Wer nutzt diese Software?

Organisationen aus IT, Bankwesen, Ingenieurwesen und Gesundheitswesen, Bildungseinrichtungen, Behörden und Nichtregierungsorganisationen sowie Unternehmen, die eine auf Active Directory basierende Lösung für das Passwortmanagement benötigen.

Durchschnittliche Bewertung

41 Bewertungen
  • Gesamt 4.7 / 5
  • Benutzerfreundlichkeit 4.6 / 5
  • Kundenservice 4.5 / 5
  • Funktionen 4.6 / 5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4.8 / 5

Produktinformationen

  • Startpreis 745,00 $
    Preisinformationen
  • Kostenlose Version Ja
  • Gratis Testen Ja, Kostenlose Testversion
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
    Installiert - Windows
    Mobile - iOS Native
    Mobile - Android Native
  • Training Persönlich
    Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • ManageEngine
  • https://www.manageengine.com
  • Gegründet 1996

Über ADSelfService Plus

ADSelfService Plus bietet Passwort-Self-Service-Reset/-Entsperrung, Erinnerungen an den Ablauf des Passworts, einen Self-Service-Verzeichnis-Updater, einen Multiplattform-Passwort-Synchronizer und Single Sign-on für Cloud-Anwendungen. Verwende die mobilen Apps ADSelfService Plus für Android und iPhone, um Endbenutzern jederzeit und überall die Selbstbedienung zu erleichtern. ADSelfService Plus unterstützt den IT-Helpdesk, indem es Tickets mit Kennwortzurücksetzung verringert und Endbenutzern die Frustration durch Computerausfallzeiten erspart.

ADSelfService Plus Funktionen

  • Authentifizierung mehrerer Faktoren
  • Berechtigungsnachweis-Management
  • Biometrisch
  • Einmalige Anmeldung
  • Mobile Authentifizierung
  • Out-of-Band-Authentifizierung
  • Richtlinien Managemen-
  • Self-Service Portal
  • Social Sign On
  • Wissensbasierte Authentifizierung
  • Authentifizierung mehrerer Faktoren
  • Benutzer-Management
  • Berechtigungsnachweis-Management
  • Einmalige Anmeldung
  • Kennwort zurücksetzen
  • Kennwortsynchronisierung
  • Passwort-Generator
  • Authentifizierung mehrerer Faktoren
  • Benutzer-Management
  • Berechtigungsnachweis-Management
  • Biometrisch
  • Identity Federation (Identitätsverbund)
  • Passwort-Management
  • Richtlinien Managemen-
  • Social Sign On

Die hilfreichsten Reviews für ADSelfService Plus

Provides end-users a possibility to unlock/reset their own password 24/7

Bewertet am 10.2.2017
Yannick V.
System Administrator
Informationstechnologie & -dienste, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We've been using this software for a few years now and are satisfied with the result it has provided us. The main goal was to provide the end-users a possibility to unlock or reset their account, 24/7. Often someone's account got locked-out out of business hours which blocked him/her from continuing work. This tool provided the solution we were looking for. It also integrates in Windows so the user can reset his/her password at the logon screen.

Vorteile: - Integration with Windows (reset/unlock at logon screen)
- Very helpful customer support!!
- Release some work from 1st line support
- Accessible 24/7

Nachteile: - Reset is based on questions which a few end-users forget the answer to. It would be nice to have a SMS or call feature, together with a personal PIN, which can provide you a code to reset your password.

A robust, web-based, multi-platform, self-service solution

Bewertet am 31.7.2018
Verifizierter Rezensent
IT Specialist
Öl & Energie
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis

Vorteile: This software provides our end users with a web-based, self-service solution for issues related to password reset management and account lockout. This has effectively reduced up to a third of our most urgent helpdesk issues allowing us to maximize IT resources. Both the enterprise and its users can feel secure with the multi-factor authentication techniques Single sign-on (SSO) feature based on Microsoft Windows Active Directory enables our users to have seamless, one-click access to cloud and enterprise applications such as G Suite, Office 365, and Zendesk Free SMS, email and push notifications notify our end-users that their password is about to expire and recommend a password change to prevent lockout.

Nachteile: There have been times when we had problems because the user has forgotten the answers to their security questions, but support was very helpful and the issue was resolved quickly.

Easy to use

Bewertet am 24.4.2018
Verifizierter Rezensent
System Administrator
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Lower support costs, less burnout from unlocking accounts and resetting passwords.

Vorteile: Ad self service plus was very easy to configure and start using with our employees. It has saved our IT support staff many hours responding to locked out users accounts and forgotten passwords. Since we are a 24x7 business, it is especially helpful for employees help themselves instead of waking up the support person on call.

Nachteile: I haven't been able to get the automated answer import to work. I have scheduled a job that imports a daily generated csv file from our hr system, but I can only run it manually. I have a ticket open to get it resolved, so hopefully we can start utilizing the full functionality soon.

Excellent product

Bewertet am 19.4.2018
Sayed munir N.
Engineer
201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Ease of Daily password activities.

Vorteile: Users can reset their password from any where.We published the application over the Internet and our customers around the globe use it for Resetting/Unlocking their password.

Nachteile: More Authentication security like Pulling the Employee ID for verification. Currently is pulling the name from AD, if we have some custom attribute in AD and we want to bind that custom attribute for verification.

This is a great tool to help your users reset their passwords or unlock accounts

Bewertet am 7.6.2018
Roy K.
Senior Network Administrator
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis

Vorteile: This is a great tool to help your users reset their passwords or unlock accounts. It send reminders to the users that their password is expiring and it has a portal that let the users login to change their passwords or unlock their account.

Nachteile: sometimes the software can be a little buggy, because it won't let the users unlock their account and then they need administrators to help them.

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