Was ist Buildxact?

Buildxact ist eine einfach zu bedienende Software für das Angebots- und Baumanagement, die speziell für kleine Bauherren und Umgestaltungsfirmen entwickelt wurde, um sie dabei zu unterstützen, Projekte vom ersten Kontakt bis zur Endabrechnung einfach und reibungslos zu verwalten. Mit Buildxact kannst du die Materialkostenberechnung, die Auftragskalkulation und Angebote um bis zu 80 % schneller abwickeln. Außerdem ermöglicht dir die Lösung eine einfache Planung, optimierte Kostenverfolgung und Einkauf. Buildxact ist cloudbasiert und ist in weniger als zwei Stunden einsatzbereit.

Wer verwendet Buildxact?

Buildxact wurde speziell für kleine Bau- und Umgestaltungsunternehmen entwickelt.

Wo kann Buildxact bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert

Über den Anbieter

  • Buildxact
  • Ansässig in Melbourne, Australien
  • 2011 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Kanada, Neuseeland, Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

  • Buildxact
  • Ansässig in Melbourne, Australien
  • 2011 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Kanada, Neuseeland, Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch

Buildxact – Videos und Bilder

Buildxact Software - 1
Buildxact Software - 2
Buildxact Software - 3
Buildxact Software - 4
Buildxact Software - 5
6 weitere anzeigen
Videos zu Buildxact
Buildxact Software - 1
Buildxact Software - 2
Buildxact Software - 3
Buildxact Software - 4
Buildxact Software - 5

Kosten ähnlicher Produkte wie Buildxact vergleichen

Buildxact

0,00 $
Kostenlose Version
Gratis Testen
99,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen
N/A
Kostenlose Version
Gratis Testen
Nicht verfügbar
Kostenlose Version
Gratis Testen

Buildxact Funktionen

  • 2D-Zeichnung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Angebotserstellung
  • Anpassbare Vorlagen
  • Audit Trail
  • Aufgabenmanagement
  • Auftragnehmer-Management
  • Auftragskostenrechnung
  • Auftragsänderungsmanagement
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestell-Management
  • Budgetverfolgung / Auftragskostenrechnung
  • CRM
  • Dokumentenmanagement
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Elektronische Pläne
  • Für die AEC-Branche
  • Gebot-Management
  • Historische Datenbank
  • Integration in die Buchhaltung
  • Job-Planung
  • Kalenderverwaltung
  • Kosten-Datenbank
  • Kostenschätzung
  • Kostenverfolgung
  • Kundenmanagement
  • Kundenportal
  • Leadmanagement
  • Materialrechnungen
  • Mitarbeiter-Kalender
  • Mobiler Zugriff
  • Montage-Start
  • Projekt-Nachverfolgung
  • Projektbuchhaltung
  • Projektmanagement
  • Projektplanung
  • Projektplanung/Terminierung
  • RFI und Vorlagen
  • Schätzung
  • Subunternehmen-Management
  • Terminplanung
  • Timesheet Management
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Visueller Zusammenbau
  • Wohngebäude

Alternativen für Buildxact

Mit ConstructionOnline kannst du schneller, intelligenter und besser bauen.
Die führende Buchhaltungssoftware für Kleinunternehmen. Sofortiger Zugriff auf Kunden-, Lieferanten- und Mitarbeiterinformationen.
Leistungsstarke und effektive Tools für Aufgaben-, Kontakt- und Auftragsmanagement in einer einfach zu erlernenden und nutzerfreundlichen Oberfläche vereint.
Für kommerzielle Subunternehmer und Wohnungsbauer, die ein produktiveres Geschäft betreiben möchten. All-in-one-Lösung mit Echtzeit-Erkenntnissen.
Houzz Pro ist die All-in-one-Marketing- und Business-Management-Lösung, die exklusiv für Home-Remodeling- und Design-Profis entwickelt wurde.
Eine cloudbasierte All-in-one-Lösung, die für das Bauwesen entwickelt wurde. Erfahre mehr über Archdesk
Projul is an ALL-IN-ONE construction management software designed to help you SAVE TIME and ensure PROFITABILITY.
Cloudbasierte Projektmanagementtechnologie, mit der du alle Teile deines Unternehmens an einem zentralen Ort zusammenführen kannst.
Business Productivity-Plattform, die Heimwerker-Auftragnehmern dabei hilft, Workflow, Mitarbeiter Vertrieb und Außendienst Operationen zu verbessern.
Wrike ist eine Projektmanagement Software für Unternehmen mit Vorlagen, Zeiterfassung, Gantt-Diagrammen, Kanban-Boards, Berichten und mehr. Erfahre mehr über Wrike
simPRO ist eine leistungsstarke Softwarelösung für das Außendienstmanagement, mit der Handwerksfirmen den Betrieb rationalisieren und den Gewinn steigern können.
Webanwendung, mit der du alle deine Bauprojekte auf einfache und effektive Weise verwalten kannst.
Visuelle Planungssoftware zur Verfolgung aller Arten von Ressourcen, robust und nutzerfreundlich.

Bewertungen über Buildxact

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,6
Benutzerfreundlichkeit
4,5
Kundenservice
4,5
Funktionen
4,3
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
66%
4
27%
3
5%
2
1%
1
1%
Stephen
Project manager in Australien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bau, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

builder use

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: We absolutely love Build xact, it's not perfect for my individual desires but it sure does capture my needs in a massive way, we can't imagine operating without it now. there is nothing like being certain on your pricing when negotiating with clients and subbies, it puts you in such a more powerful position and takes away a lot of the stress

Vorteile:

I love the take off tools and the ease of generating a quotation, it allows me to get ontop of pricing and take offs and the ability to calculate variations based off of subcontractors m2 rates without waiting for my subbies to get back to me is invaluable. also when entering the line items I love that it can allow me to add in a picture into the specifications so that my client knows exactly what products are included in my quote and it also gives me to option to nominate items as provisional costs or provisional sums at the click of a button further more, I can select if the item is a task in the schedule so I have the ease of generating a gannt chart as i go with little to no down time so when I submit my quote I know exactly how long I need to build.

Nachteile:

overall they have captured everything well and the only items I dont like are some of the little bugs that come with developing such a great software such as: 1. I would like a little more functionality in the plan scaling section. 2. The RFQ's tie themselves to line items and can't be adjusted without deleting the RFQ's or overriding them manually 3. All RFQ's have to be tied to a Job, you can't send off rfq's once the project becomes a Job for further item shopping for savings nor can you issue the rfq to subbies without having to mess around with your Quotes and categories. 4. the project cost analysis only seems to work off of purchase orders and work orders, you can't just tally up numbers under line items such as fixings which may require 10=15 receipts so you need to create a purchase order to tally it up. also, you can only issue invoices in the cost plus projects for expenses worn and not preempt expenses which makes it impossible to issue invoices in a pro active manner to get the client paying the bill. 6. The gannt chart lacks the flexibility and function that I am used to from such programs as smart sheet (another great software that we use) 5. It would be great to have it as an app and in the future look at expanding the software to a fully integrated project management software similar to plan grid

Harold
Administrative Consultant in USA
Bau, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

My Buildxact review

5,0 vor 7 Monaten

Kommentare: Estimate writing is much easier, and more reliable than previously done. I just tried another software package for 6 weeks. Had thought of making the change on based on monthly Pricing. What I have here may be a bit more per month, but the overall savings on time, reliability, presentation organization, is worth much more.

Vorteile:

The ease of Authoring the Quote. Being able to create and add Categories and line items keeps the quotes organized and easy to review. I like my quotes to be presented chronologically as the work will be progressed. The ability to Move categories, and or individual items is great. And simple as this sounds, being able to insert a line where ever I want, is priceless.

Nachteile:

I have only used this software for the writing of quotes. After 1.5 years of use, the only shortfall I have is to be able to total out individual items throughout the quote such as labor, materials, equipment.

Luke
Director in Australien
Bau, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Abroenet Constructions - BX review

4,0 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: It has been a great addition to my business with its integration to xero and deputy.

Vorteile:

I love the estimating, the take off tool within the estimating section. Its easy to convert a quote to a project. It links to my suppliers pricing which means i should always have the most up to date pricing avaialble

Nachteile:

Dont like that you pay per user, not just per account. Or have a residential package to suit up to 5 users say. The timeline scheduling, unless I'm not using correctly is difficult to edit and frustrating so i dont use it like i probably should. Love that it links to xero and Deputy

Andre
Director in Australien
Bau, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Buildxact experience from an Architectural inner city builder.

2,0 vor 2 Monaten Neu

Vorteile:

Take offs and simple estimating is fine. Just use the simple template the rest are painful. Use it only for fixed price/lump some. If you have forman then there is no decesent app for them. So small simple builder only.

Nachteile:

The cost plus accounting system is not practical or logical and considering most luxury or highly complicated residential builds are built with this type of contract in NSW, its useless. They are melbourne based and victoria doesn't have much cost plus contracting. Purchase orders have to be made in a 10 minute work around. That is a pain for xero integration so i ended up just putting lines into to account. We ended up using a spreadsheet to account for the project actuals. We had to manually enter the line items as they encrypt from their so called exported xls or csv files. so you can't copy the text you entered in the first place. So annoying and silly as it is your data in the first place. The worst thing is the coding and server speed, since they have branched out into the states it is now half the speed it use to be in the evenings. A huge template we created over months that calculated materials quantities from our suppliers and our own formulas was corrupted and we were told we would have to rebuild it. The response time for customers on critical matters is shocking too. You have to deal with an annoying bot that comes up everytime. We spent many months rebuilding a spreadsheet from the formulas as well has juggling the running projects and the normal pressures of covid and material prices. Not one phone call for a 3 + years customer, who created 3-5 customers for them over the years. A total nightmare I’ll never forgive, only learn from.

Jamie
Director in Australien
Bau, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

JAK Build

5,0 vor 4 Monaten

Kommentare: Great after sales services , and follow you up. Always looking to improve and up grade, asking for our thoughts and also testing some new ideas.

Vorteile:

The integration with email, suppliers and other products is great. The client Portal is another good add on, you can also make suggestion for up grades

Nachteile:

Some better training for the the more experienced users, look a t the schedule side of the program. Some subbies and rated the request quote side of things.