Was ist Nakisa Lease Administration?

Nakisa Lease Administration ist eine ganzheitliche Leasingmanagement-, Buchhaltungs- und Berichtserstattungslösung zur Unterstützung der Einhaltung der Standards nach IFRS 16 und ASC 842. Als umfassende Leasingbuchhaltungslösung ermöglicht Nakisa Lease Administration Unternehmen die Zentralisierung globaler Leasingdaten, den Einblick in Leasingverbindlichkeiten und -verpflichtungen und die Optimierung der Leasingbuchhaltung.

Wer verwendet Nakisa Lease Administration?

Die Kunden reichen vom Mittelstand bis zum Unternehmen. Die Lösung eignet sich für Unternehmen mit komplexen Berichtserstattungsanforderungen und der Integration in mehrere ERP-Systeme.

Nakisa Lease Administration – Details

Nakisa

2013 gegründet

Nakisa Lease Administration Kosten

Startpreis:

Nicht vom Anbieter bereitgestellt
  • Keine Gratisversion

Nakisa Lease Administration bietet keine Gratisversion.

Nakisa Lease Administration – Details

Nakisa

2013 gegründet

Nakisa Lease Administration – Videos und Bilder

Videos zu Nakisa Lease Administration
Nakisa Lease Administration Software - 1 - Vorschau
Nakisa Lease Administration Software - 2 - Vorschau
Nakisa Lease Administration Software - 3 - Vorschau
Nakisa Lease Administration Software - 4 - Vorschau
Nakisa Lease Administration Software - 5 - Vorschau

Nakisa Lease Administration – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • E-Mail/Helpdesk
  • FAQ/Forum
  • Wissensdatenbank
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Einsatz

  • Cloud, SaaS, webbasiert

Training

  • Persönlich
  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation
  • Videos

Funktionen von Nakisa Lease Administration

  • ACH Zahlungsabwicklung
  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Vorlagen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Aufgabenmanagement
  • Berichterstattung und Statistik
  • Buchhaltung
  • Daten-Import / -Export
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Finanzberichterstattung
  • Hintergrund-Screening
  • Instandhaltungsmanagement
  • Kalenderverwaltung
  • Kanalmanagement
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kostenverfolgung
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kreditüberprüfung
  • Kundendatenbank
  • Kundenportal
  • Kundenspezifisches Branding
  • Leadmanagement
  • Leerstandsmanagement
  • Mieter-Nachverfolgung
  • Mieter-Portal
  • Mietverträge nachverfolgen
  • Online-Zahlungen
  • Personalverwaltung
  • Rechnungsmanagement
  • Self-Service Portal
  • Steuermanagement
  • Transaktion-Überwachung
  • Transaktionshistorie
  • Vorlagen-Management
  • Wartungsplanung
  • Website-Management
  • Wiederkehrende- / Abonnement-Abrechnung
  • Zimmerbuchung

Siehe die vollständige Hausverwalter Software Liste

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Ad-hoc-Berichterstattung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Asset Lifecycle Management
  • Audit Trail
  • Aufgabenmanagement
  • Benutzer-Management
  • Berichterstattung und Statistik
  • Buchhaltung
  • Compliance Management
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Einzelhandel-Pacht
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Finanzanalyse
  • Gewerbliches Mietrecht
  • Hauptbuch
  • Immobilienverwaltung
  • Instandhaltungsmanagement
  • Integration in die Buchhaltung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kostenverfolgung
  • Kundendatenbank
  • Kundenportal
  • Lieferanten-Management
  • Mietvertragsabschluss
  • Mobiler Zugriff
  • Portfoliomanagement
  • Prognose
  • Rechnungsmanagement
  • Self-Service Portal
  • Transaktionshistorie
  • Versicherungsmanagement
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Vorlagen-Management
  • Wartungsplanung
  • Wiederkehrende- / Abonnement-Abrechnung
  • Wirtschaftsprüfung-Management
  • Wohnungsvermietung
  • Workflow-Management
  • Zusammenfassende Berichte

Siehe die vollständige Mietverwaltung-Software Liste

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Ad-hoc-Berichterstattung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anlagegegenstand-Management
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Asset Lifecycle Management
  • Audit Trail
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestell-Management
  • Buchhaltung
  • Budgetierung/Prognosen
  • Cash-Flow-Management
  • Compliance Management
  • Dashboard-Erstellung
  • Daten-Import / -Export
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Erinnerungen
  • Finanzanalyse
  • Finanzmanagement
  • Für Ausrüstungsvermietung
  • Für Immobilien
  • Hauptbuch
  • Integration in die Buchhaltung
  • Kapitalisierungs-Berichtswesen
  • Konfigurierbarer Workflow
  • Kontaktmanagement
  • Kostenverfolgung
  • Kritischer-Termin-Meldungen
  • Mehrere Standorte
  • Mehrere Währungen
  • Mobiler Zugriff
  • Portfoliomanagement
  • Prognose
  • Rechnungsmanagement
  • Steuermanagement
  • Suchen / filtern
  • Tilgungsplan
  • Transaktionshistorie
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Warnungen / Eskalation
  • Wirtschaftsprüfung-Management
  • Währungsumrechnung
  • Zahlung-Nachverfolgung

Siehe die vollständige Software für Leasing-Bilanzierung Liste

Alternativen für Nakisa Lease Administration

Mehr Alternativen zu Nakisa Lease Administration

Erfahrungen mit Nakisa Lease Administration

Alle 14 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
3,7
Benutzerfreundlichkeit
3,9
Kundenservice
3,3
Funktionen
3,6
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,9

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
3
4
6
3
3
2
2

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Daniel M.
Daniel M.
Manager SAP Financials in Deutschland
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Sportartikel, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

SAP-Integrated Lease Administration and accounting

5 letztes Jahr

Vorteile:

We were looking with a fully integrated Cloud solution into our SAP landscape, capable to handle our lease process globally to comply with IFRS16 regulations.

Nachteile:

At the beginning in 2018 we were still seeing some product gaps which were closed with several upgrade packages in the meantime.

In Betracht gezogene Alternativen: PowerPlan und Planon Universe

Gründe für den Wechsel zu Nakisa Lease Administration: For flexibility and SAP integration with several global systems.

Antwort von Nakisa

letztes Jahr

Hi Daniel, thanks so much for your review. We appreciate your feedback. Please don't hesitate to reach out to us at customersuccess@nakisa.com if you ever need help with something and our Customer Success team will work with you to address them.

Francisco javier C.
Accountant analyst in Mexiko
Verpackung und Container, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

NAKISA

5 vor 11 Monaten

Kommentare: You can have all the information of your leasing contracts safe in the cloud and you don't have to work in thounsands of files in order to get the correct accounting postings according to the IFRS16

Vorteile:

The fact that is very simple to understand and gives you exactly the information you want to get. Also you can optimize you time and make other tasks, because the process of controlling and management of all your leasing contracts inside Nakisa is exactly one click away.

Nachteile:

Sometimes the exection of massive processes is slow, but I thikn that is because of the internet.

Antwort von Nakisa

vor 10 Monaten

Hi Francisco, thanks so much for your review. We appreciate your feedback. Please don't hesitate to reach out to us at customersuccess@nakisa.com if you ever need help with something and our Customer Success team will work with you to address them.

Juho K.
Senior Expert, Analysis in Finnland
Papier & forstwirtschaftliche Erzeugnisse, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

SLAN SP5

3 vor 2 Jahren

Kommentare: The software is still work-in-progress. After IFRS16 has been in place, there were some hiccups with the software that were both due to the system being new and some standard functionalities having bugs which has taken time to solve from both Finance and IT functions. Overall however, the system suits the needs of our company, as the primary purpose of the software is to fulfil the requirements set by the IFRS16 standard change. Leases in all are not considered to be in the center of our business, so the main aim of implementing the software was to satisfy reporting requirements towards investors.

Vorteile:

-The software has an easy-to-use interface that new users have quickly grasped. -As the database is open, we have been able to easily utilize it to create custom reports with tools such as Lavastorm and Microsoft Power BI. -Having a data repository that contains all leasing contracts within one software has provided visibility to the needed internal stakeholders -Having a system directly linked to SAP has proven beneficial

Nachteile:

We are using the SP5 version of the software, which has then been upgraded to SP7. The reporting functionalities of the version used by our company do not support our reporting requirements. This has lead to limited visibility on the leasing contracts deployed in SLAN (for which Power BI-solutions have been created). In addition, we have found many bugs related to the version, which has caused many issues that have proven time-consuming to solve for our SLAN key users and IT.

In Betracht gezogene Alternativen: IRIS Lease Accounting

Gründe für den Wechsel zu Nakisa Lease Administration: The fact that it was a SAP-backed product impacted the decision making immensely. In addition, benchmarking with other Finnish companies, we found many had chosen SLAN as the

Antwort von Nakisa

vor 2 Jahren

Hi Juho. Thank you so much for the detailed review and comprehensive feedback! We're glad that your overall experience has met your needs, but understand the challenges you have been facing as well. Have you discussed an upgrade to the newest version 5.0 with your Account Manager? A large number of your comments have been addressed in this latest release, including a comprehensive and brand new reporting module with significantly enhances our reporting engine and also provide additional visibility and insights.

Guido G.
n.a. in Deutschland
Informationstechnologie & -dienste, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Good solution, yet some requirements not fully included

4 vor 3 Jahren

Vorteile:

Easy to understand, quite intuitive UI. Fits to process and organizational design.

Nachteile:

A couple of custom configurable options cannot be configured by ourselves as they are not part of the admin backend, but of the service configuration editor, where changes are only allowed with the support from the suppliers technical consultants.

Antwort von Nakisa

vor 2 Jahren

Hi Guido, we appreciate all your feedback and we're glad to hear you appreciate the solution's simplicity and UI. We'd also invite you to look at the latest release, Nakisa Lease Administration 5.0 which has numerous fixes and enhancements based on the feedback of our customers, including backend enhancements. We'd invite you to reach out to your Account Manager directly for further details.

Saul U.
Sr. in Mexiko
Lebensmittelproduktion, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

What you need improve for integrated with SAP.

4 vor 2 Jahren

Kommentare: Its a good and easy solution for leasing management.

Vorteile:

Is easy to use and intagrated with SAP vs BAPI standar. Is easy to create new configuration data for create an other companies. It has many reports about diferent kind of movements. Is easy to create new users with the correct profile for Nakisa vs SAP Profile. If has a good definition science begin, you don't need practicance any maintenance.

Nachteile:

You need make upgrades, will be better automatic upgrades at cloud. They don have technical spanish support.

Antwort von Nakisa

letztes Jahr

Hi Saul, Thanks so much for your review. We appreciate your feedback. It is always good to hear from our customers!