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Was ist Guidewire?

Ein umfassendes und skalierbares Cloud-basiertes System für die Verwaltung von Versicherungsunternehmen, das Prozesse wie Underwriting, Abrechnung usw. vereinfacht.

Wer verwendet Guidewire?

Nicht vom Anbieter bereitgestellt

Guidewire Software - 1

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Guidewire

Guidewire

3,3 (15)
1,00 $
Jahr
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
15
Keine Integrationen gefunden
3,5 (15)
3,3 (15)
4,1 (15)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
1,00 €
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
56
Keine Integrationen gefunden
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Provisionsmanagement
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Provisionsmanagement
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Richtlinien Managemen-
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Kontaktmanagement
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Für dieses Produkt wurden noch keine Funktionen durch Nutzer bewertet.
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Am besten bewertete Funktionen
Provisionsmanagement
Reklamationsabwicklung
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Bewertungen über Guidewire

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
3,3
Benutzerfreundlichkeit
3,5
Kundenservice
4,1
Funktionen
3,3
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,3

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
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4
27%
3
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1
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Shovesh Kumar
Shovesh Kumar
Senior Relationship Manager in Indien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Versicherung, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Guidewire - An Insurance Management Software

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: It helped to manage all policies in a single dashboard. With it's three components policycenter, billingcenter and claimcenter it became easy to process everything automatic. We able to process policies and during claim process it doesn't require bulk documents, it requires all data and all processes digitally.

Vorteile:

This is easy to use with advanced cloud based technology. User freiendly user interface. Best gadget or a manager for a insurance company to manage all the data and process them automatically. It helps to fulfill all reqirements of insurance companies according to market demand. It gives cloud service with low cost operations. It's policycenter feature analyze customer requirements and provide them policies according to that. It helps to come to market with new offers and new peoducts. It helps to interact with customers, agents and service providers easily with digital inituitives. You can easily track the process of an assigned task with your representative. Agents can see the commision details according to policy premium. With digital features now you can send documents to your clients or customers to sign digitally and kyc process also became digitalised. Can process customer's insurance claim from a single place. It stores customer data and their policy details. Provides customers various payment options and informs on every update obver email. On every successful transaction it gives customer payment receipt and invoice with all details.

Nachteile:

During my experience it has given a great success. I haven't found any issue with this software. Nothing to dislike.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Versicherung, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Review of Guidewire by an Business Analyst

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: My experience with Guidewire in last 3 years is amazing. Its a great product to work upon and it gives really insightful learning on the functional as well as technical front.

Vorteile:

The Guidewire software is very easy to use. It is very user friendly and covers the functionalities in most efficient way. It doesn't change its user experience drastically as the line of business changes so its easy to work with.

Nachteile:

The complexities of insurance business makes any product which it has in the industry makes it complex. Guidewire is a complex product overall. It requires a basic training of the functionalities of the product to work with.

Tamra
USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: GetApp

Worst system -Run fast away

1,0 vor 6 Jahren

Vorteile:

In the quoting function the prior insurance reports are very helpful for underwriting purposes. The digital signature function is also a positive when issuing new business.

Nachteile:

The system is very slow. When quoting coverage and making any changes to coverage options the system must completely refresh, this is very unproductive as just revising a quote can take well over an hour and this process should be a matter of a few minutes. This system cannot differentiate between a primary driver and an occasional driver, result is higher premiums to the consumer. Inconsistency when quoting, pricing changes nearly every time you review a quote. When quoting, this system doubled the time it takes to do a simple quote. This system is not efficient for the front end user. They need an agents forum, this system misses the mark completely and hinders productivity.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

A Great Platform to deploy your Insurance suite in P & C Industry.

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: A Great platform to work and deploy your solution on this platform

Vorteile:

- Different portals to manage claims, issue policies, and generate bills for customers. - Easy to integrate with internal as well as external systems - Manage many claims simultaneously and also gather claims information on a deeper level

Nachteile:

- Rating System can be improved - UI is not that great - Business Rules & Validation Rules do not fire up automatically - Overall performance can be improved

Naveen Kumar reddy
Senior software engineer in Indien
Versicherung, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Guidewire products review

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Claims and policies

Vorteile:

This product have all integrated functionalities in the application related to claims and policies which helps coustomer to handle claims and policies

Nachteile:

When it is integrated to documents system have faced some issue