Wer nutzt diese Software?

Mittelgroße bis große Unternehmen (Fortune 500) mit Schwerpunkt auf internationalen Reisen.

Durchschnittliche Bewertung

8 Bewertungen
  • Gesamt 4.4/5
  • Benutzerfreundlichkeit 4.4/5
  • Kundenservice 4.6/5
  • Funktionen 4.6/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4.5/5

Produktinformationen

  • Startpreis 7,00 $/Monat
  • Kostenlose Version Nein
  • Gratis Testen Ja
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
    Mobile - iOS Native
    Mobile - Android Native
  • Training Persönlich
    Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung 24/7 (Live Vertreter)
    Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • MobileXpense
  • http://www.mobilexpense.com
  • Gegründet 2001

Über MobileXpense

MobileXpense ist ein führender Anbieter von Reisekostenmanagement-Lösungen. Mit Hilfe der OCR-Technologie können Geschäftsreisende während ihrer Reise Spesenabrechnungen erstellen (einschließlich der Rechtsbeihilfen) oder Berichte werden bei der Rückgabe automatisch erstellt und in Echtzeit an die Buchhaltungsabteilung gesendet. Dies reduziert Zeit und Aufwand und beschleunigt die Bearbeitung und Erstattung. Die Buchhaltung erhält die vollständige und genehmigte Reisekostenabrechnung - inklusive Quittungen in digitaler Form - und kann diese verarbeiten.

MobileXpense Funktionen

  • Belegmanagement
  • Erstattungs-Management
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kosten-Kontrolle
  • Mehrere Währungen
  • Workflow-Management
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Erinnerungen
  • Genehmigungs-Workflow
  • Management von Beschränkungen
  • Mobiler Zugriff
  • Profilverwaltung
  • Reisebuchungen
  • Reiseplanung
  • Richtlinien Managemen-
  • Spesenabrechnungen

Die hilfreichsten Reviews für MobileXpense

Great, good educated people during rollout and support

Bewertet am 5.2.2018
Stephan O.
Global Process Management
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Standadized travel management and financial approval system.

Vorteile: The main advantage of this software is the easy usage. Additionally as it can be accessed from anywhere (also ourside our company network) this helps the users to submit expenses in time. Flexibility in customizing and local requirements helped us to achieve our goals and we were able to rollout MXP nearly globally.

Nachteile: What is missing is the overview of where the automatic workflows are sent. Especially in case cost center owner or Supervisors are changing after the submission it is hard and timeconsuming to search where the approval is stuck. Here an overview in the history (Workflow / Approval sent to) would be an andvantage and would safe time in researching.

Super Top Service

Bewertet am 8.2.2018
Hansa M.
Operations Team Manager
Personalwesen, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We work in partnership with MobileXPense and have been for years now.

Vorteile: MobileXpense has been our supplier for a very long time, and we attribute our partnership tothe great customer service offered by the friendly and high experienced team, the very user friendly web/mob app and the continually enhanced features and functionalities, that never let us down...

Nachteile: More globally enhanced reporting features will be something i'd highly recommend. More regular updates to the Web version.

Good, ambitious team!

Bewertet am 5.2.2018
Meike M.
GCM
Logistik & Lieferkette, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Supports all required features of an reimbursement system, to be implemented in a modular way between booking / payment / master data and out.payment

Vorteile: Easy to use, simple to implement, easy to customize; Can support all relevant / standard interfaces

Nachteile: Reporting, especial creating own reports is tricky ; create reports for more than entity or global is challenging.

Project Manager for MobileXpense implementation

Bewertet am 2.2.2018
Verifizierter Rezensent
Senior International Financial Controller
1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: On line approval workflow
No more paperwork
Easy of use
Customer support
Cheaper than competitors for the basic version

Nachteile: Additional options have additional costs (SpendController / SpendCatcher). There should be a global offer "all inclusive" at a competitive price.

The implementation of the pilot project was excellent with quick support and turnaround times

Bewertet am 13.2.2018
Jude P.
Project Manager
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Simple implementation, and easy control on expense approval flow

Vorteile: Our process was simplified at the start of the pilot and therefore experienced a relatively easy implementation. The project manager made sure we covered our basics - where missed. The application is easily accessible on many platforms. The admin screens are easy too; simple enough for our Non-IT country admins to support and use. After project implementation, the operational support has been up to the mark. We're yet to face an issue they were not able to resolve.

Nachteile: The mobile app was not aesthetically pleasing to many of our users. It served the purpose but could do with a facelift with a professional "user experience" consultant. Also would be great if the manual log-in screen could recognise when a user is trying to use his company email (SSO) and connect them there seamlessly. Right now we have to clearly demarcate Single-Sign-On link from the Manual log-in.

Lies weitere Bewertungen