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Was ist Userpilot?

Userpilot hilft Produkt-, UX- und Kundenerfolgsteams, die Nutzerakzeptanz durch verhaltensorientierte Produkterfahrungen zu steigern. Baue zusätzlich zu deinem Produkt schöne, personalisierte und höchst anpassbare Erlebnisse, um den Weg zum Aha-Erlebnis zu bereiten! Verbessere schnell das Onboarding für neue Anmeldungen, löse interaktive Tipps aus, wenn dies relevant ist, und hilf Nutzern, den Wert zu verstehen – und all das ohne Code. Userpilot hilft dir auch dabei, die Nutzerbindung zu erhöhen und die Feature-Entdeckung anzuregen, wenn sich dein Produkt weiterentwickelt.

Wer verwendet Userpilot?

Sie wurde für Produkt-, UX- und Kundenerfolgsteams entwickelt.

Userpilot Software - 1
Userpilot Software - 2
Userpilot Software - 3

Du bist nicht sicher, ob Userpilot das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Userpilot

Userpilot

4,6 (57)
249,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
51
Keine Integrationen gefunden
4,5 (57)
4,7 (57)
4,7 (57)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
249,00 $
Jahr
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
20
15
4,6 (102)
4,6 (102)
4,8 (102)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Userpilot

Appcues
Am besten bewertete Funktionen
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
In-App Training
Kontextabhängige Anleitung
Pendo
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Kommunikationsmanagement
Nutzungsverfolgung/-analyse
Whatfix
Am besten bewertete Funktionen
Inhaltserstellung
Kontextabhängige Anleitung
Nutzereinführung
Intercom
Am besten bewertete Funktionen
Chat / Messaging
Echtzeit-Chat für Kunden
Live-Chat
Sympli
Am besten bewertete Funktionen
No-Code
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Zugriffskontrollen / Berechtigungen
Microsoft Clarity
Am besten bewertete Funktionen
Datenvisualisierung
Konversion-Tracking
Verhaltensbezogene Analysen
Inline Manual
Am besten bewertete Funktionen
Für dieses Produkt wurden noch keine Funktionen durch Nutzer bewertet.
Chameleon
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Nutzereinführung
Zielgruppen-Targeting
Userlane
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Lernpfade/-verläufe
Trainingsmanagement

Bewertungen über Userpilot

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,6
Benutzerfreundlichkeit
4,5
Kundenservice
4,7
Funktionen
4,6
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
68%
4
25%
3
2%
2
5%
Rick
Rick
Growth Hacker in Niederlande
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Internet, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Amazing product and company!

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: We started-off with Userpilot when they where still in BETA. They have come a loonngg way. At this exact moment Userpilot helps us with a massive roll-out, onboarding over 2000 users in 1 month. The software is great, the service even better. Whenever I wondered if something was possible, I got the answer YES. Which is usually not the case with a software that hasnt' been around long. If you're looking to create a wonderful experience for your clients, then Userpilot is your go-to tool!

Vorteile:

Userpilot is great, the software helps our customers better understand our platform and the possibilities it brings. But the software is not even the best thing here, it's the incredible personal service. They are DEDICATED to make everything work, perfectly tailored to your needs.

Nachteile:

At the moment it's not a click-and-go solution, which is fine since they're helping you personally to make everything work.

Atour
Analyst in USA
Forschung, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

It's easy to set up and use Userpilot.

5,0 letztes Jahr

Kommentare: I don't have to rely on the front-end team since Userpilot provides me the freedom to create tidy, attractive messages exactly way I want them to be.

Vorteile:

I can design the ideal onboarding process for our users thanks to Userpilot's comprehensive offering of essential onboarding elements.Customer service at Userpilot is excellent. Whenever I encounter a problem, they are excellent at providing speedy and highly tailored remedies.Because of Userpilot's user-friendly interface, even beginners may create and share their own service engagement sequences.

Nachteile:

Regarding analytics features, Userpilot isn't the best. I must employ integrations if I want to maximize the potential of your customers.However, Userpilot also doesn't offer adequate integration possibilities. But if I stick to Amplitude, Google Analytics, Hubspot, and Segment, I won't be let down.

Darin
President in USA
Computer-Software, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Mediocre product, and awful customer service

2,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Mediocre software that didn't provide my business with any real value and it was a pain to cancel.

Vorteile:

I wasn't getting any real value out of this product for a minimum of $199/month so I decided to cancel. It turns out you can't cancel in the app and have to reach out to customer service, who then is adamant that you fill out a survey to cancel your account. They literally refuse to cancel your account without filling out their survey. Incredibly shady business practice. Now I'm spending that time writing them a horrible review here. Nice work.

Nachteile:

Price is outrageous and customer service is awful.

Daniel
Daniel
Co Founder, Head of Marketing in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bekleidung & Mode, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Increases engagement

4,0 vor 4 Jahren

Kommentare: I am glad we chose user pilot over Pendo - doing so allowed us to get more flexibility with the user journey through their guides and then with the $$ we had left over (Userpilot is cheaper than Pendo) we were able to get mixpanel and world class analytics.

Vorteile:

I liked that you have a "what you see is what you get" editor. It's pretty intuitive and easy to make a design that looks good. You can create custom flows based on segments of users so that different people have different experiences based on their previous actions or the metadata that you have attached to them as a user.

Nachteile:

There were some glitches and times when it would freeze up and you have to redo your work. Userpilot is a relatively young company so I would imagine that these will continue to be ironed out.

Carl
Carl
CSM - Onboarding Specialist in Deutschland
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Logistik & Lieferkette, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Great service team

4,0 vor 4 Jahren

Kommentare: So far so good. Sometimes the tool makes me frustrated, but that is usually solved with a quick chat with the service team.

Vorteile:

The customer success team are very diligent and helps out whenever they can. Have at many occasions jumped into calls where they helped me fix a flow I couldn't fix myself.

Nachteile:

There are still a few features that I feel is missing from Userpilot, but the service team are happy to receive feedback on this. Sometimes more things are promised than are delivered.