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Bloomreach
Was ist Bloomreach?
Bloomreach bietet eine Commerce Experience Cloud für Marken, die die Möglichkeit schaffen wollen, Kundenerlebnisse zu bieten, die so individuell sind, dass man sie kaum glauben kann. Die Produktpalette umfasst eine Reihe von Lösungen, die eine echte Personalisierung und das Wachstum des digitalen Handels fördern. Dazu gehören: Discovery. Es bietet KI-gesteuerte Suche und Merchandising. Content bietet ein Headless CMS (Content-Management-System) und Engagement bietet eine CDP- (Continuous Data Protection)- und Marketingautomatisierungslösungen.
Wer verwendet Bloomreach?
Das Multi-Channel-Content-Delivery-System unterstützt E-Commerce-Unternehmen im Einzelhandel, in der Produktion, im Vertrieb, im Gastgewerbe, im Transportwesen und in anderen Branchen beim Erstellen, Verwalten, Teilen und Bearbeiten von Inhalten.
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Bloomreach
Bewertungen über Bloomreach
Bloomreach ist ein tolles Tool, um Kundendaten zu speichern und diese dann effizient zu nutzen.
Kommentare: Insgesamt ist Bloomreach ein tolles und einfaches Tool, was viele verschiedene Möglichkeiten bietet. Diese Möglichkeiten können effizient zusammen genutzt werden und erleichtern uns die Arbeit.
Vorteile:
Bloomreach ist einfach zu verstehen und kann auf alle individuellen Bedürfnisse des jeweiligen Unternehmens angepasst werden.
Nachteile:
Das Tool zum Aufbauen von E-Mails könnte noch mehr Features bieten.
Bloomreach Analyses
Vorteile:
gute und einfache Navigation wenn man eine Kampagne aufbaut
Nachteile:
man kann Analyse nicht vertrauen (Üffnungsrate ist mehr als 100%)
Great platform for demanding users
Kommentare: I've been using Bloomreach platform for the last 3 years in a high scale business (retail, 20+ markets) and it proved both on Bloomreach company and platform side to be reliable partner that helps a lot to develop business and drive revenue and customer retention.
Vorteile:
(+) platform stability and reliability(+) pretty easy to integrate(+) helpful, fast support(+) powerful scenario handling including omnichannel communication(+) first-party data collection and analytical possibilities(+) ease to work with product recommendations and on-site formats(+) personalization possibilities thanks to jinja language(+) Bloomreach academy(+) AB testing capabilities
Nachteile:
(-) there is not predefined templates for use cases so you have to do all on your own (but it's planned to change very soon with plug & play library)(-) Single Customer View card is very simple, not very informative in terms of customer value summary (i.e. CLV, probability to buy, recommended products)(-) there could be more educational or how-to materials, webinars (there is Academy but it's paid) to learn more how to take full advantage of the platform(-) experiments module is not scalable - can't run one test on multiple pages i.e. PDPs (each page is separate test)
In Betracht gezogene Alternativen:
Bloomreach has been a great tool in getting us improving our system
Kommentare: I am really enjoying it as a daily user, it makes my job a whole lot easier and I have learned a lot through it.
Vorteile:
I like the ease of use of the asset builder and the email builder. Scenarios as well are logically laid out and I have throughly enjoyed the course I have taken through Bloomreach Academy
Nachteile:
We currently have a data implementation issue, but I am not letting it get in the way of using the tool as much as I possibly can whilst it gets fixed in the background
Great, better and the worst...
Kommentare: Amazing, complicated and unfortunatelly very often frustrating
Vorteile:
Amazing tool with many different features... imposible to pick only few.
Nachteile:
Lack of real-life tutorials (not just lengthy documentation on your website).Missing proper user flow/funnel tools and a simplified way to modify dashboard data by changing just one attribute line, for example, the website URL.Please note that I am aware of the existing funnel/flow tools, but Google Analytics is still far more superior.