Wer nutzt diese Software?

Hauptaugenmerk liegt auf Versorgungsunternehmen: einschließlich, aber nicht beschränkt auf Wasser, Gas, Elektro, Abwasser und Sanitär.

Durchschnittliche Bewertung

29 Bewertungen
  • Gesamt 4.4 / 5
  • Benutzerfreundlichkeit 4.4 / 5
  • Kundenservice 4.8 / 5
  • Funktionen 4.1 / 5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4.3 / 5

Produktinformationen

  • Kostenlose Version Nein
  • Gratis Testen Ja
  • Einsatz Installiert - Windows
  • Training Persönlich
    Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • Intedata Systems
  • http://www.intedata.com
  • Gegründet 1986

Über SOFTWater

SOFTWater, unsere Utility-Billing-Software, ist seit 1986 führend im Bereich Betriebskostenabrechnung. Sie ist die Grundlage unserer SOFTSuite Total Solution von Produkten, die sich nahtlos integrieren, und ein flexibles und benutzerfreundliches Softwarepaket bilden. Mit SOFTWater können Sie Energie, Wasser, Abwasser, sanitäre Einrichtungen, Gas und/oder Licht in Rechnung stellen. Verwalten Sie auf einfache Weise eine Versorgungsleistung oder viele, ob gebührenpflichtig oder gebührenfrei. Außerdem hat SOFTWater viele einzigartige Funktionen, von denen Sie wahrscheinlich nie wussten, dass Sie sie wollten.

SOFTWater Funktionen

  • ACH Zahlungsabwicklung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Einziehen / ausziehen
  • Elektrizität
  • Erdgas
  • Inkasso-Management
  • Kabel
  • Kontoverwaltung
  • Kundenmanagement
  • Müll
  • Nicht gemessene Abrechnung
  • Nutzungs-basierte Abrechnung
  • Online-Zahlungsabwicklung
  • Raten-Management
  • Service-Anrufmanagement
  • Strafe-/ Obergrenzen-Verarbeitung
  • Wasser
  • Zählermanagement

Die hilfreichsten Reviews für SOFTWater

Intedata Softwater Revies

Bewertet am 17.9.2018
Linda T.
Recorder/Treasurer/Water Clerk
Versorgungsunternehmen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Softwater does the job and works great for our small water office. I know that there are features that I am sure I don't utilize to the fullest. Overall we have had great success with the program.

Vorteile: Ease of use of the program.
Comfort in using the program.
Help Support button in program can answer most every question. Staff support is very useful if you don't find the answer with the help button.

Nachteile: Deposit refund and adjustments. Sometimes when closing out an account if you don't get it before closing of billing in a particular month it bills the next month. I have to watch and adjust off.

Antwort des Softwareanbieters

von Intedata Systems an 16.10.2018

Thank you for your feedback. By default, after you close out an account, the next billing will be its final bill. So, if you wait until after billing to close the account, it thinks the following billing should be the final bill. You can simply change the billing setup to prevent those final charges though. As always, please feel free to contact us with questions and concerns. Thanks!

Small system user

Bewertet am 20.9.2018
Reyna M.
Town Secretary
Staatsverwaltung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
3 / 5
Benutzerfreundlichkeit
3 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Tech support is always ready to help and friendly. Our system serves around 150 customers and we are very satisfied with the software.

Vorteile: Keeps track of meter readings and in case of operator or mechanical error it gives you the flexibility to manually enter or change a reading.

Nachteile: Cannot print out previous statements and can only print the current month. After receiving a payment a statement cannot be printed with new balance. Must wait for month to close.

Antwort des Softwareanbieters

von Intedata Systems an 16.10.2018

We appreciate your taking the time to review SOFTWater. At each billing, you can save your bills as a .pdf file and then easily print bills from any previous billing. Also, if you have not saved to .pdf, you can always use our Temp folder to reprint bills and reports for any previous cycle. If you need to print an account statement that includes new balance adjustments, you can print the billing detail and/or balance detail for your customers. As always, please feel free to contact us with questions and concerns. Thanks!

Good Software... EXCELLENT Customer Service

Bewertet am 28.9.2018
Heather M.
Deputy Clerk
Staatsverwaltung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
3 / 5
Benutzerfreundlichkeit
3 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Overall, I find the Customer Service reps excellent they always have an answer or find one for us and never get frustrated by my beginner questions even when i have to ask 2 - 3 times. I'm sure there are ways to make the system more efficient and integrate easier with other office software.

Vorteile: The windows are easy to navigate through with easy to follow instructions available in the Help Function. Tracking current usage and bills is easy to do. We are a small company and I'm sure there are features we are not able or are impractical for us to use. I'm very new to the position and to SoftWater so I particularly appreciate the help of the customer service staff. They are always available to help guide or even access remotely and show me how to accomplish what I need to do.

Nachteile: I really don't like that you have to close out of any window you are currently in to access another. It makes for frustrating and extra steps that could easily be avoided. The Biggest help for us would be integration with Quick-books. At present all information entered into our Softwater Program must be reentered into Quick-books not only taking extra time but allowing the possibility of errors in data entry.

Antwort des Softwareanbieters

von Intedata Systems an 16.10.2018

Thank you for the review. We appreciate the feedback as we are always looking for ways to improve! We are currently working on both of these issues as we are in the process of rewriting SOFTWater. In fact, we plan on giving options for interfacing with several different accounting programs, not just QuickBooks. As always, please feel free to contact us with questions and concerns. Thanks!

softwater review

Bewertet am 17.9.2018
Kathie L.
Office Manager
Versorgungsunternehmen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: I am fairly new and I am quite pleased with the softwater system. I am most impressed with the staff support, exceptional. Quick returned phone calls, problem solving and very helpful and nice.

Vorteile: All the various functions of the software, the history of customers, refunds, etc.

Nachteile: When paying on-line the software will take off any water owed first then penalties, customers think they still owe the disconnect fee when receiving their next bill.

Antwort des Softwareanbieters

von Intedata Systems an 16.10.2018

Thanks so much for your input! By default, SOFTWater does pay off the oldest charges first, and then in charge code order. If you need to rearrange the code order, we can help you with that. Also, each billing, the bills must show all adjustments and late penalties added during the billing cycle. But, if they have been paid, it will show the credits also. As always, please feel free to contact us with questions and concerns. Thanks!

Exceeds expectations

Bewertet am 14.9.2018
Jamee M.
Office Manager
Versorgungsunternehmen, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: The customer service is outstanding. Without such knowledgeable and professional people there are days that I would not have a good day without all my special people at Intedata. They are great people and they are like family. Blessed to have such a great team to work with.

Vorteile: The software is very user friendly. Even if you have a question, you can always use the help and it will step you right through what you need help with.

Nachteile: Wish we could put Red writing on bills and red flag more things as in remarks

Antwort des Softwareanbieters

von Intedata Systems an 16.10.2018

Thank you for your review. We certainly appreciate the input and the enhancement suggestions. As always, please feel free to contact us with questions and concerns. Thanks!

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