Wer nutzt diese Software?

UXCam ist hilfreich für Produktmanager*innen und UX-Designer*innen. Zu den Nutzer*innen von UXCam gehören auch App-Entwickler*innen, Vermarkter*innen und Kundenerfolgsmanager*innen.

Durchschnittliche Bewertung

5 Bewertungen
  • Gesamt 5 / 5
  • Benutzerfreundlichkeit 5 / 5
  • Kundenservice 5 / 5
  • Funktionen 5 / 5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 5 / 5

Produktdetails

  • Kostenlose Version Ja
  • Kostenlose Testversion Ja, Kostenlose Testversion
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
    Mobile - iOS Native
    Mobile - Android Native
  • Training Persönlich
    Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • UXCam App Analytics
  • https://uxcam.com
  • Gegründet 2014

Über UXCam App Analytics

UXCam Mobile App Analytics – UXCam ist davon überzeugt, dass die Bereitstellung eines Produkts allein nicht ausreicht. Jede erfolgreiche Organisation ist im Bereich der Bereitstellung von User Experience tätig.

Die meisten Unternehmen erfassen Vanity-Metriken wie Seitenaufrufe und erfassen keine Daten zu Mikrointeraktionen. Dabei vergessen sie völlig, worauf es ankommt: die Nutzer*innen.

Auf der Grundlage dieser Überzeugungen entwickelte UXCam eine Lösung, mit der Unternehmen die perfekte App bereitstellen können – indem sie ihre Nutzer*innen verstehen.

UXCam App Analytics Funktionen

  • Animation
  • Aufzeichnung der Bildschirmaktivität
  • Entwicklung eines Prototypen
  • Für Mobil
  • Für Webseiten
  • Nutzerforschung
  • Risikokarten
  • Tests der Benutzerfreundlichkeit
  • Unmoderiertes Testing
  • User Journeys

Die hilfreichsten Reviews für UXCam App Analytics

Great way to "see" user behavior

Bewertet am 7.8.2019
Janaki ram G.
CTO
Computer-Software, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We develop mobile apps that help consumers when there are many choices to be made on a regular interval. For example prepaid mobile plans in India. Using UXCam, we observe users behavior within our apps. It is very helpful to understand what features are confusing them most and what users "expect" from a certain screen. By using sessions tagged with crashes, we could see user behavior before certain crashes and fix them.

Vorteile: Just having the ability to "see" what the user is doing is great. Heatmaps are a very useful feature too. With them we could discover if a lot of users are clicking on the wrong places. Automatic tagging of activities in the playback is helpful too. We can shift to whichever activity is more important for us. If a user has multiple sessions, we can watch all of them together to understand the behavior as a single flow.

Nachteile: Clicks are not preserved when we download videos and share.

Listen user's voice directly using UXCam

Bewertet am 26.6.2019
Sangyun P.
Software engineer
Unterhaltung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Users don't tell us their experience easily. With UXCam, we caught user's hidden voice. Detailed screen recording let us know what components users like and dislike.

Vorteile: Video recording, detailed session tracking, screen heatmap
Very easy to set up
Supports react-native
Rapid customer service

Nachteile: Detailed event analytics is less powerful.

Best tool for understanding mobile User Behavior

Bewertet am 30.1.2019
Teresa M.
Mobile Technical Lead
Computer-Software, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: UXCam has helped our team to understand how users uses our app, figure out where they are struggling and pinpointing issues in conversion. Our whole product team uses it and every other Friday we love connecting UXCam on a TV and watching how users use our product. Additionally, the development team has also saved significant time figuring out crash issues by looking at session recording.

Vorteile: Mobile Session Replay
Full Screen Auto Replay
Crash recording
Heatmaps

Nachteile: Does not provide detailed event analytics .

UXCam - Good soultion for understanding user behavior on mobile

Bewertet am 11.6.2019
Tri N.
Product Manager
Computer-Software, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: - With UXCam we can learn what user behave with out app. Therefore we can know about their pain point to improve the product quality better.

Vorteile: - Easy to set up and use
- Good performance for app
- Good report analysis.
- Price is acceptable

Nachteile: - With free account, limit of video to see is 5000. If you reach it, you can not see the other. When you delete the old video you still cannot see the newer
- With free account you cannot config which condition to record or not.

Very nice too

Bewertet am 16.10.2019
Alex C.
Developer
Medizinische Praxis, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: It does what is supposed to. Is a great help in monitoring the behaviour of the apps. The customization is enough to get the other details you might need. The customer support was great.

Nachteile: The dashboard interface design would need some improvement. It looks old and is hard to follow at first contact and is not very intuitive.

Lies weitere Bewertungen