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bessere Software zu finden

Was ist OpenTable?

Mit über 31 Millionen Gästen, die jeden Monat über unser Netzwerk reservieren, hilft OpenTable Ihnen dabei, die richtigen Gäste für Ihr Restaurant zu finden: OpenTable-Gäste geben mehr aus als Walk-Ins und haben eine geringere Wahrscheinlichkeit als andere Gäste, eine Reservierung nicht wahrzunehmen. Sitzplätze füllen und 24/7 reservierbar sein - über Ihre Website, auf OpenTable und bei unseren mehr als 600 Partnern oder in der Onlinesuche.

Wer verwendet OpenTable?

Ganz gleich, ob der Geheimtipp in der Nachbarschaft, Restaurantketten oder ausgezeichnete Michelin-Restaurants - wir sind für alle Restaurants und ihre Gäste da

OpenTable Software - 1
OpenTable Software - 2
OpenTable Software - 3
OpenTable Software - 4
OpenTable Software - 5

Du bist nicht sicher, ob OpenTable das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

OpenTable

OpenTable

4,7 (1.302)
149,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
70
Keine Integrationen gefunden
4,7 (1.302)
4,6 (1.302)
4,5 (1.302)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
89,00 £
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
42
14
2,9 (7)
3,0 (7)
3,5 (7)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu OpenTable

ResDiary
Am besten bewertete Funktionen
Reservierung-Management
DoorDash
Am besten bewertete Funktionen
Lebensmittellieferung
Mobiler Zugriff
Online-Bestellung
Tock
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Reservierung-Management
Wartelisten-Management
Squirrel POS
Am besten bewertete Funktionen
Getrennte Kontrollen
Verkaufsberichte
Verkaufspunkt POS
Toast POS
Am besten bewertete Funktionen
Verkaufsberichte
Zahlungsabwicklung
für Restaurants
SevenRooms
Am besten bewertete Funktionen
Gruppenreservierungen
Online-Buchung
Reservierungs-Management
Albacross
Am besten bewertete Funktionen
Daten-Import / -Export
Kontakt-Datenbank
Lead-Erfassung
Quandoo
Am besten bewertete Funktionen
Küchen-/Menü-Management
Tabellenverwaltung
Wartelisten-Management
Yelp Guest Manager
Am besten bewertete Funktionen
Mehrere Standorte
Online-Bestellung
Online-Buchung

Bewertungen über OpenTable

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
4,7
Kundenservice
4,5
Funktionen
4,6
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
75%
4
21%
3
3%
2
0%
1
0%
Emtiaz
Administrator
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

There is Always a Table with OpenTable!

5,0 vor 3 Jahren
Untertitel auf Deutsch sind im Videoplayer verfügbar
Leyla
Consultant in Deutschland
Bankwesen, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Bequem und Garantiert

5,0 vor 11 Monaten

Kommentare: Nutze ich privat sehr gerne, und so kommt man auch gut auf neue Restaurants, die man vorher nicht auf dem Schirm hatte.

Vorteile:

Online-Buchungen klappen immer, man muss sich keine Sorgen machen dass eine Buchung nicht durchgeht/ als ungültig erfasst wird. Nutzen wir mit den Kollegen als Gruppe, für Lieferungen und auch privat. Insbesondere für Personen, die es nicht mögen zu telefonieren/ keine Zeit dafür haben, wirklich sehr vielversprechend und bequem!

Nachteile:

Leider machen nicht alle Restaurants mit, aber diesen Abstrich mache ich gerne, weil die Vorteile sehr überwiegen :).

Tobias
Kuechenleitung in Deutschland
Gastgewerbe, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Reservierung bei OpenTable

5,0 letztes Jahr

Kommentare: Der Gesamteindruck von Opentable ist in meinen Augen ein sehr positiver. Man kann direkt buchen sieht Restaurants in der Nähe alles läuft sehr unkompliziert ab.
Und man kann auch unkompliziert stornieren

Vorteile:

Die Vorteile bei Opentable liegen darin, das man direkt vom Handy aus sein Restaurant besuch buchen bzw.Reservieren kann. Und man mit dem Restaurant auch schreiben kann. Besser als wie wenn man immer rumtelefonieren muss

Nachteile:

Nachteile kann ich bei Opentable nicht sagen weil es gibt keine

Siri
Fachberatung in Deutschland
Bildungsmanagement, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Einfache Anwendung

4,0 letztes Jahr

Vorteile:

Es kann schnell ein Event bzw ein Tisch von 1 bis Großgruppe geplant werden

Nachteile:

Grafische Aufstellung veraltet, kann modernisiert werden

Ralf
Privatier in Deutschland
Einzel- & Familiendienstleistungen, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Buch deinen Tisch online

5,0 vor 11 Monaten

Vorteile:

Einfache Handhabung, Bei der Reservierung ist sofort ersichtlich ob es einen Freien Tisch gibt.

Nachteile:

Es gibt nichts zu beanstanden. Einfache Handhabung und Toller Bedienkomfort.

Fabian
Außenhandelskaufmann in Deutschland
Großhandel, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Gute App um Restaurants zu reservieren

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

- einfaches reservieren- übersichtlich mit guten Funktionen- mehr als 50.000 Restaurants

Nachteile:

- bisher ist mir noch kein wirklicher Nachteil aufgefallen

Jasmin
Ernährungsberaterin in Deutschland
Tierarzt, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Tolle Möglichkeiten für Kunden, zuverlässig einen Tisch zu buchen

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Die Software ist absolut einfach zu bedienen und bietet alle notwendigen Features.

Nachteile:

Nichts, ich habe bisher keine Nachteile entdeckt.

Jose
Jose
Head of Strategy in Mexiko
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Best app for restaurants reservations

4,0 vor 6 Monaten

Vorteile:

It's easy to search and schedule reservations, the platform works very fast.

Nachteile:

There are some features that are not than intuitive in the navigation like canceling a reservation.

Supakorn
Restaurant operations in USA
Essen & Trinken, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Good reservation software but not pricing friendly

4,0 vor 8 Monaten

Kommentare: The software serves its purpose adequately, allowing customers to easily spot my restaurant's name on the list. It doesn't bring much joy or disappointment, but it is primarily intended for marketing purposes. The overall experience is moderate, with no significant highs or lows.

Vorteile:

The reservation software is commendable in terms of functionality and features. However, it may not be particularly accommodating in terms of pricing.

Nachteile:

The cost of utilizing it is rather steep, especially considering its sole functionality of making reservations.

Anonymer Rezensent
Computer- & Netzwerksicherheit, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

I wish all restaurants used OpenTable

5,0 letzte Woche Neu

Kommentare: Overall I would rather use OpenTable rather than calling a restaurant. The user experience is amazing.

Vorteile:

Ease and efficiency of booking a table. Immediate feedback. Rewards program

Nachteile:

Rewards program is small and hard to achieve benefits. I also wish each restaurant would participate to be a one stop shop.

Tony
General Manager in USA
Restaurants, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

OpenTable Feedback

3,0 vor 8 Monaten

Kommentare: It feels like it is a necessity for restaurants to have this platform in order to succeed and OpenTable takes full advantage of it by squeezing as much as they can with monthly fees as well as per person booking fees.

Vorteile:

Ease of use for both customers and restaurants. Dominates market share for booking reservations.

Nachteile:

Very expensive with variable cost depending on bookings from OpenTable platform versus the restaurants own booking networks. Huge market control makes it almost impossible to succeed as a restaurant if you are not using them. No clear or transparent way to accurately sort what reservations were made through OpenTable and what weren't when invoicing. There is no option to rate diners the same way as restaurants are reviewed so you can select the best customers and decline and the rest during busy times.

Anthony
Anthony
Founder in Deutschland
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Unterhaltung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Convenient and Reliable, with a Few Minor Glitches

4,0 vor 4 Monaten

Kommentare: Overall, I’ve had a positive experience using OpenTable. It’s my go-to for making restaurant reservations, especially when I’m exploring new places. The convenience factor is high, and the app generally performs well. There are minor hiccups from time to time, but they’re not deal-breakers.

Vorteile:

OpenTable makes it incredibly easy to find and book reservations at a wide variety of restaurants, often with just a few clicks. The user interface is intuitive, and I appreciate the ability to read reviews and see real-time availability. It’s also convenient to manage reservations and make adjustments on the go.

Nachteile:

While the platform is generally reliable, there have been occasions when I arrived at a restaurant only to find that the reservation hadn’t been properly communicated or confirmed on their end. Also, some of the lesser-known or smaller restaurants aren’t available on OpenTable, limiting options in certain areas.

Ilana
Co Owner in USA
Restaurants, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Sisserou's Restaurant

4,0 vor 8 Monaten

Vorteile:

The POS integration and that it is widely used by patrons as a go to reservation source.

Nachteile:

Would like more customizable reporting features on the back end and shortcut features on the floorplan view for hosts. We used Yelp prior to switching to OpenTable and their user interface for hosts had more shortcut features that our hosts do miss.

Allegra
Owner in USA
Restaurants, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Good but $$$$!

5,0 vor 8 Monaten

Vorteile:

Customer service is always spot on and helpful.

Nachteile:

Cost to run promotions is too high. If I pay $7.50/pp, I lose money.

Leo
General Manager in USA
Restaurants, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Wouldn't use it if I didn't have to

3,0 letztes Jahr

Vorteile:

Some elements of the platform are intuitive and easy to use. Pacing controls work pretty well, but I don't like much else.

Nachteile:

I spent years avoiding using OpenTable because I take issue with their pricing structure. In 2022 our brand mandated its use, so we made the switch. There are a handful of useful features but I have largely been unimpressed with it. I dislike that each device you use it on has different functionality -- I feel we should largely be able to do the same things on the mobile app that we can on an ipad or a PC. It makes things more cumbersome than they should be. I still take issue with their pricing structure as we operated our business for nearly 20 years using platforms that do not have a per-cover charge. And for the price we should have more robust messaging (SMS), better automated confirmation processes, and we should be able to take a credit card guarantee via our local website booking widget without having to pay the per-cover price (this is an issue with their API and I have not been given any timeline of a fix). Overall I'm largely unimpressed, just as I always expected to be.

Whitney
Associate in USA
Anwaltskanzlei, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

OpenTable: Easy and Fast Reservations

5,0 vor 4 Monaten

Kommentare: Overall, I use OpenTable frequently and always have a pleasant experience.

Vorteile:

I love how quick and easy it is to schedule a reservation.

Nachteile:

Nothing--very easy to create, change or cancel a reservation.

Olivia
Hostess in USA
Gastgewerbe, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Simple and Gets the Point Across

4,0 vor 2 Monaten Neu

Vorteile:

I enjoy how simple it is for users and gets the point across quickly when trying to make a reservation.

Nachteile:

I wish it would give you a live waitlist option like Yelp does, but overall not a bad service at all.

Steve
General manager in USA
Gastgewerbe, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Open table

5,0 vor 8 Monaten

Kommentare: Good, phone interactions have been more difficult when needed things adjusted they used to do it, now walk you through it, some times ain’t got the time

Vorteile:

Control flow of restaurant, pacing, mobile phone app connectivity

Nachteile:

The cost was initially enormous, but came way down when renegotiated we were going to switch to tock or other

Wendy
Owner in USA
Gastgewerbe, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

OpenTable did more harm than good

1,0 vor 8 Monaten

Kommentare: It was terrible. Our issues were never reserved which created massive problems for us

Vorteile:

It offered a reservation system that we wanted to use to manage seating.

Nachteile:

It was never accurate. Our times didn’t correlate to the actual reservation times. Customers reservations were not populating on our side. It was a disaster and I would like to get the money wasted back

Marco
Owner in USA
Gastgewerbe, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Awways room for improvement

4,0 vor 8 Monaten

Kommentare: I am satisfied with the service.> I have been using the product at my restaurant since early 2000.

Vorteile:

Customer service is good. Immediate access to reservations.

Nachteile:

Build a better Google Mobile Platform ( for Pixel Phones ) Improve the Table availability in shift settings. ( difficult to understand) . The review should show the reservation

Christian
Lifestyle and Sales Director in USA
Gastgewerbe, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great product

5,0 vor 8 Monaten

Vorteile:

Ease and the customer facing ability to get your restaurant reservations.

Nachteile:

It should have a profile for restaurants that are not on it to really show the maximum dining options

Maria
Publicist in USA
Öffentlichkeitsarbeit und Kommunikation, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Opentable helps streamline restaurant operations and enhance guest experience

5,0 vor 8 Monaten

Kommentare: OpenTable has been a game-changer for my client's restaurant. Its restaurant management and reservation management features, coupled with its commitment to enhancing the guest experience, make it a key part of my client's operations.

Vorteile:

From managing reservations to optimizing seating arrangements and tracking guest preferences, OpenTable simplifies every aspect of running a restaurant for my clients. Everyone can easily view and manage reservations, ensuring that we can accommodate guests efficiently and effectively. And waitlist management/table status updates enable us to minimize wait times.

Nachteile:

There is nothing I dislike about Opentable.

Emilie
Wealth Executive in UK
Finanzdienstleistungen, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

OpenTable User

5,0 vor 11 Monaten

Kommentare: Very positive, making something that can be a hassle easier

Vorteile:

For me, the best bit is being able to book something then easily change the booking. Plans can often change last minute and its always so hard to get through to restaurants during their open hours, and when you do, most times you cant hear! This takes that away and makes it easy to change or cancel with a few clicks. I also like receiving email confirmations/reminders

Nachteile:

Weirdly, ive has situations where open table has said that there is no space/reservations available however when I call, I am able to get a booking.

Susan
Server in USA
Restaurants, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Open Table For The Win!

5,0 letztes Jahr

Kommentare: So far our experience with open table has been great. Plea t if training, plenary of excellent communication and plenty of new business. The ability to make notes about our customers needs, wants, likes and dislikes is a great tool. Tracking our reservations is obviously very helpful, seeing our calendar booked out is wonderful, and gathering customer details for future communication and business is also a huge bonus.

Vorteile:

We live in a small area and not a lot of restaurants use Open Table (assume due to the cost), so right off the bat this system is a win for us because it’s a tourist town. People come from other areas and are used to using this platform, so to be one of the few restaurants that’s available to make reservations is an incredible opportunity for us. It’s organization and marketing in one. We covered our monthly subscription in 1 night of use.

Nachteile:

No complaints so far! We are new to using this system, but so far the training has been great, as has the business we’ve received using the system.

Destiny
Social Worker in USA
Personalwesen, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Make Your Reservations Now

5,0 vor 11 Monaten

Vorteile:

I love the ease of making reservations. You can book in advance or find reservations same day depending on availability. It is easy to use and I love to utilize it for busy restaurants.

Nachteile:

Not every restaurant is a member so sometimes there will be a place that does not utilize OpenTable and you have to make a reservation elsewhere.

Sara
Owner in USA
Restaurants, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Easy to use

5,0 vor 8 Monaten

Vorteile:

It does generate leads and has many features regarding timing, merging tables, turning on and off dining areas.

Nachteile:

It can get expensive. $250 per month for service, $1 (or more) for every diner booked from OpenTable