Indio Technologies

Wer verwendet Indio Technologies?

Kommerzielle Versicherungsagenturen und -makler

Was ist Indio Technologies?

Indio unterstützt P+C-Versicherungsagenturen und ihre Kunden, indem es die Antrags- und Verlängerungsvorgänge in ein vollständig digitales, modernes Kundenerlebnis verwandelt. Die Anwendung bietet eine Lösung die schnell, einfach und frei von Berufshaftpflichtversicherungen ist, wodurch Agenturen Zeit und Geld sparen. Die White-Label-Plattform wird mit einer Bibliothek von 5.000 digital verbesserten intelligenten Versicherungsformularen und -anträgen, einer vollständigen E-Signatur-Lösung und einem sicheren Dokumentenaustausch geliefert.

Indio Technologies – Details

Indio Technologies

https://www.useindio.com

Gegründet 2016

Indio Technologies – Kostenübersicht

Indio Technologies bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion.

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Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

Indio Technologies Funktionen

Software für Schaden- und Unfallversicherer
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebotsmanagement
Dokumentenmanagement
Kundenportal
Makler- / Agenten-Portal
Marketing-Automatisierung
Provisionsmanagement
Reklamationsabwicklung
Richtlinien Managemen-
Rückversicherungs-Management
Underwriting-Management
Versicherungseinstufung
Angebotsmanagement
Dokumentenmanagement
Kontaktmanagement
Leben & Gesundheit
Provisionsmanagement
Reklamationsabwicklung
Schaden- und Unfallversicherung
Versicherungseinstufung
Verwaltung von Versicherungspolicen

Indio Technologies – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 225 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,5/5
Benutzerfreundlichkeit
4,4/5
Kundenservice
4,7/5
Funktionen
4,3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6/5
Mary C.
Account Manager
Versicherung, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.11.2019

"Change is hard but worth it."

Kommentare: It has been a very easy transition for me. I love the ability to complete apps on line and save information. The only obstacle has been educating my clients. Change is hard.

Vorteile: Complete apps, especially at renewal, is so much faster and easier. It reduces redundancy and the amount of time my clients have to spend filling out the same information.

Nachteile: Honestly, it's just learning a new software and educating my clients on how to use it. Once everyone is familiar, I think all involved with the insurance process will appreciate it.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.11.2019
Wendy V.
Renewal Marketing Specialist
Versicherung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 30.7.2019

"High hopes for this software and our agency"

Kommentare: The Indio product should definitely help us to be more sufficient and consistent on our New Business and Renewal process. I have only been testing Indio for about 2 months and we are getting ready to go "live" with the rest of the agency in the next couple of week. I think once we get through this first year, it will greatly help our agency grow and be able to handle the additional volume.

Vorteile: We loved all of the applications they already had in the repository, the automatic follow ups to the client for information, almost fully customizable for our agencies needs. Indio is very open to suggestions on things to add/improve.

Nachteile: The mapping between the applications, some things are not clear cut matches for the same question, just worded differently on the different applications. We are working with Indio to resolve some of these issues.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 30.7.2019
Beverly G.
Account Mgr.
Versicherung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.10.2019

"Using Indio for over a year now and I feel it is a very useful tool for most applications"

Kommentare: My overall experience has been good. I wish when you add a user not included on the AMS 360 side it would stay in the system . But once someone syncs it removes them. But I feel this is the best product on the market and it will get better if they listen to the users.

Vorteile: I like that it can be pre filled and used the year after year. Most of the applications are already in their library which makes it useful.

Nachteile: I wish we could upload pdf or word documents that are not in the library immediately in lieu of having to wait for customer service to upload them. I do not like the excel format documents at all. The documents should be user friendly and shared between the insured and agent easier on the document side to update driver schedule, SOVs, etc. Also the accord forms should be user friendly and provide guidance as you fill them out.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.10.2019
Lisa F.
Account Manager
Versicherung, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.10.2019

"Indio your one stop shop!"

Kommentare: Indio takes care of my clients needs. If I need a quick signature to sending documents, Indio is your one stop shop.

Vorteile: Indio is the way of the Future. The Software is easy to use, very compatible, and a way of the Future. I Love how Indio keeps you updated on status of work. You get reminder emails of whats going on.

Nachteile: I really haven't found any Cons at this time.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.10.2019
Ross G.
Account Manager
Versicherung, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.11.2019

"Intuitive and Easy Interface to Increase Productivity and Reduce E&O Exposures"

Vorteile: Intuitive functionality and easy to use customer and agent interface. Pleasant look and feel. Automation!!! Saving time and money as well as reducing our risk as an insurance agency for Errors and Omissions claims from incomplete or incorrect applications.

Nachteile: I haven't quite had enough experience but I am very pleased.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.11.2019