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Was ist Twilio?

Twilio ist die laut Hersteller weltweit führende Cloud-Kommunikationsplattform, mit der du Kunden über kanalübergreifend ansprechen kannst – d. h. per SMS, Sprache, Video, E-Mail, WhatsApp und mehr. Umlagebasierte APIs ermöglichen es Unternehmen, ihre Kommunikation zuverlässig zu skalieren.

Wer verwendet Twilio?

Unternehmen jeder Größenordnung, die Lösungen für die Cloud-Kommunikation in über 100 verschiedenen Ländern benötigen

Twilio Software - 1
Twilio Software - 2
Twilio Software - 3
Twilio Software - 4
Twilio Software - 5

Du bist nicht sicher, ob Twilio das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Twilio

Twilio

4,4 (454)
0,01 $
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
72
7
4,2 (454)
4,3 (454)
4,1 (454)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
20,00 AU$
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
37
32
3,9 (37)
4,1 (37)
4,0 (37)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Twilio

ClickSend
Am besten bewertete Funktionen
Automatische Antworten
Kontaktmanagement
Nachrichten-Personalisierung
Grasshopper
Am besten bewertete Funktionen
Anrufprotokoll
Mobiler Zugriff
Weiterleitung von Anrufen (Call Routing)
Vonage Contact Center
Am besten bewertete Funktionen
Anrufaufzeichnung
Anrufprotokoll
Weiterleitung von Anrufen (Call Routing)
360dialog
Am besten bewertete Funktionen
Leadmanagement
Social-Media-Integration
Vorlagen-Management
Constant Contact
Am besten bewertete Funktionen
E-Mail Marketing
Email-Kampagnen-Management
Kontakt-Datenbank
Infobip
Am besten bewertete Funktionen
Geplanter Nachrichtenversand
Massen-SMS
Nachrichten-Personalisierung
CloudTalk
Am besten bewertete Funktionen
Anrufaufzeichnung
Anrufprotokoll
Call-Center-Management
Plivo
Am besten bewertete Funktionen
Geplanter Nachrichtenversand
Nachrichten-Personalisierung
Zwei-Wege-Messaging
RingEX
Am besten bewertete Funktionen
VoIP-Verbindung
Voice-Mail
Weiterleitung von Anrufen (Call Routing)

Bewertungen über Twilio

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,4
Benutzerfreundlichkeit
4,2
Kundenservice
4,1
Funktionen
4,5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
63%
4
27%
3
4%
2
2%
1
3%
Ryan
Ryan
Marketing Director
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great product for the tech savvy

5,0 vor 4 Jahren
Untertitel auf Deutsch sind im Videoplayer verfügbar
Sebastian
Sebastian
Owner in Kanada
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Very useful but getting more and more expensive

5,0 letztes Jahr

Kommentare: You have to build your own interface to use the Twilio API. Or pay for a software that can use the API, which is easier and cheaper. The Twilio interface only allows you to monitor usage, create reports, billing management, and program IVR. It doesn't provide an interface for your sales team to use.

Vorteile:

I like how complete it is and all the API possibilities. You can achieve so much if you know what you're doing. You can create a call center and monitor everything, including recordings. SMS marketing, ringless voicemail, etc..

Nachteile:

As you scale, it gets very expensive (no discounts at all for loyalty). Zapier is losing its market share to Make, Pipedream, and Pabbly. Soon the same will happen to Twilio.

Ajay kumar
Full Stack Developer in Indien
Informationstechnologie & -dienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

First class SMS API Platform for developers

5,0 vor 9 Monaten

Kommentare: I have been using Twilio for three years. Actually this is a very suitable Platform for SMS. This is the Platform I recommend to all my clients.

Vorteile:

I am Ajay Full Stack Developer. Basically I'm using Twilio for SMS. Two things motivate me to use Twilio one is, compare to other SMS Platform it's very easy to get the payed API Key and and minimum of code. Second thing is, They provide very good costumer care support.

Nachteile:

Features wise no drawbacks in Twilio but compare to other platform littlie bit more cost.

Rachel
Customer Support Lead in USA
Immobilien, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Reliable and effective automated call/text provider

4,0 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: Besides the pain points I mentioned above, Twilio has been a reliable text and call provider for our company. There are occasional outages, but they recover relatively quickly to minimize disruptions to their customers.

Vorteile:

Twilio is very simple to use and easy to navigate. It's easy to find call and message records without too much trouble.

Nachteile:

I wish there was a way to preview the content of the messages without having to click into it. You also cannot open the messages in a new tab, so it makes for having to troubleshoot and review messages a bit tedious to go back and scroll again.

Gaurav
Director in Kanada
Bildungsmanagement, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Twilio is not meant for Canada

2,0 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: We lost a lot of business due to Twilio and would not recommend it for Canadian businesses.

Vorteile:

Cheaper but you will loose many leads due to spam rejection so its not suitable for lead calling.

Nachteile:

Not meant for Canada as 70% of outbound calls show as Spam to the receiver and causes loss of leads.

John Epok
John Epok
Regional Platforms Lead in Philippinen
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Telekommunikation, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Customer Experience Done Best Through Twilio Voice Automations

4,0 vor 4 Monaten

Kommentare: Overall a pleasant experience with Twilio as i has done wonders for us on number hosting and seamless integration of our voicemail platform being used across SEA and Australia.

Vorteile:

- less intimidating interface - seamless integration between internal voice platforms and other VoIP sub tools - top-up mechanism to effectively manage cost

Nachteile:

- it would require deep technical knowledge to deploy