Wer verwendet Nakisa Lease Administration?

Die Kunden reichen vom Mittelstand bis zum Unternehmen. Die Lösung eignet sich für Unternehmen mit komplexen Berichtserstattungsanforderungen und der Integration in mehrere ERP-Systeme.

Was ist Nakisa Lease Administration?

Nakisa Lease Administration ist eine ganzheitliche Leasingmanagement-, Buchhaltungs- und Berichtserstattungslösung zur Unterstützung der Einhaltung der Standards nach IFRS 16 und ASC 842. Als umfassende Leasingbuchhaltungslösung ermöglicht Nakisa Lease Administration Unternehmen die Zentralisierung globaler Leasingdaten, den Einblick in Leasingverbindlichkeiten und -verpflichtungen und die Optimierung der Leasingbuchhaltung.

Nakisa Lease Administration – Details

Nakisa

http://www.nakisa.com

Gegründet 2001

Nakisa Lease Administration – Preisübersicht

Nakisa Lease Administration bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für Nakisa Lease Administration findest du unten.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

Nakisa Lease Administration Funktionen

Mietverwaltung-Software
Abrechnung & Rechnungsstellung
Dokumentenmanagement
Einzelhandel-Pacht
Gewerbliches Mietrecht
Immobilienverwaltung
Kontaktmanagement
Lease Origination
Portfoliomanagement
Rechnungsführung
Wohnungsvermietung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Für Ausrüstungsvermietung
Für Immobilien
Kapitalisierungs-Berichtswesen
Kostenplanung und Prognosen
Kostenverfolgung
Kritischer-Termin-Meldungen
Portfoliomanagement
Steuermanagement
Tilgungsplan
Vermögensverwaltung
Zahlung-Nachverfolgung

Nakisa Lease Administration – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 13 Nutzerbewertungen

Gesamt
3.5/5
Benutzerfreundlichkeit
3.6/5
Kundenservice
3/5
Funktionen
3.5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
3.6/5
Alejandro H.
Sr. System Analyst
Bankwesen, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 24.7.2019

"Nakisa NLA"

Vorteile: The Integration to SAP ERP and he Single Sign on.

Nachteile: Should show:
- The user who is connected the easy wait

Antwort des Softwareanbieters

von Nakisa an 22.8.2019

Thanks so much for your review. We put a lot of work into our SAP integration engine and always appreciate positive feedback there. We also recently released an Oracle Cloud Connecter for Oracle ERP integration, based on our new API technology. If you also have an Oracle system in your infrastructure, it might be worth talking to your account manager for an upgrade to the latest release!

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 24.7.2019
Guido G.
n.a.
Informationstechnologie & -dienste, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.7.2019

"Good solution, yet some requirements not fully included"

Vorteile: Easy to understand, quite intuitive UI. Fits to process and organizational design.

Nachteile: A couple of custom configurable options cannot be configured by ourselves as they are not part of the admin backend, but of the service configuration editor, where changes are only allowed with the support from the suppliers technical consultants.

Antwort des Softwareanbieters

von Nakisa an 22.8.2019

Hi Guido, we appreciate all your feedback and we're glad to hear you appreciate the solution's simplicity and UI. We'd also invite you to look at the latest release, Nakisa Lease Administration 5.0 which has numerous fixes and enhancements based on the feedback of our customers, including backend enhancements. We'd invite you to reach out to your Account Manager directly for further details.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.7.2019
Saul U.
Sr.
Lebensmittelproduktion, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.2.2020

"What you need improve for integrated with SAP."

Kommentare: Its a good and easy solution for leasing management.

Vorteile: Is easy to use and intagrated with SAP vs BAPI standar. Is easy to create new configuration data for create an other companies. It has many reports about diferent kind of movements.
Is easy to create new users with the correct profile for Nakisa vs SAP Profile. If has a good definition science begin, you don't need practicance any maintenance.

Nachteile: You need make upgrades, will be better automatic upgrades at cloud. They don have technical spanish support.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.2.2020
Verifizierter Rezensent
Financial Information Manager
Baumaterial, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.12.2019

"YOU HAVE BEEN USEFUL AND THE CUSTOMER SERVICE HAS BEEN GOOD"

Vorteile: It's easy to use, provides authorization levels, it is possible to attach documents to the lease items

Nachteile: To correct previous periods, the entire load file must be reloaded, the modifications are not easy to make, it is necessary to provide support from the supplier

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.12.2019
Juho K.
Senior Expert, Analysis
Papier & forstwirtschaftliche Erzeugnisse, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    2/5
  • Kundenbetreuung
    2/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 30.7.2019

"SLAN SP5 "

Kommentare: The software is still work-in-progress. After IFRS16 has been in place, there were some hiccups with the software that were both due to the system being new and some standard functionalities having bugs which has taken time to solve from both Finance and IT functions. Overall however, the system suits the needs of our company, as the primary purpose of the software is to fulfil the requirements set by the IFRS16 standard change. Leases in all are not considered to be in the center of our business, so the main aim of implementing the software was to satisfy reporting requirements towards investors.

Vorteile: -The software has an easy-to-use interface that new users have quickly grasped. -As the database is open, we have been able to easily utilize it to create custom reports with tools such as Lavastorm and Microsoft Power BI. -Having a data repository that contains all leasing contracts within one software has provided visibility to the needed internal stakeholders -Having a system directly linked to SAP has proven beneficial

Nachteile: We are using the SP5 version of the software, which has then been upgraded to SP7. The reporting functionalities of the version used by our company do not support our reporting requirements. This has lead to limited visibility on the leasing contracts deployed in SLAN (for which Power BI-solutions have been created). In addition, we have found many bugs related to the version, which has caused many issues that have proven time-consuming to solve for our SLAN key users and IT.

Antwort des Softwareanbieters

von Nakisa an 22.8.2019

Hi Juho. Thank you so much for the detailed review and comprehensive feedback! We're glad that your overall experience has met your needs, but understand the challenges you have been facing as well.

Have you discussed an upgrade to the newest version 5.0 with your Account Manager? A large number of your comments have been addressed in this latest release, including a comprehensive and brand new reporting module with significantly enhances our reporting engine and also provide additional visibility and insights.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 30.7.2019