Wir helfen Unternehmen in Deutschland
seit 15 Jahren bei der Softwareauswahl

Was ist Sowingo?

Gut geführte Praxen verwenden Sowingo. Verbringe weniger Zeit mit der Verwaltung von Verbrauchsmaterialien und mehr Zeit mit Personen, die zu behandeln sind – mithilfe einer leistungsfähigen und nutzerfreundlichen Inventarmanagementplattform für Zahnarztpraxen.

Wer verwendet Sowingo?

Verbessere die Leistung deiner Zahnarztpraxis oder deiner spezialisierten Praxis mit Modulen, die speziell auf die Mundchirurgie, Endodontie, Periodontie, Padiätrie, Zahnheilkunde und Zahnhygiene ausgerichtet sind.

Sowingo Software - 1
Sowingo Software - 2
Sowingo Software - 3
Sowingo Software - 4
Sowingo Software - 5

Du bist nicht sicher, ob Sowingo das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Sowingo

Sowingo

4,9 (43)
175,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
40
Keine Integrationen gefunden
4,8 (43)
4,8 (43)
4,9 (43)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
25,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
153
9
4,4 (316)
4,6 (316)
4,6 (316)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Sowingo

ERPAG
Am besten bewertete Funktionen
Auftragserfassung
Bestandsverfolgung
Material-Rechnung
NetSuite
Am besten bewertete Funktionen
Duplizierte Zahlungswarnung
Elektronische Zahlungen
Scheckausstellung
Odoo
Am besten bewertete Funktionen
Fondsrechnung
Kontrolle des Genehmigungsprozesses
Statusverfolgung
ArbiMed Inventory
Am besten bewertete Funktionen
Auftragsmanagement
Bestandskontrolle
Inventarverwaltung
Fishbowl
Am besten bewertete Funktionen
Bestandskontrolle
Bestell-Management
Inventarverwaltung
Acctivate Inventory Management
Am besten bewertete Funktionen
Auftragsverfolgung
Bestell-Management
Inventarverwaltung
Priority Software
Am besten bewertete Funktionen
Inventarverwaltung
Lagerhaus-Management
Rechnungserstellung
Hybrent
Am besten bewertete Funktionen
Bestandsverfolgung
Bestell-Management
Rechnungsverarbeitung
Flowtrac
Am besten bewertete Funktionen
Auftragsmanagement
Bestandskontrolle
Inventarverwaltung

Bewertungen über Sowingo

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,9
Benutzerfreundlichkeit
4,8
Kundenservice
4,9
Funktionen
4,7
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
86%
4
14%
Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Awesome experience! A well rounded software for the office.

5,0 vor 6 Jahren

Kommentare: Less paperwork, all online and keeps me organized

Vorteile:

As a nurse I use Sowingo on a daily basis it helps me keep organized and informed. The medications tool alerts me on quantity on hand and expiry dates and the certification tool let's me know when our office needs to be updated next on things like CPR and licences.

Nachteile:

Newer updates can sometimes change the location of tabs...however they're usually not too hard to find or you can usually call customer service and they can help.

Cait
Inventory Control Manager in Kanada
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Sowingo Review

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Fantastic, we love this program and look forward to helping it grow.

Vorteile:

Its fantastic for keeping track of inventory levels, supplier information and cost. We like the new additions with the budgeting and tracking. Its easy to use, and the staff are amazingly responsive the moment you have an issue.

Nachteile:

Item tracking information is difficult to find. No static search bar. Only on Apple IOS When you scan an item to add or remove, there is a preset number "1", so if your not careful and you add "6" you will add "16"

Hunter
Procurement Manager in USA
Medizinische Geräte, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

A System for Small Dental Practices

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Overall a major asset to our company. We have realized how much we can downscale our inventory and its usage, and now we know exactly how much we save when we streamline certain workflows from a materials standpoint.

Vorteile:

I love that the software is so easy to use. It is very easy to onboard employees to the system. I also love that there is a separate app on your phone that not only is just as easy to use as the regular software, but has additional functions like a scanning system for incoming purchase orders. This makes checking in our inventory extremely easy and accessible to all. I also like the fact that we can have as many users as we need, and the notifications for reorder points.

Nachteile:

I think more automation could be used, specifically with generating purchase orders. I should be able to set up parameters for a set of standing orders to our usual vendors for our most commonly bought products. They should then be emailed automatically once our reorder point has been reached.

Samantha
Dental Assistant in Kanada
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Amazing product!! Definitely makes keeping track of inventory a lot easier.

5,0 vor 6 Jahren

Kommentare: Saving Time, Keeping inventory always stocked and organized, and replenishing supplies has become super easy.

Vorteile:

What I like most about the product is definitely how time it saves when ordering products. Another great feature is the implant section. Keeping track of all the different sizes has never been easier.

Nachteile:

What I liked least about the product was not being able to input other products such as Implants, Cover Screws, membrane, and abutments. With my feedback, they added the implant section super quickly.

Pooran
Dentist in Kanada
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Sowingo is a great tool for ordering supplies and keeping track of inventory.

5,0 vor 6 Jahren

Kommentare: saves money and saves time. also eliminates stress of now knowing inventory levels and possible impending supply shortage.

Vorteile:

It's great to be in control of supplies, sterilization etc and to know everything at a glance! I think we are roughly saving ~10-15% on supplies which has been great. It's great not to order last minute or be stuck.

Nachteile:

Some staff were not keen on it at first but it exceeded thier expectations! The staff love scanning with iPad!!!!