Wer verwendet JIRA?

Auf JIRA vertrauen Teams aller Größen, die Probleme erfassen und organisieren, Aufgaben zuweisen und die Teamaktivität verfolgen wollen. JIRA eignet sich hervorragend für agiles Projektmanagement, Software-Entwicklung und mehr.

Was ist JIRA?

Jira ist das führende Softwareentwicklungstool, das von agilen Teams genutzt wird. Millionen Menschen entscheiden sich für Jira, um großartige Produkte zu planen und zu bauen. Jira hilft Teams dabei, ihren Kunden einen Mehrwert zu bieten, indem sie früher, häufiger und iterativer veröffentlichen.

Teams nutzen Jira, um Feedback in neue Funktionen und höhere Kundenzufriedenheit umzuwandeln. Mit Jira erhalten Teams Einblick in langfristige Ziele, den Status der Arbeit und Echtzeit-Release-Informationen. Bei der Anpassung von Teams an Marktveränderungen trägt Jira dazu bei, dass Prozesse sich mit der gleichen Geschwindigkeit entwickeln.

JIRA – Details

Atlassian

https://www.atlassian.com/software/jira

Gegründet 2002

JIRA – Kostenübersicht

JIRA bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von JIRA ist ab 10,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis

10,00 $/Monat

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Einsatz

Installiert - Mac

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Training

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Online

JIRA Funktionen

ALM Software (Application Lifecycle Management)
Administrator-Level-Kontrolle
Aufgabenmanagement
Benutzerlevel-Management
Iterationsplanung
Projektmanagement
Prüfung der Anforderungen
Release-Management
Testfall-Nachverfolgung
Verfolgen von Fehlern
Versionskontrolle
Aufgabenmanagement
Berichterstattung
Kollaboration
Priorisierung
Stakeholderdefinierte Attribute
Statusverfolgung
Veränderungsmanagement
Ad-hoc-Analyse
Ad-hoc-Berichte
Dashboard
Konsolidierung
Kostenplanung und Prognosen
Prädiktive Analytik
Qualitative Analyse
Quantitative Analyse
Strategische Planung
Wertungslisten erstellen
Wichtige Leistungsindikatoren (Key Performance Indicators, KPI)
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Automatisierung von Geschäftsprozessen
Kollaboration
Management für Geschäftsrichtlinien
Prozess-Mapping
Prozessmodellierung & Design
Prozessänderung-Nachverfolgung
Visual Workflow Management
Zugriffskontrollen/Berechtigungen

JIRA – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 8.823 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,4/5
Benutzerfreundlichkeit
3,9/5
Kundenservice
4,1/5
Funktionen
4,4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2/5
Julian X.
Solution Architect
Informationstechnologie & -dienste, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 8.12.2019

"Go Agile with JIRA!"

Kommentare: Jira is very easy to use from the user perspective, as well as operating it from the Admin perspective. Overall I personally suggest this product, although its price not being very welcoming, it's definitely worth the money! If you're a very large organization you definitely will want to try Jira.

Vorteile: Jira is a very good platform for organizing your team and projects using Agile/Scrum or Agile/Kanban. Whichever option you will choose you are covered! With its extensible platform through plugins you will never get tired of Jira. The installation is pretty much straightforward and with latest versions you can also make it HA, for instance on AWS, quite easily.

Nachteile: Although the product is very mature, feels also like a big giant monolith although its plugin architecture. Also, plugins are too much expensive for just simple features. There should be much control from the Atlassian Marketplace, which should follow more an App Store logic like Apple's or Google's one.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 8.12.2019
Glenn B.
Manager, Operations
Marketing & Werbung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 16.4.2020

"Great Collaboration Tool For Teams"

Kommentare: Great way to collaborate with team members and outside vendors on ticketing and projects, with a lot of integration opportunities. Would highly recommend to users not currently using JIRA.

Vorteile: It is a feature packed program that helps teams collaborate using a ticketing system. Much easier way to work with team members to fix issues, deploy updates and collaborate. Using this system between employees, departments, consultants and others we have been able to streamline collaboration on projects. It also has a lot of integration, including with Slack, to expedite notifications.

Nachteile: There is definitely a learning curve with this project and it can be a little hard to get the hang of, but once you do, the UI of the program will make sense.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 16.4.2020
Verifizierter Rezensent
Software Engineer
Computer-Software, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    6/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 11.12.2019

"Jira Atlassian software online is the best but could easily be so much better!"

Vorteile: I like how I can organize my team, so we're rowing in the right direction when it comes to software development. With Jira, it is easy to check the board for what the team is currently doing, what is not started yet, and what needs to be pushed across the finish line. It is honestly the best software out there for what it does. Backlog grooming is done well using this software as well. I like being able to customize swim lanes.

Nachteile: If you want to do anything more than just customize how many swimlanes you have on your active jira board, it gets complex really quick with ticket statuses. I often times cannot do what I want to do without going into a million screens to figure it out. And even then, I end up not having enough permission to do what I want to customize what is displayed when you drag a ticket from one column to another, etc. Nightmare. Also, PLEASE PLEASE PLEASE Jira, get with the program and follow standard linking convention. If I link to a web site that is NOT on the same domain, open it in a new tab or window. DO NOT open it in the same browser tab. This is just wrong. Local links (same domain) can open in the same tab, but foreign links should open in a new tab. Period. It drives me crazy when I click on a link in a comment and I get busy and then wonder where my backlog went! This happens way more than I'd like to admit. Also, one more simple game-changing request that the software currently doesn't do: When I'm backlog grooming, I'd like to group select a bulk set of tasks and figure out how much time estimate in aggregate they all are. Nowhere can I do this easily unless I literally make a fake sprint and shove them all in it. PLEASE add a summation at the bottom of the screen for when multiple tasks are highlighted, like how spreadsheets sum selected cells automatically! I should NOT have to go to great lengths just to see what several task estimates/story points sum to.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 11.12.2019
Tigran H.
Developer
Informationstechnologie & -dienste, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.3.2020

"The most Advanced Managment Software"

Kommentare: Overall this is the great software for Product-process management and for issue tracking.

Vorteile: Firstly Jira is the most advanced task management software in my opinion. It has tons of valuable features for issue tracking, has interfaces like scrum, kanban and etc. It has simple mode for an starting projects and very advanced for more complex projects. One of the great things it is the editable everything e.x statuses which helps to my my team to do process more likly.

Nachteile: Using the Jira API it has little drawbacks for example complex documentation. It does not have major language libraries and sometimes the the API is not stabile.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.3.2020
Richy O.
Founder & CEO
Computer-Software, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.3.2020

"Best Bang For Your Buck"

Kommentare: It's the best software out there to manage a team so overall I am very happy and so are all of my developers.

Vorteile: Jira makes it super easy to manage a team and helps each developer stay on top of their tasks, keep track of everything they are doing, and easily communicate with other team members.

Nachteile: Maybe a bit of help with integration would be amazing for anyone that has no idea what they are doing but otherwise it is AMAZING.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.3.2020