Was ist InformaCast?

Verwende die Alarmsoftware von InformaCast, um sie als Massenbenachrichtigungssystem in vorhandene Systeme, Beschilderungen und Geräte zu integrieren, sodass alle erreicht werden. Über ein zentrales Notfallbenachrichtigungssystem kannst du Notfälle managen und sehen, wer Benachrichtigungen gelesen hat, und Nachrichten an breitere Zielgruppen eskalieren. Du weißt, wer sicher ist und wer Hilfe braucht. Mit Text, Audio und Bildern, Nachrichten, die als SMS, E-Mail, Anrufe und Desktop-Pop-ups gesendet werden können, haben Unternehmen mehr Möglichkeiten, mehr Menschen zu erreichen.

Wer verwendet InformaCast?

InformaCast wird von Organisationen in den Bereichen Gesundheitswesen, K-12/Hochschulbildung, Unternehmen, Fertigung, lokale/kommunale/staatliche Behörden und Einzelhandel verwendet.

Wo kann InformaCast bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • Singlewire Software
  • Ansässig in Madison, USA
  • 2009 gegründet
  • Telefon-Support

Erhältlich in diesen Ländern

Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

  • Singlewire Software
  • Ansässig in Madison, USA
  • 2009 gegründet
  • Telefon-Support

Erhältlich in diesen Ländern

Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch

InformaCast – Videos und Bilder

InformaCast Software - 1
InformaCast Software - 2
InformaCast Software - 3
4 weitere anzeigen
Videos zu InformaCast
InformaCast Software - 1
InformaCast Software - 2
InformaCast Software - 3

Kosten ähnlicher Produkte wie InformaCast vergleichen

InformaCast

Nicht verfügbar
Kostenlose Version
Gratis Testen
Nicht verfügbar
Kostenlose Version
Gratis Testen
2,00 $/Jahr
Kostenlose Version
Gratis Testen
Nicht verfügbar
Kostenlose Version
Gratis Testen

InformaCast Funktionen

  • Berichterstattung / Analyse
  • Geotargeting
  • Kontaktmanagement
  • Massenbenachrichtigungen
  • Szenarioplanung
  • Vorlagen
  • Zwei-Wege-Kommunikation

Alternativen für InformaCast

Eine hochinnovative Lösung, die Kunden auf der ganzen Welt hilft, Vorfälle, Notfälle und kritische Situationen zu managen.
Agile CRM ist eine komplette Verkaufs-, Marketing- und Service-Suite, die es Kleinen und mittleren Unternehmen ermöglicht, wie die Fortune 500 zu verkaufen und zu vermarkten.
Enables businesses to visualise their entire global workforce and incidents in one place.
Unternehmen vertrauen darauf, dass Tekmon per Knopfdruck Hunderte oder Tausende von Empfängern für geschäftliche Aktualisierungen oder Notfälle erreicht.
iluminr provides organizations with the ability to predict emerging threats, communicate with people, and resolve critical events
WebEngage ist ein B2C-Multichannel-Marketingautomatisierungs-Tool. Es hilft, die Benutzerbindung zu verbessern und Conversions zu steigern, ohne viel Geld auszugeben. Erfahre mehr über WebEngage
Eine leistungsstarke Plattform für mobile Marketingautomatisierung für Marketingspezialisten, mit der du deine Nutzer erreichen, mit ihnen interagieren und Erkenntnisse gewinnen kannst. Erfahre mehr über Notificare
Netzwerkbasiertes Massenbenachrichtigungssystem mit Mobil-, PC- und vernetzten Eingabe- und Ausgabegeräten. Für die Maximierung des Situationsbewusstseins entwickelt. Erfahre mehr über Lynx
Active Defender empowers users to send threat-specific notifications, like active shooter, viewable on their real-time, floor-plan map.
Notfall- und Massenbenachrichtigungslösung, mit der Unternehmen auf einfache Weise Sprach-, Text-, Social-Media- und E-Mail-Benachrichtigungen versenden können.
A cloud-based solution that uses targeted communications and workflow automation to send mass notifications for critical events.
The leading critical communication and data platform trusted to help save lives.
Automatisiert Alarmierungs-Flows, beschleunigt Reaktionen auf kritische Vorfälle und reduziert unerwartete Ausfallzeiten um 60 %.

Bewertungen über InformaCast

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,8
Benutzerfreundlichkeit
4,3
Kundenservice
4,9
Funktionen
4,7
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
80%
4
20%
Randy W.
Randy W.
Network Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Versicherung, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

InformaCast for safety & security

5 vor 4 Jahren

Kommentare: I have had nothing but great results with InformaCast. Since the days before they were acquired and then spun off again, the employees who are still there are core to the group and their support staff really understand the product and how it integrates into real world situation. This is one of the few products that I am comfortable writing a review for because I know that a year from now, they won't have abandoned their product values, support or any other core components of the software.

Vorteile:

As a long time user of InformaCast products, I love how they have continued to improve on the core products without the need to spin off every improvement into a new sku ($$$$).

Nachteile:

The product setup is much more complex than it used to be, though still much easier than any other enterprise software I have been involved with setting up. Then again, it used to be a basic paging system and now it is full-blown notification at every endpoint (not just a desk phone).

Antwort von Singlewire Software

vor 3 Jahren

Glad to hear your organization is seeing great results with InformaCast! We appreciate the feedback on the setup. As you mentioned, inevitably, as the capabilities of the product grow, so do the setup steps. However, we are always looking for ways to make this as easy as possible and will continue to make improvements in the future.

Mark T.
Network Admin in Kanada
Metallabbau, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great mass notification software with lots of customization

5 vor 3 Jahren

Kommentare: This product has been amazing, the support is great, integration is fantastic and the documentation is so good it is rare to see that level of details in products online - one other note on the documentation is that it is written for real world - it doesnt dive deep into the technology it gives what is needed with real examples.

Vorteile:

The software was easy to setup and integrate with Cisco call manager. There was a ton of videos on their website to perform any task that was needed from setup to configuration. The amount of custom setups that can be done is great and when integrating with other products this one becomes even more powerful.

Nachteile:

There were no real cons to this software - it does what is promised, it is low cost (for the most part) and scales very well.

Eric M.
IT Supervisor in USA
Bildungsmanagement, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Good enough for a block party

4 vor 3 Jahren

Kommentare: Good customer support. Which is finally what matters.

Vorteile:

It never malfunctions, at least for what we use it.

Nachteile:

Price is a bit high, although it may be a value for those who use all its features.

Antwort von Singlewire Software

vor 3 Jahren

Thank you for leaving a review. We're happy to hear you have had good interactions with our support team and that InformaCast has delivered for your use cases.

Verifizierter Rezensent
WAN Engineer in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bildungsmanagement, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

School System Use

5 vor 4 Jahren

Kommentare: Now that we understand that Informacast can do more than ring bells and make announcements, we plan to leverage the capabilities to improve student safety. A safe learning environment is priority one.

Vorteile:

It is very easy to use and integrate with our Cisco phone system. It functions very reliably and the number of bell schedule supported as well as zones for making announcements are more than adequate for us.

Nachteile:

We have it running on a BE6000 along with subscribers for CUC and UCM. I seems to slow things down a bit. I may move the VM to our data center. The interface is intimidating to non-technical staff.

Antwort von Singlewire Software

vor 3 Jahren

We're glad to hear InformaCast is working well in your school. We're working on improvements to our UI to make it easier for more people to use. Look for that update later in 2019.

Rachel C.
Technology Director in USA
Bildungsmanagement, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Informacast Perfect for Small Schools

5 vor 3 Jahren

Kommentare: We run our bell schedules and our announcments. We are looking into the other features but this solves our needs for both.

Vorteile:

The ease of use is the most valuable thing to me. As a district that has only 2 staff members in the IT dept, it becomes essential that the program be ease for all to use. The fact that I can also set schedules weeks in advance is a plus also.

Nachteile:

Nothing as far as the program works. My own issue is that after I hit save on a page - I have to hit Done also. (sometimes I forget that)

Antwort von Singlewire Software

vor 3 Jahren

Thank you so much for sharing your experience with InformaCast! We're happy to hear it is meeting your needs.