Keen

Keen

von Keen Decision Systems

Wer verwendet Keen?

Marketers and brand executives who want to start proving the financial worth of their marketing investments and decisions.

Was ist Keen?

Keen is a unified marketing measurement and optimization platform that calculates Marketing's full financial contribution across all channels (digital, traditional media and store-level) in real-time. More importantly, Keen's forward-focused algorithms model prescriptive plans to optimize future investments by channel--by week. As a result our customers experience an average 25% lift in year one.

Keen – Details

Keen Decision Systems

http://keends.com

Gegründet 2010

Keen – Preisübersicht

Keen ist verfügbar ab 25.000,00 $. Keen bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für Keen findest du unten.

Startpreis

25.000,00 $

Preisinformationen

Per Brand

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

Keen Funktionen

Marketing Analysesoftware
A/B-Tests
Customer Journey Mapping
Dashboard
Kampagnen-Tracking
Kanalzuordnung
Leistungskennzahlen
Prädiktive Analytik
ROI-Tracking
Social Media-Kennzahlen
Website-Analytik
Customer Journey Mapping
Kanalübergreifende Zuordnung
Konversion-Tracking
Multi-Touch-Attribution
Prädiktive Analytik
ROI-Tracking
Segmentierung der Audienz
Zuordnungsmodellierung
Ausgabenmanagement
Budgetierung/Prognosen
Kollaboration
Marketingkalender
Medien-Planung
Projektmanagement
Prädiktive Analytik
Präsentations-Tools
Roadmapping
Zielsetzung / Nachverfolgung
AI / Maschinelles Lernen
Benchmarking
Data Mining
Daten-Vermischung
Empfindungsanalyse
Für die Bildung
Modellierung & Simulation
Nachfragevorhersage
für das Gesundheitswesen
Compliance-Verfolgung
Dateispeicherung
Erkennung von Zusammenhängen
Multivariate Statistik
Prognose
Regressionsanalyse
Statistische Prozess-Kontrolle
Statistische Simulation
Zeitreihen
Überlebensanalyse

Keen – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 5 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.4/5
Benutzerfreundlichkeit
3.6/5
Kundenservice
4.4/5
Funktionen
4.2/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.7/5

Real VALUE in real time

Bewertet am 12.9.2018
William (bill) M.
Consumer Insights Lead
Essen & Trinken, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We are moving spending based on new buying service, new copy campaigns, and current data in real time. We are utilizing in full co-operation with HAVAS (media buying) to maximize ROI when it is appropriate. We are having smart discussions around when ROI is not the first priority (competitive blocking, new item introduction, etc.). Overall, a much improved conversation versus our once a year conversation from traditional Marketing Mix.

Vorteile: 1. The ability to stay current (45-90 days behind - depending on data availability). Looking at last years results when you are on a new campaign or spending in places you never have before is always only half the picture.
2. The ability to adjust the model structure as you learn more around variables that may impact. I can now add in eComm impact as I gain data in this area, etc.
3. Challenging the "norms" of the past. Media purchasing today is different than 2010 so why should the norms be the same.

Nachteile: 1. Requires more "hands on" (versus throwing over the fence to throw back). This has the pros of more knowledge developed but the con on time.
2. Tool is new(er) and they are constantly updating and making easier to use. It is very functional today, and will likely even be easier by the time you read this, but there pains with this growth depending on how new you join. Pro of this is that you can help direct that growth.

Good Product

Bewertet am 10.9.2018
Susan K.
Digital Brand Manager
Konsumgüter, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Overall the working experience and relationship is good. Working through a data input restatement to ensure data accuracy.

Vorteile: Gives us a good sense of ROI and helps us make decisions on tactics for the future.

Nachteile: Not super user-friendly. Takes a bit of onboarding.

Fast, Actionable Results

Bewertet am 9.7.2019
Adam C.
VP, Account Director
Essen & Trinken, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: The customer service with Keen has been one of the best features. The support team is always quick to walk us through solutions or take over a project for the sake of time.

Vorteile: What attracted us most to Keen was the cadence of reporting and granularity of the output. Waiting 6-12 months is often too long to action on the results and similarly, only having results at a broad channel level did not give us the level of detail needed to make optimizations. Keen has solved for both of those concerns.

Nachteile: The biggest challenge has been the way spend is amortized over the course of the campaign versus tied to the specific time period. This does not always align with the way we secure media.

Keen provides insights to drive an efficient & profitable marketing mix

Bewertet am 24.1.2019
Diane P.
Brand Manager
Essen & Trinken, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: The ability to run scenarios in the software allows for the marketing team to align on the most efficient and effective marketing tactics to maximize the spend's ROI and NPV.

Nachteile: The training on the system has to be very detailed so the inputs and constraints are captured accurately to generate applicable results.

Excellent Tool

Bewertet am 28.1.2019
Verifizierter Rezensent
Director of Strategic Finance and Initiatives
Konsumgüter, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Very proactive, and attentive. Have been great about working with us to get to a working model quickly.

Vorteile: -Scientific approach to projections
-Ability to layer in many different kinds of tactics
-Attribution
-Early results tied with our internal data, which earned our trust

Nachteile: A little complicated to use for traditional marketing employees.