Wer nutzt diese Software?

Kunden von Nuclino kommen aus einer Vielzahl von Branchen und arbeiten in Teams aller Größen. Von der Entwicklung bis zum Marketing kann jedes Team Nuclino als Tool zur Zusammenarbeit und zum Wissensmanagement nutzen.

Durchschnittliche Bewertung

9 Bewertungen
  • Gesamt 4.5 / 5
  • Benutzerfreundlichkeit 4.5 / 5
  • Kundenservice 4 / 5
  • Funktionen 4.5 / 5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4 / 5

Produktdetails

  • Startpreis 5,00 $/Monat
  • Kostenlose Version Ja
  • Kostenlose Testversion Ja
  • Einsatz Installiert - Mac
    Cloud, SaaS, Web
    Installiert - Windows
    Mobile - iOS Native
    Mobile - Android Native
  • Training Dokumentation
  • Kundenbetreuung Online

Angaben zum Hersteller

  • Nuclino
  • https://www.nuclino.com
  • Gegründet 2016

Über Nuclino

Nuclino bietet eine einfache Möglichkeit, Wissen in Teams zu organisieren und zu teilen. Nutzer können in Echtzeit Kollaborationsdokumente erstellen und diese sofort wie ein Wiki verbinden. Verwende die Baum-, Board- und Diagrammansicht, um dein Wissen visuell zu untersuchen und zu organisieren. Es eignet sich hervorragend für Meetingnotizen, Produktanforderungen, Dokumente, Entscheidungen und vieles mehr. Zu den bemerkenswerten Funktionen gehören ein WYSIWYG-Echtzeit-Editor und die visuelle Darstellung des Wissens eines Teams in einer Grafik.

Nuclino Funktionen

  • Aufgabenmanagement
  • Bearbeiten in Echtzeit
  • Brainstorming
  • Content-Management
  • Diskussionsforum
  • Dokumentenmanagement
  • Kalenderverwaltung
  • Kontaktmanagement
  • Projektmanagement
  • Versionskontrolle
  • Videokonferenzen
  • Anpassbare Vorlagen
  • Audioinhalte
  • Bildbearbeiter
  • Dokument-Indexierung
  • Elektronische Formulare
  • SEO-Management
  • Textbearbeitung
  • Versionskontrolle
  • Video-Inhalte
  • Volltextsuche
  • Website-Management
  • Content-Management
  • Diskussionsforum
  • Entscheidungsbaum
  • Katalogisierung / Kategorisierung
  • Kollaboration
  • Self-Service Portal
  • Volltextsuche
  • Wissensbasis-Management

Die hilfreichsten Reviews für Nuclino

A great company wiki

Bewertet am 28.8.2018
Felix L.
Founder
Konsumgüter, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Visualization of various knowledge graphs as well as check lists.

Vorteile: What I liked the most about Nuclino was the ability to work visually. It's really helpful to be able to structure data in a mind map rather than a list. The real-time collaborative editor helps me work efficiently with my remote team members. Really happy about the release of a Slack integration. Was pleasantly surprised when I started using the tool. Our team needed an easy-to-use wiki/knowledge base to keep track of our projects, store documentation, and collaborate and so far we've been pretty happy with Nuclino.

Nachteile: Nothing I can think of, it accomplished everything we would expect from a team wiki.

Perfect for internal documentation

Bewertet am 18.7.2018
Pascal F.
Co-Founder & CPO
13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: A great, slick documentation app. It proved to be an invaluable tool for my team to share information and collaborate on projects.

Vorteile: Very easy to use, everything can be structured in a transparent, user-friendly way so it's easier to navigate than folders on Google Drive. The WYSIWYG editor is clean and efficient. Quite affordable too.

Nachteile: This is not really a con more like a feature request, but I wish it were possible to track when stuff gets deleted and by whom.

Very flexible project documentation tool

Bewertet am 13.9.2018
Verifizierter Rezensent
UX Lead
Design, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: I use Nuclino to document the projects I work on. It serves as a wiki for the project which helps anyone joining the project at later stages understand what was done during the design process, and why certain decisions were made. It is definitely a big step up from using Google Docs and Google Sheets which gets very messy during the course of a project.

Vorteile: The way Nuclino is built makes the platform very flexible towards the way you work. The software's very generous free tier lets you explore all the main features. You can even have unlimited teams within the free tier, within which you can have unlimited workspaces. You can think of workspaces as 'projects'. You can then create clusters (think: folders) and items (think: pages). There are 4 views within a workspace: All, Recent, Board and Graph, which is what makes the application great. The Board view is very similar to a Kanban board that even lets you drag and drop 'items' between 'clusters'. Nuclino also has apps for iOS, Android, Windows, macOS and Linux.

Nachteile: I felt that the only missing piece to this platform was the inability to set reminders.

We use it as the base of knowledge in our small company

Bewertet am 3.8.2019
Bruno C.
IT Service Engineer
Marketing & Werbung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: It became the center of information of my company.

Vorteile: I created a digital marketing agency, and all the toolkits, customer information, and the "cookbook" of how to do our work is in Nuclino. Currently I'm using only the free plan, but definitely, the paid subscription also worth the cost. It has a web app, android app, windows app, and even Linux app! Can't complain. The interface is clean and it's very very easy to use. You can upload files, links, images, etc.

Nachteile: The app only works online. Which means, you cannot write offline and then wait for the next sync to update the new information in the cloud.

Pretty simple internal wiki for a company!

Bewertet am 19.2.2019
Verifizierter Rezensent
Creative Director
Animation, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
3 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
3 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: Not complicated to set up at all! Just sign in and start organizing your data. The free version is generally sufficient for small projects, and the standard version is surprisingly cheap for a small team. It's got a nice and clean notebook like interface, which also serves as your Table of Index to quickly find what you need to. There's also some pretty good privacy settings.

Nachteile: You can't control the hosting, and it also requires each member to sign-up to even view your data. For a large team, it can get pretty expensive very fast. It's also not as customizable and feature rich as, say, a custom installation of XWiki (although that's understandably also its strong-point).

Lies weitere Bewertungen