Was ist UXPressia?

UXPressia ist ein Online-Tool für Customer-Journey-Mapping sowie für das Erstellen von Personas und Impact-Maps. Es ist ein optimales Gleichgewicht zwischen kennzeichnung- und tabellenbasierten Lösungen mit einer intuitiven Drag-and-Drop-Oberfläche und zahlreichen anpassbaren Funktionen. Mit UXPressia gestaltest und lieferst du deinen Kunden außergewöhnliche Erlebnisse. Visualisiere die Erfahrungen deiner Kunden, erstelle Personas, analysiere Touchpoints in Multichannel-Interaktionen und lade Mitarbeiter dazu ein, die Erfahrungen gemeinsam abzubilden und online zu teilen.

Wer verwendet UXPressia?

Unternehmensteams und -abteilungen unterschiedlicher Größe, die bereit sind, Benutzer- / Käufer-Persona zu definieren, Benutzer- und Kundenerfahrungen abzubilden, um Produkte und Dienstleistungen mit außergewöhnlicher Kundenerfahrung zu entwerfen.

Wo kann UXPressia bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert

Über den Anbieter

  • UXPressia
  • 2015 gegründet
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Kanada, Vereinigte Staaten, Vereinigtes Königreich

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

  • UXPressia
  • 2015 gegründet
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Englisch

UXPressia – Videos und Bilder

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UXPressia

13,30 $/Monat
Kostenlose Version
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19,00 $/Monat
Kostenlose Version
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Nicht verfügbar
Kostenlose Version
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79,95 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen

UXPressia Funktionen

  • Anpassbare Vorlagen
  • Datenvisualisierung
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • Erfahrungsmanagement
  • Kundenbindung
  • Kundenprofile
  • Kundensegmentierung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Nutzerforschungsanalyse
  • User Journeys
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit

Alternativen für UXPressia

Verhaltensanalysesoftware für jedes Unternehmen, das online verkauft.
Upzelo hilft Abonnementunternehmen dabei, die Kundenabwanderung zu reduzieren und die Kundenbindung mithilfe von Echtzeitdaten, maßgeschneiderten Angeboten und Feedback zu erhöhen. Erfahre mehr über Upzelo
SAS Customer Intelligence uses analytically driven contextual personalization to help marketers elevate the customer experience.
An omnichannel CRM life sciences platform built on Microsoft Cloud for healthcare.
Hootsuite hilft Ihnen dabei, Ihre Marke aufzubauen, Beziehungen zu Kunden zu stärken und echte Geschäftsergebnisse mit sozialen Medien zu erzielen.
Eine umfassende Kundenerfahrungsplattform, um durch Bewertungen gefunden zu werden, via Textnachrichten ausgewählt zu werden und das beste Unternehmen zu sein.
Indigo.Design ist ein komplettes Design-to-Code-System, das UI-Prototyping, Designsysteme, Nutzertests und Codegenerierung integriert. Erfahre mehr über App Builder
FullStory hilft Unternehmen, das digitale Erlebnis auf Websites und in Anwendungen zu verstehen, zu messen und zu verbessern. Erfahre mehr über FullStory
INSIDE von Powerfronts ist eine Omni-Channel-Kundendienstsoftware, die persönliche Erlebnisse nahtlos online repliziert.
Modern Frontend Monitoring and Product Analytics
Netmera is an omni-channel customer engagement marketing platform that provides personalized customer experiences.
Zoho CRM bietet Unternehmen eine komplette Lösung für das Kundenbeziehung-Lebenszyklus-Management Erfahre mehr über Zoho CRM
Zendesk ermöglicht Unternehmen, Support zu bieten, mit Selbstbedienung zu skalieren und sich durch proaktives Engagement zu differenzieren. Erfahre mehr über Zendesk

Bewertungen über UXPressia

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
4,7
Kundenservice
4,8
Funktionen
4,5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

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3%
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Shai
Shai
Founder (Part-Time) in Kanada
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Flawless customer experience and a great product!

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: UXPRESSIA has helped me produce a living breathing Customer Journey Maps along with Persona profiles and Impact maps for clients in a quick and efficient way. Anyone who's ever had to put such documents together knows how hard it is to create them from scratch, keep them in a centralized location and allow for multiple people to view and edit them. UXPRESSIA solved this with their tool. This WILL save you time (and money), make you more productive all while making you look highly polished in front of clients. My clients loved this so much, that one even printed a 5ft by 4ft version of their own customer journey map created with UXPRESSIA, to hang in his office! Thanks,​ UXPRESSIA!

Vorteile:

UXPRESSIA offers a unique combination of great value combined with great features. The UXPRESSIA managed to combine 3 different tools into one well-integrated tool, resulting in a flawless customer experience. I love the ability to create personas, which I can then use within my Customer Journey Map while creating an impact map which can pull info from the persona tool. All this includes the ability to share the projects with other UXPRESSIA users or allow others to see your work as well (without a UXPRESSIA subscription). It's a whole lot of power and a whole lot of bang for your buck!

Nachteile:

It's rare that I say this, but this product is in many ways flawless. Yes, there are new features they could add, but then again, like any software its a work in progress. The best part is this...​ Got an idea, suggestion or bug report? The UXPRESSIA team wants to hear it! And unlike many others, they actually listen!

Alex
Growth Manager in Kanada
Marketing & Werbung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Amazing SAAS platform that enables Service Design Thinking at the next level

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Integrating service design thinking into a marketing agency is no small feat, especially one with a dynamic and highly demanding clientele. Integrating UXPressia into our work-flow has simplified a large portion of our customer research phase by providing seamless and easy to use cloud-based tools. The quality of exports is phenomenal and easy to use, increasing the speed and value of the deliverables we provide to our clientele.

Vorteile:

Extremely intuitive and easy to use to the platform. The integration into Google Data Studio allows for seamless automation and ease of reporting to our clients. We've completed removed redundancy from the process while improving the value provided to our internal team and clients alike.

Nachteile:

Missing the Service Blueprint Map from the package. Though not part of the Customer Experience Mapping Journey, it is an incredibly helpful tool to augment the experience. UXPressia does offer an incredibly smart workaround and allows integration of Miro Boards (Previously real-time boards.)

Henrik
Henrik
Lead Information Architect in Dänemark
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Design, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

OK starting point for customer insights mapping

3,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Really great to get yourself started and have the personas live outsite powerpoint but in a shared tool. Also, produce your customer journeys super fast to align the product team on the over CX as well as pinpoint true pain points.

Vorteile:

Super easy interface. Create a solid customer journey in minutes and personas in seconds. You can fully customise your personas as well as customer journey. The best element is impact mapping, which allows you the support your product decision process and align with overall strategic intents.

Nachteile:

The software seams like it's in an early state. Many times it forgets to save the current state of e.g. a persona. Also, it's quite annoying that you cannot fully customise your persona. The grid is always either in thirds, in halves or full width. You can only make a high persona, not a wide. Finally, the edit options of the components in the personas (content types) are somewhat limited.

Manuel
Engineering Manager in Österreich
Automotive, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Simple and straightforward use

5,0 vor 9 Monaten

Kommentare: The tool makes a good impression overall. As far as I can remember, sharing with the team was only possible against the purchase of another license. Here it would be very good if a similar business model as for example at Productboard.com would be used. Viewers with comment function can be added for free. In our case, we have 20 to 30 users who are included purely for feedback.

Vorteile:

The ease and intuitiveness of use of the tool were the main criteria for its use. In addition, the integration of the personas is well solved.

Nachteile:

A versioning function with comments and possibly compare would be very helpful.

Antwort von UXPressia

vor 6 Monaten

Hi Manuel We thank you dearly for your feedback! Check out our ever improving 'version history' feature : https://help.uxpressia.com/en/articles/5435675-how-the-version-history-works and the 'dynamics of commenting mode' : https://help.uxpressia.com/en/articles/2951621-commenting-mode https://uxpressia.com/blog/audio-comments-document-library https://uxpressia.com/blog/collaboration-improvements Have an amazing day :)

Ronald
Customer Insights Specialist in Niederlande
Versorgungsunternehmen, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Most complete and flexible Journey Mapping software

5,0 vor 8 Monaten

Kommentare: I use UXpressia to make journey maps that aim to give a complete view of the journey. I include a lot of data and documents (screenshots, emails, pdf's etc). This works really well. If your goal is to make more 'light' journey maps that give a quick overview of the journey then there might be more suitable alternatives.

Vorteile:

UXpressia is easy to use but also has all the features I need to make both small and big/complex journey maps. It's highly customizable if you want it to be, or you can just use the default options and still get a great looking journey map.

Nachteile:

Performance on big maps could be better.

Antwort von UXPressia

vor 6 Monaten

Hi Ronald, We are delighted to be your choice for the journey! Thank you for the constructive feedback, we are certainly looking to optimize performance on bigger/complex maps in the future. Have a great day ahead! :)