Was ist OpenTable?

Online-Reservierungs- und Gästemanagement-Software für Restaurants. Restaurants wird geholfen, zu wachsen und zu gedeihen. Fast zwei Jahrzehnte Erfahrung in der Arbeit mit Restaurants aller Art erlaubt, ihre Reichweite zu erweitern, ihre Gäste zu bedienen, ihre Abläufe zu verfeinern und auf die Erkenntnisse einzugehen, die nur die Community liefern kann. Es reicht nicht aus, nur die Online-Buchung und das Floor-Management anzubieten. Nur OpenTable bringt dein Restaurant in die Tasche von 22 Millionen aktiven Gästen.

OpenTable – Details

OpenTable

1998 gegründet

OpenTable – Details

OpenTable

1998 gegründet

OpenTable – Videos und Bilder

Videos zu OpenTable
OpenTable Software - 1 - Vorschau
OpenTable Software - 2 - Vorschau
OpenTable Software - 3 - Vorschau
OpenTable Software - 4 - Vorschau
OpenTable Software - 5 - Vorschau

Kosten ähnlicher Produkte wie OpenTable vergleichen

Startpreis

Nicht verfügbar
Nicht verfügbar
Nicht verfügbar
249,00 $/Monat

Kostenlose Version

Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Ja

Gratis Testen

Gratis Testen Nein
Gratis Testen Nein
Gratis Testen Ja
Gratis Testen Nein

OpenTable – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • Wissensdatenbank
  • Telefon-Support
  • Chat

Einsatz

  • Cloud, SaaS, webbasiert
  • Mac (Desktop)
  • Windows (Desktop)
  • Android (mobil)
  • iPhone (mobil)
  • iPad (mobil)

Training

  • Dokumentation
  • Videos

Funktionen von OpenTable

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebot in sozialen Medien
  • Angebotsmanagement
  • Anpassbare Berichte
  • Arbeitskostenberichte
  • Auftragserfassung
  • Auftragsmanagement
  • Auftragsverfolgung
  • Barcode / Tickets scannen
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandsführung
  • Bestandsverfolgung
  • Bestell-Management
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Elektronische Zahlungen
  • Geschenkkarten-Management
  • Integration in die Buchhaltung
  • Integrierte Buchführung
  • Inventarverwaltung
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundendatenbank
  • Kundenhistorie
  • Kundenspezifisches Branding
  • Küchen- / Menü-Management
  • Leistungskennzahlen
  • Mehrere Standorte
  • Mitarbeitermanagement
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Bestellung
  • Prognose
  • Rabattmanagement
  • Reservierung-Management
  • Sendungsverfolgung
  • Stempeluhr
  • Tabellenverwaltung
  • Treueprogramm
  • Umsatzentwicklung-Analyse
  • Verkaufsberichte
  • Verkaufspunkt POS
  • Wartelisten-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Siehe die vollständige Gastronomie Software Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebotsmanagement
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Vorlagen
  • Auftragsabwicklung
  • Auftragserfassung
  • Auftragsmanagement
  • Auftragsverfolgung
  • Barcode / Tickets scannen
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandsverfolgung
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Echtzeitüberwachung
  • Elektronische Zahlungen
  • Geografische Karten
  • Geolokalisierung
  • Geschenkkarten-Management
  • Inventarverwaltung
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundendatenbank
  • Kundenhistorie
  • Kundenspezifisches Branding
  • Küchen- / Menü-Management
  • Lebensmittellieferung
  • Live-Tracking
  • Mehrere Standorte
  • Mitarbeitermanagement
  • Mobile Benachrichtigungen
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Bestellung
  • Rabattmanagement
  • Routenmanagement
  • Routenoptimierung
  • Routing
  • SMS-Nachrichtenversand
  • Sendungsverfolgung
  • Standortverfolgung
  • Statusverfolgung
  • Treueprogramm
  • Verkaufspunkt POS
  • Versandmanagement
  • für Restaurants

Siehe die vollständige Lieferservice Software (Food Delivery) Liste

  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebotsmanagement
  • Auftragsmanagement
  • Auftragsverfolgung
  • Belegmanagement
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestellplanung
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Marketing
  • Echtzeit-Analytik
  • Geschenkkarten-Management
  • Inventarverwaltung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kundenkonten
  • Kundenspezifisches Branding
  • Liefermanagement
  • Lieferschätzungen
  • Mehrere Standorte
  • Mehrsprachig
  • Menüerstellung
  • Mobile Buchungen
  • Mobile Zahlungen
  • Mobiler Zugriff
  • Multichannel-Marketing
  • Online-Bestellung
  • Online-Reservierungen
  • Online-Zahlungen
  • POS-Integration
  • QR-Code
  • Restaurant-POS
  • Review Management
  • SMS-Nachrichtenversand
  • Treueprogramm
  • Website-Personalisierung
  • Zahlungsabwicklung
  • für Restaurants

Siehe die vollständige Online Bestellsystem Liste

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebotsmanagement
  • Anmerkungen zur Reservierung
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Vorlagen
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bewertungen
  • CRM
  • Drittanbieter-Integration
  • Drittpartei-Buchung
  • E-Mail-Vorlagen
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Eventplanung
  • Gruppenreservierungen
  • Inventarverwaltung
  • Kalender-/Erinnerungssystem
  • Kalender-Synchronisierung
  • Kalenderverwaltung
  • Kanalmanagement
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenbetreuung
  • Kundendatenbank
  • Kundenhistorie
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mehrere Standorte
  • Mehrsprachig
  • Mitarbeitermanagement
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Buchung
  • Preis- / Margen-Management
  • Rabattmanagement
  • Raten-Management
  • Rechnungsmanagement
  • Reservierung von Akitivtäten
  • Reservierung-Management
  • Reservierungs-Management
  • SMS-Nachrichtenversand
  • Social-Media-Integration
  • Terminverwaltung
  • Verfügbarkeit-Management
  • Webseitenintegration
  • Zahlungsabwicklung
  • Zimmerbuchung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Siehe die vollständige Reservierungssoftware Liste

Alternativen für OpenTable

Mehr Alternativen zu OpenTable

Erfahrungen mit OpenTable

Alle 805 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
4,7
Kundenservice
4,5
Funktionen
4,6
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
607
4
165
3
28
2
3
1
2

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Paulina S.
Paulina S.
Costumer service in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Essen & Trinken, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Quick reservation with no need to call

5 vor 2 Jahren

Kommentare: Easy and convenient. Painless way to make a quick restaurant reservations without being put on hold or talking to a person. Can view manu and everything there is to know about restaurant I'm looking at online.

Vorteile:

I have been using open table on both sides. I use it to make my personal restaurant reservations and I use it at the restaurant I work for as a server. I love that when I view restaurants and want to make a reservation about 70% of total restaurants have open table. Its quick and painless way to make a reservation without being put on hold by a hostess..sometimes for very very long time. It give you chose of time and you can read all about the place you looking at. It shows you :hours, Entertainment, menu, you see photos that costumers posted, you see map of location, even who the chef is. Making reservation takes less then 10 seconds!!!! Fast and confident. As a worker it's very easy to operate system. Brainless I would say. I like that I can make notes for each reservation. Such a sever request or allergy.

Nachteile:

For my personal use I never had an issue. As me working with open table every here and then reservations are not showing on my side as hostess/server. I had few angry guest. Will never know if that was a costumer fult or open table system fult for not processing reservation.

Mark W.
Mark W.
owner in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Restaurants, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Halfway there, but needs help

4 vor 8 Monaten

Kommentare: Table reservation management is the basic goal, and attracting new patrons is also right up there. On the latter, OT is only fair. They used to be better about bringing in new people, but seem to have changed their algorithm. But it's not as bad as the money grubbers at Yelp who go out of their way to prevent people from seeing your restaurant name unless you pay them absurd amounts.

Vorteile:

OT is a reasonably priced reservation system that is reliable and straightforward to use. It offers more extensive services for a large operation, but in its minimal form is easy for a small (35-45 seat) restaurant to use without dedicating a person to managing it.

Nachteile:

The mobile app could be great, but isn't. There are three ways to interact: PC Web, Mobile Web, and Mobile App (Android in my case). They all have slightly different functionality, for no good reason. - Example 1: The mobile app lets you see previous times a patron came in; mobile Web and PC Web only tell you the number, not the dates. But the mobile app doesn't give you control over scheduling and such. So you find yourself flipping among multiple devices to get your job done. - Example 2: Mobile Web and mobile app require constant re-login. PC does not. - Example 3: PC works reliably to see reservations, but after a period of inactivity, stops allowing interaction (such as setting a guest to "Seated"). A browser refresh is required. Exasperating!

Adam A.
bartender in USA
Essen & Trinken, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Reservations Done Right

5 vor 2 Wochen Neu

Kommentare: Overall I love OpenTable, even though I know a lot of people are switching to Resy.

Vorteile:

The thing I like most about OpenTable is the automatic input that reservations placed online have. Once I get a reservation I accept and that is it! It also allows for other options like the occasion or allergies. It is also a multi-platform software so I can use it on a desktop or a mobile device.

Nachteile:

The thing I like least is I wish it suggested alternative restaurants in the area that are similar in case I cannot book a certain place. That would allow me to still use the app but have a better choice for the occasion.

Grayson T.
Grayson T.
General Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Restaurants
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Not worth it unless you are a major chain with 300 seats

3 vor 3 Jahren

Kommentare: Not enough to list. Exposure, but it's limited for smaller companies.

Vorteile:

It allows you to assign tables in the restaurant as they come in and shoes a fairly good job of tracking several metrics like turn time, server cover counts, etc. It also has ways to advertise and draw in customers who may not know about you.

Nachteile:

It's impossible to compete. With the difficulty in finding a restaurant as a customer it translates to moe exposure for larger chain restaurants with budgets to throw at open table. Also, it's pricey. The cost per guest that books is unreasonable and you still have to pay more to advertise. It's just not worth it in my opinion. That are cheaper methods available that focus on phone number advertising as opposed to email (because who opens email nowadays). There are text message options with open table but they are buried and not effective.

Daniel R.
Director of Global Accounts in USA
Gastgewerbe, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

The must use app for making restaurant reservations

5 vor 4 Monaten

Kommentare: I love using this app! Booking a reservations takes about 30 seconds total. They follow-up with a confirmation email, as well as emails after your dine, offering the ability to rate the experience for the benefit of the restaurant and other users, and they promptly credit you the points you've earned. The app also lets you input any special occasions you'd like to notate, which is really handy for birthdays, anniversaries, etc.

Vorteile:

The OpenTable app rewards you for making reservations - something you would likely do anyway! Not only that, but it makes the reservation process that much easier. You simply look up the restaurant, instantly see what days/times are available, and in a few clicks, you have your reservation. As soon as your reservation is completed, you earn points for dining. Once your point balance gets high enough (which doesn't take that long if you dine often), you can exchange those points for dining credits, or use them for discounts on hotels, or on flights booked through Kayak! You can supercharge your point earnings by selecting restaurants that have need dates/times that they would like to fill, often earning you 10x the points you would normally earn on a regular reservation.

Nachteile:

The only negative is that not every restaurant is on it. It does have a dominant presence in the industry, so while you may not always find a cafe or coffee shop, a reputable restaurant is usually on the platform.