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CrossEngage

Was ist CrossEngage?

CrossEngage kombiniert eine Customer-Data- und eine Prediction-Plattform, um Ihre Kundenbasis zu wertvollen Beziehungen auszubauen.

Sammeln und nutzen Sie Ihre Kundendaten auf allen Marketingkanälen und erkennen und verstehen Sie das Verhalten, die Absichten und die Vorlieben jedes einzelnen Kunden mit fortschrittlicher KI und AutoML.

Unsere integrierten Plattformen bieten eine unschlagbare Nutzerfreundlichkeit, Prozessoptimierung und Kontrolle für ihre Maßnahmen zur Kundenbindung.

Wer verwendet CrossEngage?

Die Plattform bedient unterschiedliche Branchen und Geschäftsmodelle, von (Online-) Händlern über Mobilität und Reisen bis hin zur Versicherungsbranche, z.B. Deutsche Bahn, Scout24, Shop Apotheke.

Wo kann CrossEngage bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert

Über den Anbieter

  • CrossEngage
  • Ansässig in Berlin, Deutschland
  • 2015 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Belgien, Deutschland, Luxemburg, Niederlande, Schweiz und 2 weitere

Sprachen

Deutsch, Englisch

Über den Anbieter

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CrossEngage – Videos und Bilder

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CrossEngage

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20,00 $/Monat
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2.500,00 $/Monat
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CrossEngage Funktionen

  • AB-Tests
  • Anpassbare Vorlagen
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Content-Management
  • Dashboard
  • Daten-Connectors
  • Daten-Identifizierung
  • Datenvisualisierung
  • Datenvorbereitung in Selbstbedienung
  • Drip-Kampagnen
  • E-Mail Marketing
  • Echtzeit-Analytik
  • Ereignisgesteuerte Aktionen
  • Feedback-Management
  • KI/Maschinelles Lernen
  • Kampagnenanalysen
  • Kampagnenmanagement
  • Kampagnenplanung
  • Kanalmanagement
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Kundenaktivitäts-Tracking
  • Kundenprofile
  • Kundensegmentierung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Marketing-Automatisierung
  • Maschinelles Lernen
  • Mehrere Kampagnen
  • Mehrfache Datenquellen
  • Modellierung & Simulation
  • Multichannel-Datenerfassung
  • Multichannel-Marketing
  • Personalisierung
  • Prognose
  • Prädiktive Analytik
  • ROI-Tracking
  • Segmentierung
  • Self-Service-Analysen
  • Social Marketing
  • Verhaltens-Tracking
  • Vorlagen-Management
  • Websitebesucher-Nachverfolgung

Alternativen für CrossEngage

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Bewertungen über CrossEngage

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,1
Benutzerfreundlichkeit
3,5
Kundenservice
4,3
Funktionen
3,7
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
20%
4
70%
3
10%
Verifizierter Rezensent
Senior Growth Hacker in Deutschland
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Personalwesen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

CrossEngage CDP -

5 vor 4 Jahren

Kommentare: Overall CrossEngage helps us tremendously in building automated communication campaigns on multiple platforms. It is a great tool to use for transactional as well as marketing communication. We make good use of the platform to distribute our audiences across major platforms as well for use in segmented marketing and as a basis for lookalike audiences for prospecting.

Vorteile:

The platform has a straightforward internal logic and a matching interface. It is really easy to use the two built-in main features (customer attributes and events) to build segments and customer journeys. I find the ways in which these segments and journeys can be put to use in automating communication intuitive.

Nachteile:

There are certain integrations that are lacking and some of the integrations are a real challenge to set up, especially since quick development resulted in sub-par documentation.

Antwort von CrossEngage

vor 4 Jahren

Hello, Thanks for your honest feedback. We are happy that CrossEngage helps you to easily orchestrate campaigns across multiple channels. We are constantly developing new integrations to provide additional functionality. As you wrote, we don't always manage to update the documentation accordingly. In these cases, we are happy to help you in person. Furthermore, we are currently updating our complete documentation. Best, Manuel

Christian E.
Christian E.
Team Lead CRM in Deutschland
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Groߟhandel, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great tool to orchestrate existing marketing channels

4 vor 4 Jahren

Kommentare: Great experience, responsive, nice and helpful people

Vorteile:

- many integrations --> possibility to use and align existing tools/channels (emarsys, optilyz, etc.) - all user and product data actionable in one place - high personalization possible (combination of customer feed and real time customer behavior)

Nachteile:

- no raw data export of statistics yet - no campaign flow chart yet (therefore multi step campaigns are a bit more difficult to maintain)

Antwort von CrossEngage

vor 4 Jahren

Hello Christian, As one of our first clients we are glad that you appreciate using our tool. As you know, we are trying to improve our statistics features. In addition, our new stories feature will greatly improve the overview of campaigns. Best, Manuel

Melanie S.
Head of CRM, Brand Management & Graphic in Deutschland
Einzelhandel, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Holistic Campaign Management Tool

3 vor 4 Jahren

Kommentare: Good cooperation in developing solutions for our business needs

Vorteile:

High flexibility to set up communication for various channels Great segmentation perfomance

Nachteile:

Good UI but still complex in use due to different set ups of connection to CMS/3rd party tools

Antwort von CrossEngage

vor 4 Jahren

Hello Melanie, We are very happy about your review and the close cooperation. Due to our best-of-breed approach, there are of course always different scenarios, which we want to realize in the best possible way for each client. If there is still a problem here, please let us know. Best, Manuel

Daniela S.
Senior CRM in Deutschland
Einzelhandel, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Very agile company to set up cross channel campaigns

4 vor 4 Jahren

Kommentare: Our main focus of using CrossEngage is to control for the right communication for our customers at the right point in time to create moments.

Vorteile:

The possibilities are endless especially with the right partners at hand. Continuous developments in UI and the application itself. Can handle a huge amount of date in an impressive speed.

Nachteile:

Not every implementation can be used intuitively and needs some time to practise.

Antwort von CrossEngage

vor 4 Jahren

Hello Daniela, It's good to hear from you. We are happy to support your cross-channel campaigns in the best possible way. For a simpler implementation, we steadily continue to optimize our user interface and simplify the integration processes. To provide your customers with unique moments, we are eager to personally help you to set up new campaigns. Best, Manuel

Ramona M.
Trainee Online Marketing in Deutschland
Marketing & Werbung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

I need more reporting possibilities

5 vor 4 Jahren

Vorteile:

Possibility to easily send trigger emails. Convenient placeholders and easy way of changing e.g. dates of voucher codes. Creating pools and segments is really easy. Support is always really quick and helping

Nachteile:

There's not really a good way for us to build reportings around our campaigns. It would be really handy to download the reports you get in every campaign Dashboard. Additionally this dashboard is a bit annoying to set the date every time. The time frame is really long.. to look at 2 weeks or the last week without changing the dates/timeframe and see everything first sight would be better.

Antwort von CrossEngage

vor 4 Jahren

Hello Ramona, Thank you very much for your suggestions, we take that to heart. The upcoming statistics API might help you to set up dashboards according to your own requirements. We are also working on our own dashboard, which will summarize the relevant parameters of your campaigns. More about that soon. Best, Manuel