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Was ist Bókun?

Laut Anbieter die einzige Touranbietersoftware, die du zum Verwalten deiner Touren und Aktivitäten benötigst.

Bokun ist eine führende Buchungsverwaltungstechnologie und Reservierungssoftware, die speziell für Anbieter von Touren und Aktivitäten entwickelt wurde.

Eine All-in-one-Softwarelösung, die Folgendes umfasst: buchbare Website-Widgets, Online-Buchungs-Engine, Verbindungen mit Dutzenden von Online-Reisebüros, Channel-Management, Inventar- und Ressourcenmanagement, exklusiven B2B-Marktplatz, Website-Builder und robuste Berichterstattung.

Wer verwendet Bókun?

Das Unternehmen bietet Software für alle Arten von Unternehmen in der Erlebnisbranche, von kleinen Einzelreiseanbietern bis hin zu großen internationalen OTAs und Wiederverkäufern.

Bókun Software - 1
Bókun Software - 2
Bókun Software - 3
Bókun Software - 4

Du bist nicht sicher, ob Bókun das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Bókun

Bókun

4,7 (367)
49,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
45
1
4,5 (367)
4,7 (367)
4,7 (367)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
0,01 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
61
10
4,7 (63)
4,7 (63)
4,8 (63)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Bókun

Rezgo
Am besten bewertete Funktionen
Online-Buchung
Reservierungs-Management
Zahlungsabwicklung
TourCMS
Am besten bewertete Funktionen
Für dieses Produkt wurden noch keine Funktionen durch Nutzer bewertet.
Rezdy
Am besten bewertete Funktionen
Online-Buchung
Reservierung von Akitivtäten
Reservierungs-Management
WeTravel
Am besten bewertete Funktionen
Elektronische Zahlungen
Online-Zahlungen
Zahlungsabwicklung
Adobe Acrobat Reader
Am besten bewertete Funktionen
In PDF umwandeln
PDF-Konvertierung
PDF-Leser
FareHarbor
Am besten bewertete Funktionen
Online-Buchung
Reservierung von Akitivtäten
Zahlungsabwicklung
PEAK 15
Am besten bewertete Funktionen
Preismanagement
Reiseplan erstellen
Zahlungsabwicklung
Bookeo
Am besten bewertete Funktionen
Kalenderverwaltung
Mobiler Zugriff
Online-Buchung
bookingkit
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Kundenbetreuung
Zahlungsabwicklung

Bewertungen über Bókun

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
4,5
Kundenservice
4,7
Funktionen
4,6
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
82%
4
13%
3
2%
2
1%
1
1%
Maarten
Maarten
Partner in Malaysia
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Gastgewerbe, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Best way to grow our business

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: If you run a small tour operation I would certainly recommend getting onto Bokun, it gets you started faster and at the same time set you up for bigger stuff in the future.

Vorteile:

Bokun delivers a system that integrates just about every functionality we need as a Food Tour company. I particularly like how we can easily find new partners to hook up to the same functionality. Using bokun we can give our clients a seamless experience and at the same time keep administration on our end as lean as possible.

Nachteile:

Cons isn't the right word, the company has a few places to work harder on. - Support could respond faster - Support and new feature roll-out has to get more transparent - E-commerce integration has to be enhanced. Up selling, down selling, cross selling are all in its infancy at this moment. - Partner integration needs more work, the software currently doesn't work well with a model where brick-and-mortar tour agencies sell tours on behalf of us. (Ticketing displays incorrect messages to the end user, invoices can only be sent to one party, not to a different invoicing department, payments are not assumed to come in just before or just after the tour date).

Antwort von Bókun, A TripAdvisor Company

vor 5 Jahren

Hi Maarten, Thank you for your feedback. We hear you loud and clear about each of your suggestions for improvement, and we thank you for taking the time to let us know. We are working on improving support response time, our new feature communications, and many product enhancements. Please do not hesitate to reach out to the support team with any other suggestions or ideas. Best, Bokun Support

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Freizeit, Reisen & Tourismus, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Great features, with some annoying bugs

4,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Good value for money, good connectivity, good support. Product owned by large OTA is a minus in the long-term when operators are fighting to minimize OTA dependence.

Vorteile:

The best part of this reservation software is the marketplace that allows you to contract directly with other suppliers and resellers of tours and activities. Live support is also a good feature that most other reservation systems don't have. The help articles are quite extensive as well. Product import from Viator is a great feature.

Nachteile:

There are some annoying bugs and features that can leave you clicking around furiously to find a solution for quite some time, eg. the setting up pricing was a mess. The software is being developed constantly and it's possible that these issues have been fixed since, but I got quite frustrated a number of times when setting up the products. Also, raising the commission from 0.1% to 2.9% without any prior notice was not cool -- I thought the agreement was that we were paying with data to Viator... and now we're paying both ways. The OTA-owned reservation systems are creating data oligopoly situations similar to that of Google which is not the right direction in my opinion.

Oleg
owner in Griechenland
Freizeit, Reisen & Tourismus, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Great customer service

5,0 vor 2 Monaten Neu

Vorteile:

It is easy to set up tours and activities when you work in the tourism industry.

Nachteile:

Easy booking engine for excursions and activities.

Ana
CEO in Kolumbien
Freizeit, Reisen & Tourismus, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Bokun doesnt line or by emailsupport in

3,0 letzten Monat Neu

Kommentare: Very bd expereince. I don´t uderstand why they have good reviews or they don´t atend to everybody.
Very dangerours Comapny, without responsability afect the work to people like me.

Vorteile:

One Booking Software without Support inst Booking Software: I was in the process to change the Booking softtware and I decided to use BOKUN. Ineeded a lot ofquestions to solve and to work with the Website, but nobody anwered me. They joked me and also I used different times the Caht in line, but is not working in Turkey time and also off. Thes problems was reapted twice. So, Idecided to begi form ceros with other Booking software and to ask to paypal return my money back.

Nachteile:

doesnt have Support !!! IReesposability witht the users Support is the most important to me T

Anastasis
Director in Australien
Freizeit, Reisen & Tourismus, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Early day user of Bokun

5,0 vor 4 Monaten

Kommentare: So far very positive, but it will be better when they allow more integrations with other products.

Vorteile:

The breadth of what it can do is amazing.

Nachteile:

There are some limitations which we hope they will implement into the system. There is so much that it can be overwhelming if you are not using it daily, but the support is generally very good. It's limited in the integrations it has available to it.