Clarity Software

Clarity Software

von Clarity Software

Wer verwendet Clarity Software?

Jedes Unternehmen, das einfache oder komplexe Angebote für Kunden erstellt – insbesondere die Schilder- und Druckindustrie, Verarbeiter/Hersteller, Installateure, Caterer und Veranstaltungen und der Außendienstsektor.

Was ist Clarity Software?

Rationalisiere deine End-to-End-Prozesse vom Angebot bis zur Lieferung. Erstelle schnell unglaublich genaue Angebote, verwalte den Verkauf, plane die Produktion, bestelle und verwalte Bestände, buche und prüfe Lieferungen und sieh Gewinne und Verluste in Echtzeit auf einen Blick. Clarity Software ist für die Denker, die Schöpfer und die Erschaffer. Perfekt für jedes Geschäft, das Produkte herstellt oder Projekte auf Auftrag liefert, ob du Broschüren druckst, Kuchen entwirfst, Hunde pflegst, Software oder Landschaftsgärten entwickelst.

Clarity Software – Details

Clarity Software

http://www.clarity-software.com

Gegründet 2001

Clarity Software – Preisübersicht

Clarity Software bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für Clarity Software findest du unten.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Training

Persönlich

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Clarity Software Funktionen

Angebotserstellung Software
Automatisierte Angebotserstellung
Katalogmanagement
Kontaktmanagement
Kundenportal
Kundenspezifisches Branding
Preismanagement
Produktkonfigurator
Rabattmanagement

Der Softwareanbieter hat diese Information nicht vervollständigt.

"Best Fit" Auferlegung
Berechnungen mehrerer Versionen
Berechnungen vor/ nach einer Dienstleistung
Press & Run-Stilanalyse
Produktionsoptionen-Bewertung
Prozess-Tinten-Berechnung
Rabattverwaltung
Reinzeichnung-Schätzung
Schätzung der Buchbinderei
Schätzung des "besten Preises"
Angebotsmanagement
Dokumentenmanagement
Lieferanten-Management
Prognose
Qualitätskontrolle
Ressourcenmanagement
Rückverfolgbarkeit
Supply-Chain-Management
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Auftragskostenrechnung
Auftragsmanagement
Einkauf
Job-Nachverfolgung
Kapazitätsmanagement
Qualitätskontrolle
Rückverfolgbarkeit
Terminplanung
Versand-Management
Angebote / Schätzungen
Berichterstattung / Analyse
Bestell-Management
ERP
Instandhaltungsmanagement
Integration in die Buchhaltung
MES
Materialbedarfsplanung MRP
Qualitätsmanagement
Sicherheitsmanagement
Versand-Management

Clarity Software – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 23 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.2/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Kundenservice
4.7/5
Funktionen
3.9/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
3.7/5
Edd C.
Studio Manager
Druck, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 27.3.2018

"Have adopted clarity over the last 2 years, learning more and more, getting better and better!"

Kommentare: Our business has become much more efficient at keeping log of all of our incoming jobs/leads. We run reports to check all jobs on system in the next few days and generally organise ourselves much more effectively.

Vorteile: Simplicity of basic functionality in order to log our jobs. Sales module and reporting are fantastic, can easily see our job profit/loss. Customer support is second to none with a monthly support contract, any issues are quickly resolved over the phone and via team-viewer. Customisation of works orders and quotations is high, with an integrated module specifically for adjust these templates etc. Implementation team are also fantastic and understand your businesses needs in order to install the system with the least hassle. Moving forward i know the production module is also a powerful tool, having had a few demonstrations. This is next on our list.

Nachteile: Report building is complex, we have recently attended a course on this (offered by touch systems, half a day learning at their site), learnt a lot but still much more to learn. Previously using salesforce we were used to this element being easy however it's not rocket science and will go in over time.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 27.3.2018
Orlando D.
CEO
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 2.4.2018

"Great System with good support and team is constantly refining it. "

Vorteile: The system is easily understood and intuitive to use. New team members catch on really fast and it enables us to see what each team member has done with real time feedback from the production floor on the production status when using the Shop floor data collector. It gives us a much better understanding on the true costs of our jobs and timing required to finish it. The ad on modules like Production and Purchase order modules are a must to tie up all costs to a job and make tracking super easy. The really great thing about Clarity is that is modular so you can grow the system as your needs grow. For my business the Calc wizards such as Direct to Sheet and Roll wizard was an absolute must as we could simply not run the production and costs as efficiently as we do with out it which also helps us win business. Any CRM system is as good as you take the time to set it up and the information you put into it which is key. Clarity where really great in guiding us to get this right. The Support is also top notch. We are based in South Africa which did make me nervous at first but being on similar time zone and the speed at which Clarity get back to us on a problem has made me at ease over the years.

Nachteile: The Calc Wizards have a lag which can get really annoying but I know this is being addressed and the software could use some add on features like automatic follow up per quote and better Email campaign integration on there Clarity Go Marketing. Those are my major gripes.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 2.4.2018
Kevin D.
Graphic Designer
Grafikdesign, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    2/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 10.2.2020

"Clarity Review"

Kommentare: Speed of having all our jobs in one place, using as our central hub for all our jobs.

Vorteile: The Job folders are so convenient with all our job files/measurements/invoices/photos of final job in one place.

Nachteile: For a smaller company like us the extra modules are expensive but would like some of the extra modules.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 10.2.2020
Klair B.
Production Director
Druck, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 30.1.2020

"Impressed "

Kommentare: I have been using clarity for over 10 years and although we have changed how we use the package during that time I have always enjoyed the program for its easy to use functions and always get a great response from the support team if we ever need help.

Vorteile: The ease of use and the way it works seamlessly with our accounts package.

Nachteile: Sometimes long winded but not too often

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 30.1.2020
Tom B.
Production Manager
Druck, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    2/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    2/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    2/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    4/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.4.2018

"Could be great with priority put onto the wrong areas to improve the functionality of the software"

Kommentare: Production planning and scheduling, although flaws are present cost analysis is nearly good

Vorteile: Production module is good as is the sales area other than there is a lack of some basic functionality you would expect. Good responsiveness in Support.

Nachteile: Lack of basic advise and support with set up/configuration post install. Poor communication from sales on road map. Slow running of certain aspects of the software. Limited flexibility with the following Modules & processes; Goods/picking/internal jobs/POD schedule module on Pro, all limiting real life ease of use. There should be regular communication and development of standard business reports. There should be an option not to include changes in the upgrades that increase business processing costs and limit flexibility. There should be a full brief of what the negatives effects of the upgrades. There is no review meeting on outstanding development items and it requires the customer to constantly chance for updates. Many items have no committed finish/completion dates. Monthly review meetings with action completion dates

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.4.2018