Wer verwendet Symplast?

Umfassende, mobile Cloud-Plattform, die von plastischen Chirurgen speziell für die Schönheitschirurgie primär mit Bargeldzahlung und medizinische Spas entwickelt wurde.

Was ist Symplast?

Symplast ist laut Hersteller die einzige mobile Plattform, die auf künstlicher Intelligenz basiert, den Patienten einbindet und die klinischen und operativen Workflows in der Schönheitschirurgie automatisiert.
Symplast ist eine End-to-End-Komplettlösung, die 2013 von einem plastischen Chirurgen gegründet wurde. Symplast verweigert sich der Maxime „So haben wir das schon immer gemacht“. Symplast ist laut Hersteller das erste vollständige Ökosystem, das komplett auf eine native mobile App hin entwickelt wurde. Anstatt ein antiquiertes webbasiertes Patientenportal zu nutzen, bietet Symplast Patienten mit der Patienten-App neue Möglichkeiten.

Symplast – Details

Symplast

https://symplast.com

Gegründet 2013

Symplast – Kostenübersicht

Symplast bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

Symplast Funktionen

Elektronische Patientenakte Software
Compliance-Verfolgung
Diagramm-Erstellung
Elektronische Rezepte
HIPAA konform
Handschrifterkennung
ONC-ATCB zertifiziert
Self-Service Portal
Sinnvolle Nutzung zertifiziert
Sprach-Erkennung
Terminplanung
Inventarverwaltung
Patientenabrechnung
Patientenfluss-Management
Patientenportal
Reklamationsabwicklung
Terminplanung
Terminverwaltung
Verwaltung von Patientenakten
Vorher-Nachher-Bilder

Symplast – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 15 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,6/5
Benutzerfreundlichkeit
4,7/5
Kundenservice
4,6/5
Funktionen
4,5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7/5
David j. L.
Physician, practice owner
Medizinische Praxis, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.4.2019

"Very happy with Symplast"

Kommentare: No more transcription costs, much less paper and transitioning to complete digital/paperless office. Instant access to patient demographic and clinical information 24/7 from smartphone, mobile device or any desktop via the cloud.

Vorteile: Ease of use, mobile 24 hour access to patient information including all medical records, HIPPA secure messaging app to allow 24 hour communication with patients which is a major plus for patient satisfaction and piece of mind

Nachteile: There have been growing pains as with any startup but the team is both local and very responsive to fixes as needed. Rolling out new modules somewhat slower than promised but anticipate continued growth of functionality and continued success/growth of users.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.4.2019
York Y.
plastic surgeon
Gesundheit, Wellness & Fitness, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.3.2020

"Symplast rocks"

Kommentare: Great customer support, love the innovation. They are always improving.

Vorteile: It is an intuitive, common sense approach to EMR.

Nachteile: Implementation of any EMR takes time and effort.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.3.2020
Robin E.
Medical Director
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    1/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    1/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    1/5
  • Kundenbetreuung
    1/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    1/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    0/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.11.2018

"Poor Integrity"

Kommentare: Although Symplast promises a great deal for an EMR, they were unable to produce a working product. Paid for months without any service or product. Unable to obtain any form of a refund they lack integrity. Do not engage them as they do not deliver what they promise.

Vorteile: Never able to use it. They have no functional EMR system in place, let alone AI.

Nachteile: There is no software that is available.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.11.2018
John m T.
Plastic Surgeon and Medical Director
Medizinische Praxis, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.4.2019

"Innovation is happening at Symplast "

Kommentare: I’m not sure exactly what caused rep to have the experience she describes, but Symplast, in my opinion, represents the future of digital patient engagement and personal electronic health records. Better yet, they are not like most of the vendors out there that nickel and dime you for every single little feature and module, and then have the audacity to hold your data hostage if you ever decide to leave!
This is a product that is useful now, well-priced, and rich with innovation. No regrets.
And great on mobile devices!

Vorteile: Best UI on the market.
Great for patient engagement.
Built for mobility.
Robust media manager.
Video capabilities for documentation, consent, and patient education.
Company is very willing to build interfaces with other apps.
Uses voice recognition.
Makes my documentation easier, gives me more face time with my patients.
Did I mention mobile?

Nachteile: I gave “Overall” and “Features” 1 star off, as there are some feature gaps, but the company has been releasing updates and adding features at a fairly quick pace. For example, e-prescribing is now available and a new financial module just came out, but I don’t have enough experience with them yet to comment.
Still needs electronic insurance billing and ASC module, but they are in development and coming.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.4.2019
Bhupesh V.
Medical Director
Medizinische Praxis, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.4.2019

"Intuitive and timely product"

Kommentare: Direct patient financial transactions through Symplast has improved tremendously and will continue to improve based on what I have seen so far.

Vorteile: Ease of integration and easy user interface. The multi media management in this software which includes photo and video makes this product stand out. Easy to format templates and customize windows based on the users preference also makes this product very effective . Customer service is excellent as I always have a human being that I can contact you when there are any problems to solve. They’re also always innovating and constantly making improvements and updates to the existing platforms. The mobility of this product is an outstanding feature that I find most timely given the current environment.

Nachteile: There is a patient app associated with Symplast that I think needs to be improved and slowly will be improved.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.4.2019