Wer nutzt diese Software?

Für alle Unternehmen – große, mittlere und kleine! Zielmärkte sind Unternehmen mit einer großen IT-Abteilung, die Windows-/Mac-/Linux-Maschinen betreiben.

Durchschnittliche Bewertung

64 Bewertungen
  • Gesamt 4.5/5
  • Benutzerfreundlichkeit 4.3/5
  • Kundenservice 4.2/5
  • Funktionen 4.4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4.5/5

Produktinformationen

  • Startpreis 245,00 $
    Preisinformationen
  • Kostenlose Version Ja
  • Gratis Testen Ja, Kostenlose Testversion
  • Einsatz Installiert - Mac
    Cloud, SaaS, Web
    Installiert - Windows
    Mobile - iOS Native
    Mobile - Android Native
  • Training Persönlich
    Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung 24/7 (Live Vertreter)
    Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • ManageEngine
  • https://www.manageengine.com

Über Patch Manager Plus

Patch Manager Plus ist eine automatisierte Patch-Management-Software, die Unternehmen eine einzige Oberfläche für alle Patch-Management-Aufgaben bietet. Sie funktioniert plattformübergreifend und unterstützt dich beim Patchen von Windows, Mac, Linux und über 300 Anwendungen von Drittanbietern.
Du kannst den Scan für fehlende Patches automatisieren, problemloses Patchen testen und genehmigen, die Bereitstellungsrichtlinien an die geschäftlichen Anforderungen anpassen und Patches ablehnen und Sicherheitsberichte generieren.
Patch Manager Plus ist jetzt sowohl in der Cloud als auch vor Ort verfügbar.

Patch Manager Plus Funktionen

  • Aktivitäten-Protokoll
  • Anti-Virus
  • Anwendungssicherheit
  • Gerätemanagement
  • Unterschriften-Abgleich
  • Verhaltensbezogene Analysen
  • Verschlüsselung
  • Web-Bedrohungen verwalten
  • Whitelist/Blacklist
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Automatische Genehmigung
  • Automatische Patch-Implementierung
  • Automatische Scans
  • Benutzerdefinierte Patches
  • Compliance Management
  • Dashboard
  • Management des kompletten Netzwerks
  • Patch Test
  • Priorisierung von Patches
  • Remote-Zugriff/-Kontrolle
  • Schwachstellen-Scannen
  • Erhebung von Vermögenswerten
  • Etikettierung von Vermögenswerten
  • Korrektur-Management
  • Netzwerk-Scanning
  • Priorisierung
  • Richtlinien Managemen-
  • Risikomanagement
  • Schwachstellenbeurteilung
  • Web-Scanning

Die hilfreichsten Reviews für Patch Manager Plus

Patch Manager Plus Review

Bewertet am 7.10.2019
Brandon H.
System Administrator
Bankwesen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Really good. It was very easy to get started and anytime I needed support assistance, they are available via chat in a matter of seconds.

Vorteile: To me what makes this product so great is it does NOT utilize the built in Windows Update service that has been giving us trouble for so long. ME uses their own agent / service. This has made the patching process a lot smoother during our trial. The management console is also super user friendly and very easy to navigate.

Nachteile: it made our patch scheduling for production servers a bit difficult because there is no option to manually click install when ready to start installation. instead we are relying on detailed auto install policies which work for us but this is the biggest limitation I have see thus far.

Patch Manager Plus Makes My Job Easier

Bewertet am 12.11.2019
Jerard R.
IS/IT Manager
Verlagswesen, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: The ability to schedule custom jobs for workstations versus servers greatly helps. The custom jobs including being able to use wake-on-lan to update the machines after business hours. We are a small IT staff and I handle all of the infrastructure related tasks including updates. This has greatly reduced the time I spend each week getting updates/patches deployed. After using it for a while there is very little effort needed in getting deployments scheduled.

Vorteile: The ability to download and deploy patches with ease for both Windows and OSX.

Nachteile: It took a little getting used to but that is probably my fault for not reading and going through the demo.

Patch Manager Plus Review

Bewertet am 8.1.2020
Sam M.
Network Engineer
Computer-Software, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
3/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We used to manually patch over 250+ servers, now, however, we use patch manager to automate our patching process which frees up an unbelievable about of time with our maintenance process.

Vorteile: I really like the ease of use with this product, the reporting is layed out nicely, and the customer service is excellent.

Nachteile: The initial set up of this software with our current infrastructure was challenging, but after that, it was pretty hassle free.

Cheap, but hard to use and implement with a remote office system

Bewertet am 4.3.2019
Brett S.
IT Support Specialist
Buchhaltung, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
2/5
Benutzerfreundlichkeit
3/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: The cost is great, but it's hard to use and there doesn't seem to be a good way to force patches. All of our devices are missing patches that have not been pushed for some reason. Maybe something we failed to configure? There aren't really any good instructions that we can see to help us ensure we are using the system correctly.

Vorteile: It's cheap and has the ability to run with remote offices

Nachteile: It's hard to use and there doesn't seem to be a good way to force patches (all of our devices are missing patches that have not been pushed for some reason. Maybe something we failed to configure?)

Patch Manager Plus: A decent alternative to SCCM

Bewertet am 21.11.2019
Verifizierter Rezensent
Systems Administrator I
Computer-Software, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Overall, I would say the product is worth looking into. They have good customer service, and the product works really well for non-prod patching, and gets the job done for prod patching.

Vorteile: The customer support for this product is really great. They offer a chat support, with immediate response for your issues. The product can be scaled to your needs. The product utilizes a third-party repository (Manage Engine's repository) for patches, so there is a sense of security there for the user that the patches being put into the repository have gone through a vetting process (They allow the user to further vet the patches as well, giving the option to 'DENY' a patch at any level). Works very similar to SCCM.

Nachteile: We run a multi-domain, multi-location, Active/Non-Active environment, and configuring and optimizing the product for this type of environment has proven to be difficult. The Distribution servers do not pull all active patches from the main server, it only pulls patches that are being pushed, at the time you push them. Since patch downloads impact production servers, we have to push patches during a down window, which makes distribution servers in this solution useless, as it basically just adds another unnecessary step to the process. For environments where this would not be an issue (Non-production customer facing environments), this would not be an issue.

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