueshift has been very useful for supporting our CDP initiatives. The Tech Stack that the software uses are best in class with latest and greatest technologies. It is evident when we integrate customer interaction events into the platform. It offers great segmentation and syndication features for the Marketing Department to execute campaigns specific to email and social channels

Vorteile: Flexibility of Data Integration
Ability to create reusable segments
Dynamic Templates for personalization
Dynamic API Integration
Cloud App Integration with tools like Salesforce
Data Science and Machine Learning models that the software produces

Nachteile: Analytic Capabilities . Would like to see features that allows query engine and analytics reports on the data sets. This helps users drive campaigns

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 21.5.2019
Cat C.
Marketing Manager
Finanzdienstleistungen, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 21.5.2019

"Great Customer Data Platform"

Kommentare: Blueshift is pretty easy to work with and are open to listening to suggestions to improving the experience.

Vorteile: Blueshift makes it very easy to set up email campaigns by events or customer segments that are one time or recurring. When segments are created they do not need to be constantly refreshed. It is easy to make changes to templates.

Nachteile: There are some quirks like not being able to archive templates from campaigns, which can muddy up a branch and not being able to duplicate a branch within a campaign. There are additional features that would make it easier to use, but it is still a great software as is.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 21.5.2019
Abhishek G.
Marketing Manager
Finanzdienstleistungen, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.5.2019

"Blueshift Review"

Vorteile: The ability to push audience from blueshift to platforms such as google and facebook and update these audience automatically.

Nachteile: The reporting can be a little better and the platform is a little buggy at times.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.5.2019