Wer verwendet CrossEngage?

Wir bedienen unterschiedliche Branchen und Geschäftsmodelle, wie zum Beispiel Deutsche Bahn, HelloFresh, Depot und Sunrise.

Was ist CrossEngage?

Wir reduzieren die Komplexität im Marketing, um wertvolle Kundenbeziehungen zu ermöglichen. Damit Kunden kommen, um zu bleiben.
CrossEngage konsolidiert alle verfügbaren Daten (Produkt-, Benutzer-, Bestell- und Verhaltensdaten) zu 360-Grad-Kundenprofilen, fügt einfach zu bedienende Customer-Journey- und Segmentierungs-Tools hinzu und verbindet dieses Setup mit den gewünschten Marketingkanälen für E-Mail, Direct Mail, Programmatic Advertising, Social Ads sowie jeden weiteren Kanal.

CrossEngage – Details

CrossEngage

https://www.crossengage.io

Gegründet 2015

CrossEngage – Kostenübersicht

CrossEngage bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Persönlich

Live Online

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

CrossEngage Funktionen

CDP-Software
DSGVO-Compliance
Datenabgleich
Datenintegration
Kampagnenmanagement
Kundenprofile
Kundensegmentierung
Personalisierung
Prädiktives Modellieren
Verhaltensbezogene Analysen
Analytik
Befragungs-/Umfragemanagement
Dashboard
Empfindungsanalyse
Kundensegmentierung
Multichannel-Datenerfassung
Negatives Feedback Management
Prädiktive Analytik
Textanalyse
Wissensmanagement
E-Mail Marketing
Ereignisgesteuerte Aktionen
Kanalmanagement
Kontakt-Datenbank
Leadmanagement
Mehrere Kampagnen
Abwanderungsraten-Management
Analytik
Community-Management
Feedback-Sammlung
Gamification
Inhalt-Syndizierung
Kommunikationsmanagement
Live-Chat
Video-Inhalte
A/B-Tests
Analytik / ROI-Verfolgung
Anpassbare CTAs
Drip-Kampagnen
Dynamische Inhalte
Lead Scoring
Sales Intelligence
Segmentierung
Social Marketing
Suchmaschinen-Marketing
Websitebesucher-Nachverfolgung
Zielseiten / Web-Formulare

CrossEngage – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 10 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,1/5
Benutzerfreundlichkeit
3,5/5
Kundenservice
4,3/5
Funktionen
3,7/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2/5
Verifizierter Rezensent
Senior Growth Hacker
Personalwesen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 7.9.2018

"CrossEngage CDP - "

Kommentare: Overall CrossEngage helps us tremendously in building automated communication campaigns on multiple platforms. It is a great tool to use for transactional as well as marketing communication. We make good use of the platform to distribute our audiences across major platforms as well for use in segmented marketing and as a basis for lookalike audiences for prospecting.

Vorteile: The platform has a straightforward internal logic and a matching interface. It is really easy to use the two built-in main features (customer attributes and events) to build segments and customer journeys. I find the ways in which these segments and journeys can be put to use in automating communication intuitive.

Nachteile: There are certain integrations that are lacking and some of the integrations are a real challenge to set up, especially since quick development resulted in sub-par documentation.

Antwort des Softwareanbieters

von CrossEngage an 1.10.2018

Hello,

Thanks for your honest feedback. We are happy that CrossEngage helps you to easily orchestrate campaigns across multiple channels. We are constantly developing new integrations to provide additional functionality. As you wrote, we don't always manage to update the documentation accordingly. In these cases, we are happy to help you in person. Furthermore, we are currently updating our complete documentation.

Best,
Manuel

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 7.9.2018
Christian E.
Team Lead CRM
Groߟhandel, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.9.2018

"Great tool to orchestrate existing marketing channels"

Kommentare: Great experience, responsive, nice and helpful people

Vorteile: - many integrations --> possibility to use and align existing tools/channels (emarsys, optilyz, etc.)
- all user and product data actionable in one place
- high personalization possible (combination of customer feed and real time customer behavior)

Nachteile: - no raw data export of statistics yet
- no campaign flow chart yet (therefore multi step campaigns are a bit more difficult to maintain)

Antwort des Softwareanbieters

von CrossEngage an 2.10.2018

Hello Christian,

As one of our first clients we are glad that you appreciate using our tool. As you know, we are trying to improve our statistics features. In addition, our new stories feature will greatly improve the overview of campaigns.

Best,
Manuel

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.9.2018
Melanie S.
Head of CRM, Brand Management & Graphic
Einzelhandel, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    6/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 12.9.2018

"Holistic Campaign Management Tool"

Kommentare: Good cooperation in developing solutions for our business needs

Vorteile: High flexibility to set up communication for various channels
Great segmentation perfomance

Nachteile: Good UI but still complex in use due to different set ups of connection to CMS/3rd party tools

Antwort des Softwareanbieters

von CrossEngage an 2.10.2018

Hello Melanie,

We are very happy about your review and the close cooperation. Due to our best-of-breed approach, there are of course always different scenarios, which we want to realize in the best possible way for each client. If there is still a problem here, please let us know.

Best,
Manuel

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 12.9.2018
Daniela S.
Senior CRM
Einzelhandel, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 12.9.2018

"Very agile company to set up cross channel campaigns"

Kommentare: Our main focus of using CrossEngage is to control for the right communication for our customers at the right point in time to create moments.

Vorteile: The possibilities are endless especially with the right partners at hand. Continuous developments in UI and the application itself. Can handle a huge amount of date in an impressive speed.

Nachteile: Not every implementation can be used intuitively and needs some time to practise.

Antwort des Softwareanbieters

von CrossEngage an 2.10.2018

Hello Daniela,

It's good to hear from you. We are happy to support your cross-channel campaigns in the best possible way. For a simpler implementation, we steadily continue to optimize our user interface and simplify the integration processes. To provide your customers with unique moments, we are eager to personally help you to set up new campaigns.

Best,
Manuel

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 12.9.2018
Ramona M.
Trainee Online Marketing
Marketing & Werbung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    2/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 10.9.2018

"I need more reporting possibilities"

Vorteile: Possibility to easily send trigger emails. Convenient placeholders and easy way of changing e.g. dates of voucher codes. Creating pools and segments is really easy. Support is always really quick and helping

Nachteile: There's not really a good way for us to build reportings around our campaigns. It would be really handy to download the reports you get in every campaign Dashboard. Additionally this dashboard is a bit annoying to set the date every time. The time frame is really long.. to look at 2 weeks or the last week without changing the dates/timeframe and see everything first sight would be better.

Antwort des Softwareanbieters

von CrossEngage an 2.10.2018

Hello Ramona,

Thank you very much for your suggestions, we take that to heart. The upcoming statistics API might help you to set up dashboards according to your own requirements. We are also working on our own dashboard, which will summarize the relevant parameters of your campaigns. More about that soon.

Best,
Manuel

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 10.9.2018