Was ist Tribe?

Foren sind tot! Tribe ist eine cloudbasierte Plattform, die die neue Generation von Online-Communitys unterstützt. Durch die Einbindung in Messenger und soziale Medien kannst du die Atmosphäre deines Unternehmens verbessern, indem du und deine Kunden Inhalte erstellen. Nutzer können Themen oder Personen in deiner Community folgen. Auf diese Weise füllt Tribe die Feeds und Benachrichtigungen der Nutzer basierend auf ihren Interessen.

Wer verwendet Tribe?

Perfekt für Startups, Online-Service-Provider, E-Commerce und Online-Handel, Online-Medien, Influencer, Mitgliedsorganisationen, Inkubatoren und Accelerator, Alumni-Gruppen, vorhandene Foren

Wo kann Tribe bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert

Über den Anbieter

  • Tribe
  • Ansässig in Toronto, Kanada
  • 2018 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Afghanistan, Albanien, Algerien, Amerikanisch-Samoa, Amerikanische Jungferninseln und 225 weitere

Sprachen

Arabisch, Chinesisch, Chinesisch (traditionell), Deutsch, Dänisch und 15 weitere

Tribe Kosten

Startpreis:

99,00 $/Monat
  • Ja, kostenloser Test verfügbar
  • Ja, Gratisversion verfügbar

Tribe bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Tribe ist ab 99,00 $/Monat verfügbar.

Preismodelle Kostenlose Testversion

Über den Anbieter

  • Tribe
  • Ansässig in Toronto, Kanada
  • 2018 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Afghanistan, Albanien, Algerien, Amerikanisch-Samoa, Amerikanische Jungferninseln und 225 weitere

Sprachen

Arabisch, Chinesisch, Chinesisch (traditionell), Deutsch, Dänisch und 15 weitere

Tribe – Videos und Bilder

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Tribe Funktionen

  • Aktivitäts-/Newsfeeds
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebot in sozialen Medien
  • Berichterstattung / Analyse
  • Content-Management
  • Diskussionen / Foren
  • Echtzeit-Chat
  • Einstellungen (Personalbeschaffung)
  • Gruppenmanagement
  • Ideenfindung
  • Katalogisierung / Kategorisierung
  • Kommunikationsmanagement
  • Kundenbindung
  • Kundenhistorie
  • Live-Chat
  • Medienbibliothek
  • Mitgliederverzeichnis
  • Mitgliedschaft-Management
  • Moderation
  • Nutzerprofile
  • Nutzungsverfolgung/-analyse
  • Self-Service Portal
  • Social-Media-Integration
  • Textbearbeitung
  • Volltextsuche
  • Warnungen / Eskalation
  • Warteschlangenmanagement
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wissensbasis-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Alternativen für Tribe

Komplett individualisierbare Marken-Apps für Veranstaltungen, Konferenzen und Messen. Einfach zu erstellen. Schwer aus der Hand zu legen. Die Teilnehmer*innen werden die App lieben. Erfahre mehr über Webex Events (Formerly Socio)
Zendesk ermöglicht Unternehmen, Support zu bieten, mit Selbstbedienung zu skalieren und sich durch proaktives Engagement zu differenzieren. Erfahre mehr über Zendesk
Muut ist eine moderne Community-Plattform, die wunderschöne, nahtlose Foren und Kommentare für jede Seite innerhalb von Sekunden bietet, die überall funktionieren.
GatherContent hilft dir, all deine Inhalte an einem Ort zu verwalten, um den Workflow zu verwalten und zu verbessern.
Die flexible und leistungsstarke All-in-one-Plattform für Alumni-Management und Engagement. Erfahre mehr über Hivebrite
Workplace verbindet alle Mitarbeiter*innen einer Organisation über bekannte Facebook-Funktionen wie Chat, Videoanrufe, Posts und Gruppen.
Eine Plattform für Entwurf und Entwicklung, die es Teams erlaubt, Web und mobile Prototypen zu bauen, in Echtzeit zusammenzuarbeiten und einfach Projekte zu verwalten.
Customer support system that helps track your website and visitor's statistics.
Der einfachste Weg, ein Community-Forum in der Cloud zu erstellen. Keine Programmierkenntnisse, Software oder Server erforderlich. Vollständige Anpassbarkeit und Integration.

Bewertungen über Tribe

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,8
Benutzerfreundlichkeit
4,8
Kundenservice
4,8
Funktionen
4,5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
77%
4
21%
3
1%
Harriet
Harriet
Marketing Manager in Kanada
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer- & Netzwerksicherheit, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Launched our mobile community within 2 weeks!

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: We could see better customer engagement after adding the social component inside our app to help the members connect with each other.

Vorteile:

In our use case, the critical part of the implementation was to bring community experience inside our pre-existing mobile app. Thanks to the modularity and comprehensive API offered by Tribe, we were able to build a community experience complete with an activity feed, posting capability, and networking inside the mobile app.

Nachteile:

There were a couple of missing parameters and endpoints in the API documentation. However, based on our request, team Tribe helped us with the API-based deployment and updated the documentation.

In Betracht gezogene Alternativen: Hivebrite und Higher Logic Vanilla

Gründe für den Wechsel zu Tribe: The comprehensiveness of the API, modularity, and the ability to customize the community experience.

Antwort von Tribe

vor 2 Jahren

Hi Harriet, We're delighted that our approach for the community platform helped you add social experience inside the mobile app. That's the beauty of Tribe -- designed to integrate into products and sites. We'll continue to improve our API and documentation.

Nick
Nick
Senior Customer Success Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

From MVP to MVP, Tribe is the gift that keeps on giving

5,0 vor 2 Monaten

Kommentare: Tribe is helping bringing a sense of community to the wonderful users of Proposify. It allows me to connect with our customers on a deeper level and find out what makes them successful, while being able to drive that sense of unity home all at once. For the cost, I am blown away at what you get. I would easily pay double what they ask (but don't tell em)

Vorteile:

I'm brand new to the SaaS community space, and honestly, Tribe was the right decision. I looked at some competitors that offered similar things, but at 2x the cost. I couldn't believe how incredible Tribe for the value.

Nachteile:

Again, when I bought the software, it had a long way to go. But it's made incredible strides since then, and I'm glad I purchased! Truly took it from an MVP software to THE MVP software in community engagement. Huge props to the product team, they have their heads screwed on straight.

In Betracht gezogene Alternativen: Webex Events (Formerly Socio)

Gründe für den Wechsel zu Tribe: Price! Features were less robust without question, but they are improving substantially on that. I'm pumped at what it will look at in the next 90 days, but price was the deciding factor.

Verifizierter Rezensent
President & Founder in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

F Minus on the most important feature - posting and commenting

3,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Since photos and videos are a huge part of our world...I WOULD NEVER RECOMMEND THIS PRODUCT UNTIL THEY FIX THAT UNACCEPTABLE ISSUE.

Vorteile:

It looks good. It's easy to get up and running. And other than the unacceptable flaw mentioned in the "Cons" section, it's a good program.

Nachteile:

Incredibly, for 3 of the 4 posting options with Tribe (Questions, Posts, Discussions, & Blogs), IT IS NOT POSSIBLE FOR THE USER TO UPLOAD PHOTO when replying to a person's initial post. So, if a user posts a question in the forum, such as "Does anyone recommend a great beach to go to around here", it is not possible to respond with text and then upload a photo of the beach you recommend. Facebook, for nearly two decades, has conditioned users to expect to be able to upload a photo when making a reply. Only after installing the software and building out the community and getting 40 user accounts signed up in the first week, did I realize this insane limitation. Since the whole point of a message board / online community is to allow people to connect and communicate in an ideal way, this massive short coming in and of itself should be reason enough for no one to ever consider using this software. So...to make a persons decision more easily on whether to use this or not...it's a question about photos. Do you want members to be able to post photos or not? If photos don't matter....then consider Tribe. If photos do matter....NEVER CONSIDER TRIBE AS AN OPTION.

Antwort von Tribe

vor 2 Jahren

Dear Anonymous Client, We appreciate that you took the time to post this review and found Tribe easy-to-use. However, the information regarding the ability to add images in replies in this review is not correct. Members can add pictures to replies and answers in all of the four content types. Please reach out to our success team and we'd be happy to help you. Please be assured that Tribe allows members to add pictures to "Answer", "Reply", "Questions", "Articles", "Discussion", and "Post". Best, Team Tribe

NaveenKumar
NaveenKumar
Performance Test Lead in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Grow your community with less effort

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Bringing your visitors, viewers, subscribers under one roof is tough and cumbersome. Tribe does it with minimum effort. It helps to gather your loyal followers to one place, and helps you to grow your community even bigger.

Vorteile:

Easy set up with zero knowledge about the cloud infrastructure, coding, integrations with third-party apps, and excellent support makes Tribe unique.

Nachteile:

On the downside, Tribe's third-party integrations comes with a price for a commonly used apps like Slack or web hooks etc.

In Betracht gezogene Alternativen: Workplace from Meta

Gründe für den Wechsel zu Tribe: Easy setup, affordable pricing, and quick support.

Nadine
Owner in Kanada
Verbraucherdienste, Selbstständig
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Loving Tribe!

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Tribe is an amazing platform, and I'm so glad that I discovered it. I've been able to create a beautiful portal for the members of The Queen Klass and so far everyone is loving the experience! I'm excited to see what new and interesting features become available! Great work and many thanks to the Tribe team!

Nachteile:

Some of the features that I would like needs me to upgrade to a higher tier, which I'm not ready to do as yet. And there isn't an ability to go live on the platform. Or have a plugin to facilitate this.

In Betracht gezogene Alternativen: Mighty Networks

Gründe für den Wechsel zu Tribe: I loved the simplicity of the product, and that I could connect it to what I was already doing. So I could keep my existing payment gateway instead of having to utilize theirs. Also love that this is a Canadian tech company!

Antwort von Tribe

vor 2 Jahren

Hi Nadine, Thanks for your kind words. Love that you were able to launch a modern community to connect your audiences. Livestreaming is a popular request. Currently, our customers are using the live streaming functionality of Zoom, Facebook, and YouTube and embedding the same in the community. That said, we'd have a much better solution for this in 2021 (Q2). Best, Team Tribe