Wer verwendet OnBoard?

Vorstandsmitglieder, Vorstände, Vorstandsadministrator*innen, leitende Angestellte, Führungskräfte auf C-Ebene (CEO, Präsident*in, CFO, CIO/CTO, COO, CMO), IT-Leiter*innen, Unternehmenssekretär*innen.

Was ist OnBoard?

OnBoard, der Gewinner des „Ease of Use“-Abzeichens von Capterra für Board-Management-Software, ist ein virtuelles Meeting-Management mit einer kompletten Suite von Tools, um intelligentere Entscheidungen aus der Ferne und in Echtzeit zu treffen. Mehr als je zuvor brauchst du heute eine umfassende, sichere und einfach zu bedienende Software zur Verwaltung von Vorstands- und Führungstreffen. Rationalisiere die Sitzungsvorbereitung und stelle deinen Führungskräften genaue und rechtzeitige Informationen auf allen Geräten zur Verfügung. Bereit für die Bedienung aus der Ferne, damit du von überall aus zuversichtlich handeln kannst. Demo anfordern oder kostenlose Testversion starten

OnBoard – Details

Passageways

https://www.passageways.com/board-portal

Gegründet 2003

OnBoard – Kostenübersicht

OnBoard bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion.

Videos zu OnBoard
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Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Einsatz

Installiert - Mac

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

OnBoard Funktionen

  • Aufgabenmanagement
  • Bearbeiten in Echtzeit
  • Brainstorming
  • Content-Management
  • Diskussionsforum
  • Dokumentenmanagement
  • Kalenderverwaltung
  • Kontaktmanagement
  • Projektmanagement
  • Versionskontrolle
  • Videokonferenzen

Siehe die vollständige Collaboration Tools Liste

  • Audit Trail
  • Dokumentenmanagement
  • Drag-and-Drop
  • Echtzeit-Synchronisierung
  • Elektronische Unterschrift
  • Kollaboration
  • Suchen / filtern
  • Textnachrichtenversand
  • Verschlüsselung
  • Workflow-Management
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen/Berechtigungen

Siehe die vollständige Filesharing Programme Liste

  • Archivierung & Aufbewahrung
  • Beauftragtenverwaltung
  • Dividenden Verwaltung
  • Dokumentvorlagen
  • Firmengründung
  • Jährliche Einreichungen
  • Mischkonzern
  • Shareholder-Verwaltung
  • Unternehmensregister
  • Wichtige Termine Erinnerungen

Siehe die vollständige Firmensekretär Software Liste

  • Absolventen-Management
  • Beurteilung-Management
  • Fakultät- / Personalmanagement
  • Fundraising-Management
  • Studenteb-Information / Aufzeichnungen
  • Studentenportal
  • Stundenplan-Management
  • Terminplanung
  • Verwaltung der finanziellen Hilfe
  • Wohnungsmanagement
  • Zulassungsmanagement

Siehe die vollständige Hochschulsoftware Liste

  • Aufgabenmanagement
  • Elektronische Unterschrift
  • Fernzugriff
  • Kollaboration
  • Live-Chat
  • Meeting-Management
  • Remote-Support
  • Softphone
  • Video-Chat
  • Webkonferenzen
  • Zeitzonenverfolgung
  • Überwachung von Mitarbeiteraktivitäten

Siehe die vollständige Home Office Software Liste

  • Aktivitäts-/Newsfeeds
  • Befragungs-/Umfragemanagement
  • Bildschirm teilen
  • Blogs
  • Echtzeit-Chat
  • Meeting-Management
  • Mitarbeiter-Datenbank
  • Mitarbeiterfotos
  • Newsletter-Management
  • Videokonferenzen

Siehe die vollständige Interne Kommunikation Tools Liste

  • Agenda verwalten
  • Ausschusssitzungen
  • Gesetzgebungs-Meetings
  • Interne Sitzungen
  • Materialwirtschaft
  • Protokoll-Management
  • Reisemanagement
  • Tagungsraum-Buchung
  • Teilnehmer-Management
  • Terminplanung
  • To-do-Listen Verfolgung
  • Tools für Vorgänge nach abgeschlossenen Meetings
  • Tools zum Vorbereiten von Meetings
  • Verwalten von Einladungen
  • Vorstandssitzungen
  • Wahl-Management

Siehe die vollständige Meeting Software Liste

  • Ausschuss-Management
  • Buchhaltung
  • Freiwilligen-Management
  • Fundraising-Management
  • Gebühren-Management
  • Mitglieder-Datenbank
  • Mitgliedschaft-Management
  • Social-Media-Management
  • Spender-Management
  • Veranstaltungsmanagement

Siehe die vollständige NPO Software (Non-Profit-Organisationen) Liste

  • Content-Management
  • Dokumentenmanagement
  • Echtzeit-Chat
  • Filesharing
  • Kollaboration
  • Suche

Siehe die vollständige Portal-Software Liste

  • Dokumentenmanagement
  • Elektronische Unterschrift
  • Kalenderverwaltung
  • Kollaboration
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Mitgliederverzeichnis
  • Protokoll-Management
  • Umfragen / Wahlen
  • Zugriffskontrollen/Berechtigungen
  • für gemeinnützige Organisationen

Siehe die vollständige Vorstandssitzung Software Liste

OnBoard Alternativen

Mehr Alternativen zu OnBoard

OnBoard – Nutzerbewertungen

Read all reviews

Overall rating

4,7/5

Average score

Benutzerfreundlichkeit 4,6
Kundenservice 4,8
Funktionen 4,4
Preis-Leistungs-Verhältnis 4,6

Review software

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Eine Bewertung schreiben
Sean C.
Chief Technology Officer
Non-Profit-Organisation Management, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.6.2019

"Simple and Effective Board Managment"

Kommentare: OnBoard has completely revolutionised the way we organise and hold board meetings. Due to the nature of our organisation, our trustees and board sub-committees hold a large number of meetings throughout the year. In the past, this caused a huge amount of overhead for our Company Secretary and EA's who organise the meetings, put together board packs, etc. OnBoard provides us with an easy to use platform for our admins to organise these meetings, create board packs, hold votes/approvals, and obtain signatures when necessary. What would previous take days our hours, now takes minutes.

Vorteile: Overall, the simplicity of OnBoard is it's strongest feature. With minimal training, our admins were able to quickly begin creating meetings and board packs. Simply put, OnBoard is a highly effective system that does exactly what we need it to do, without a mass of unnecessary features. It's also worth commenting on the strength of Passageways customer support. Our account manager worked very closely with us through every step of the implementation process, helping us with the initial setup of the system as well as training for our admins. Passageways also setup a number of training sessions for our Trustees, ensuring they were completely comfortable using the platform before go-live, which has lead to a high level of user adoption.

Nachteile: There is very little to dislike, however the left to right menu layout may be slightly confusing to some users who may be more familiar with a traditional top-down/webpage layout.

Antwort des Softwareanbieters

von Passageways an 29.8.2019

Thank so much for taking the time to review OnBoard Board Management Software! We really try to make ease of use our top priority when incorporating updates into our software. Our Customer Success Team was thrilled by the huge compliment as well.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.6.2019
Clarissa S.
Executive Secretary and Human Resources Assistant
Versorgungsunternehmen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 2.9.2020

"Continous Operations Through COVID"

Kommentare: The engagement of the OnBoard sales and service team has been exceptional. Their support has made the transition from our previous board meeting platform to OnBoard seamless.

Vorteile: The board is able to function well virtually and depending on the packages your firm utilizes, the functionality increases. This has proven particularly important as our firm navigates operations through the COVID19 pandemic.

Nachteile: As of right now, there is nothing that I dislike about the software. It is user - friendly and helps keep the board efficient in a remote work environment.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 2.9.2020
Jordyn D.
Executive Assistant
Finanzdienstleistungen, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    3 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3 /5
  • Kundenbetreuung
    4 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    6/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.11.2019

"Onboard is super helpful"

Kommentare: I've had a very good experience with onboard. I've helped to integrate it into our advisory team and they love the fact that we can be more digital and print less. Our clients appreciate that we are taking on this green initiative within the company as well.

Vorteile: -saves a ton of money on printing costs
-can easily replace and add documents to a presentation
-you can add users with different permissions to different sections of the meeting
-you can save resources to the resources tab for offline use (no need to access a network drive)
-great for meetings when the team is travelling

Nachteile: -it is not easy to view documents within the software. Every time you upload a new document, the book re-builds so you cannot see the document until the book is done building

Antwort des Softwareanbieters

von Passageways an 22.11.2019

Thank you for taking the time to review OnBoard! I'm so glad you are happy with the software and that it's helped your team. As for the builder, that can be a bit of a blessing and a curse. It updates, so your board members will have always up-to-date information, but it can be tough for you and it always updating.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.11.2019
Barbara R.
Executive Assistant to the President
Bildungsmanagement, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.8.2020

"Fast, Efficient, Intuitive"

Kommentare: Prior to using OnBoard, Board meeting preparation used to take an entire day to assemble hard copy books, plus the cost of all the paper and three ring notebooks. I can now upload the materials and finalize the Board books in 60 - 90 minutes. In addition, hard copy books had to either be hand delivered by college personnel, or shipped UPS, especially if a member was traveling. The use of OnBoard eliminated the need for all that. Plus, the Board members appreciate not having all those accumulated books to contend with.

Vorteile: OnBoard is very user-friendly for both the administrator and the user. This feature is especially important for users who have various levels of comfort and expertise with technology. Our college switched to OnBoard in October 2014, and before that our Board meeting books were produced on paper. OnBoard has streamlined the Board meeting preparation process, and I like the ability to make last minute changes to the materials, to which the users have access immediately. Using OnBoard is also much more convenient for those members who may be traveling; they can log into their Board materials on any device from anywhere. In the midst of the COVID-19 pandemic, OnBoard quickly created a Zoom/OnBoard interface that allows users to long into Zoom through OnBoard, and eliminate the need for two devices. The OnBoard team reacted quickly to provide a convenient solution for a pesky problem.

Nachteile: Integration with our existing processes was not difficult. OnBoard provided online training to the administrators, and because the software is easy to use, it did not require multiple training sessions. OnBoard has continued to refine and add other features, some of which I cannot use since ours is a public board. The only thing I would change would be to allow an entire group of members to be blocked from viewing a section. Currently, I only have the option to block individuals. A bit inconvenient, but by no means a deal breaker. And that will probably be corrected in a future software update.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.8.2020
Deborah G.
Office Manager
Non-Profit-Organisation Management, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.8.2020

"OnBoard Made My Job A Lot Easier"

Kommentare: Our experience has been nothing but positive. From the first reach out by [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] right through to the customer service outreach with [SENSITIVE CONTENT HIDDEN]

Vorteile: Onboard is such a simple and intuitive product. As soon as I received access to the product I was able to log in and immediately start building the portal to suit our needs. We had a board meeting very shortly after signing on - I was able to build and circulate the agenda and board materials within the first day of implementing the product.

Nachteile: I have not received any complaints from the board members. All board members found it very simple to login and maneuver around the portal.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.8.2020