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Was ist Serviceform?

Serviceform ist ein Technologieunternehmen und bietet eine All-in-one-Softwareplattform, mit der Unternehmen ihren Vertriebs-, Marketing- und Kundenbetreuungsprozess vereinfachen können. • Die einzigen 6 Website-Konvertierungstools, die du brauchst: Chatbot, Live-Chat, dynamisches Formular, dialogorientierte Startseite, Engagement-Chatbot, Popup und schwebende Leiste. • Managementtools: Flex xRM, Ourly Meeting-Planer, Website-Analyse und Cookie-Banner. • Kommunikationstools: Builder für Social Inbox sowie E-Mail- und SMS-Kampagnen.

Wer verwendet Serviceform?

Serviceform eignet sich sowohl für technisch versierte Fachleute als auch für traditionelle Unternehmen wie Immobilien, Automobil, Bildung usw., die gerade erst mit der Digitalisierung beginnen. Wachsen Sie mit uns!

Serviceform Software - 1
Serviceform Software - 2
Serviceform Software - 3
Serviceform Software - 4
Serviceform Software - 5

Du bist nicht sicher, ob Serviceform das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Serviceform

Serviceform

4,6 (30)
9,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
98
12
4,5 (30)
4,5 (30)
4,7 (30)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
15,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
105
218
4,3 (6.165)
4,2 (6.165)
4,4 (6.165)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Serviceform

HubSpot Marketing Hub
Am besten bewertete Funktionen
E-Mail Marketing
Email-Kampagnen-Management
Marketing-Automatisierung
Leadoo
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Chat für Kunden
Kontakt-Datenbank
Kundenspezifisches Branding
Typeform
Am besten bewertete Funktionen
Anpassbare Felder
Formularerstellung und -design
Umfragenerstellung
WordPress
Am besten bewertete Funktionen
Bearbeiten in Echtzeit
Website-Management
Zugriffskontrollen / Berechtigungen
OnceHub
Am besten bewertete Funktionen
Confirmations/Reminders
Kalender-Synchronisierung
Online-Buchung
Drift
Am besten bewertete Funktionen
Confirmations/Reminders
Echtzeit-Chat für Kunden
Lead-Erfassung
Intercom
Am besten bewertete Funktionen
Chat / Messaging
Echtzeit-Chat für Kunden
Live-Chat
Bitrix24
Am besten bewertete Funktionen
Confirmations/Reminders
Kundendatenbank
Kundenmanagement
Marketing 360
Am besten bewertete Funktionen
Online-Abrechnung
Prävention von Zahlungsbetrug
Spam-Blockierung

Bewertungen über Serviceform

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,6
Benutzerfreundlichkeit
4,5
Kundenservice
4,7
Funktionen
4,5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
70%
4
23%
3
7%
Sakun
Sakun
Deputy Manager- Digital Marketing in Sri Lanka
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Finanzdienstleistungen, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Great tool: Makes almost everything easier and efficient with my job.

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: overall I'd recommend their service to anyone. Good product, Really Good customer Support from assigned account managers.

Vorteile:

One of the key benefits of Serviceform is its user-friendly interface, allows users to easily create and customize chatbots and forms without needing any coding knowledge. The drag-and-drop functionality makes it simple. And Its versatility. Whether you're looking to capture leads, conduct surveys, or collect customer feedback, Serviceform provides a range of templates and customization options to suit your needs. You can also integrate your chatbot or form with a range of other tools.

Nachteile:

Whatsapp and telegram bot integration are not there yet, But I've heard it is on the way.

Antwort von Serviceform

vor 2 Jahren

Thank you so much for your positive feedback, Sakun! We're thrilled to hear that you had a great experience with us. Our goal is to make the tools as simple to use as possible while delivering the most results. We'd like to introduce our new WhatsApp bot that can assist you with answering any queries or concerns that your customers may have. It's a fast and convenient way to get in touch with your customers, and we're confident that it will enhance your experience with our service. Your designated Customer Success Manager will contact you soon to tell your more about the WhatsApp bot!

Matti
Co-Founder in Finnland
Rechtsberatung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Good service, helped raising conversion rates

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: I really like using Serviceform. We have been happy with the product.

Vorteile:

The price and the quality are in a good a good balance. The customer service at Serviceform is extraordinarily good, and I get answers always really quickly.

Nachteile:

Although it is fairly easy to make changes to the bots, it still requires a lot of logic. And sometimes it means that if you do changes on your own, it may go wrong.

Antwort von Serviceform

vor 2 Jahren

Thank you so much for your review. We're currently improving our platform to make it even better and easier for you!

Joel
Joel
E-Commerce Experience Specialist in Sri Lanka
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Essen & Trinken, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Chatbot review for Dilmah

3,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Satisfactory with room for improvement

Vorteile:

We can have the chatbot on at all times and respond to customers in a more organised way with records.

Nachteile:

It's not up to our expectations and its not very proactive in the responses.

Satheeshwaran
Executive - Digital Media in Sri Lanka
Finanzdienstleistungen, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Revolutionizing Customer Service

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Serviceform is a powerful and user-friendly chatbot platform that provides valuable features, including customizable branding, automated responses, and live chat options. While there have been some reported issues with integrating third-party tools and occasional glitches, overall, Serviceform appears to be a reliable and effective solution for businesses looking to improve their customer service processes.

Vorteile:

Serviceform has several advantages that users appreciate, including its user-friendly interface, customizable branding, and automated responses.

Nachteile:

i don't have anything to say about it, i find everything perfect

Antwort von Serviceform

vor 2 Jahren

Thank you so much for your review, Satheeshwaran!

Martin
Martin
CEO in Schweden
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationsdienst, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Works just as i want it to

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Easy and effective.

Vorteile:

Easy to ask them edit chatbot to my liking. Discret and also super helpful.

Nachteile:

We want cheaper, but i understand price comes with quality, so its ok for now!

Rohan
Reviwer in Indien
Schreiben & Editieren, Selbstständig
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Serviceform platform

4,0 vor 11 Monaten

Vorteile:

Good application for business as it is easy to use and user friendly interface and booking and making appointments are easy.

Nachteile:

I didn't use it much so I don't have anything to dislike

Nuwan
Head - Group Digital Marketing in Sri Lanka
Vermögensverwaltung, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Good Product and superior service

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: I am happy about their product and the overall service offered by the team. The team is very professional and attentive. Pasindu and Mahesh both were our AC managers who provided very friendly service and support throughout the setting up and maintaining it.

Vorteile:

Their service is impressive. They attended to all the inquiries fast and support for the set up and optimization

Nachteile:

If they can bring down their prices a bit, it will help for Sri Lankan companies to justify the investment

Nipuni
Nipuni
Manager in Sri Lanka
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Finanzdienstleistungen, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Good value for money

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: good service and good source of lead generation

Vorteile:

User friendly featuresGood customer careEasy troubleshooting

Nachteile:

Some chats might be just ad-hoc with less meaning, but this can be improved.

Eduardo
CEO in Spanien
Gastgewerbe, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Outstanding quality and customer service

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Serviceform makes our business easier and more profitable. Through their highly customizable forms we have increased our KPIs as well as automated our customer acquisition database. On top of that the customer service everytime we had any doubts was just perfect.

Nachteile:

We are very happy with the product as it is.

Maria
Customer Advisor in Finnland
Einzelhandel, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Review

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Good.

Vorteile:

It's simple and customers are more likely to ask for help.

Nachteile:

Currently the issue was that the messages were sent too early and customers couldn't finish their sentences. Problem has been fixed though.

Alfonso
GERENTE in Spanien
E-Learning, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Software necesario para alcanzar el objetivo de atención de calidad al cliente 24/7

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Excelente, tanto por el software como por el equipo humano que hay detrás.

Vorteile:

Realmente los potenciales clientes interactúan con el chatboot y las preguntas que realizan, facilitan la posterior labor de atención al cliente, es decir, sabemos que tenemos una persona interesada, las cuestiones que pretende resolver y el sincero interés del cliente al solicitar una atención personalizada.

Nachteile:

En principio, no tengo nada que comentar en este sentido, pues el equipo técnico y comercial son profesionales honestos que siempre están dispuestos a cualquier propuesta de mejora y te brindan una atención personal y profesional.

Almudena
Almudena
Responsable Marketing Digital in Spanien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Gesundheit, Wellness & Fitness, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Reseña sobre el Chatbot de Serviceform

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Actualmente es una herramienta bastante importante para la captación de leads cualificados en nuestra empresa.

Vorteile:

Tiene un panel de control muy sencillo e intuitivo. Sus estadísticas son muy completas.

Nachteile:

No echo nada de menos. Es muy completo. Quizás que algunos leads dejan datos falsos (pero eso ya no depende del chat)

Sara
Responsable Comunicación y MK in Spanien
Professionelles Training & Coaching, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Una herramienta muy valiosa en el día a día

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: La idea de utilizar un servicio de este tipo era no perder interesados en periodos en que el centro está cerrado por vacaciones, o los fines de semana...y podemos decir que el objetivo se ha conseguido por lo que recomendamos serviceform a todas aquellas personas interesadas en adquirir un producto de estas características.

Vorteile:

Es muy fácil de utilizar, no perdemos interesados en nuestros productos por no poder atender o no estar fisicamente en el centro de trabajo.

Nachteile:

Al principio nos fue un poco complicado dar de alta a los agentes que iban a gestionar el chat live..una vez hecho va todo perfecto.

Cristina
Marketing in Spanien
Immobilien, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Recomendables al 100%

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

La atención al cliente, el asesoramiento personsalizado y la conversión recibida de leads con la herramienta de chatbot.

Nachteile:

Nada, la verdad que los servicios contratados me dan resultados

Antwort von Serviceform

vor 2 Jahren

Thank you so much for your review!

Radu
Digital Strategy Manager in Rumänien
Internet, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

A reliable tool for Chatbot. Promising for other features.

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: We have experienced an increased number of leads using the Chatbot. A very good start for an extensive development of the project on medium-long term.

Vorteile:

We have used the Chatbot until now but we are keen on looking on the other features as well.

Nachteile:

We needed an API at the time of implementation. But now that API is available, which delivers a whole new level of solutions and flexibility.

Antwort von Serviceform

vor 2 Jahren

Thank you so much for leaving your review, Radu. Increasing your leads is our number one priority! We look forward to having a long and successful collaboration with you.

beatriz
COORDINADORA DE CALIDAD Y GESTION in Spanien
Fluggesellschaften/Luftfahrt, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Profesionalidad y calidad en atención al cliente

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Permite facilmente aportar la información necesaria a nuestros posibles clientes y realizar un seguimiento de las peticiones.Además, es un sistema muy ameno y agradable visualmente.

Vorteile:

Lo más importante es la presentación que tienen del producto y la atención al cliente. La comunicación ha sido rápida y el proceso de trabajo muy efectivo. Estoy muy contenta con el resultado y la versatilidad que dan a la web de la empresa.

Nachteile:

Por ahora no tengo nada que reseñar. Debo esperar un tiempo paa comprobar su correcto funcionamiento.

Jaqueline
Directora Adjunta in Spanien
Immobilien, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Muy recomendable

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Estamos contentos de poder contar con ellos ya que siempre están predispuestos a resolver todas nuestras dudas, a apoyarnos en las mejoras que queremos implementar y hacer realidad nuestras necesidades con los chatsboots. Muy recomendable

Vorteile:

Estamos muy contento con ellos ya que nos han dado la oportunidad de poder ofrecer un servicio extra a nuestros clientes con los chatsboots.

Nachteile:

No tenemos ninguna queja con el servicio.

Tharindu
Manager Digital Channel in Sri Lanka
Finanzdienstleistungen, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

For CF

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: very consistent and good service and timely, would definitely recommend to a collogue

Vorteile:

The redirect functions and intergrations to the web was helpful

Nachteile:

could be the cost in terms of discounts for longer contracts

Antwort von Serviceform

vor 2 Jahren

Thank you so much for taking the time and effort to give us a review!

Elena
IT Project Manager in Österreich
Immobilien, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

Serviceform

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

User-Friendly InterfaceVersatile Form CustomisationSeamless IntegrationAdvanced Features and LogicResponsive Customer Support

Nachteile:

As an administrator user primarily utilizing Serviceform for our region, I have nothing negative to mention. Thus far, my experience has been nothing short of seamless. Serviceform has provided an easy and straightforward process, leaving no room for issues.

Miguel Angel
Responsable de área in Spanien
Automotive, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Asistencia efectiva para conseguir leads

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

El servicio de chatbot es un gran asistente para llamar la atención de los usuarios y conseguir rápidamente los datos del cliente potencial.

Nachteile:

No tenemos de momento ninguna pega ni ningún problema con Serviceform, si bien nos gustaría que fuese algo más barato, como todo :)

Karim
Chief Operating Officer in Deutschland
Immobilien, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Chatbot

3,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Lead generation via Chatbot is very successful and promising

Nachteile:

Unfortunately, there are quite a few leads who may put in wrong email addresses or phone numbers, which is time lost for the agents during qualification.

Antwort von Serviceform

vor 2 Jahren

Hi Karim, thank you so much for leaving a review! We add a "validate" option to every question to qualify the leads better and to not receive incomplete details. We can validate email addresses and mobile numbers but unfortunately, we're unable to check if the email addresses and mobile numbers are authentic. We're grateful for your feedback and currently making improvements to our platform to bring you an even better experience. If you need help, don't hesitate to reach out to your Customer Success Manager!

Sergio
Responsable de Marketing in Spanien
Marketing & Werbung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Un Chatbot Muy Humano

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Gracias al chatbot hemos liberado un montón de tiempo que antes dedicábamos a resolver consultas de información básica y además hemos notado un aumento en los leads de clientes potenciales frente al formulario que antes usábamos.

Vorteile:

La tecnología de chatbot de Serviceform es de lo mejor que hay en el mercado, desde su instalación y configuración al manejo en sí de la herramienta, pero lo que termina de diferenciar del todo esta solución respecto a otras opciones es la calidad del equipo humano que hay detrás y cómo te ayuda a habilitar y optimizar el rendimiento de tus chats.

Nachteile:

Algunas funcionalidades para generar Jsonleads parecen un poco más complejas de lo que deberían.

Venni
Sales manager in Finnland
Automotive, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

ServiceForm review

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: It is very easy to use. We have get good customer service and we are happy to our partnerchip.

Vorteile:

easily and good customer service. It is good to get offers on email.

Nachteile:

Chat is little bit old fashion. Chat would be little bit better high end.

Antwort von Serviceform

vor 2 Jahren

Thank you so much for taking the time and effort to leave your review. We're currently improving our platform to make it look nicer and give you an even better experience!

Leo
Director in Spanien
Rundfunkmedien, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Muy fácil y muy útil

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Hemos sido capaces de implementar Serviceform de una forma muy sencilla y nos está generando leads y ventas. El equipo nos ha ayudado mucho, gran calidad técnica y de servicio.

Nachteile:

No echo nada en falta. Todo me parece bien.

Xènia
CEO in Spanien
Einzelhandel, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Herramientas ideales para captas clientes

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Genial!

Vorteile:

Producto ideal y personalizable, de adaptan muy bien a tu empresa. Trato excelente!

Nachteile:

Algunos pros o sobrecostes con integraciones varias.

Antwort von Serviceform

vor 2 Jahren

Thank you for your kind words, Xènia!