Was ist Kentik?

Eine cloudbasierte Software zur Netzwerkanalyse mit Dashboards und Warnmeldungen, mit der Echtzeit-Netzwerkdaten in verwertbare Erkenntnisse umgewandelt werden können. Eine Plattform für Transparenz, Leistung und Sicherheit, einschließlich:
– Infrastruktur: steter Echtzeitüberblick über jedes Netzwerk
– Internet-Einblicke: Anzeigen von Datenverkehr vom internen Netzwerk und vom Internet
– Sicherheit und DDoS: Erkennung, Reduzierung und Analyse von Angriffen
– Visibilität in der Cloud und im eigenen Rechenzentrum
– Service Provider Intelligence: Umsatz steigern, Kosten verringern

Wer verwendet Kentik?

Carrier | CDN | IP Transit Finanzdienstleistungen ISP | Telco | MSO Medien und Unterhaltung Hosting und Cloudinfrastruktur Forschung und Bildung Digitale Unternehmen

Wo kann Kentik bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Mac (Desktop), Windows (Desktop), Linux (Desktop), Windows (On-Premise), Linux (On-Premise), Chromebook (Desktop)

Über den Anbieter

  • Kentik
  • Ansässig in San Francisco, USA
  • 2014 gegründet
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Belgien, Brasilien, China, Deutschland und 19 weitere

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

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  • Ansässig in San Francisco, USA
  • 2014 gegründet
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Kentik – Videos und Bilder

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Kentik

Nicht verfügbar
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Nicht verfügbar
Kostenlose Version
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20,00 $/Monat
Kostenlose Version
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1.800,00 $/Jahr
Kostenlose Version
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Kentik Funktionen

  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Bandbreiten-Überwachung
  • Baseline-Manager
  • Berichterstattung / Analyse
  • Dashboard
  • Datenaggregation
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeitüberwachung
  • IP-Adressen-Überwachung
  • Internet-Benutzungsüberwachung
  • KI/Maschinelles Lernen
  • Kapazitätsmanagement
  • Leistungsüberwachung
  • Netzwerkanalyse
  • Netzwerksicherheit
  • Schwellenwert-Warnungen
  • Server-Überwachung
  • Simple Network Management Protocol (SNMP)
  • Uptime-Berichterstattung
  • Ursachenanalyse
  • Warnungen / Eskalation

Alternativen für Kentik

Software that provides a unified view of service delivery, availability, performance and security of IT applications.
Behalte die Kontrolle über große IT-Systeme und maximiere ihre Leistung und Verfügbarkeit. Erfahre mehr über PRTG Enterprise Monitor
Eine Überwachungs-, Warn- und Berichterstattungsanwendung, die kostengünstiges und einfach zu implementierendes Anwendungs-, Netzwerk- und Systemmanagement bietet.
With this, you can streamline IT Operations with next-gen product suite like:- NMS, EMS, Syslog, ITSM and APM.
IT-Überwachung in der Cloud: Konzentriere dich einfach auf deine Infrastruktur und überlasse das Hosting dem Anbieter. Erfahre mehr über PRTG Hosted Monitor
NPM with a 60-second polling interval and unlimited data retention. Instant visibility, fast reporting, and smart data.
Enterprise solution for: IT Network Monitoring, Log & Data Management and IT Asset Management. Available on premise, on cloud and SaaS.
Entuity Network Analytics simplifies network monitoring and enhances network performance, so you can delivering great user experiences
Fernüberwachungs-Management (Remote Monitoring Management – RMM), professionelle Service-Automatisierung (PSA) und Fernzugriff – IT-Glück an einem Ort. Erfahre mehr über Atera
Die einheitliche Überwachungsplattform erweitert die Möglichkeiten für Unternehmen, indem sie die dahinter stehende Technologie weiterentwickelt.
Vollständig ausgestattete Netzwerküberwachungs-, Serverüberwachungs-, Festplattenüberwachungs- und Protokollverwaltungssoftware, für den sparsamen IT-Profi.
Bietet in Echtzeit automatisierte Disk-Backups, Disk-Imaging, Datei-Level-Backups und Bare-Metal-Wiederherstellung für Windows Server und Arbeitsstationen. Erfahre mehr über Kaseya VSA
Fernüberwachungs- und Verwaltungslösung für Managed Service Provider mit eingebautem Geräteüberwachungs- und Ticketsystem.

Bewertungen über Kentik

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,6
Benutzerfreundlichkeit
4,1
Kundenservice
4,3
Funktionen
4,4
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
69%
4
25%
3
6%
Steve S.
Steve S.
Network Engineer in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Internet, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Longtime Kentik User

5 vor 3 Jahren

Kommentare: We've been long-time users and have been extremely satisfied with Kentik. The product has been essential for peering analysis and we've been able to roll out DDoS detection and mitigation extremely easily. Kentik is also used frequently for customer traffic analysis and troubleshooting.

Vorteile:

Fairly straight forward to get running and extremely feature rich. Support has been awesome and helped tie features to business needs. The pace of feature additions has been good too.

Nachteile:

Due to the richness of features it can be challenging to accomplish quick tasks for beginning users. Dashboards help. A more "browsable" method of obtaining data from devices might be nice.

Andrew L.
Senior Network Engineer in USA
Hochschulbildung, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Easy to use powerful product

5 vor 3 Jahren

Kommentare: We are using Kentik to analyze our traffic for reporting based up where it's coming from and going to, which allows us to quickly make decisions on where and how to add capacity. We are also using the monitoring and mitigation components to detect and signal mitigation when a ddos occurs on our network.

Vorteile:

Kentik is very easy to use., classifying interfaces, adding devices and defining alerts is a breeze. Before we started using Kentik, we relied upon user reports and a cli driven interface to detect issues and attempt any sort of mitigation. Kentik has allowed us to setup automated alerts and signaling for mitigation of attacks, which after setting up and tuning, we are now able to automatically mitigate attacks in just a few minutes where it would take much longer before. Kentik has also given us a wonderful interface which we are able to use to at the click of a button pull reports which tell us where our traffic is coming and going from, while at the same time allowing us to share it with our customers with ease.

Nachteile:

Overall, there are really no major cons that we have come across as support has always been very helpful when we are looking for a new feature or a way to do something.

Brad G.
Director of Datacenter Services in USA
Informationstechnologie & -dienste, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Kentik for Managed Service Providers

3 vor 2 Jahren

Kommentare: Initially, it was a good fit as a predominantly 'in-house' tool. As we have exposed this data to customers, and used it more, we have found that the shell looks really good but the inner workings are suspect. Also, its rather pricy for the value it brings. We had high hopes for My.Kentik but those have failed to materialize.

Vorteile:

Like most SaaS consumption models, your deployment is extremely easy. Setting up dashboards is rather intuitive (for engineers) and the filtering capability is really good.

Nachteile:

For a SaaS company, their updates have broken core functionality. In short, I would say their regression testing is lacking. The My.Kentik Portal is a beta product. The entire premise is to expose the dashboards and panels you create to your customers or other business units/non-technical staff. In reality, this is just another window, that does restrict user access (thank you), but its still the same clunky UI that works well for technical people but not customers. Additionally, it is mired with the same bugs as the standard UI and more. Most of the errors are around their timeline but there are other errors that cause major concern like data inconsistencies.

Steve D.
Architect in USA
Computer-Vernetzung, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

very helpful tools for global networks

4 vor 3 Jahren

Kommentare: We bought Kentik to give our operations teams visibility into the health and performance of our global network. The sales and support teams have been very helpful and patient with us to make sure that we are getting the most value from our account. Internal adoption by the operations groups took a very long time but now they can't function without the dashboards, slack notifications or NOC hooks

Vorteile:

Sales engineers and support helped make setup simple. Webhooks, alarms and notifications provide valuable insights into how our network is being used

Nachteile:

Kentik provides a very comprehensive set of tools and visualization capabilities. Getting everything set up efficiently for a medium to large network takes at least one dedicated person working on it for several weeks.

Verifizierter Rezensent
Manager of Network Operations in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Telekommunikation, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Kentik Network Monitoring

5 vor 3 Jahren

Vorteile:

The versatility. Kentik was able to tell me so much about what was happening in the network. Normal traffic, abnormal... it was a lovely tool to show customers what they were doing. I was able to analyze what I needed to know so I knew who to peer with.

Nachteile:

Versatility comes with a price - Kentik was very complicated to use. If you didn't use it very frequently, you generally forgot how.