Was ist Stripe Billing?

Stripe Billing ist eine neue Tool-Suite, mit der Unternehmen jeder Größe wiederkehrende Geschäftsmodelle automatisieren, optimieren und skalieren können. Erstelle selbst die komplexesten Abrechnungsmodelle, von einfachen Sitzplatzlizenzen bis hin zu komplexen mehrschichtigen Stufenplänen. Stripe Billing beinhaltet auch eine neue Möglichkeit für US-Unternehmen, Kund*innen Rechnungen zu stellen. Sende deinen Kund*innen eine Rechnung per E-Mail, die perfekt zum Branding deines Unternehmens passt und die Zahlungen sicher einholt.

Wer verwendet Stripe Billing?

Wiederkehrende Umsatzgeschäfte.

Wo kann Stripe Billing bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • Stripe
  • Ansässig in San Francisco, USA
  • 2009 gegründet
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Belgien, Bulgarien, Deutschland, Dänemark und 33 weitere

Sprachen

Englisch

Stripe Billing Kosten

Startpreis:

Nicht vom Anbieter bereitgestellt
  • Keine Gratisversion

Stripe Billing bietet keine Gratisversion. Die kostenpflichtige Version von Stripe Billing ist ab N/A verfügbar.

Preismodelle

Über den Anbieter

  • Stripe
  • Ansässig in San Francisco, USA
  • 2009 gegründet
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Belgien, Bulgarien, Deutschland, Dänemark und 33 weitere

Sprachen

Englisch

Stripe Billing – Videos und Bilder

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Stripe Billing Funktionen

  • Abonnementverwaltung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebote / Schätzungen
  • Anmeldung / Onboarding
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Rechnungen
  • Berichterstattung und Statistik
  • Dashboard
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Daten
  • Kontenabgleich
  • Kundenportal
  • Kundenprofile
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mahnwesen-Management
  • Mehrere Währungen
  • Mehrere Zahlungsmöglichkeiten
  • Mobile Zahlungen
  • Nutzungsverfolgung/-analyse
  • Online-Abrechnung
  • Online-Zahlungen
  • Rabattmanagement
  • Rechnungserstellung
  • Rechnungshistorie
  • Rechnungsverarbeitung
  • Self-Service Portal
  • Steuerrechner
  • Stornierungsmanagement
  • Wiederkehrende Rechnungen
  • Wiederkehrende- / Abonnement-Abrechnung
  • Zahlungsabwicklung
  • wiederkehrende Zahlungen mehrerer Zeiträume

Alternativen für Stripe Billing

Amazon Pay leverages the security and trust of Amazon to optimize checkout. Simplify checkout, increase sales. Sign Up for Amazon Pay.
SaaSOptics bietet B2B-Abonnementverwaltung, einschließlich Abonnementabrechnung, Umsatzrealisierung und robusten Abonnementanalysen.
Zoho Subscriptions ist eine Online-Abrechnung- und Abonnement-Management-Software für Dein Abonnement-Geschäft-. Erfahre mehr über Zoho Subscriptions
Wiederkehrende Abrechnungs- und Abonnementverwaltungssoftware mit flexiblen Funktionen für die nutzerdefinierte Implementierung wiederkehrender Rechnungen. Erfahre mehr über Recurly
Shopify ist eine Handelsplattform, die es jedermann leicht ermöglicht, online, in einem Einzelhandel und überall dazwischen zu verkaufen. Ab 14 $
Openpay is a payment processing tool for individuals or corporations doing business in Mexico. It accepts international credit cards.
OneBill is your complete revenue management solution. It covers all aspects of your business from lead to cash. Start billing !
Fusebill bietet eine flexible Abonnementabrechnungs- und Verwaltungssoftware, mit der Unternehmen jede Wachstumsphase skalieren können.
Dient der Verwaltung von Abonnements, der Zahlungsabwicklung, der Berichterstattung, der Abrechnung und Rechnungsstellung. Erfahre mehr über SubscriptionFlow

Bewertungen über Stripe Billing

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,6
Benutzerfreundlichkeit
4,5
Kundenservice
4,6
Funktionen
4,5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
70%
4
27%
3
2%
2
2%
Matthew
Matthew
Owner in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Perfect for one time payments and recurring

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Very satisfied. Definitely great for when you are starting out and even with an established business.

Vorteile:

I like that I can use it directly as well as integrate it with my own point of sale system. I used to have to pay for a software that could do both one time payments and automatic recurring subscriptions but this beat them out. I work mostly from my computer and its easy to get into and if I can't remember how to do one functions I can easily get what I need from their support forums or support chat.

Nachteile:

Only thing this won't do is notify me if a payment doesn't go through, but there is a quick fix for that. I just use zapier and now I receive an email notification if that happens. Oh and I had a chargeback once I'd like to see an option to upload multiple documents for disputes not just one. I get that there is only so much file size available in messages plus my contract took care of that issue.

In Betracht gezogene Alternativen: PayPal

Warum Stripe Billing gewählt wurde: Cost. There are a few more features in Zoho that came out recently that I would use but I am trying to keep my overhead as low as possible right now.

Zuvor genutzte Software: Zoho Subscriptions

Gründe für den Wechsel zu Stripe Billing: Better features in my opinion and how I operate.

adonay
CTO in Mexiko
Informationstechnologie & -dienste, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

The best payment gateway

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Mostly great, like I said, the learning curve isn't the shortest, but as they have lots of options (that, after going through that learning curve you'll find they're needed in order to give your customers the best options and support) you'll be able to offer a great service for your clients, no need to get in trouble with clients because of the payment gateway.

Vorteile:

They take privacy in a very serious way. And they know their product is used mostly by developers, so their site has plenty of support, examples forums and every kind of resource that makes it easier for developers to implement payments on any platform. Also, they have options to manage clients and subscriptions that can be billed for in a fixed period of time, give them free trials, etc. Their commissions aren't the cheapest, but I consider they aren't also very expensive. Another thing that we liked is that they keep developing their offer, like accepting payments via convenience stores (currently in beta while i'm writing this review)

Nachteile:

It has a big learning curve. At first it's difficult to get familiar with all the concepts they use for their different parts of the process, I wasn't able to find a simple tutorial on their site (found some in external sites).

In Betracht gezogene Alternativen: Openpay

Gründe für den Wechsel zu Stripe Billing: Because the registration process was pretty straight forward. We're still considering openpay since it give the options to charge clients and differ they payment on several monthly payments, but it's hard to register a client and go live with them. With Stripe, they asked for lots of data about the user, but, as soon as they're provided, you're ready to go live.

Verifizierter Rezensent
CMO in Spanien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Internet, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Nuestra solución favorita

4,0 vor 2 Monaten Neu

Vorteile:

En todos nuestros ecommerce usamos Stripe, y en especial Stripe billing lara la gestión de suscripciones, el proceso es muy sencillo, y la documentación para el onboarding muy detallada. Y sin duda, lo mejor que ofrece Stripe es la atención al cliente 24/7 a través del chat.

Nachteile:

Contentos con la herramienta, aunque estaría muy bien que el fee sea un poco más bajo.

In Betracht gezogene Alternativen: Braintree

Karen
Owner in USA
Einzelhandel, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Stipe Has Limitations and Difficult to Work With

3,0 letztes Jahr

Kommentare: It is like using software from the 1990s. This is great to use because you do not need a landline but they need to add functionality such as taking a credit card in the field or in the store without an internet connection.

Vorteile:

I like that I can take payments via my ecommerce website.

Nachteile:

I cannot input a custom note to the customer. I have to have too much info to run a credit card such as billing address. This is very cumbersome. I need to have a credit card swipe to bypass having to key in a lot more info. I have asked customer service about this and they say someone will call to discuss but that has never happened

In Betracht gezogene Alternativen: Shopify

Warum Stripe Billing gewählt wurde: needed ecommerce plus point of sale solution that was all in one, not one service for ecommerce billing and one for in person point of sale billing

Zuvor genutzte Software: Square Payments und Womply

Gründe für den Wechsel zu Stripe Billing: Shopify is expensive and bills per transaction as well as a percentage of sale

Gustavo
Gustavo
Director in Portugal
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

The best in its class

5,0 vor 4 Monaten

Kommentare: Stripe Billing is the best way to start receiving payments from your customers via online. It does have a powerful dashboard full of features, a great customer service to guide you through any circumstance you need help with. The payouts are consistent, and I find them to be the best alternative in the market after trying different providers.

Vorteile:

Powerful invoicing system Recurring Payments capabilities Great graphical dashboard Top-notch customer support

Nachteile:

The fees might be any lower than they are. 2.9% plus $0.3 plus 0.5% per recurring payments, increase the prices considerable, without counting on the federal taxes.

In Betracht gezogene Alternativen: PayPal, Amazon Pay und Braintree

Gründe für den Wechsel zu Stripe Billing: Stripe is easier to configure, does provide better customer support, the API and dashboard are way better than all those alternatives, and the features overall go beyond than the ones offered by its counterparts. Additionally, getting access to Stripe was a straightforward process in comparison to other alternatives full of hurdles.