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Was ist Speakap?

Preisgekrönte sichere und gemeinsam genutzte Plattform, die die Zusammenarbeit zwischen Management- und Außendienstmitarbeitern ermöglicht. Ausgehend von Projekt- und Kundenerfahrungen erzielen Kunden mit mehr als 250 Nutzern einen 30 % höheren Austausch und 30 % mehr Feedback unter den Mitarbeitern. Mit vollständigen Integrationen stärkst du deine Marke mit deiner eigenen App.

Es wird von mehr als 350 Kunden in 27 Ländern verwendet, darunter Marriott, G-Star, Hudson’s Bay und Mars. Mit einer Implementierungserfolgsrate von 100 % kannst du mit Speakap die Zusammenarbeit verbessern.

Wer verwendet Speakap?

Sie bedient Organisationen aller Größen, die Angestellte beschäftigen, die nicht vom Schreibtisch aus arbeiten. Dazu gehören Einzelhandels-, Gastronomie-, Lebensmittel-, Gastgewerbe-, Reise-, Logistik-, Versicherungs- und Franchise-Industrien.

Speakap Software - 1
Speakap Software - 2
Speakap Software - 3
Speakap Software - 4
Speakap Software - 5

Du bist nicht sicher, ob Speakap das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Speakap

Speakap

4,4 (43)
3,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
129
43
4,5 (43)
4,3 (43)
4,5 (43)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
4,75 €
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
337
18
4,6 (266)
4,2 (266)
4,3 (266)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Speakap

Factorial
Am besten bewertete Funktionen
Lohn- und Gehaltslisten-Management
Mitarbeiter-Datenbank
Online-Zeiterfassung
Igloo
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenmanagement
Filesharing
Volltextsuche
WhatsApp
Am besten bewertete Funktionen
Chat / Messaging
Echtzeit-Chat
Mobiler Zugriff
Connecteam
Am besten bewertete Funktionen
Mitarbeitereinsatzplanung
Mobiler Zugriff
Online-Zeiterfassung
MangoApps
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenspeicher
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Wissensbasis-Management
niikiis
Am besten bewertete Funktionen
Mitarbeiter-Datenbank
Mitarbeitereinsatzplanung
Online-Zeiterfassung
Blink
Am besten bewertete Funktionen
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Echtzeit-Chat
Kommunikationsmanagement
Hub
Am besten bewertete Funktionen
Content-Management
Wissensbasis-Management
Zugriffskontrollen / Berechtigungen
monday.com
Am besten bewertete Funktionen
Auftragsabwicklung
Bestandsverfolgung
Produktkennzeichnung

Bewertungen über Speakap

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,4
Benutzerfreundlichkeit
4,5
Kundenservice
4,5
Funktionen
4,1
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
53%
4
37%
3
9%
Martijn
Martijn
Manager ICT in Niederlande
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Einzelhandel, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

The best alternative for complex and expensive communication platforms

5,0 vor 6 Jahren

Vorteile:

The implementation is the key to success. There are alternatives, but as far as I know is Speakap is the only one who really understand the importance of a smooth implementation and onboarding. Therefor employees of Speakap are helping with the actual onboarding, the customizing of the app and helping with a strategy for content. Speakap is easy to use and the service is excellent. Not an anonymous software product but a partner who really knows their customers.

Nachteile:

There are just a few reporting options, it would be nice to have more insights. Furthermore, the synchronisation between our Active Directory and Speakap is not fully automated. We started wit CSV exchange, the API possibilities are not fully developed.

Andrew
CEO in USA
Unterhaltung, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Move past email

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Fast moving dynamic and fun

Vorteile:

It is easy to use and really engages with staff members

Nachteile:

Some team members are too active in the tool

Ger-Jaco
IT Specialist in Niederlande
Gesundheit, Wellness & Fitness, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Speakap can give easy access to business news to all of your employees

3,0 vor 6 Jahren

Kommentare: We made the decision to start with Speakap because we have a lot of employees without a computer. Now we can easily reach everyone and share news knowing that all are reached.

Vorteile:

It is very easy to use. Even for people who are not very familiar with computers.

Nachteile:

Not many features to personalize the software (what you see is what you get)

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Fluggesellschaften/Luftfahrt, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Jetsream

4,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Overall the application is doing well. Gets the job done well. Allows the company to be in direct contact with everyone and I think that is a great tool. I was impressed to see how many people have started to use the application already, I figured it would have taken a little bit of time for people to start using it. I hope that we start to see more and more people post things. This is a great tool for questions about literally anything pertaining to Flexjet. I am glad that we got this tool for our company.

Vorteile:

Great way to get all employees to connect and ask questions. It is nice that management can respond directly to the employees if they have questions. It is also fun to see everyones experience on the road. I also like that the weekly message and other "call" like updates are written out so that people can read them without having to call. Seems that the message may reach more people that way.

Nachteile:

As with any personalized software, there're are going to be growing pains. Some of the features on the mobile app take a little bit of getting used to. Such as trying to like a post, half the time it asks you if you want to report the post instead of actually liking the post. This is due to the sensitivity of the heart icon. There were growing pains in the beginning with posting videos, however this got resolved quickly. It takes a little bit of time to figure out where all the groups are. Experience from helping people on the road that are un familiar with social media platforms, explaining where the groups are and how to use them and how they correlate to the timeline has made some of them confused. However I think that in the long run they seem to understand it. I did find it difficult to find the specific fleet that is assigned to each pilot within Jetstream. After a little help from above we found it. It takes a bit of searching to find it.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Great communication app

4,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Support have been really quick and responsive, the rolllout and implomentation has been handled very well and we are looking forward to using Speakap everyday and driving communication in our business

Vorteile:

Speakap have been great working with us on the implementation and roll out of the system. A good tool to connect with remote workers. Accessible to all employees and partners but secure and controlled. Simple to use and quick to pick up. Groups help people talk about shared interests (training, tips, FAQ’s ect).

Nachteile:

As mentioned in other reviews the reporting is a little lacking and some features are only available on the iPhone App (this will change). Needs a bit more depth in the features (no polls or surveys for example) but im confident these will be coming to the app soon!

Antwort von Speakap

vor 5 Jahren

Hi there, thanks for your review! We appreciate your feedback. Our product teams are prioritizing Android feature adoption so that you'll be able to access all features on this soon. Also, you can look forward to our new Polls feature being released in the next few months!